Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

"Καρφιά" Στυλιανίδη σε συνδικαλιστές πανεπιστημιακούς

ΠΑΙΔΕΙΑ "Καρφιά" Στυλιανίδη σε συνδικαλιστές πανεπιστημιακούς Εκτυπώσιμη σελίδα
Επίθεση στους πανεπιστημιακούς, που χθες απεργούσαν για το νομοσχέδιο για την έρευνα, εξαπέλυσε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Παιδείας Ευριπίδης Στυλιανίδης. Την ίδια ώρα, ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα παρουσιάσει ακόμη ένα “κόκκινο” πανί για αυτούς, το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά.

Της Φιλομήλας Δημολαΐδου

“Κανένα πανεπιστήμιο στον κόσμο δεν μπορεί να επιβιώσει όταν λειτουργεί ως ελιτίστικο γκέτο κάποιων ανθρώπων που, επειδή έχουν το πτυχίο, θεωρούν όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους β’ κατηγορίας”, τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, αναφερόμενος στις αντιδράσεις της πανελλήνιας ομοσπονδίας των πανεπιστημιακών για το νομοσχέδιο που ψηφίζεται αυτές τις ημέρες στη Βουλή.
Η ΠΟΣΔΕΠ, κατά τον υπουργό Παιδείας, έχει διαφορετική άποψη για το ρόλο των πανεπιστημίων, καθώς θεωρεί ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να είναι αποκομμένο από την αγορά εργασίας, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον ίδιο. “Το πανεπιστήμιο πρέπει να συνδέεται άμεσα με την κοινωνία και την αγορά εργασίας, να αναζητά νέες λύσεις και τη γνώση του να τη διαχέει προς τα έξω”, σχολίασε.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά είναι έτοιμο. Την ερχόμενη εβδομάδα θα το δώσει προς έγκριση τόσο στη Σύνοδο Προέδρων των ΤΕΙ (28/2 Σέρρες) όσο και στη Σύνοδο των Πρυτάνεων (29/2-1/3 Κομοτηνή), προκειμένου στη συνέχεια να γίνει νόμος του κράτους.

ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2008

Μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε θα έχουν ολοκληρωθεί τα προεδρικά διατάγματα για τα επαγγελματικά δικαιώματα 34 ειδικοτήτων αποφοίτων των ΤΕΙ, ενώ στο ίδιο διάστημα αναμένεται, κατά τον κ. Στυλιανίδη, η νομοθετική ρύθμιση για τον ποιοτικό έλεγχο των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, το οποίο θα θέσει τις προϋποθέσεις αναγνώρισης των εν λόγω κέντρων.
Μέσα στην τετραετή θητεία της κυβέρνησης -χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα- θα “ανοίξει” και ο διάλογος για την αποσύνδεση του λυκείου από τις εξετάσεις εισαγωγής. Όσον αφορά για την πρόταση του προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, Θάνου Βερέμη, για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ο κ. Στυλιανίδης κράτησε αποστάσεις, λέγοντας ότι την τελική απόφαση θα τη λάβει η πολιτεία. “Είμαστε, πάντως, ανοικτοί σε νέες ιδέες, ακόμα και από άλλα κόμματα”, πρόσθεσε.
Σημείωσε, μάλιστα, ότι το ΥΠΕΠΘ σκοπεύει να επανεξετάσει άμεσα τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, “γιατί οι μαθητές δεν είναι μηχανές”, ενώ θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό.
Τέλος, ανέφερε ότι έχουν ολοκληρωθεί κάποιες βασικές διατάξεις του νόμου-πλαισίου, όπως είναι ο εσωτερικός κανονισμός, ο τετραετής προγραμματισμός και η αξιολόγηση στην οποία έχουν προχωρήσει 104 τμήματα σε όλη τη χώρα.  

ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟ ΤΟ ΑΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

Την επιφύλαξή τους προς το νομοσχέδιο για την έρευνα εξέφρασαν τα μέλη της συγκλήτου του ΑΠΘ. Σε ψήφισμά τους κατέληξαν στις παρακάτω επισημάνσεις:
1. Υπάρχει μια σαφής τάση περιφερειοποίησης της έρευνας, που διεξάγεται στα ΑΕΙ. Η σύγκλητος τονίζει ότι η εκπαίδευση και η έρευνα είναι έννοιες αλληλένδετες και προϋποθέτει η μία την άλλη στην ανώτατη εκπαίδευση.
2. Ο νέος νόμος δεν συγκεκριμενοποιεί ρητά τη δυνατότητα των ΑΕΙ να δημιουργούν και να λειτουργούν τα αντίστοιχα ερευνητικά κέντρα που προβλέπονται για το υπουργείο Ανάπτυξης.
3. Θεωρεί ότι βασική προϋπόθεση προόδου της έρευνας αποτελεί η ικανοποιητική χρηματοδότησή της, η οποία βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα της Ε.Ε. (αύξηση από  0,6% τουλάχιστον στο 2%).
4. Χρειάζεται απλούστευση των πολύπλοκων διοικητικών διαδικασιών, οι οποίες διαφαίνεται ότι θα προκύψουν από τη δομή και την οργάνωση του σχεδιασμού-υλοποίησης της έρευνας, όπως αυτές διατυπώνονται στο σχέδιο νόμου.
5. Η συμμετοχή των καθηγητών των ΑΕΙ στα όργανα σχεδιασμού και εφαρμογής του νόμου, τα οποία προβλέπονται στο νομοσχέδιο, δεν προσδιορίζεται ρητά και ποσοτικά. Κατ’ ακολουθία δεν είναι βέβαιη η αναλογία του ρόλου τους, και πολύ περισσότερο η συμμετοχή τους στα όργανα αυτά.
6. Κατά κανένα τρόπο δεν θα πρέπει να θιγεί η διεξαγόμενη έρευνα στα πανεπιστήμια, είτε με τη μορφή διοικητικών δυσκολιών είτε με τη μορφή μειώσεως ή διακοπής της χρηματοδοτήσεως και της υποστηρίξεώς της. Τούτο δεν συμπεριλαμβάνεται σε ουδεμία παράγραφο του νομοσχεδίου. Η δε αντιμετώπιση των μεταπτυχιακών φοιτητών (π.χ. υποτροφίες, ασφάλιση, προϋπηρεσία) να είναι η αυτή, ανεξάρτητα από το χώρο διεξαγωγής της έρευνας.






Πηγή: ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.02.2008 12:15:01
 
Αναγνώσθηκε 372 φορές