Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Τεστ αγγλικών για κολέγια και ΑΕΙ

Τεστ αγγλικών για κολέγια και ΑΕΙ
Συνεργασία με τους Βρετανούς για την αξιολόγηση
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
«Συνταγή Λονδίνου» για την αξιολόγηση όχι μόνο των ιδιωτικών κολεγίων που συνεργάζονται με βρετανικά πανεπιστήμια αλλά και των ελληνικών ΑΕΙ αναζητά τώρα ο υπουργός Παιδείας!
Φωτογραφία
O κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης συναντήθηκε χθες στο Λονδίνο, όπου βρίσκεται μετέχοντας σε εκπαιδευτικό συνέδριο, με τον Βρετανό υφυπουργό Παιδείας, αρμόδιο για θέματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μπιλ Ράμελ, από τον οποίο ζήτησε τη συνδρομή των βρετανικών αρχών αξιολόγησης.
«Συζητήσαμε την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και τη συστηματική συνεργασία σε ζητήματα αξιολόγησης των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, μια διαδικασία που είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα και είναι σωστό να βλέπουμε τι κάνουν και οι άλλες χώρες για να μπορούμε να είμαστε αποδοτικοί, προσαρμόζοντας τις αξιόλογες ιδέες στην ελληνική πραγματικότητα. Ζήτησα επίσης να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των αρχών αξιολόγησης και πιστοποίησης για να μπορούμε να έχουμε εικόνα για την ποιότητα του κάθε ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος στη Βρετανία που αναπτύσσει συστήματα franchising στην Ελλάδα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στυλιανίδης.
Με τον τρόπο αυτό ο υπουργός Παιδείας υποδεικνύει ότι και για την αξιολόγηση των πανεπιστημίων εκτός από τα κολέγια θα υπάρξει συνεργασία των ελληνικών με τις βρετανικές αρχές. Ωστόσο σύμφωνα με όσα έχουν δηλωθεί στο παρελθόν, η αξιολόγηση των ελληνικών ΑΕΙ δεν θα οδηγεί σε ιεραρχική κατάταξη τμημάτων και σχολών, όπως συμβαίνει στο αγγλικό σύστημα, θα έχει πάντως συνέπειες στη χρηματοδότηση.
Η κοινοτική οδηγία
Από την πλευρά του ο Βρετανός υφυπουργός σύμφωνα με πληροφορίες υποστήριξε ότι η Ελλάδα οφείλει να εντάξει άμεσα στο εθνικό της δίκαιο την κοινοτική οδηγία για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων των κολεγίων. Πάντως ο υπουργός Παιδείας για πολλοστή φορά απέφυγε να δεσμευτεί ως προς τον χρόνο που η χώρα μας θα ρυθμίσει οριστικά το ζήτημα αυτό.
Όπως είναι γνωστό, η χώρα μας ουδέποτε έχει ελέγξει και αξιολογήσει τα δεκάδες κολέγια που λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια, όπως τώρα και υπό την πίεση της κοινοτικής οδηγίας προτίθεται επιτέλους να κάνει.
Ωστόσο τα μεγαλύτερα από τα κολέγια αυτά και ιδίως εκείνα που συνεργάζονται με εγνωσμένου κύρους βρετανικά αλλά και αμερικανικά πανεπιστήμια αξιολογούνται εδώ και περίπου πέντε χρόνια από τις... βρετανικές και αμερικανικές εκπαιδευτικές αρχές!
Κατ΄ αρχήν, η συνεργασία τοποθετείται σε συγκεκριμένα πλαίσια λειτουργίας προγραμμάτων σπουδών διετούς, τριετούς ή τετραετούς διάρκειας που οργανώνονται από τα κολέγια σύμφωνα με τα πρότυπα και τις προδιαγραφές των αντίστοιχων τμημάτων στα ξένα πανεπιστήμια. Υπάρχουν πολλών ειδών συνεργασίες, οι οποίες εξαρτώνται από το κάθε πανεπιστήμιο, η επικρατέστερη όμως είναι η μορφή της παροχής δικαιωμάτων λειτουργίας τμημάτων (franchising). Σε αυτή την περίπτωση τα προγράμματα σπουδών στα κολέγια είναι ακριβώς ίδια με εκείνα του πανεπιστημίου.



Πηγή:
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.01.2008 10:45:01
 
Αναγνώσθηκε 482 φορές