Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

«Τεστ αυτογνωσίας» για τους μαθητές από την Α' Λυκείου

«Τεστ αυτογνωσίας» για τους μαθητές από την Α' Λυκείου
Στόχος ο αποτελεσματικότερος επαγγελματικός προσανατολισμός
Φωτογραφία
Μαθήτριες Λυκείου ρίχνουν μια τελευταία ματιά στο σχολικό βιβλίο προτού μπουν στις αίθουσες για τις πανελλαδικές εξετάσεις
ΕURΟΚΙΝΙSSΙ/ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΑΚΗΣ
Σ ε «τεστ αυτογνωσίας» θα υποβάλλονται οι μαθητές ήδη από την Α΄ Λυκείου, έτσι ώστε να γνωρίζουν τις πραγματικές κλίσεις και δεξιότητές τους προτού συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Οπως ανακοίνωσε χθες στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός κ. Ευρ.Στυλιανίδης στο πλαίσιο συνεδρίου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Cedefop για τις Μελλοντικές Επαγγελματικές Δεξιότητες στην Ευρώπη «το παιδί θα πρέπει στην κρίσιμη ηλικία να αντιλαμβάνεται τις κλίσεις και τις ικανότητές του και την ίδια ώρα να γνωρίζει με σαφήνειαόταν επιλέγει στο μηχανογραφικό δελτίο τι θα σπουδάσει, σε ποια συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα οδηγεί την επόμενη μέρα το πτυχίο που θα αποκτήσει».

Σύμφωνα με όσα είπε ο υπουργός, τα «τεστ αυτογνωσίας» βοηθούν στο να είναι αποτελεσματικός ο επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία, ενώ διευκρίνισε ότι για να είναι ορθή η επιλογή σπουδών που θα κάνουν οι απόφοιτοι Λυκείου «θα πρέπει η πολιτεία και η Ευρωπαϊκή Ενωση να παρέχουν σωστή πληροφόρηση στα παιδιά και να εφαρμόσουν ένα σύστημα αυτογνωσίας». Ειδικότερα σύμφωνα με τον κ. Στυλιανίδη «στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, την περίοδο που οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους ίσως επιλέγουν τον προσανατολισμό, θα πρέπει να έχουν γνώση δύο στοιχείων.Πρώτον, να έχουν υποβληθεί σε “τεστ αυτογνωσίας” για να μπορούν να γνωρίζουν, να έχουν συνειδητοποιήσει ποιες είναι οι φυσικές τους κλίσεις και ικανότητες και δεύτερον,να είναι σε θέση να γνωρίζουν σε ποια συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα οδηγεί κάθε ειδικότητα» . Και ο υπουργός πρόσθεσε: «Είναι τραγικό να διαπιστώνεται ότι το 85% των υφισταμένων τμημάτων έχει ως κύριο επαγγελματικό δικαίωμα την επόμενη ημέρα την πρόσληψη στο Δημόσιο,ενώ το Δημόσιο θα μπορεί να απορροφά μόλις το 5% των αποφοιτούντων από αυτές τις σχολές.Γι΄ αυτό και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ευελιξία των αναλυτικών προγραμμάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, έτσι ώστε να οδηγούν σε νέους προσανατολισμούς, όπως είναι η επιχειρηματικότητα και η προβολή κάποιων επαγγελμάτων αυτοαπασχόλησης τα οποία ως τώρα,λόγω ιδεοληψίας, λόγω προκατάληψης, είχαν συκοφαντηθεί και δεν προβάλλονταν όπως θα έπρεπε να προβάλλονται».

Ο κ. Στυλιανίδης σημείωσε ότι το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα θα παρουσιασθεί στη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου στις Σέρρες, και στη σύνοδο των πρυτάνεων των ΑΕΙ στις αρχές Μαρτίου στην Κομοτηνή. Ακόμη, πριν από το τέλος του 2008, θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 34 ειδικότητες Τμημάτων των ΤΕΙ που αφορούν κυρίως κλάδους των νέων τεχνολογιών, των κατασκευών, καθώς και τα γεωπονικά επαγγέλματα.

Αναφορικά, τέλος, με τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι εντός του 2008 το υπουργείο θα προχωρήσει σε νομοθετική πρωτοβουλία η οποία θα του επιτρέψει «να ελέγξει τον συγκεκριμένο χώρο με αυστηρές προϋποθέσεις ελέγχου ποιότητος σε όλες αυτές τις δομές».



Πηγή:

ΤΟ ΒΗΜΑ


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.02.2008 10:55:01
 
Αναγνώσθηκε 425 φορές