Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ε. Στυλιανίδης:κατοχύρωση δικαιωμάτων σε 34 ειδικότητες των ΤΕΙ

Ε. Στυλιανίδης: Εντός του 2008 η κατοχύρωση δικαιωμάτων σε 34 ειδικότητες των ΤΕΙ

Στη σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, που θα πραγματοποιηθεί στις 28 Φεβρουαρίου στις Σέρρες και στη σύνοδο των πρυτάνεων των ΑΕΙ, στις αρχές Μαρτίου στην Κομοτηνή, θα παρουσιάσει ο υπουργός Παιδείας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, το νομοσχέδιο για τα μεταπτυχιακά προγράμματα, όπως ανήγγειλε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο συνεδρίου του CEDEFOP για τις μελλοντικές επαγγελματικές δεξιότητες στην Ευρώπη.

Το νομοσχέδιο, αφού εγκριθεί από τους προέδρους και τους πρυτάνεις των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Ο υπουργός ανήγγειλε, ακόμη, ότι πριν το τέλος του 2008 θα έχει καθαρίσει το τοπίο σχετικά με την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 34 ειδικότητες τμημάτων των ΤΕΙ (αφορούν κυρίως κλάδους νέων τεχνολογιών, κατασκευών, γεωπονικών επαγγελμάτων).

Όπως ανέφερε, ήδη ολοκληρώνεται η διαπραγμάτευση με τις επαγγελματικές ενώσεις, τα συναρμόδια υπουργεία και το Συμβούλιο της Επικρατείας, προκειμένου στη συνέχεια να εκδοθούν τα προεδρικά διατάγματα.

Σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις της τρέχουσας 4ετίας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός δήλωσε ότι θα δοθεί βάση σε τρεις κυρίως κατευθύνσεις: θα ανοίξει ο διάλογος για την αποσύνδεση του λυκείου από το πανεπιστήμιο, θα επανεξεταστούν τα αναλυτικά προγράμματα από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και θα δοθεί έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία.

Ειδικά για την τρίτη αυτή κατηγορία, το υπουργείο Παιδείας έχει παραγγείλει δύο έρευνες από την ΓΣΕΕ και το ΣΕΒ, σχετικά με τις επαγγελματικές προοπτικές της επόμενης 20ετίας στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, οι οποίες θα αποτελέσουν τον βασικό οδηγό για τον επαγγελματικό προσανατολισμό στα σχολεία.

«Οι νέοι πρέπει να αποκτήσουν αυτογνωσία, να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους και να γνωρίζουν ποια επαγγελματικά δικαιώματα κατοχυρώνουν οι επαγγελματικές τους επιλογές. Το 85% των τμημάτων (σε ΑΕΙ - ΤΕΙ) σήμερα κατοχυρώνουν το κύριο δικαίωμά τους στο δημόσιο, το οποίο, ωστόσο, μπορεί να απορροφήσει μόνο το 5% των αποφοίτων τους», είπε ο κ.Στυλιανίδης.

Έρευνα για τις μελλοντικές ανάγκες σε δεξιότητες στην Ευρώπη έως το 2015

Η αύξηση των απαιτήσεων σε επαγγελματικά προσόντα και δεξιότητες σε όλα τα επίπεδα, συμπεραίνεται σε έρευνα που διενήργησε το CEDEFOP για τις μελλοντικές ανάγκες σε δεξιότητες που θα διαμορφωθούν στην Ευρώπη των 25, έως το 2015, συμπεριλαμβανομένης της Νορβηγίας και της Ελβετίας - εκτός της Βουλγαρίας και Ρουμανίας.

Κύρια τάση που διαπιστώνεται, η οποία αφορά και την Ελλάδα, είναι μία αύξηση της απασχόλησης στον τομέα των υπηρεσιών, των τεχνικών ειδικοτήτων και των βασικών επαγγελμάτων (θέσεις απλής εργασίας όπως κλητήρες, καθαριστές, φρουροί ασφάλειας), ενώ φαίνεται να μειώνονται οι θέσεις εργασίας και η ζήτηση για ανειδίκευτους. «Προκύπτει η ανάγκη για δια βίου μάθηση, ώστε οι εργαζόμενοι με χαμηλά προσόντα να μην οδηγηθούν στο περιθώριο», παρατήρησε ο κ.Στυλιανίδης.

Καθίσταται σαφές ότι οι νέοι εργαζόμενοι θα πρέπει να διαθέτουν υψηλότερο επίπεδο δεξιοτήτων για να κάνουν την ίδια δουλειά που έκαναν μέχρι σήμερα, ενώ τα επαγγελματικά προσόντα μεσαίου επιπέδου γίνονται απαραίτητα για όλες τις εργασίες, ακόμη και για τις βασικές.

Γενικότερα στην Ευρώπη, από το 2006 έως το 2015 υπολογίζεται ότι θα προστεθούν 12,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στο υψηλότερο επίπεδο επαγγελματικών προσόντων και 9,5 εκατομμύρια στο μεσαίο (ειδικά για προσόντα που αποκτώνται από επαγγελματική κατάρτιση).

Οι θέσεις εργασίας για εργαζόμενους με χαμηλά προσόντα θα μειωθούν κατά 8,5 εκατομμύρια, ενώ ακόμη και οι θέσεις για τους ανειδίκευτους εργάτες ζητούν πλέον περισσότερα προσόντα.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ




Πηγή:

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.02.2008 08:25:01
 
Αναγνώσθηκε 286 φορές