Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Πώς ανεβάζει τις βάσεις ο νέος τρόπος αναβαθμολόγησης

Πώς ανεβάζει τις βάσεις ο νέος τρόπος αναβαθμολόγησης
17/4/2008

Θυμίζουμε ότι το σύστημα των Πανελλαδικών το 2007 στιγματίστηκε από τη... σχεδόν τακτική καταιγίδα μεγάλων βαθμολογικών αποκλίσεων, από την πρωτοφανή αλλοίωση βαθμολογιών σε ειδικά μαθήματα και από την επίσης πρωτόφαντη λανθασμένη ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής σε δεκάδες τμήματα. Έτσι οδηγηθήκαμε -και αναμένουμε- σε μικρές ή μεγάλες αλλαγές που αφορούν στο αδιάβλητο των εξετάσεων και στη βαθμολόγηση των γραπτών.

Ανεβαίνει η βαθμολογία
Με βάση όσα ίσχυαν μέχρι το 2007, εάν μεταξύ των βαθμών των δύο βαθμολογητών οι οποίοι διορθώνουν κάθε γραπτό υπήρχε διαφορά μεγαλύτερη των 12 μορίων, το γραπτό περνούσε από αναβαθμολόγηση, δηλαδή από τρίτο βαθμολογητή. Ο τελικός βαθμός προέκυπτε από τον μέσο όρο των βαθμών των τριών βαθμολογητών και, ειδικότερα, ήταν το πηλίκο της διαίρεσης του αθροίσματος των τριών βαθμών δια του 15.

Είναι αλήθεια ότι αυτό το σύστημα αναβαθμολόγησης ήταν πολύ άδικο. Και αυτό γιατί συνυπολογιζόταν η βαθμολογία κάθε βαθμολογητή ακόμα κι αν ήταν «ακραία», αφού παρουσίαζε μεγάλη απόκλιση από τις βαθμολογίες του άλλου βαθμολογητή και του αναβαθμολογητή.

Με το νέο σύστημα, σύμφωνα με ΠΔ που έχει σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, θα συνυπολογίζονται οι δύο υψηλότεροι από τους τρεις βαθμούς και τελικός βαθμός θα είναι το πηλίκο της διαίρεσης δια του 10. Έτσι αυξάνεται ο μέσος όρος βαθμολογίας των γραπτών που αναβαθμολογούνται και αναμένονται βελτιωμένες βαθμολογικές επιδόσεις. Μια τέτοια αλλαγή τροφοδοτεί τάσεις ανόδου των βάσεων εισαγωγής.

Όγκος γραπτών-Αμοιβές
Ένα από τα μέτρα που συζητείται και αναμένεται με υπουργική απόφαση να ισχύσει από φέτος είναι η μείωση των γραπτών που θα έχει δικαίωμα να διορθώνει κάθε βαθμολογητής.

Είναι αλήθεια ότι ο μεγάλος όγκος γραπτών σε συνδυασμό με τα στενά χρονικά περιθώρια μέσα στα οποία πρέπει να διορθωθούν προκαλούν μεγάλες ευθύνες και αγχώνουν τους βαθμολογητές.

Σίγουρα ένα τέτοιο μέτρο επηρεάζει τον τρόπο βαθμολόγησης, αλλά από μόνο του δεν μπορεί να προστατέψει από την καταιγίδα των μεγάλων βαθμολογικών αποκλίσεων και να φέρει τη νηνεμία «δικαιότερων» και «αντικειμενικότερων» βαθμολογιών. Αναφορικά με τις συνέπειες του μέτρου στις βαθμολογίες των υποψηφίων, οι εκτιμήσεις διίστανται. Από τη μια μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες βαθμολογίες, ιδιαίτερα τους πιο «αυστηρούς» βαθμολογητές και από την άλλη σε χαμηλότερες βαθμολογίες τους πιο «επιεικείς» βαθμολογητές. Σημαντικό ρόλο θα παίξουν τόσο ο βαθμός ευκολίας/δυσκολίας των θεμάτων, όσο και η διατύπωσή τους.

Επίσης αναμένονται αλλαγές στις απαράδεκτα χαμηλές αμοιβές των βαθμολογητών.

Εξετάζεται η λύση να μην αμείβονται με το γραπτό, αλλά την ημέρα εργασίας ή με μία εφάπαξ αμοιβή. Στόχος είναι η προσεκτικότερη και πιο υπεύθυνη βαθμολόγηση κάθε γραπτού, ενώ θα τεθεί και πλαφόν ημερών βαθμολόγησης.

Στο Διαδίκτυο
Σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Σ.τ.Ε. κάθε υποψήφιος έχει δικαίωμα πρόσβασης στα γραπτά του.

Από το ρεπορτάζ του ημερήσιου Τύπου προκύπτει ότι το ΥΠΕΠΘ μελετά τη λύση της ηλεκτρονικής σάρωσης όλων των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τη διοχέτευσή τους σε κλειδωμένη σελίδα του Διαδικτύου, όπου κάθε υποψήφιος θα έχει πρόσβαση με τον κωδικό του.

ΠΙΟ ΝΩΡΙΣ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων αναμένεται να ανακοινωθούν φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Κι αυτό γιατί τίθεται σε εφαρμογή ηλεκτρονικό σύστημα αποστολής και καταχώρισης των βαθμών των Πανελλαδικών Εξετάσεων, από τα βαθμολογικά κέντρα απευθείας στο υπουργείο Παιδείας.

Αναρτώνται τα θέματα των εξετάσεων στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας μόλις 30 λεπτά μετά την επιβεβαίωση ότι και το τελευταίο σχολείο τα έχει λάβει.

Τοποθετούνται στα 1.100 εξεταστικά κέντρα της χώρας «κόφτες» κινητών, δηλαδή, συστήματα παρεμπόδισης λειτουργίας τηλεφώνων. Είναι γνωστό βέβαια ότι τα κινητά απαγορεύονται μέσα στις αίθουσες, όμως ο φόβος της αντιγραφής... δια τηλεφώνου είναι πάντα υπαρκτός.

Τέλος, το ΥΠΕΠΘ έστειλε ήδη πρόταση προς το ΓΕΕΘΑ για την επικύρωση και τον διπλό έλεγχο των αποτελεσμάτων από το ΥΠΕΠΘ και το ΥΠΕΘΑ για να αποτραπούν λάθη και λαθροχειρίες.

ΓΙΩΡΓΟΣ Κ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ
gkavadi@hotmail.com




Πηγή: ΕΘΝΟΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 20.04.2008 08:30:01
 
Αναγνώσθηκε 349 φορές