Oκτώ στους δέκα μαθητές σχολείων της Θεσσαλονίκης και του Βόλου προτιμούν να συνεργάζονται με τους συμμαθητές τους μέσα στην τάξη και απορρίπτουν το παραδοσιακό μοντέλο διδασκαλίας, όπου ο δάσκαλος βρίσκεται απέναντί τους και τους βομβαρδίζει με πληροφορίες. Αυτό προκύπτει από έρευνα που έγινε σε δείγμα μαθητών στους οποίους εφαρμόστηκε το μοντέλο της συνεργασίας αντί της από έδρας διδασκαλίας.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον καθηγητή του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου κ. Δ.Γερμανό και την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κυρία Δόμνα Κακανά. Πριν από την πραγματοποίησή της οι καθηγητές εφήρμοσαν πιλοτικά στα συγκεκριμένα σχολεία το μοντέλο συνδιδασκαλίας, σύμφωνα με το οποίο οι μαθητές συμμετέχουν στη διαμόρφωση του μαθήματος, ενθαρρύνονται στην έρευνα και καταλήγουν μόνοι τους σε λύσεις, απαντήσεις και συμπεράσματα.