Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Οι καθηγητές ζητούν περικοπές στην Ιστορία της Γ Δ Λυκείου

Οι καθηγητές ζητούν περικοπές στην Ιστορία της Γ Δ Λυκείου
Π ερικοπή των τελευταίων κεφαλαίων της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στο μάθημα «Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου» της Γ Δ τάξης Λυκείου ζητούν καθηγητές από το υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας ότι δεν μπορούν να την καλύψουν ως το τέλος του σχολικού έτους.

Οπως αναφέρει το διοικητικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), τις τελευταίες ημέρες έχουν αυξηθεί οι διαμαρτυρίες φιλολόγων οι οποίοι καταγγέλλουν ότι δέχονται πιέσεις από το υπουργείο για να καλύψουν έστω και «εικονικά» το μάθημα, καθώς πολλοί μαθητές και μαθήτριες θα εξεταστούν σε αυτό στις πανελλαδικές εξετάσεις του καλοκαιριού.

« Το άγχος των εκπαιδευτικών » αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ « εντείνεται, όχι μόνο λόγω του ανταγωνιστικού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, γεγονός που του προσδίδει έντονα ταξικά χαρακτηριστικά, αλλά και λόγω των πιέσεων που ασκούνται από αρμόδια στελέχη της εκπαίδευσης για να καλυφθεί όπως όπως ύλη δεκάδων σελίδων στις ελάχιστες διδακτικές ώρες που απομένουν ως τη λήξη του διδακτικού έτους. Με τέτοιους όρους, όμως, μόνο για καλλιέργεια της ιστορικής παιδείας δεν μπορεί να γίνει λόγος ».

Τα μέλη της ομοσπονδίας των καθηγητών δημοσίων σχολείων αναφέρουν ότι κατά το παρελθόν σε ανάλογες περιπτώσεις προέκυψαν πρόσθετα προβλήματα με την εφαρμογή μέτρων όπως «αυθαίρετες, αποσπασματικές και απρογραμμάτιστες περικοπές» στο μάθημα της Ιστορίας εν όψει των εξετάσεων. « Με τέτοιες πρακτικές, όμως, η παρεχόμενη ιστορική ύλη καθίσταται ασυνεχής και ακατανόητη, με αποτέλεσμα να επέρχεται πλήρης σύγχυση σε μαθητές και μαθήτριες,το μάθημα να απαξιώνεται στη συνείδησή τους και οι φιλόλογοι να μετατρέπονται σε φορείς μιας άγονης και ατελέσφορης γνώσης που ούτε καν τις εξεταστικές επιδιώξεις δεν μπορεί να υπηρετήσει, πόσο μάλλον την αδήριτη ανάγκη για καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης των νέων » αναφέρει η ομοσπονδία.

Η ΟΛΜΕ κατηγορεί το υπουργείο Παιδείας για προχειρότητα στα προγράμματα σπουδών των σχολείων και για « την αντιπαιδαγωγική πρακτική της συνεχούς αύξησης της διδακτέας και εξεταστέας ύλης χωρίς ορθολογικό σχεδιασμό και χωρίς διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους αρμόδιους επιστημονικούς φορείς »



Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.04.2008 10:25:01
 
Αναγνώσθηκε 255 φορές