Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Το ξεχασμένο πολλαπλό βιβλίο προτίθεται να επαναφέρει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Το ξεχασμένο πολλαπλό βιβλίο προτίθεται να επαναφέρει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Γίνεται λόγος για αλλαγή του τρόπου συγγραφής των διδακτικών βιβλίων
Φωτογραφία
Μαθήτριες παραλαμβάνουν τα νέα βιβλία τους. Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο μελετά την επανεισαγωγή στα σχολεία του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου»
ΕURΟΚΙΝΙSSΙ
Μ ια «ξεχασμένη» ιδέα του υπουργείου Παιδείας από τη δεκαετία του ΄90 που αφορά την εισαγωγή του λεγόμενου «πολλαπλού βιβλίου» στα σχολεία επαναφέρει ως σκέψη το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στην Εκθεση Πεπραγμένων του Ινστιτούτου που υπογράφεται από τον πρόεδρό του κ. Δ. Βλάχο γίνεται λόγος για αλλαγή του τρόπου συγγραφής των διδακτικών βιβλίων και ότι πρέπει «να πάψει η μονοφωνία του ενός και να εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο».

Με την εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο θα μπορεί να καταρτίζει τα αναλυτικά προγράμματα για κάθε μάθημα και με βάση αυτά τα αναλυτικά προγράμματα όποιος ενδιαφέρεται, ιδιώτης ή εκδοτικός οίκος, θα μπορεί να γράψει ένα βιβλίο. Στη συνέχεια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο ή το κάθε σχολείο χωριστά θα μπορεί να επιλέξει το καταλληλότερο βιβλίο για να διδαχθεί στις σχολικές αίθουσες.

Χαρακτηριστικά, αναφέρεται ότι η «πρόσφατη εμπειρία της μαζικής συγγραφής και παραγωγής των νέων βιβλίων της εννεαετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης σε τόσο μικρό διάστημα κατέδειξε ότι ίσως δεν ήταν αυτός ο πλέον ενδεδειγμένος προγραμματισμός συγγραφής των σχολικών βιβλίων». Και προστίθεται: «Τα σχολικά βιβλία θα μπορούσε να εκδίδονται με εντελώς διαφορετικές διαδικασίες παραγωγής και διάθεσης στους μαθητές» και να εισαχθεί το πολλαπλό βιβλίο. Σύμφωνα με τους αρμόδιους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου το όλο σύστημα χρήζει συστηματικής μελέτης και αντιμετώπισης. Οπως σημειώνουν «είναι απολύτως απαραίτητο να υφίστανται μηχανισμοί ελέγχου και έγκρισης των βιβλίων αυτών,ώστε να αντιμετωπίζονται παράλληλα και οι τυχόν επιπτώσεις του πολλαπλού βιβλίου στις εισαγωγικές εξετάσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση».

Υπενθυμίζεται ότι οι απόπειρες εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία κατά το παρελθόν είχαν σκοντάψει στο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στις εξετάσεις από το διαφορετικό περιεχόμενο στην ύλη που θα έχουν τα βιβλία. Ετσι, στην πορεία το όλο εγχείρημα εγκαταλείφθηκε. Τώρα επανέρχεται ως σκέψη.



Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.01.2008 15:10:01
 
Αναγνώσθηκε 501 φορές