Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ευνοϊκή ρύθμιση για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Ευνοϊκή ρύθμιση για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς

Του Αποστολου Λακασα

Παράθυρο σε χιλιάδες αναπληρωτές ανοίγει η νέα ευνοϊκή ρύθμιση του υπ. Παιδείας. Ειδικότερα, στη δημόσια εκπαίδευση θα προσλαμβάνονται αυτόματα όσοι επιτυχόντες εκπαιδευτικοί του ΑΣΕΠ ολοκληρώνουν και τριετή προϋπηρεσία ως αναπληρωτές. Πιθανότητα μονιμοποίησης σε ορίζοντα πενταετίας θα έχουν και οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα έχουν συμπληρώσει 40 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας έως τις 30 Ιουνίου του 2008, ανεξαρτήτως του αν είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ. Αυτό ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Παιδείας κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης σε συνάντηση που είχε με τα μέλη της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών (ΠΕΑ). Η σχετική νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή εντός του Μαΐου και θα εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος 2008 - 09. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών, υπολογίζεται ότι περίπου 1.200 αναπληρωτές πληρούν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις -έχουν δηλαδή προϋπηρεσία 24 μηνών και είναι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ- και θα διοριστούν επιπρόσθετα κατά τη νέα σχολική χρονιά. Να τονισθεί επίσης ότι η ποσόστωση για τους διορισμούς (60% από τον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και 40% από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών) διατηρείται ως έχει και οι διορισμοί που θα προκύψουν από τη ρύθμιση θα είναι επιπρόσθετοι. Μεταξύ των 1.200 εκπαιδευτικών που θα διοριστούν, περιλαμβάνονται 500 γυμναστές, 200 φιλόλογοι, 90 καθηγητές Αγγλικών, 55 Φυσικοί, 33 καθηγητές Γερμανικών, 24 Μαθηματικοί, 13 Χημικοί, 4 Θεολόγοι κ.ά. Παράλληλα, εκτιμάται ότι επιπλέον 1.800 είναι οι αναπληρωτές οι οποίοι έχουν συμπληρώσει 40 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας και θα διοριστούν στη δημόσια εκπαίδευση σε ορίζοντα 5ετίας. Η ρύθμιση, πάντως, που παρουσίασε ο κ. Στυλιανίδης δίχασε τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΑ (ένα μέλος της υπέβαλε την παραίτησή του) ενώ δεν φαίνεται να ικανοποιεί ούτε την ΟΛΜΕ.

Νέα διαρρύθμιση στις τάξεις

«Ξεχάστε τον παλιό τρόπο διαρρύθμισης της σχολικής τάξης. Δημιουργήστε πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές». Αυτό προτείνουν οι επιστήμονες για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαμορφώνονται οι σχολικές αίθουσες: Οχι τοποθέτηση των θρανίων σύμφωνα με τον παραδοσιακό τρόπο – σε παράθεση. Αντίθετα, προκρίνεται η τοποθέτηση των θρανίων σε σχήμα Π ή η ταξιθεσία των μαθητών κατά ομάδες. Ο καθηγητής και πρόεδρος του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κ. Δημήτρης Γερμανός ανέφερε χθες στην «Κ» ότι έρευνες και πολιτικές εφαρμογές σε σχολεία, που κράτησαν επί μία δωδεκαετία, αποδεικνύουν ότι οι μαθητές αποδίδουν πολύ καλύτερα σε μια τάξη που η διαρρύθμισή της προάγει το πνεύμα συνεργασίας. Βέβαια, πηγές του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου είπαν στην «Κ» ότι η νέα διαρρύθμιση ισχύει από την περυσινή σχολική χρονιά. Πάντως, όπως συμβαίνει με αρκετές από τις αλλαγές στην Ελλάδα, σε πολλά σχολεία ακόμη ισχύει το παλιό σύστημα.




Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.04.2008 13:15:01
 
Αναγνώσθηκε 1039 φορές