Διαφόρων Φορέων

ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ 

 ΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

                   ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ


 

Προς: Υπουργό και Υφυπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

Κοινοποίηση: ΔΔΕ Μαγνησίας, Μουσικό Σχολείο Βόλου, Ημερήσιο Τύπο

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

 

                                                                                                            Λάρισα, 11/11/2007

 

 

Για μία ακόμη χρονιά, τα Μουσικά Σχολεία υπολειτουργούν δύο ολόκληρους μήνες μετά την έναρξη του Σχολικού έτους. Οι καθηγητές μουσικής προσλαμβάνονται με τις γνωστές πλέον διαδικασίες, σταδιακά και με κατάχρηση της ωρομισθίας για την κάλυψη οργανικών κενών, δηλαδή των μονίμων θέσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι καθηγητές των παραδοσιακών οργάνων που τους απαγορεύτηκε δια νόμου (!) να προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές, προσλαμβάνονται ως ωρομίσθιοι με πλήρες ωράριο 20 ωρών, κατά ευθεία παράβαση της νομοθεσίας. Χιλιάδες ώρες μουσικών μαθημάτων θα χαθούν και φέτος, υπό την προκλητική αδιαφορία του Υπουργείου Παιδείας στις αντιδράσεις εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών.

Η ιδιαιτερότητα της φετινής χρονιάς είναι η διαδικασία κρίσεων και επιλογής Διευθυντών. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή του ΥΠΕΠΘ, κατά νόμο και κατ' ουσία αρμόδια να κρίνει την σχέση με τις τέχνες "και την μουσική ειδικώτερα" που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις οφείλουν να έχουν οι υποψήφιοι, αγνοήθηκε και πάλι εντελώς. Τα Περιφερειακά Συμβούλια που διενεργούν τις συνεντεύξεις, αντί να έχουν σπεύσει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία πριν το καλοκαίρι, βρίσκονται ακόμη στη διαδικασία των ενστάσεων, ενώ δεν έλειψαν και οι αδιανόητες περιπτώσεις, μία εκ των οποίων στο Νομό Μαγνησίας, όπου υποψήφιοι συμμετείχαν στις επιτροπές που έκριναν τους ίδιους και τους συνυποψηφίους τους! Δεν χρειάζεται να είναι κανείς ειδικός ή νομικός για να διαπιστώσει την προφανή παρανομία, τις καθυστερήσεις αλλά και τον εξευτελισμό της όλης διαδικασίας που κάτι τέτοιο συνεπάγεται.

Ειδικά στο Μουσικό Σχολείο του Βόλου, έχει διαμορφωθεί η εξής απαράδεκτη κατάσταση: Μετά την συνταξιοδότηση της επί δεκαετία προηγούμενης Διευθύντριας, και την παραίτηση του ενός Υποδιευθυντή, η Διεύθυνση ανατέθηκε προσωρινά στην έως τώρα Υποδιευθύντρια μουσικό. Χωρίς να οριστούν υποδιευθυντές, χωρίς να γνωρίζει κανείς ώς πότε θα διαρκέσει αυτή η "προσωρινή" κατάσταση, ένα σχολείο με δύο κτήρια, 120 και πλέον καθηγητές και 446 μαθητές, φορτώθηκε στους ώμους ενός ανθρώπου. Σημειωτέον δε ότι η συγκεκριμένη συνάδελφος πιέστηκε πέρυσι να αναλάβει υποδιευθύντρια, ελλείψει άλλων εθελοντών, και φέτος υπέβαλε παραίτηση που δεν έχει γίνει αποδεκτή - με άλλα λόγια, έχει υποχρεωθεί να αναλάβει μόνη της ένα ολόκληρο σχολείο αυτού του μεγέθους.

Κατόπιν πολλαπλών οχλήσεων, ο Προϊστάμενος ΔΔΕ επισκέφθηκε το σχολείο και απηύθυνε έκκληση προς τους εκπαιδευτικούς "να βοηθήσουν την κατάσταση". Δεν βρήκε να πει ούτε ένα λόγο απολογητικό εκ μέρους της Διοίκησης, την οποία εκπροσωπούσε, για την δραματική ανικανότητά της να εξασφαλίσει στοιχειώδεις προϋποθέσεις λειτουργίας του σχολείου. Μόνο μετά από αφόρητη πίεση στη συζήτηση, αναγκάστηκε να "ομολογήσει" αυτό που ο νόμος προβλέπει, ότι οι δύο αρχαιότεροι οφείλουν "αυτομάτως" να αναλάβουν καθήκοντα υποδιευθυντή. Δεν είναι ευτελισμός του Δημοσίου λειτουργήματος αλλά και της ίδιας της Εκπαίδευσης, το να μην αναλαμβάνει η ΔΔΕ την στοιχειώδη ευθύνη να ορίσει γραπτώς το πρακτέον αντί να λειτουργεί ως Πιλάτος, ανάγοντας τα πάντα σε "εσωτερικά ζητήματα" του Σχολείου και αφήνοντάς τα στο φιλότιμο και τον "πατριωτισμό" των εκπαιδευτικών; Και εάν, ο μη γένοιτο, συμβεί κάποια σοβαρή ζημιά ή τραυματισμός στο σχολείο, ποιός θα αναλάβει την ευθύνη;

Περιμένουμε να δούμε την αντίδραση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ σε αυτές τις απαράδεκτες καταστάσεις. Θα ελεγχθούν πειθαρχικά εκείνοι που ευτελίζουν τους θεσμούς και κωλυσιεργούν εις βάρος της εκπαίδευσης, ή θα αντιμετωπιστούν ως "φυσιολογικά" φαινόμενα; Θα λειτουργήσει ποτέ εγκαίρως και αποτελεσματικά το υπουργείο, ή "δεν πειράζει" επί δύο και τρεις μήνες οι μαθητές να έχουν κενά και να κάθονται στα προαύλια σχεδόν τις μισές ώρες της ημέρας; Θα αποδοθεί στην Καλλιτεχνική Επιτροπή ο ρόλος της ή θα συνεχιστεί ο παράνομος αποκλεισμός της από την άσκηση των αρμοδιοτήτων της; Θα ενδιαφερθεί ουσιαστικά ο νέος Υπουργός για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων, ή θα μείνουμε στα γνωστά κενά λόγια περί σπουδαιότητας και προτεραιοτήτων για την Παιδεία και τον Πολιτισμό;

 

                                                 Για το Δ.Σ.

                                              Ο Πρόεδρος

                                                                                                      

                                          Νίκος Παναγιωτίδης

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 13.11.2007 12:00:01
 
Αναγνώσθηκε 438 φορές