Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Πέντε αλλαγές στις Πανελλαδικές

Πέντε αλλαγές στις Πανελλαδικές
Στόχος να μην επαναληφθούν τα περσινά παρατράγουδα στις εξετάσεις
ΕΡΕΥΝΑ: Χρήστος Κάτσικας xkatsikas.gr Εmail: xkatsikas@xkatsikas.gr
Μόλις τρεις μήνες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων τα πρώτα στοιχεία για την κατανομή των υποψηφίων έρχονται στην επιφάνεια, ενώ παράλληλα το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζεται να ανακοινώσει μια σειρά οργανωτικών μέτρων για να μην αντιμετωπίσει ξανά τα περσινά προβλήματα.
Oι φετινοί υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων ανέρχονται περίπου σε 95.000
(τελειόφοιτοι και απόφοιτοι) και η πλειονότητά τους αναμένεται να πάρει μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσω της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Περίπου 47.500 υποψήφιοι, το 50% του συνόλου, θα διεκδικήσουν μέσω της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ως πρώτη επιλογή κυρίως τμήματα του 4ου Επιστημονικού Πεδίου (200 τμήματα συνολικά), ως δεύτερη επιλογή του 2ου Επιστημονικού Πεδίου (124 τμήματα συνολικά), ενώ αρκετά λιγότεροι του 3ου και του 5ου Επιστημονικού Πεδίου. Αυξημένοι είναι και οι υποψήφιοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, περίπου 35.500. Η συντριπτική πλειονότητα των παραπάνω υποψηφίων θα διεκδικήσει ως πρώτη επιλογή τμήματα του 1ου Επιστημονικού Πεδίου (130 τμήματα ΑΕΙ- ΤΕΙ- Στρατ.- Αστ Σχολών- Εκκλ. Ακαδημιών) ενώ ένα τμήμα θα κατευθυνθεί ως δεύτερη επιλογή και στο 3ο και στο 5ο Επιστημονικό Πεδίο.
Οι φετινοί υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης δεν αναμένεται να ξεπεράσουν τις 11.500 και η συντριπτική τους πλειονότητα θα στραφεί ως πρώτη επιλογή στα τμήματα του 3ου (59 τμήματα συνολικά) και ως δεύτερη του 4ου Επιστημονικού Πεδίου. Παράλληλα οι υποψήφιοι που θα διεκδικήσουν φέτος ως πρώτη ή ως δεύτερη επιλογή τμήματα από το 5ο Επιστημονικό Πεδίο (104 τμήματα συνολικά) αναμένεται να φτάσουν τις 30.000.
Τι αλλάζει φέτος
Νωρίτερα από κάθε άλλη φορά σκοπεύει να ανακοινώσει φέτος το ΥΠΕΠΘ τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ενώ με απανωτές συσκέψεις επιχειρεί να πάρει μέτρα για να μην επαναληφθούν τα περσινά «ακραία» εξεταστικά φαινόμενα.
1 Πιο συγκεκριμένα το ΥΠΕΠΘ ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή πιλοτικά για φέτος (θα γενικευτεί του χρόνου) ηλεκτρονικό σύστημα αποστολής και καταχώρησης των βαθμών των υποψηφίων από τα βαθμολογικά κέντρα απευθείας στο υπουργείο Παιδείας. Η εφαρμογή αυτού του μέτρου στοχεύει στην επιτάχυνση της διαδικασίας ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων τα οποία μέχρι πέρσι δίνονταν στη δημοσιότητα στο τέλος Αυγούστου.
2Ο δεύτερος στόχος του ΥΠΕΠΘ είναι η μείωση του μεγάλου αριθμού των γραπτών με διαφορές βαθμολογίας μεγαλύτερες από 12 μόρια τα οποία οδηγούνται σε τρίτο αναβαθμολογητή. Στο σημείο αυτό το ΥΠΕΠΘ αναμένεται να ανακοινώσει αλλαγές στον αριθμό των γραπτών που διορθώνει κάθε βαθμολογητής αλλά και συστάσεις στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για θέματα που οι απαντήσεις τους δεν θα χωράνε «αέρα» στη βαθμολογία τους.
3Ο τρίτος στόχος του ΥΠΕΠΘ αφορά το τηλεφωνικό και το ηλεκτρονικό σκονάκι. Στα πλαίσια αυτά στις προθέσεις του ΥΠΕΠΘ είναι να τοποθετήσει φέτος σε όλα τα εξεταστικά κέντρα της χώρας (περίπου 1.100) τηλεφωνικούς «κόφτες» έτσι ώστε να μην παρουσιαστεί ξανά το φαινόμενο αντιγραφής... διά τηλεφώνου.
4 Ο τέταρτος στόχος συνδέεται με την περσινή «διαρροή» των θεμάτων πριν από το τέλος της διαδικασίας αποχώρησης των μαθητών. Με απόφαση του ΥΠΕΠΘ τριάντα λεπτά μετά την επιβεβαίωση ότι και το τελευταίο εξεταστικό κέντρο έχει λάβει τα θέματα θα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του υπουργείου.
5Ο πέμπτος στόχος συνδέεται με το περσινό πάθημα της ανακοίνωσης λάθος βάσεων εισαγωγής. Το ΥΠΕΠΘ έστειλε ήδη πρόταση προς το ΓΕΕΘΑ για την επικύρωση και τον διπλό έλεγχο των αποτελεσμάτων και από τα δύο υπουργεία. Έτσι φέτος η δισκέτα με τα αποτελέσματα των Στρατιωτικών και Αστυνομικών Σχολών θα φθάσει από το υπουργείο Άμυνας στο ΥΠΕΠΘ, θα διορθωθεί, θα επιστρέψει στο Άμυνας για να διορθωθούν οι παρατηρήσεις του υπ. Παιδείας, μετά θα υπογραφούν τα στοιχεία και ύστερα θα εισαχθούν στο μηχανογραφικό σύστημα των βάσεων. Αυτός ο έλεγχος εκτιμάται ότι θα αποτρέψει λαθροχειρίες, καθώς θα φέρει υπογραφές και πιστοποιήσεις.
Από τις διαρροές, στο αλαλούμ με τις βάσεις
ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ προβλήματα άρχισαν με τη διαρροή των θεμάτων σε φροντιστήρια πριν από τον επίσημα επιτρεπτό χρόνο. Ακολούθησε η καταιγίδα των μεγάλων βαθμολογικών αποκλίσεων και η πρωτοφανής παρέμβαση στη διαμόρφωση των βαθμολογικών στοιχείων υποψηφίων που πήγαν σε τρίτο βαθμολογητή, γεγονός που κόντεψε να βάλει βόμβα στα θεμέλια του ήδη ρημαγμένου πληθυσμού των εξετασθέντων.
Από την άλλη, το χρόνιο πρόβλημα με τις αναβαθμολογήσεις κυρίως στα γλωσσικά μαθήματα και την Ιστορία οδήγησε στις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις πάνω από 40.000
γραπτά σε τρίτο αναβαθμολογητή, γεγονός που δημιουργεί καθεστώς ανασφάλειας σε χιλιάδες υποψηφίους καθώς ως γνωστόν για λίγα μόρια πολλές φορές κρίνονται οι προσανατολισμοί και τα σχέδιά τους.
Δεν έφταναν όλα αυτά, στο τέλος σημειώθηκε ένα πρωτοφανές «αλαλούμ» στο 1/3 των τμημάτων των ΑΕΙΤΕΙ, με βάσεις σχολών που δόθηκαν λάθος για να αλλάξουν λίγες μέρες μετά.
Τριακόσιοι σαράντα δύο νεοεισαχθέντες μετακινήθηκαν από την αρχική τους κατάταξη κι άλλαξαν σχολή, ενώ άλλοι οκτώ ήταν... φοιτητές για τέσσερις μόνο μέρες! Κι όλα αυτά επειδή δεν έγινε δεύτερος έλεγχος των στοιχείων.



Πηγή:

ΤΑ ΝΕΑ


Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.02.2008 11:50:01
 
Αναγνώσθηκε 593 φορές