Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Το 6ο μάθημα, τα μόρια και τα επιστημονικά πεδία

Το 6ο μάθημα, τα μόρια και τα επιστημονικά πεδία


Με την επιστροφή τους στο σχολείο, αμέσως μετά τις πασχαλινές διακοπές, καλούνται οι υποψήφιοι να δηλώσουν το 6ο ή και το 7ο μάθημα, στο οποίο θα εξεταστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις που ξεκινούν στις 20 Μαΐου. Oι απόφοιτοι έχουν δηλώσει το 6ο μάθημα στην αίτηση του Φεβρουαρίου.

Oι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν ήδη αποφασίσει σε ποιο μάθημα θα εξεταστούν και έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή.

Πάντα, όμως, υπάρχουν και οι αναποφάσιστοι, οι άνθρωποι της τελευταίας στιγμής. Επειδή η επιλογή του 6ου μαθήματος έχει συνέπειες στον τελικό βαθμό πρόσβασης αλλά και στην επιλογή επιστημονικών πεδίων, είναι σωστό να δούμε το ζήτημα συνολικά.

Oι υποψήφιοι λοιπόν έχουν να επιλέξουν το 6ο μάθημα γενικής παιδείας στο οποίο θα εξεταστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις, μαζί με τα 4 μαθήματα της κατεύθυνσής τους και τη Νεοελληνική Γλώσσα (Εκθεση). Μπορούν λοιπόν να επιλέξουν μεταξύ των: Μαθηματικών, Φυσικής, Βιολογίας και Ιστορίας. Τα ποσοστά των υποψηφίων που βρέθηκαν σε κάθε βαθμολογική περιοχή, τα τρία τελευταία χρόνια, σ΄ αυτά τα μαθήματα φαίνονται στον παραπάνω πίνακα. Παρατηρούμε ότι από τα τέσσερα μαθήματα που έχουν να επιλέξουν οι υποψήφιοι, τα δύο τα επιλέγουν μαζικά: τη Βιολογία και τα Μαθηματικά.

Η Βιολογία επιτρέπει στους υποψηφίους της θεωρητικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης την επιλογή σχολών του 3ου επιστημονικού πεδίου (επιστήμες υγείας). Τα Μαθηματικά μαζί με τις Αρχές Oικονομικής Θεωρίας είναι απαραίτητη επιλογή για όσους κατευθύνονται προς τις οικονομικές σχολές.


Oι επιδόσεις των υποψηφίων δεν είναι ίδιες. Στα Μαθηματικά, περιέργως, είχαμε υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας απ΄ ό,τι στη Βιολογία, το 2006 και το 2007. Ετσι, το 50% των υποψηφίων έγραψε πάνω από 15 στα Μαθηματικά, σε αντίθεση με τη Βιολογία όπου μόνο το 39% των υποψηφίων ξεπέρασε το 15.

Ιδιαίτερη εντύπωση δημιουργούν οι βαθμοί στο μάθημα της Φυσικής, όπου μέχρι το 2005 όταν εξετάζονταν όλοι οι υποψήφιοι, μόνο το 9,55% αρίστευε, ενώ το 2007 οι αριστούχοι έφτασαν το 37,37% των ελάχιστων υποψηφίων που επέλεξαν το μάθημα. Oι φυσικοί φροντίζουν τους μαθητές που τους επιλέγουν θέτοντας εύκολα θέματα;

Το νέο

Αυτό που άλλαξε φέτος είναι το βιβλίο της Ιστορίας Γενικής Παιδείας. Αυτή η αλλαγή συνεπάγεται και την αλλαγή της εξεταστέας ύλης. Καταφτάνουν από παντού παράπονα των φιλολόγων για την έκταση της ύλης, που είναι αδύνατο να καλυφθεί στη διάρκεια του σχολικού έτους. Προφανώς οι μαθητές θα κληθούν να καταβάλουν υπερπροσπάθεια για να καλύψουν την ύλη, με αποτέλεσμα να μειώσουν το διάβασμα των υπόλοιπων μαθημάτων, κάτι που προφανώς θα «πληρώσουν», συγκεντρώνοντας τελικά λιγότερα μόρια. Του χρόνου λοιπόν αναμένουμε αυτό το πενιχρό 2,3% των υποψηφίων, που επέλεξαν την Ιστορία Γενικής Παιδείας, να μηδενιστεί και εκ των πραγμάτων να σταματήσει να αποτελεί εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλήνιες εξετάσεις. Μήπως οι φιλόλογοι δε φροντίζουν τους υποψηφίους που επιλέγουν την Ιστορία Γενικής Παιδείας;

Δημιουργείται λοιπόν ένα μεγάλο πρόβλημα: η επιλογή του 6ου μαθήματος καταργεί την εξέταση όλων στα ίδια μαθήματα και στα ίδια θέματα, όπως θα διαβάσετε σε άλλο σημείο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ζήτημα αξιοπιστίας στις πανελλήνιες εξετάσεις.




Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.05.2008 08:10:01
 
Αναγνώσθηκε 329 φορές