Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

Ανοιχτή επιστολή του δασκάλου Βασίλη Μπούσιου προς τον υπουργό Παιδείας
 

 

Επειδή η 1η μου ανοιχτή επιστολή για το ίδιο θέμα προς τον γ.γ. του ΥΠΕΠΘ κ. Δημ. Πλατή δεν έτυχε καμιάς απάντησης, σήμερα απευθύνω:

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ (ευελπιστώντας στην ευαισθησία του για τα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών).

ΜΠΟΥΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
Λάρισα 26/11/2007
Δάσκαλος 9ου Δημ. Σχολείου Λάρισας

ΠΡΟΣ: Τον υπουργό Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδη

Αξιότιμε κ. υπουργέ
Σύμφωνα με το Ν. 1566/85 ΦΕΚ 167Α αρ. 35 παρ. 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 4 περ. Ε παρ. 3 και 4 του Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78Α «οι εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης που έχουν μετεκπαιδευτεί στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων Δημοτικής Εκπαίδευσης, με δαπάνες του κράτους, τοποθετούνται υποχρεωτικά σε Σ.Μ.Ε.Α, Τμήματα Ένταξης ή Παράλληλης Στήριξης, όπου υπηρετούν για μια πενταετία τουλάχιστον».

Στην πρόσφατη και με Α.Π. 129226 / Γ3 / 14–11–2007 εγκύκλιο του Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ κ. Δημ. Πλατή με θέμα: «Προκήρυξη εξετάσεων επιλογής δασκάλων και νηπιαγωγών για φοίτηση στα Διδασκαλεία Δημοτικής Εκπαίδευσης αναφέρεται:
«Έχοντας υπόψη:
1.Τις διατάξεις ..........
δ)του άρθρου 35 παρ.14 του Ν. 1566/85 με το οποίο καθορίζεται ότι οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί που μετεκπαιδεύονται στην ειδική αγωγή με δαπάνες του κράτους είναι υποχρεωμένοι να υπηρετήσουν σε δημόσια ειδικά σχολεία για μια πενταετία τουλάχιστον».

Αντίθετα, στην με Α.Π. 81126β/18-10-2007 εγκύκλιο του κ. Γενικού Γραμματέα διευκρινίζονται τα εξής:
1. Εκπαιδευτικοί Σ.Μ.Ε.Α Εκπαιδευτικοί Α/θμιας Εκπαίδευσης που έχουν μετεκπαιδευτεί στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων Δημοτικής Εκπαίδευσης μπορούν να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογών σχολικών μονάδων. Σε περίπτωση που δεν έχουν ολοκληρώσει την πενταετή υπηρεσία σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.) (αρ. 35 παρ. 14 Ν. 1566/85-ΦΕΚ 167Α & αρ. 4 περ. Ε΄παρ. 3 του Ν. 2817/2000 – ΦΕΚ 78Α΄), η υποχρέωσή τους μπορεί να εκπληρωθεί μεταγενέστερα κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους στην εκπαίδευση.

Με την Α.Π. 132988 / Γ6 - 22-11- 2007 εγκύκλιό του ΥΠΕΠΘ καλούνται αναπληρωτές ΣΜΕΑ οι οποίοι διαθέτουν τα τυπικά προσόντα να υποβάλλουν συμπληρωματική αίτηση από 26-11-2007 μέχρι και 3-12-2007 για να τοποθετηθούν σε ΣΜΕΑ, Τμήματα Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης.

Με τo Α.Π. 4040/15-11-2007 έγγραφο της Δνσης Π.Ε. Λάρισας προς το ΥΠΕΠΘ γνωστοποιούνται 18 κενές οργανικές θέσεις σε ΣΜΕΑ και Τμήματα Ένταξης του ΠΥΣΠΕ Λάρισας, ενώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί ΣΜΕΑ οι οποίοι δεν τοποθετήθηκαν σε αυτά αλλά ως διευθυντές σε σχολεία Γενικής Αγωγής κατά παράβαση του Ν. 1566/85.

Κε υπουργέ
Το ΠΥΣΠΕ Λάρισας τοποθέτησε ως διευθυντές σε τρία (3) σχολεία Γενικής Αγωγής της Λάρισας εκπαιδευτικούς ΣΜΕΑ, που όχι μόνον δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρέωσή τους σύμφωνα με το Ν. 1566/85 ΦΕΚ 167Α αρ. 35 παρ. 14 σε συνδυασμό με το άρθρο 4 περ. Ε παρ. 3 και 4 του Ν. 2817/2000 ΦΕΚ 78Α, αλλά δυο εκ των τριών ούτε καν την έχουν αρχίσει, παρ΄ ότι υπήρχαν κατά το προηγούμενο σχ. έτος αλλά και το τρέχον κενές θέσεις σε ΣΜΕΑ, Τμήματα Ένταξης και Παράλληλης Στήριξης.

Και τούτο γιατί το ΠΥΣΠΕ Λάρισας στηρίχτηκε στην διευκρινιστική εγκύκλιο με Α.Π. 81126β/18-10-2007 του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ κ. Δημ. Πλατή. Αυτό, απ’ ότι πληροφορήθηκα, συνέβη και σε άλλα ΠΥΣΠΕ της Χώρας. Σε άλλα πάλι ΠΥΣΠΕ οι συνάδελφοι της Εδικής Αγωγής εξαιρέθηκαν από τη διαδικασία τοποθέτησης διευθυντών σχολείων εξ αιτίας του κωλύματος που προαναφέρω.
Χαρακτηριστικά σημειώνω την περίπτωση του ΠΥΣΠΕ Δράμας, όπου δεν έχουν γίνει ακόμα τοποθετήσεις Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων γιατί ο Περιφερειακός Δντής Εκπαίδευσης δεν υπογράφει τον Πίνακα Διευθυντών επειδή το ΠΥΣΠΕ Δράμας δεν τοποθέτησε ως διευθυντές μετεκπαιδευθέντες δασκάλους σε Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων, που δεν είχαν την από το Ν. Ν. 1566/85 υποχρεωτική πενταετή υπηρεσία σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.), ενώ το ΠΥΣΠΕ Καβάλας της ίδιας Περιφ. Δνσης Εκπαίδευσης έπραξε το αντίθετο. (!)

Επειδή:
Α) Oι μετεκπαιδευθέντες στα Τμήματα Ειδικής Αγωγής των Διδασκαλείων Δημοτικής Εκπαίδευσης είναι υψηλής ειδίκευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και η εκπαίδευση αλλά κυρίως η κοινωνία προσδοκά από αυτούς την ανταπόδοση του κεφαλαίου που επενδύθηκε στην μετεκπαίδευσή τους και την αξιοποίηση του μορφωτικού κεφαλαίου που απέκτησαν με δαπάνες του κράτους ώστε να υπηρετήσουν το κοινωνικό σύνολο και ιδιαίτερα τα Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, έναν τομέα όπου οι σύγχρονες κοινωνίες επιδεικνύουν υψηλή ευαισθησία.

Β) Στην τοποθέτησή τους ως διευθυντές Δημ. Σχολείων Γενικής Αγωγής συντρέχει κώλυμα που απορρέει από το αρ. 35 παρ. 14 του Ν. 1566/1985 όπως αυτό επιβεβαιώθηκε από το αρ. 4 περ. Ε΄ παρ. 4 του Ν. 2817/2000.

Γ) Εκτιμώ ότι μια διευκρινιστική εγκύκλιος δε μπορεί να είναι υπεράνω των σχετικών Νόμων και κάθε νόμιμη προσφυγή μου στο Διοικητικό Δικαστήριο θα δικαιωθεί.

Ζητώ να παρέμβετε με διοικητικές σας ενέργειες άμεσα, ώστε να ακυρωθούν οι τοποθετήσεις των αναφερομένων εκπαιδευτικών Σ.Μ.Ε.Α και να αποφευχθεί η προσφυγή μου στο Διοικητικό Δικαστήριο. Έτσι δε θα προκληθεί αναστάτωση, σε περίπτωση δικαίωσής μου, στο σχολείο που ο ίδιος υπηρετώ οργανικά και έχω έννομο συμφέρον να διεκδικώ την τοποθέτησή μου ως διευθυντής και στο οποίο έχει τοποθετηθεί, κατά την άποψή μου παράνομα, εκπαιδευτικός ΣΜΕΑ.

Ελπίζοντας σε μιαν απάντησή σας και στην ικανοποίηση του νόμιμου αιτήματός μου.

Με τιμή
Μπούσιος Βασίλης
pekp@pekp.gr

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 29.11.2007 19:50:01
 
Αναγνώσθηκε 631 φορές