Διαφόρων Φορέων

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2008, Πυλαία-Θεσσαλονίκη

Ανακοίνωση της επιτροπής Αγώνα

καθηγητών του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης
σε σχέση με την οργάνωση κινητοποίησης την 29.1.2008

 

Τα μελανά χρώματα «Παιδείας/Πολιτισμού»

Ο «μεσαίωνας» των Ωρο-αμισθίων

 

Ανοιχτή πρόσκληση για ανάληψη ευθύνης, πρωτοβουλίας, υπέρβασης κι αγώνα, σ’ όλους τους συναδέλφους
των Μουσικών  και «Γενικών» Σχολείων της Επικράτειας

 

Ενεργοποιώντας το ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, το κύτταρο της σχολικής λειτουργίας αλλά και του συνδικαλισμού, καλούμε τους συναδέλφους καθηγητές όλων των ΕΛΜΕΘ σε κινητοποιήσεις και δράσεις με αφετηρία την  29.1.2008, παραμονή «των Τριών Ιεραρχών» πάνω σε 2 άξονες:

 

1.     Την ακύρωση του υπό γενική δοκιμή εργασιακού μεσαίωνα που συγκροτούν οι πάσης «παιδαγωγικής» φύσεως ωρομίσθιοι, σε συνδυασμό με την δαμόκλεια σπάθη του Ασφαλιστικού Ζητήματος.

2.     Την αντικατάσταση της θρυλικής, διακηρυγμένης «σύνδεσης παιδείας και πολιτισμού» από τη θέση-διεκδίκηση: «λιγότερη EK-παίδευση στο χώρο της παιδείας».

 

 Ειδικότερα η επιτροπή Αγώνα του Μ.Σ.Θ.  ανακοινώνει:

 

Το παραπάνω σύντομο -σε δύο ισοδύναμους πόλους βασισμένο- πολιτικό σκεπτικό αποτέλεσε και την συνοπτική- καταγεγραμμένη στα πρακτικά του Δ.Σ. της Δ΄ ΕΛΜΕ-  θέση της Επιτροπής Αγώνα του Μ.Σ.Θ., (βλέπε το συνημμένο Σ2) που κοινοποιήθηκε στην συνεδρίαση του Δ.Σ. της Δ΄ ΕΛΜΕ την 8η Ιανουαρίου. Κύριο τακτικό αίτημα μας προς την Δ΄ ΕΛΜΕΘ ήταν η συνδικαλιστική κάλυψη της 3ωρης στάσης εργασίας μας την 29.1.2008. (όπως εκ του σχετικού νόμου μπορεί σε επίπεδο ΕΛΜΕ να παρασχεθεί).

 

Να σημειωθεί ότι μετά την σχετική συζήτηση και επανεκτίμηση του ζητήματος, την 15.1.2008 το Δ.Σ. της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ομόφωνα να προτείνει στην «διελμική» συνάντηση της 22ας Ιανουαρίου (δηλαδή σε όλες τις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης) την κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας για την 29 Ιανουαρίου 2008, ενώ παράλληλα δεσμεύτηκε ότι θα κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις στους εμπλεκόμενους διοικητικούς και πολιτικούς φορείς.

 

Μετά την επιτυχή κοινή σύσκεψη ~40 συναδέλφων την 14η Ιανουαρίου και την 16η Ιανουαρίου 2008 (στην οποία συμμετείχε ο συνάδελφος/μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕΘ  κ. Βασίλης Θεοδωρακόπουλος) στοχεύουμε στην παραπέρα οργάνωση του αγώνα μας:

 

1ο ) Προσκαλούμε ολόκληρο το Δ.Σ. της 4ης ΕΛΜΕΘ  να συμμετάσχει στην συνέλευση της Επιτροπής Αγώνα την Tρίτη 22 Ιανουαρίου 2008, ώρα 13.00 στην ισόγεια αίθουσα διδασκόντων του ΜΣΘ.

2ο) Δρομολογούμε την επεξεργασία προτάσεων απευθύνοντας  ανοιχτή και ηλεκτρονική πρόσκληση στους εκτός Μ.Σ.Θ. συναδέλφους στο (email: mail@lyk-mous-thess.thess.sch.gr  για μια πρώτη τεκμηριωμένη καταγραφή και ταξινόμηση των πολυποίκιλων επί μέρους προβληματων, μέσα στο 2μερές πολιτικό πλαίσιο που δόθηκε στην αρχή.

 

3ο) Στόχος μας είναι  μέχρι την 30η Ιανουαρίου,  η δημιουργία-(e)δημοσίευση μιας όσο το δυνατόν πληρέστερης κατ’ αρχήν «λίστας» θέσεων, διεκδικήσεων προβλημάτων, (επώδυνων) εμπειριών και προτάσεων για τις καλύτερες δυνατές οργανωτικές τακτικές.

 

 4ο) Με  την προοπτική μιας ευρύτερης (για το ζήτημα) συνδικαλιστικής δράσης που θα διέπεται από την απαραίτητη (για το νόημα αλλά και την επιτυχία του Αγώνα) ωσμωτική σχέση «βάσης και κορυφής» της συνδικαλιστικής πυραμίδας, επιδιώκουμε άμεσα την σύνδεση (κυρίως ηλεκτρονική) με προτεραιότητα τόσο τις σχολικές μονάδες της Θεσσαλονίκης όσο και τα Μουσικά Σχολεία όλης της Χώρας.

 

     Στόχος η συνειδητοποίηση της ανάγκης για απελευθέρωση από τα «εθιμικού τύπου» προβλήματα και την συμφραζόμενη τους κυρίαρχη σιωπή αλλά και η από κοινού συμβολή στην διαμόρφωση προτάσεων προς την συνδικαλιστική πυραμίδα και την πολιτικώς προϊσταμένη αρχή. Κύριος στόχος μας η διεκδίκηση ρηξικέλευθων λύσεων στο σύνθετο αυτό ζήτημα που πολύ ‘απλά’ κι απάνθρωπα αμαυρώνει το πολιτειακό πρόσωπο της παιδείας.

 

    Της οργανωμένης παιδείας, της κατ’ ανάγκην εκπαίδευσης, που γιορτάζουμε στα πρόσωπα των τριών Δασκάλων (Ιεραρχών). Και για αυτό τον ποικίλως προσλαμβανόμενο (για πολλούς μας) σημαντικό πολιτισμικό λόγο, η βαρειά αυτή σκιά στο Όλον της Παιδείας Σώμα  πρέπει και μπορεί γενναία να αντιμετωπισθεί.

 

      Η υποχρεωτική νηστεία των κάθε λογής ωρομισθίων εκπαιδευτικών είναι σε απόλυτη αντίθεση με τον Λόγο «περί Νηστείας» του Μ. Βασιλείου:
«Να πληρώνεις τους εργάτες σου, να μη τρώγεις ανθρώπους» είναι το δυναμικό πολιτικό ένδυμα αυτής της εναργούς υπαρξιακής αναζήτησης, όποια και είναι πολιτισμικά και πολιτικά (με την στενή έννοια) η (δια)δηλωμένη ταυτότητα μας.

 

Και δεν μας αρμόζει, αυτή να προσβάλλεται με αποσυμβολισμούς (σε βάθος χρόνου και με καλπάζουσα προοπτική γενίκευσης) που φέρουν τα μελανώτατα χρώματα της εργασιακής απαξίωσης και της κοινωνικής υποβάθμισης/περιθωριοποίησης τόσο των λειτουργών όσο και της ίδιας  εν συνόλω έννοια της Δημόσιας Παιδείας.

 

 

Προϋπόθεση για την έναρξη ενός επί των τεχνικών ζητημάτων διαλόγου για μια πρώτη τακτική πολιτική διευθέτηση και την άμεση χάραξη στρατηγικών λύσεων, (έναντι των θεσμικών-εθιμικών στρεβλώσεων που θέλουν να εμφανίζονται ως ανυπέρβλητες του συστήματος δυσκολίες) είναι η Εξόφληση των μέχρι σήμερα δεδουλευμένων.

 

 

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΙΑ ΕΠΩΔΥΝΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΑΣ
ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΛΥ ΠΙΘΑΝΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

 

6,20

(εκτός 28ης Οκτωβρίου, 17ης Νοεμβρίου,
 Χριστούγεννα, Πάσχα, 25ης Μαρτίου κ.λ.π.)

 

Εδώ και χρόνια ζούμε σαν εκπαιδευτικοί της δημόσιας παιδείας μια κατάσταση στον εργασιακό μας χώρο που τη θεωρούμε απαράδεκτη και οπισθοδρομική. Ο θεσμός των ωρομισθίων, γιατί έχει πια καταντήσει να είναι θεσμός, λειτουργεί στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης σαν εργαλείο που δεν τιμά ούτε τους εκπαιδευτικούς, ούτε την εκπαίδευση, ούτε την κοινωνία που ζούμε. Ένα κράτος που «παιδεύει» -με την αρχαία ελληνική έννοια του όρου- νέους ανθρώπους και τους προετοιμάζει για την αυριανή κοινωνία χρησιμοποιώντας τέτοιου είδους εργασιακές σχέσεις δεν πείθει ούτε τον πιο καλόπιστο για τις προθέσεις του. Η ωρομίσθια εργασία στην δημόσια εκπαίδευση της χώρας μας έχει χαρακτηριστικά που θα ντρέπονταν να υιοθετήσει ανοιχτά ακόμη και μια χώρα του λεγόμενου «τρίτου κόσμου». Αναλυτικά αναφέρουμε:

 

 

  • Ο ωρομίσθιος καθηγητής καλείται να αναλάβει υπηρεσία από τις εκάστοτε διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δυο με τρεις μήνες μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
  • Απολύεται ένα ή ενάμιση μήνα πριν από το τέλος του σχολικού έτους. Οι απολαβές του όπως συνεπάγεται από το χαρακτηρισμό  “ωρομίσθιος”, εξαρτώνται από τις ώρες που εργάζεται και αυτές βάσει νόμου δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις έντεκα ώρες την εβδομάδα. Οι καθαρές απολαβές του φτάνουν στα 6,20 ευρώ την ώρα. Βάσει εγκυκλίου του Υπουργείου Παιδείας, δεν αμείβεται τις ημέρες των εορτών (28η Οκτωβρίου, 17η Νοεμβρίου, Χριστούγεννα, Πάσχα, 25η Μαρτίου κ.λ.π.) Με ένδεκα ώρες που είναι η μέγιστη εβδομαδιαία απασχόληση, οι μηνιαίες αποδοχές είναι 260 ευρώ. Όπως αναφέρθηκε, η διάρκεια σύμβασης εργασίας ορίζεται στους πέντε περίπου μήνες. Όμως λόγω των εορτών, τελικά, ο καθαρός χρόνος εργασίας ενός ωρομισθίου μειώνεται στους τρεις με τρεισήμισυ μήνες, με τις ανάλογες απολαβές φυσικά. Η προϋπηρεσία δε, όπως ορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας για τρεις μήνες εργασίας υπολογίζεται στον ένα μήνα περίπου. Δηλαδή, ο ωρομίσθιος συνάδελφος εν ολίγοις πληρώνεται για τρεισήμισυ μήνες το χρόνο και η προϋπηρεσία του φτάνει τον ένα μήνα. Τις απολαβές δε, τις «απολαμβάνει» μέχρι και δέκα μήνες αργότερα.
  • Με τον αριθμό ενσήμων βέβαια που τελικά θα καταφέρει να αποκομίσει δεν δικαιούται ταμείο ανεργίας. Ο θεσμός της
    ωρο-«μισθίας» χρησιμοποιήθηκε εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις σαν χρήσιμο εργαλείο για αυτές. Οργανικές θέσεις «σπάζονται» και χρησιμοποιούνται δυο, τρεις ή και τέσσερις ωρομίσθιοι για να τις καλύψουν. Έτσι δημιουργούνται στρατιές χαμηλόμισθων ωρομισθίων, με ελάχιστη προϋπηρεσία, που δεν έχουν καμία ελπίδα για το μέλλον τους. Επίσης, κάτω από αυτές τις μεθοδεύσεις, οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί θεωρούνται εργαζόμενοι και έτσι, πλασματικά φυσικά, ελαττώνεται ο «δείκτης» ανεργίας, των  εκάστοτε κυβερνήσεων.

 

·        Οι εκάστοτε κυβερνήσεις δεν «ανησυχούν» για το ενδεχόμενο, να αλλάξουν εργασία οι δυσαρεστημένοι από την όλη κατάσταση παλαιοί ωρομίσθιοι.  Νέοι αμεταχείριστοι με όνειρα για το μέλλον, αλλά και χωρίς αντιστάσεις, θα τους αντικαταστήσουν με προθυμία καθώς η ανεργία καλπάζει στις μέρες μας.

 

·        Ανά πάσα στιγμή μεταφέρονται ωρομίσθιοι από σχολείο σε σχολείο ή αντικαθίστανται δημιουργώντας αναστάτωση και δυσλειτουργία στην καθημερινότητα του σχολικής κοινότητας καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

 

·        Οι εργασιακές αυτές συνθήκες τους υποχρεώνουν σε μια ομηρία, μέσα σε καθεστώς φόβου και συνεχούς εξάρτησης ή και συχνά επιπρόσθετης εκμετάλλευσης στον εργασιακό τους χώρο, το σχολείο.

 

·        Οι συνάδελφοί μας ωρομίσθιοι λοιπόν, μπορούμε ευθέως να πούμε,  δεν αισθάνονται καθόλου ως «συνάδελφοι» παρότι λειτουργούν υπερβατικά  αιμοδοτώντα, στερούμενοι το δικό τους αίμα, πολλές φορές με ιδιαίτερο ζήλο και υψηλό παιδαγωγικό ‘αποτέλεσμα’  την δημόσια παιδεία.

 

Με αυτόν τον τρόπο υποβιβάζεται ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά η παιδευτική διαδικασία, δημιουργεί εργασιακές σχέσεις δύο και τριών ταχυτήτων, ευνοεί σχέσεις εξάρτησης και εκμετάλλευσης, ομηρία σε πολιτικό επίπεδο, και τέλος προσβάλλεται και υποτιμάται η Όλη Παιδεία, αυτή καθ’ αυτή.

 

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ την απαράδεκτη αυτή κατάσταση εκμετάλλευσης της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και καταρράκωσης της παιδευτικής διαδικασίας από την Άρχουσα έκφραση της Πολιτείας μας και το αρμόδιο υπουργείο, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, το οποίο ενώ ευαγγελίζεται μια κοινωνία υπευθύνων και ισότιμων πολιτών, στην πράξη αναιρεί τους στόχους αυτούς, αναιρώντας εξ αρχής η ίδια, τους «λειτουργούς» που  αναλαμβάνουν εν’ ονόματι της να «εκ-παιδεύσουν» ή και υπερβαίνοντας την «πόλιν» κι εαυτούς, ως χορηγοί (αληθινοί) τα παιδιά μας να παιδεύσουν.

 

Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στο ίδιο μας το σώμα, τους ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

 

 

Επιδιώκουμε την Ανατροπή του εργασιακού μεσαίωνα που επιβλήθηκε στους εργαζομένους από τις Οικονομικές ελίτ και εφαρμόζεται στην παιδεία στους αναπληρωτές και ωρομίσθιους.

 

 

Αξιώνοντας το κοινωνικό αίτημα της μόνιμης εργασίας για όλους 

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

 

ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ

 

ΑΜΕΣΗ ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ

 

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΝΕΑΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΥΣ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΣΟΔΙΑΣΤΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ - ΣΤΟ ΑΜΕΣΟ ΜΕΛΛΟΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΤΕΑ-  ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΩΡΟΜΙΣΘΙΑΣ

 

ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΩΡΙΑΙΑΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

 

ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ Π.Δ.Σ

 

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟΥ  «ΘΕΣΜΙΣΜΕΝΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟΥ»  ΤΩΝ ‘ΙΔΙΩΤΩΝ’ (ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗ) ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ (βλ. ΕΜΠΕΙΡΟΤΕXΝΕΣ ΙΔΙΩΤΕΣ)
ΠΟΥ (ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ‘ΛΑΪΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ’) ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΟΛΗ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΜΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ

 

ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ  ΜΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

 

 

 

 

 

 

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ  ΤΕΛΟΣ  ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ  ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ

 

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ  ΣTHN  EKΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ 

 

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ

 

ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΗΣ

 

 

Επιτροπή Αγώνα Καθηγητών
Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

mail@lyk-mous-thess.thess.sch.gr 

 

 

 

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.01.2008 16:00:01
 
Αναγνώσθηκε 1176 φορές