Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΑΕΙ και η διγλωσσία του ΕΜΠ...

Επαγγελματικά δικαιώματα πτυχιούχων ΑΕΙ και η διγλωσσία του ΕΜΠ...

 

Της Αγγελικής ΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ*
 

Στην εφημερίδα "Η Αυγή", 23-4-2008, διαβάσαμε δημοσίευμα με τίτλο: "Μέτωπο Πολυτεχνείων - ΤΕΕ κατά ΣΑΠΕ" και αποφασίσαμε να σας στείλουμε για δημοσίευση το κείμενο που ακολουθεί, για να προσθέσουμε μια σειρά στοιχείων, που θα επιτρέψουν στους αναγνώστες σας να σχηματίσουν μια ολοκληρωμένη άποψη για τις μεθοδεύσεις που καταγγέλλει το "Μέτωπο Πολυτεχνείων - ΤΕΕ", επειδή το ζήτημα που θίγεται στο δημοσίευμά σας είναι πολύ σοβαρό για την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Στο κείμενό σας, της 23-4-2008, καταγγέλλεται "η απαράδεκτη μεθόδευση του Συμβουλίου Ανώτατης Παιδείας (ΣΑΠΕ) σχετικά με τα δικαιώματα των… ". Δεν επαναλαμβάνω για ποιους απόφοιτους πρόκειται, θα σημειώσω, μόνον, ότι πρόκειται για πτυχιούχους Τμημάτων ΑΕΙ, που διεκδικούν, με τη γνωμοδότηση του ΣΑΠΕ, δικαιώματα από τους διπλωματούχους Πολυτεχνικών Σχολών.
Συμπληρωματικά, λοιπόν, θα αναφερθούμε στο ζήτημα των διπλωματούχων της Σχολής Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών (ΣΕΜΦΕ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) που απαίτησαν την, εκ των υστέρων, κατοχύρωση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους πτυχιούχους τους (δικαιώματα που δεν προβλέπονται από το ιδρυτικό Π.Δ. 202/1999 του Τμήματος, μετέπειτα Σχολή, του ΕΜΠ). Η απαίτηση αυτή στηρίχτηκε, κύρια, στην Πράξη (28/2004) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, η οποία, όμως, ελέγχεται για πλήθος παραλείψεις και τα σχετικά στοιχεία που αναφέρει έχουν, στην καλύτερη περίπτωση, υπερεκτιμηθεί (βλ. διεξοδική ανάλυση των στοιχείων αυτών στην έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Σύγχρονη Εκπαίδευση", τεύχ. 151, Οκτ. -Δεκ. 2007, σελ. 13-46).
Στη συνέχεια, ο υφυπουργός Παιδείας υπέγραψε το Π.Δ. 199/ΦEK 226/14-9-07, στη λήξη μάλιστα της προεκλογικής περιόδου(!), που αναγνώρισε επαγγελματικά δικαιώματά τους στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ρωτάμε, λοιπόν, τον υφυπουργό και τον υπουργό Παιδείας, τηρήθηκαν, στην περίπτωση της ΣΕΜΦΕ, οι προϋποθέσεις που τώρα ζητά να τηρηθούν το "Μέτωπο Πολυτεχνείων-ΤΕΕ"; (βλ. ό.π. εφημ. Η Αυγή, 23-4-08)

Από το δημοσίευμά σας ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι: το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) γνωρίζει καλά τη σχετική διαδικασία έκδοσης Π.Δ. για την απόδοση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε πτυχιούχους ΑΕΙ, και όποτε είναι πρόσφορο συγκροτεί μέτωπο, δημόσια, και διεκδικεί.
Ρωτάμε, λοιπόν, για την περίπτωση της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ, όταν θίγονταν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων Μαθηματικών και Φυσικών Τμημάτων ΑΕΙ, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) ζήτησε και πότε να τηρηθούν οι ίδιες διαδικασίες, που τώρα, που θίγονται οι διπλωματούχοι του, διεκδικεί αγωνιστικά;

Το κείμενό μας αυτό, λοιπόν, απευθύνεται: στα μέλη ΔΕΠ του ΕΜΠ για να τους ζητήσει να μην εφαρμόζουν "δύο μέτρα και δύο σταθμά" και, κυρίως, να μην συντάσσονται συλλογικά στην εφαρμογή του δόγματος "διεκδικούμε από όλους (στην περίπτωση των αποφοίτων της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι υφαρπάζονται) τα πάντα σε επίπεδο "δικαιωμάτων", αλλά δεν εκχωρούμε τίποτα, σε κανέναν" (η πείρα των αποφοίτων των ΑΤΕΙ στο ζήτημα αυτό είναι αξιοσημείωτη), ασκώντας, στην πράξη, αυτό που έχουμε ορίσει ως επιστημονικό ιμπεριαλισμό του ΕΜΠ!
Επίσης, το κείμενό μας αυτό απευθύνεται: στα μέλη ΔΕΠ των Πολυτεχνείων της χώρας για να τους ζητήσει να τεθούν αλληλέγγυοι στους πτυχιούχους Μαθηματικών (Φυσικών) Τμημάτων ΑΕΙ, των οποίων τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα εκχωρήθηκαν στους αποφοίτους της ΣΕΜΦΕ με ένα Π.Δ. με την ίδια "διαδικασία", την οποία, σήμερα, το "Μέτωπο Πολυτεχνείων-ΤΕΕ" καταγγέλλει! Ας απαντήσουν, λοιπόν, γιατί εφαρμόζουν "δύο μέτρα και δύο σταθμά";

Από την άλλη πλευρά, το κείμενό μας απευθύνεται στα μέλη ΔΕΠ των Μαθηματικών (Φυσικών) Τμημάτων ΑΕΙ για να τους ρωτήσει, γιατί κράτησαν συναινετική, μέχρι δουλική, στάση στο θέμα της ΣΕΜΦΕ και δεν αγωνίστηκαν για τα δικαιώματα των πτυχιούχων τους, όπως κάνει τώρα το "Μέτωπο Πολυτεχνείων-ΤΕΕ" για ανάλογη περίπτωση; Αντιμετωπίζουν, μήπως, τους αποφοίτους τους σαν επιστημονικά υποδεέστερους ή οι ίδιοι αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων εκχωρώντας αμαχητί "γη και ύδωρ" αλλά και επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των Σχολών τους, στους διπλωματούχους της ΣΕΜΦΕ;

Το κείμενο απευθύνεται και στα Διοικητικά Συμβούλια των επιστημονικών ενώσεων των Μαθηματικών και των Φυσικών. Δηλαδή, την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) και την Ένωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ), που αποδείχθηκαν κατώτερα των περιστάσεων, συγκρινόμενα με το ΤΕΕ όταν, παραβιάζοντας τα καταστατικά των ενώσεών τους, αναγνώρισαν μια πλασματική "ισοτίμηση" στους αποφοίτους της ΣΕΜΦΕ σε βάρος των μελών τους.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην ΕΜΕ, έχει αρνηθεί σε δυο συνεδριάσεις της (20-3 και 17-4-2008), να λάβει οποιοδήποτε μέτρο (όπως, επιστολή στον ΥΠΕΠΘ, ενημέρωση των μελών ΔΕΠ των Μαθηματικών Τμημάτων, συγκρότηση επιτροπής μελέτης του θέματος κ.α.π.), κωλυσιεργώντας και παριστάνοντας τις γνωστές φιγούρες του "βλέπε, άκου, σώπα", περιμένοντας ήσυχα να περάσει το υπουργείο Παιδείας στο νόμο για την Ειδική Αγωγή(!) την επίμαχη τροπολογία, στην οποία θα αναφερθούμε στη συνέχεια, που διεκδικεί το ΕΜΠ για τη ΣΕΜΦΕ, εφαρμόζοντας στην πράξη "δύο μέτρα και δύο σταθμά".

Το κείμενο αυτό απευθύνεται και στις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές ενώσεις των εκπαιδευτικών, την ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ, που μετά τη δημοσίευση των δύο κείμενων μας στο περιοδικό "Σύγχρονη Εκπαίδευση", τεύχ. 151 (σελ. 13-46), Δεκέμβριο του 2007(!) και πρόσφατα (Μάρτιος 2008) "Σύγχρονη Εκπαίδευση", τεύχ. 152 (σελ. 137-153), αν και γνωρίζουν, πλέον, όλες τις πτυχές του ζητήματος αλλά και τις επιπτώσεις, που αναμένονται για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από τις επιδιώξεις της ΣΕΜΦΕ, δεν έχουν πάρει θέση επ' αυτού.
Άγνοια, λοιπόν, δεν δικαιολογείται, παρά μόνο σαν ένοχη σιωπή και ροκάνισμα χρόνου μέχρι τα επαγγελματικά δικαιώματα των Μαθηματικών (Φυσικών) πτυχιούχων ΑΕΙ να εκχωρηθούν, μέσα από μια μεθοδευμένη διαδικασία, πολύ χειρότερη, μάλιστα, από αυτήν που καταγγέλλει το "Μέτωπο Πο¬λυτεχνείων-ΤΕΕ" (βλ. ό.π. εφημ. "Η Αυγή", 23-4-08), στα πλαίσια, όμως, που επιδιώκει η "διαδικασία της Μπολόνια". Επισημαίνουμε ότι για να "δικαιωθεί" η "διαδικασία της Μπολόνια", απαιτεί να πάρουν πίσω όλα τα κεκτημένα. Όλα "ανοιχτά", όλα επιτρέπονται, για να διαλέγουν οι εργοδότες με την ησυχία τους!

Περιμένουμε, λοιπόν, από το "Μέτωπο Πολυτεχνείων-ΤΕΕ" να ζητήσει και για την περίπτωση της ΣΕΜΦΕ, ότι ακριβώς ζητά το ΤΕΕ (με βάση, όσα αναφέρονται στο δημοσίευμά μας, 23-4-2008). Δηλαδή, να σταματήσει η διαδικασία κατάθεσης και να αποσυρθεί η τροπολογία^*^*^, που θα τροποποιήσει το Ν. 1566/85, επιτρέποντας στους διπλωματούχους της ΣΕΜΦΕ να διορίζονται, μέσω ΑΣΕΠ, στη θέση Μαθηματικών (Φυσικών) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και να συσταθεί άμεσα επιτροπή για τη μελέτη του θέματος.

Ειδικά, λοιπόν, για την περίπτωση της ΣΕΜΦΕ του ΕΜΠ, επείγει να επανεξεταστούν τα στοιχεία και να αρχίσει μία συζήτηση εφ' όλης της ύλης και από μηδενική βάση σε ολόκληρη τη μαθηματική κοινότητα, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Στη συζήτηση αυτή με νηφαλιότητα και με επιστημονικές μεθόδους θα συγκριθούν, για παράδειγμα, τα προγράμματα σπουδών, για να καταλήξουμε αν, με ποιον τρόπο και κατά πόσο ταυτίζονται σε επίπεδο γνώσεων οι σπουδές της ΣΕΜΦΕ με των Μαθηματικών Τμημάτων των ΑΕΙ. Τα εφαρμοσμένα μαθηματικά, άλλωστε, δεν είναι το ζητούμενο για την εκπαίδευση και, κυρίως, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν τη μαθηματική επιστήμη.

Είναι, λοιπόν, η κατάλληλη στιγμή, τα Μαθηματικά Τμήματα των ΑΕΙ, και η ΣΕΜΦΕ, η ΟΛΜΕ, η ΕΜΕ, η ΕΕΦ κ.ά. φορείς, να ορίσουν εκπροσώπους τους που θα συμμετέχουν σε μια πρώτη συνάντηση ενημερωτική, με άμεσο στόχο την πραγματοποίηση ημερίδας σχετικά με το παραπάνω ζήτημα, με στόχο να οριστεί επιτροπή που, μετά από έρευνα και σύγκριση των στοιχείων, θα καταλήξει σε πόρισμα για το αν και ποια είναι η θέση των αποφοίτων της ΣΕΜΦΕ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Καλούμε, λοιπόν, τους φοιτητικούς συλλόγους και τους φοιτητές των Μαθηματικών (Φυσικών) και της ΣΕΜΦΕ να συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία αυτή, γιατί το ζήτημα της ποιότητας της μαθηματικής εκπαίδευσης αφορά πρώτιστα αυτούς.
Καλούμε, τέλος, τον Υπουργό να σταματήσει άμεσα κάθε ενέργεια που θα νομιμοποιήσει τις ακροβασίες του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σχετικά με την "ισοτιμία" των αποφοίτων της ΣΕΜΦΕ με τους αποφοίτους των Μαθηματικών (Φυσικών) Τμημάτων ΑΕΙ.
Ελπίζουμε ότι η πρότασή μας αυτή θα υλοποιηθεί και η συμμετοχή σας θα είναι η αναμενόμενη, γιατί κάθε ολιγωρία σας θα έχει αντίκτυπο στο μέλλον των παιδιών μας και της εκπαίδευσης.

* H Aγγελική Xρονοπούλου (εκπαιδευτικός, μαθηματικός) είναι υπεύθυνη ύλης του περιοδικού "Σύγχρονη Εκπαίδευση" με MSc Πολιτικής Επικοινωνίας και Νέες Τεχνολογίες.

** Τα σχετικά με την τροπολογία μπορείτε να τα βρείτε στην ιστοσελίδα του Συλλόγου Αποφοίτων της ΣΕΜΦΕ -http://aposemfe.ntua.gr/news.php?extend.77  (23-1-2008), όπου αναφέρεται η δέσμευση του ΥΠΕΠΘ για την κατάθεση τροπολογίας, που θα τροποποιεί το Ν. 1566/85 υπέρ της ΣΕΜΦΕ, στο νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή, που δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση στις 2-4-2008, οπότε και άρχισε και η αντίστροφη μέτρηση για τη ΣΕΜΦΕ. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://aposemfe.ntua.gr/news.php?extend.95 (6-4-2008), επαναβεβαιώνεται η πρόθεση του Υπουργείου να κατατεθεί η τροπολογία για τη ΣΕΜΦΕ, και παράλληλα καλούνται, οι απόφοιτοι της ΣΕΜΦΕ, σε εγρήγορση μέχρι την ψήφιση του νόμου για την Ειδική Αγωγή.
 


 




Πηγή: ΑΥΓΗ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.04.2008 12:50:01
 
Αναγνώσθηκε 798 φορές