Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων



Όλγα Βασιλειάδου, PhD.
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής
E-mail:ovasilia@phyed.duth.gr
Τηλ. Επικοινωνίας:6947691577
Θεσσαλονίκη 23/11/07

Κοινοποίηση:
Υφυπουργό παιδείας:κ. Λυκουρέντζο
Αρμόδιους εκπροσώπους όλων των παρατάξεων
Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
 

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ

ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΠΑΣΤΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ
(Από το ομώνυμο βιβλίο του Υπουργού Παιδείας, 1997, Εκδόσεις Ανατολικός)
 

Κύριε Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή επιχειρώ (μεταφέρω αυτούσιο απόσπασμα από το βιβλίο σας «Σπάστε τη σιωπή») “ … να αντισταθώ στη δικτατορία των μετριοτήτων η οποία παραγκωνίζει αδιάφορα. Απολαμβάνει τη διαχείριση της εξουσίας και αναπαράγεται. Παγώνει κάθε εκσυγχρονιστική προσπάθεια και πολεμά κάθε εξυγιαντική φωνή. Εξουδετερώνει κάθε άξιο που αρνείται να συμβιβαστεί με τη διαφθορά. Η δικτατορία των μετριοτήτων στραγγαλίζει κάθε νεανική ελπίδα και υποτάσσει όλο το λαό σ' αυτή τη λογική της ισοπέδωσης. Κανείς δεν προσπαθεί να γίνει καλύτερος από τον άλλον, αλλά όλοι επιχειρούν να εξουδετερώσουν τον καλύτερο. Η κυρίαρχη συνταγή κοινωνικής και οικονομικής ανόδου, είναι η ευνοιοκρατία και το ρουσφέτι……..”

Κύριε Υπουργέ,
Είμαι καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, διορισμένη στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και υπηρετώ στη δημόσια εκπαίδευση από το 1987. Ήμουν υποψήφια διευθύντρια σχολικής μονάδας στις πρόσφατες κρίσεις. Δηλώνω ευθαρσώς ότι είμαι υπέρ και της αξιολόγησης και της προφορικής συνέντευξης επειδή μετά από 7 χρόνια σχετικής εξειδίκευσης γνωρίζω πάρα πολύ καλά ότι υπάρχουν δεκάδες έγκυροι, αξιόπιστοι και αντικειμενικοί τρόποι για να εφαρμοσθούν. Το ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης εντελώς αόριστα, αυθαίρετα και κυρίως αναιτιολόγητα, κατά την αξιολόγησή μου για τη θέση του Δ/ντή Δημ. Σχολείου, επί συνόλου 310 υποψηφίων στο κριτήριο προσωπικότητα–γενική συγκρότηση μου απένειμε μια από τις χαμηλότερες προφορικές βαθμολογίες (16,6). Επισημαίνω ότι σε σύνολο 310 υποψηφίων μόνο 32 συνάδελφοι αξιολογηθήκαμε με βαθμό μικρότερο του 17 γεγονός που με κάνει να πιστεύω ότι η αξιολόγηση αυτή εξυπηρετεί άλλες σκοπιμότητες και θίγει βάναυσα την επιστημονική μου κατάρτιση, την προσωπικότητά και την αξιοπρέπειά μου ως εκπαιδευτικό και ως άνθρωπο, για την αποκατάσταση των οποίων επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.
Με τα αντικειμενικά μόρια βρισκόμουν στην 80η θέση του πίνακα (σε σύνολο 310 υποψηφίων για 182 σχολεία) με 23,25 μόρια στα οποία σημειωτέον δεν προσμετρήθηκε ουδόλως ο διδακτορικός μου τίτλος (εκπρόθεσμος λίγων ημερών). Στην τελική κατάταξη με το 16,6 της συνέντευξης κατρακύλησα 128 θέσεις και βρέθηκα στη θέση 208 του πίνακα και βέβαια έτσι δεν κατέστη δυνατή η επιλογή μου σε κανένα από τα 55 σχολεία που δήλωσα.
Σύμφωνα με το αναλυτικό βιογραφικό σημείωμά μου και τα αποδεικτικά στοιχεία που έχω υποβάλει, είμαι:
- Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης του «Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος» του Τμήματος Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στην κατεύθυνση “Σχολική Φυσική Αγωγή”: Φεβρουάριος 2002, βαθμός (Άριστα 9,58)
- Κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος Ειδίκευσης στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα «Άσκηση και Ποιότητα Ζωής» του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, Μάιος 2007, βαθμός (Άριστα, 9,459). Σχετικά με το διδακτορικό μου θέλω να επισημάνω τα εξής: κατά το περασμένο ακαδημαϊκό έτος η γενικότερη αναταραχή στο χώρο της Παιδείας είχε σαν αποτέλεσμα την κατάληψη του ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ για χρονικό διάστημα δύο μηνών με αποτέλεσμα να “κολλήσουν” οι διαδικασίες για την τελική υποστήριξη της διατριβής μου η οποία τελικά έλαβε χώρα λίγες ημέρες μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δικαιολογητικών (μέσα στον ίδιο μήνα Mάιο), με αποτέλεσμα να στερηθώ 4,5 μόρια με τα οποία θα βρισκόμουν στην έκτη θέση του πίνακα αντικειμενικών μορίων. Θεωρώ εντελώς άδικο να στερηθώ τη μοριοδότηση που δικαιούμαι εξαιτίας μιας αντικειμενικής αδυναμίας για την οποία δεν έχω την παραμικρή ευθύνη.
- Πρέπει να διευκρινιστεί επίσης ότι παρά τη σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας προς τις επιτροπές κρίσης να συνεκτιμηθούν κατά τη προφορική συνέντευξη οι εκπρόθεσμοι τίτλοι σπουδών που αποκτήθηκαν στο μεσοδιάστημα κατάθεσης των δικαιολογητικών και προφορικής συνέντευξης, η επιτροπή ουδόλως συνεκτίμησε (όπως προκύπτει από τη βαθμολογία μου) το διδακτορικό μου τίτλο. Δηλαδή εάν δεν είχα το διδακτορικό μου η επιτροπή θα με αξιολογούσε με 12,1 στη συνέντευξη;
- Και η μεταπτυχιακή και η διδακτορική μου διατριβή αφορούν το τρίπτυχο αξιολόγηση, αποτελεσματικότητα και επιμόρφωση για τα οποία γίνεται διαρκώς λόγος τα τελευταία χρόνια από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας. Συνεπώς, ενώ είμαι από τους ελάχιστους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς σε πανελλήνιο επίπεδο, δεν μπορώ να αξιοποιηθώ ούτε ως διευθύντρια σχολικής μονάδας;
- Μόλις πριν από 4 μήνες (Ιούλιος 2007), κατά τη διαδικασία επιλογής σχολικών συμβούλων στην προφορική συνέντευξη που διεξήχθη στο Υπουργείο Παιδείας από το Κρατικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) και ειδικότερα από επταμελή επιτροπή στην οποία συμμετείχαν Πανεπιστημιακοί Καθηγητές, πάρεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, σχολικοί σύμβουλοι και αιρετοί αξιολογήθηκα με 18,33. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο 3467/2006, στη συνέντευξη των σχολικών συμβούλων αλλά και των διευθυντών σχολικών μονάδων κρίνονται “.. παιδαγωγικά και σχετικά με την οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης θέματα και εκτιμάται η ικανότητα του υποψηφίου να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, να επιλύει διοικητικά, οργανωτικά, διδακτικά και λειτουργικά προβλήματα, να δημιουργεί το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους”.
- Δηλαδή κρίθηκα ικανή να πραγματοποιώ τα ανωτέρω με την ιδιότητα του συμβούλου σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό συναδέλφων μου (περισσότεροι από 300 στη Δυτική Θεσσαλονίκη) ΑΛΛΑ από το ΠΥΣΠΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης κρίθηκα ουσιαστικά ανίκανη για να κάνω τα ίδια στα πλαίσια μιας σχολικής μονάδας γι αυτό και έλαβα 16,6 όταν αρίστευσαν (με βαθμό πάνω από 18) 250 συνυποψήφιοί μου.
Πλέον τούτων:
- Έχω επιτύχει στις πρόσφατες γραπτές εξετάσεις στελεχών της εκπαίδευσης
- Έχω πολύχρονη διδακτική εμπειρία (από το 1987) ως ωρομίσθια, αναπληρώτρια και διορισμένη καθηγήτρια φυσικής αγωγής σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, Τεχνικά Λύκεια και Πανεπιστημιακά Τμήματα της χώρας
- Κρίθηκα ικανή να συμμετέχω στην ομάδα επιμόρφωσης για το πρόγραμμα Καλλιπάτειρα, σε 1850 συνολικά Καθηγητές Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους
- Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με έκρινε ικανή να πραγματοποιήσω επιμόρφωση σε συναδέλφους μου στα νέα διδακτικά βιβλία (Σεπτέμβριος 2007)
- Συμμετείχα στη συγγραφική ομάδα επιστημονικού βιβλίου σχετικά με τη σχολική φυσική αγωγή στο πλαίσιο μια σειράς 4 βιβλίων στην οποία συμμετέχουν οι πλέον εξειδικευμένοι επιστήμονες στο χώρο της φυσικής αγωγής στην Ελλάδα (Απρίλιος 2007)
- Συμμετείχα ως επιστημονικός συνεργάτης στην ηλεκτρονική πληροφοριακή έκδοση της Ελληνικής Ακαδημίας Φυσικής Αγωγής (www.hape.gr) στις ενότητες αξιολόγηση μαθητή και εκπαιδευτικού και Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
- Έχω δημοσιεύσει 21 επιστημονικές εργασίες μου σε επιστημονικά περιοδικά Ελληνικά και Διεθνή αλλά και σε πρακτικά συνεδρίων
- Παρουσίασα προφορικά τις επιστημονικές μου εργασίες σε 30 Ελληνικά αλλά και Διεθνή Συνέδρια, σε επιστημονικά καταρτισμένο κοινό
- Κρίθηκα ικανή και καταρτισμένη να είμαι προσκεκλημένη ομιλήτρια σε Πανελλήνιο Συνέδριο του Κλάδου μου και να εκθέσω προφορικά τις επιστημονικές μου απόψεις στους συναδέλφους μου από όλη την Ελλάδα (Απρίλιος 2005).
Μετά από όλα τα παραπάνω:
Δεν μπορούσα να διανοηθώ ότι η εξαντλητική και πολύχρονη προσπάθεια για την επιστημονική μου εξειδίκευση καθώς και οι οικονομικές θυσίες στην οποίες υποβλήθηκα επί μακρόν θα είχαν μια τόσο απαξιωτική και προσβλητική αντιμετώπιση από την ίδια μου την υπηρεσία και από εντεταλμένα όργανα, τα οποία υποτίθεται ότι είναι ταγμένα να διαφυλάττουν την ισονομία, την αξιοκρατία και τη δίκαιη μεταχείριση των συναδέλφων εκπαιδευτικών.
Πώς είναι δυνατόν τη στιγμή που το σύνολο των μελών του ΠΥΣΠΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης δε διαθέτει ούτε κατ’ ελάχιστον κάποια από τα επιστημονικά και παιδαγωγικά μου προσόντα, να είναι σε θέση να αξιολογεί με τέτοιο μηδενιστικό και αυθαίρετο τρόπο την επιστημονική και παιδαγωγική μου συγκρότηση και προσωπικότητα;
Έπρεπε οπωσδήποτε να κατακρεουργηθώ για να βολευτούν οι ημέτεροι ένθεν κακείθεν;
Εκφράστηκε στο πρόσωπο μου η απαξίωση της επιστημονικής εξειδίκευσης και συγχρόνως επιβεβαιώθηκε η παντοδυναμία της χρωματικής απόχρωσης;
Πού εδράζεται και από πού πηγάζει αυτή η έπαρση, η αλαζονική συμπεριφορά και η κατάφορα άδικη, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου προς το πρόσωπό μου;
Υπήρχε προειλημμένη απόφαση εναντίον μου;
Μήπως επειδή είμαι γυναίκα (19 στους συνολικά 32 με βαθμό κάτω από 17 ήταν γυναίκες);
Μήπως επειδή είμαι Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και το συμβούλιο αποτελούνταν από 5 άνδρες συναδέλφους δασκάλους δεν ήμουν αρεστή;
Όλοι οι αιρετοί συνάδελφοί μου καθώς και το σύνολο των συνδικαλιστών των δύο μεγάλων παρατάξεων αποδείχθηκαν άριστοι στην προφορική συνέντευξη (όλοι 20).
Τελικά αναρωτιέμαι, πόσα και ποια περισσότερα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από εμένα έχουν και οι 207 συνυποψήφιοί μου οι οποίοι με “προσπέρασαν” και κρίθηκαν καταλληλότεροι για να ασκήσουν τα καθήκοντα διευθυντού δημοτικού σχολείου;

Ελπίζω η επιστολή μου να τύχει απάντησης εκ μέρους σας
Με εκτίμηση
Βασιλειάδου Όλγα, PhD.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 29.11.2007 20:30:01
 
Αναγνώσθηκε 761 φορές