Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ

 

Διεθνές Εκπαιδευτικό Συνέδριο 11-13 Απριλίου 2008

Πολιτιστικό και Αθλητικό Κέντρο Δαΐς

 

Σκοπός

 

Ο ουσιαστικός προβληματισμός και ο δημιουργικός διάλογος για τις αρχές, τις μεθοδολογίες, τις πρακτικές, τα εργαλεία και τις υποδομές στην οικοδόμηση του "Σχολείου του Μέλλοντος", ενός εξελιγμένου, πιο αποτελεσματικού, ευχάριστου και δημιουργικού σχολείου. Με τις προσυνεδριακές δράσεις του και την τριήμερη απόληξή του, το Συνέδριο θα:

 

-          προτείνει καινοτόμες παιδαγωγικές, κοινωνικές και τεχνικές λύσεις για την επόμενη «γενιά» σχολείων,

-          αναδείξει σε κοινωνική προτεραιότητα το μέλλον του σχολείου,

-          παρουσιάσει τις δεξιότητες που πρέπει να κατέχει και εξασκεί ο εκπαιδευτικός,

-          μελετήσει τις νέες ανάγκες των εκπαιδευομένων του 21ου αιώνα,

-          εφοδιάσει τον εκπαιδευτικό με υλοποιήσιμες πρακτικές,

-          διερευνήσει το υπάρχον σημερινό «ψηφιακό χάσμα»,

-          συμβάλλει στον Εθνικό Διάλογο για την Παιδεία.

 

Το συνέδριο απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, ερευνητές και στελέχη της εκπαίδευσης αλλά και ευρύτερα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η έκθεση του Συνεδρίου απευθύνεται σε κάθε πολίτη που θέλει να οραματιστεί και να βιώσει δραστηριότητες στο «Σχολείο του Μέλλοντος».

 

Θεματικές Ενότητες

 

-          Αρχές και Μέθοδοι του "Σχολείου του Μέλλοντος":

Το σχολείο του μέλλοντος ως όραμα και ανάγκη ▪ Η αλλαγή του ρόλου διδασκόντων και μαθητών ▪ Παιδαγωγική καινοτομία και νέα περιβάλλοντα μάθησης (παιδαγωγική προσέγγιση, διδακτική διαδικασία, καλλιέργεια δεξιοτήτων κτλ) ▪ Η νέα επικοινωνιακή, πολιτισμική και κοινωνική διάσταση του σχολείου ▪ Διαχείριση σταδιοδρομίας ▪ Εκπαίδευση ενηλίκων, δια βίου μάθηση ▪ Άτομα με ειδικές ικανότητες στο Σχολείο ▪ Εθνική - ευρωπαϊκή πολιτική και στρατηγικές ανάπτυξης.

-          Περιβάλλοντα, Εργαλεία και Υποδομές του "Σχολείου του Μέλλοντος":

H αρχιτεκτονική έκφραση και διαρρύθμιση των χώρων ▪ Περιβαλλοντικές καινοτομίες ▪ Ο ρόλος της τεχνολογίας ▪ H διαχείριση της γνώσης, της δραστηριότητας, της αξιολόγησης, των κοινοτήτων ▪ Ζητήματα διοίκησης και οργάνωσης (ασφάλεια, περιβάλλον, εναλλακτικές πηγές ενέργειας, δρομολόγηση κτλ) ▪ Σχετικά έργα (π.χ. OLPC, "Partners in Learning", "Τάξη του Μέλλοντος", κτλ).

-          Διεθνή Μοντέλα "Σχολείων του Μέλλοντος":

Αμερικανικό μοντέλο (District School of Philadelphia) ▪ Σουηδικό μοντέλο (Kunskapsskolan) ▪ Αγγλοσαξονικό μοντέλο (New Line Learning Schools)  ▪ Άλλα μοντέλα σχολείων.

 

Έκθεση

 

Σε έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο 1.600 τ.μ., ομάδες μαθητών παρουσιάζουν δραστηριότητες του «Σχολείου του Μέλλοντος», στις οποίες ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα να συμμετέχει ενεργά. Μπορεί να εμπλακεί σε ομαδο-συνεργατικές διαθεματικές δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας το σύγχρονο υποστηρικτικό υλικό και τις υπηρεσίες που αναπτύσσονται για να διευκολύνουν τη συνειδητή και ευχάριστη μάθηση.

 

Θεματολογία Έκθεσης: «Τάξη του Μέλλοντος», Υποδοχή και Διαχείριση Σχολικού Οργανισμού, Πολιτιστικές Δραστηριότητες, Φυσική Αγωγή, Υγεία, Διατροφή, Περιβάλλον, Βιοκλιματική Αρχιτεκτονική, Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και Αξιολόγηση, Εκπαιδευτικά και Ψυχαγωγικά Περιβάλλοντα, Βιβλιοθήκη, Αναγνωστήριο, Εικονικοί Χώροι, Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας, Εξωσχολικές Δραστηριότητες, Ειδική Αγωγή.

 

Χορηγοί (μέχρι 01/02/08)

 

Microsoft, Byte (Google), Wind, Intel, PC Systems, Altec, Oracle, Smart Board, ATC, Cosmos, Intelearn κτλ.


Οργανωτική Επιτροπή

 

Δούκας Κωνσταντίνος

Διευθυντής Λυκείου Εκπαιδευτηρίων Δούκα

Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Πρόεδρος)

 

Βαλσαμίδης Γιώργος

Διευθύνων Σύμβουλος, Ripli

Κωτσάνης Γιάννης

Υπεύθυνος Τμήματος Πληροφορικής, Εκπαιδευτήρια Δούκα

Μορφωνιού Βάλια

Marketing Director, Εκπαιδευτήρια Δούκα

Μπακογιάννης Σπύρος

Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οικονόμου Βασίλης

Υπεύθυνος Συστημάτων Πληροφορικής, Εκπαιδευτήρια Δούκα

Ριζόπουλος Γιάννης

Δημοσιογράφος, Pathfinder Technoλογείν

Ταλιαδώρου Λουκία

New Business & Marketing Director, Compupress

Τσιμπούκη-Κορρέ Κλειώ

Υπεύθυνη Τμήματος Δημοσίων Σχέσεων, Εκπαιδευτήρια Δούκα

Χαϊκάλης Στάθης

Πρόεδρος Δ.Σ., Communication Effect

 

Επιστημονική Επιτροπή

 

Ασημακόπουλος Βασίλειος

Καθηγητής ΕΜΠ, Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακής Σύγκλισης

Βλαχάβας Ιωάννης

Καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Δούκας Κωνσταντίνος

Διευθυντής Λυκείου Εκπαιδευτηρίων Δούκα

Καραγιάννης Γιώργος

Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Διευθυντής ΙΕΛ

Καρούνος Θεόδωρος

Επιστημονικός Συνεργάτης Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, OLPC

Καστής Νικήτας

Βοηθός Γενικός Διευθυντής Ιδρύματος Λαμπράκη

Κόκοτας Παναγιώτης

Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Κουτσαύτη Μαρία

Σύμβουλος Διαχείρισης Σταδιοδρομίας

Μπαγάκης Γιώργος

Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μπακογιάννης Σπύρος

Καθηγητής Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Μπούνας Αδάμ

Ερευνητής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτου

Παρίσης Νικήτας

Συγγραφέας, Φιλόλογος

Παταργιάς Παναγιώτης

Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων

Σάμψων Δημήτρης

Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς

Ταραντίλης Χρήστος

Αναπληρωτής Καθηγητής Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Τριανταφύλλου Ευστάθιος

Πρόεδρος Ινστιτούτου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης

Τσανάκας Παναγιώτης

Καθηγητής Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου

Τσουκαλάς Ιωάννης

Καθηγ. Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Γεν. Γραμμ. Ε & Τ

Χατζηλάκος Θανάσης

Αναπληρωτής Καθηγητής Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, ΕΑΙΤΥ

Χρονάκη Άννα

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

 

Ιστολόγια (Blogs) - Ομάδες Διαλόγου

 

Στον δικτυακό τόπο του Συνεδρίου λειτουργούν ιστολόγια (blogs), στα οποία δημοσιεύονται και σχολιάζονται απόψεις σχετικά με τους παρακάτω δύο βασικούς άξονες θεμάτων:

-         Αρχές και Μέθοδοι του Σχολείου του Μέλλοντος,

-         Περιβάλλοντα, Εργαλεία και Υποδομές του Σχολείου του Μέλλοντος.

Η ανταλλαγή απόψεων και οι συζητήσεις αυτές, θα διαμορφώσουν τη θεματολογία και τα ερωτήματα των Ομάδων Διαλόγου - Στρογγυλών Τραπεζιών του Συνεδρίου. Οι συμμετέχοντες στα blogs μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ως συντονιστές των στρογγυλών τραπεζιών (που θα δημιουργηθούν από ομάδες 10-12 συνέδρων και θα διεξαχθούν το Σάββατο 13:30-14:30, 12/4/2008).

 

Εγγραφή

 

-         Κόστος συμμετοχής: 110 €  (για φοιτητές: 50 €)

-         Κόστος συμμετοχής για εγγραφές μέχρι και 20 Μαρτίου 2008: 70 €

-         Κόστος συμμετοχής στα Εργαστήρια (Workshops): 20 €

Στο κόστος περιλαμβάνονται και ο φάκελος συνεδρίου, τα πρακτικά και τα γεύματα.

Περιλήψεις των Εργαστηρίων έχουν αναρτηθεί στον δικτυακό τόπο.

Η εγγραφή μπορεί να πραγματοποιηθεί στον δικτυακό τόπο του Συνεδρίου.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 

Πληροφορίες

 

-          URL: http://www.sof.gr, BLOG: http://conference.sof.gr/, E-MAIL: sof@doukas.gr,

-          τηλ: 210-6186000 εσωτ. 0523 (κα Μαρία Αλβέρτη), fax: 210-6186020


 

Προσκεκλημένοι Ξένοι Ομιλητές

 

Ο Jan Figel ως μέλος του Εθνικού Συμβουλίου της Σλοβακικής Δημοκρατίας, υπήρξε ο κύριος διαπραγματευτής της εισόδου της χώρας αυτής στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Από τον Μάιο του 2004 είναι Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Πολιτισμού και Νεότητας.

http://ec.europa.eu/commission_barroso/index_en.htm

 

 

Η Mary Cullinane, πρώην εκπαιδευτικός, είναι υπεύθυνη του προγράμματος US Partners in Learning της Microsoft από το 2006. Τα ενδιαφέροντά της εστιάζονται στις παιδαγωγικές καινοτομίες και την αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας.

http://www.microsoft.com/education/partnersinlearning.mspx

 

 

Η Stacey Rainey είναι Academic Program Manager της ομάδας Partners in Learning της Microsoft από τον Απρίλιο του 2006. Είναι σύμβουλος εκπαιδευτικών θεμάτων διαχείρισης και επιβλέπει το School of the Future της Φιλαδέλφειας (το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2006).

 http://www.microsoft.com/education/schooloffuture.mspx

 

 

Η Christine Karmfalk είναι Vice Director των κοινοτικών σουηδικών (και από το 2008 αγγλικών) σχολείων Kunskapsskolan. Η φιλοσοφία τους “to see and to be seen” εστιάζεται στην εξατομικευμένη μάθηση και τη συνεχή επικοινωνία καθηγητών – μαθητών.

http://www.kunskapsskolan.se

 

 

Ο Chris Gerry είναι Chief Executive της αλυσίδας δημόσιων αγγλικών σχολείων New Line Learning (οι μαθητές από την Α΄ Γυμν. είναι εφοδιασμένοι με “ηλεκτρονική τσάντα” - Tablet PC). Το έργο του εστιάζεται σε καινοτόμες μεθόδους που θα βελτιώσουν την κατανόηση και τις επιδόσεις των μαθητών. 

http://www.newlinelearning.com

 

 

Ο John Davies είναι Vice President και Director της Intel World Ahead. Έχει διατελέσει διευθυντής του Marketing for the Mobile Computing Group και αντιπρόεδρος του Consumer Desktop Products Group. Πριν τη συνεργασία του με την Intel, εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στην ΙΒΜ και ως μηχανικός ανάπτυξης στη Philips.

http://www.intel.com/technology

 

 

Ο Bernie Trilling είναι Global Director της Oracle Educational Foundation και έχει αναλάβει την οργάνωση εκπαιδευτικών στρατηγικών και υπηρεσιών για τα προγράμματα Think.com και ThinkQuest. Η βασική του εξίσωση μάθησης είναι “3Rs * 7Cs = 21st Century Learning”.

http://www.oraclefoundation.org, http://www.think.com

 

 

Προσκεκλημένοι Έλληνες Ομιλητές

 

Δοξιάδης Απόστολος

Μαθηματικός, Συγγραφέας

Κιουμουρτζόγλου Ευθύμης

Π. Καθηγητής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,

Π. Προπονητής Εθνικής Ομάδας Καλαθοσφαίρισης

Κόκοτας Παναγιώτης

Ομ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών

Κρίβας Σπύρος

Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

Μαυρουδής Νότης

Συνθέτης, Καθηγητής Μουσικής

Μπλέτσας Μιχάλης

Επικεφαλής Συνδεσιμότητας OLPC, Ερευνητής ΜΙΤ Media Lab

Παταργιάς Παναγιώτης

Διευθύνων Σύμβουλος Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων,

Αναπλ. Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

Σάμψων Δημήτρης

Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς,

Πρόεδρος IEEE Learning Technologies

Σιμόπουλος Διονύσιος

Διευθυντής Πλανηταρίου Ιδρύματος Ευγενίδου

Τριανταφύλλου Ευστάθιος

Πρόεδρος Ινστιτούτου Κοινωνικής Προστασίας και Αλληλεγγύης

Τσολάκης Χρίστος

Καθηγητής Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

 


Συνοπτικό Πρόγραμμα

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11-04-2008

 

1η Παράλληλη Συνεδρία Εργαστηρίων – Workshops (17:00-18:30)

-      "Τάξη του Μέλλοντος": προτάσεις εφαρμογής με εκπαιδευτικό λογισμικό σε Tablet PCs (Οικονόμου Β., Νταουλτζής Ι., Κόκκωνας Α., Κωτσάνης Ι. - Εκπαιδευτήρια Δούκα)

-      Απελευθερώνοντας το κρυμμένο κεφάλαιο των εκπαιδευτικών στο "Σχολείο που Μαθαίνει" (Μπαγάκης Γ., Δεμερτζή Κ., Σταμάτης Θ., Τσεμπερλίδου Μ., Καίσαρη Σ. - Πανεπιστήμιο Πατρών)

-      Πληροφορίες διαθέσιμες με ένα "click": περιβάλλον διαχείρισης στη Φυσική (Γκούτσιας Α., Σφύρης Π., Τσέτσιλας Ι. - Εκδόσεις Μ. Χαντζή)

-      Γλωσσική και πολιτισμική εκπαίδευση σε ένα Σχολείο του Μέλλοντος (Σταϊνχάουερ Γ., Αντωνίου Ι., Χαραλαμποπούλου Φ., Οικονόμου Κ., Γιάγκου Μ., Γλάρος Ν. - Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου)

-      Η τέχνη ως μέσο συνύπαρξης (Τσιρίδης Π., Λεοντάρη Β. - Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση)

2η Παράλληλη Συνεδρία Εργαστηρίων – Workshops (19:00-20:30)

-      Η ψηφιακή αξιολόγηση με Tablet PCs στην "Τάξη του Μέλλοντος" (Σιώζος Π., Δεσποτάκης Φ., Τριανταφυλλάκος Γ., Παλαιγεωργίου Γ. - Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης)

-      e-αίθουσ@: μια νέα προσέγγιση στη μαθησιακή διαδικασία (Λούβρης Α., Γρουσουζάκη Ε., Φρέντζου Μ., Χαμοσφακίδη Π. - Εκπαιδευτική Πύλη Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων)

-      Το εκπαιδευτικό λογισμικό Μαθηματικών στο Πρόγραμμα Σπουδών (Γαβρίλης Κ., Κεΐσογλου Σ., Αϊβάζογλου Α. - Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση)

-      OLPC: Μαθητικός υπολογιστής και ενδεικτικές εκπαιδευτικές εφαρμογές (Καρούνος Θ., Ζάβρας Α. - Επιτροπή Πρωτοβουλίας για τον Μαθητικό Υπολογιστή, ΕΜΠ)

-      Συνεργατικές και μετασυνεργατικές τεχνικές/στρατηγικές στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Πήλιουρας Π., Στεφανόπουλος Ν. - Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση)

*   Classmate: Μαθητικός υπολογιστής και εργαλείο μάθησης (Αδάμος Π., Παναγιωτίδης Ν.– Microsoft, Intel)

 

ΣΑΒΒΑΤΟ 12-04-2008

 

Κήρυξη Εργασιών Συνεδρίου (09:00-09.30)

Ευρυπίδης Στυλιανίδης *

Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

1η Κεντρική Συνεδρία: Εθνική και Διεθνής Πολιτική (09:30-11:00)

Jan Figel

Προτεραιότητες και προοπτικές της Εκπαίδευσης στην Ευρώπη

 

Παναγιώτης Παταργιάς

Χτίζοντας τα ελληνικά "Σχολεία του Μέλλοντος"

Mary Cullinane

Συνεργάτες στη μάθηση

 

2η Κεντρική Συνεδρία: Παιδαγωγικές Καινοτομίες και Μεθοδολογίες (11:30-13:00)

Bernie Trilling

Η εξίσωση της μάθησης στον 21ο αιώνα: "3Rs * 7Cs"

 

John Davies

Ενδυναμώνοντας την εκπαίδευση με καινοτομίες

Διονύσιος Σιμόπουλος

Άτυπη εκπαίδευση: από σήμερα μέχρι 20 χρόνια μετά

Ομάδες Διαλόγου – Στρογγυλά Τραπέζια (13:00-14:30)

Παναγιώτης Κόκοτας

Ο νέος ρόλος των εκπαιδευτικών και η επιμόρφωσή τους

Δημήτρης Σάμψων

Η τεχνολογικά υποστηριζόμενη σχολική εκπαίδευση 2.0!

ΓΕΥΜΑ

3η Κεντρική Συνεδρία: Νέα Περιβάλλοντα Μάθησης (15:45-17:30)

Μιχάλης Μπλέτσας

OLPC: ένα laptop για κάθε παιδί

Christine Karmfalk

Το μέλλον είναι ήδη εδώ!

 

Rainey Stacey

Βιώνοντας αποτελεσματικούς χώρους μάθησης

 

Christopher Gerry

Συνδυάζοντας ευφυή επιχειρησιακά συστήματα με συστήματα αναφοράς

4η Κεντρική Συνεδρία: Κοινωνικές Δεξιότητες και Ικανότητες (18:00-19:30)

Χρίστος Τσολάκης

Γλωσσική εκπαίδευση και επικοινωνία

Απόστολος Δοξιάδης

Αφήγηση: το ξεχασμένο μονοπάτι της γνώσης

Σπύρος Κρίβας

Προετοιμάζοντας τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη σταδιοδρομία τους

Ευστάθιος Τριανταφύλλου

Ανεξάρτητη διαβίωση με τεχνολογίες ειδικής αγωγής

* έχει προσκληθεί

ΚΥΡΙΑΚΗ 13-04-2008

 

5η Κεντρική Συνεδρία: Απόψεις Μαθητών και Εκπαιδευτικών (09:30-10:30)

6η Κεντρική Συνεδρία: Διεθνή Μοντέλα Σχολείων του Μέλλοντος (10:30-11:45)

Christine Karmfalk

Kunskapsskolan: Μάθηση προσαρμοσμένη στις ανάγκες των μαθητών

Christopher Gerry

New Line Learning Academies: Καινοτόμοι χώροι μάθησης & μοντέλα λειτουργίας

Cullinane M., Stacey R.

District School of Philadelphia: Οδηγός ενός "Σχολείου του Μέλλοντος"

7η Κεντρική Συνεδρία: Πολιτισμικά Αγαθά στο Σχολείο του Μέλλοντος (12:15-13:00)

Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου

Η φυσική αγωγή στον 21ο αιώνα

Νότης Μαυρουδής

Η πολιτιστική έκφραση στον κόσμο του σχολείου

Συμπεράσματα Στρογγυλών Τραπεζιών και Κλείσιμο Συνεδρίου (13:00-14:00)

Κωνσταντίνος Δούκας

Το Σχολείο του Μέλλοντος

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 28.02.2008 11:05:01
 
Αναγνώσθηκε 781 φορές