Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

του εκπαιδευτικού κ. Βαγενά Ιωάννη υποψήφιου Διευθυντή Σχολικής Μονάδας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Παίρνοντας υπόψη τα λόγια που είπε ο Υφυπουργός Παιδείας Ανδρέας Λυκουρέντζος στην 1η Σύνολο Περιφερειακών Διευθυντών στην Αρκαδία στις 3-11-2007, αναρωτιέμαι αν η Επιτροπή που έκρινε τους Υποψήφιους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης εφάρμοσε έστω και κατελάχιστο τις επισημάνσεις του κ. Υφυπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων που ήταν η εξής:

Ομιλία του υφ. Παιδείας Ανδρέα Λυκουρέντζου στη 1η Σύνοδο Περιφερειακών Διευθυντών στην Αρκαδία Κυρίες και Κύριοι, τις μέρες αυτές ολοκληρώνονται οι διαδικασίες επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων οι οποίες γίνονται σε εφαρμογή του Νόμου 3467/06.

Γνωρίζετε ότι αποτελεί εσωτερική διαδικασία της Αυτοδιοικούμενης και σε σημαντικό βαθμό Αυτοδιαχειριζόμενης εκπαιδευτικής κοινότητας και ο Υφυπουργός, ο Υπουργός δεν είναι σε θέση να παρέμβουν ούτε άλλωστε το επιθυμούμε, αφού προκρίνουμε την αυστηρή εφαρμογή του νόμου.

Θέλω να σημειώσω με έμφαση ότι αυτές οι επιλογές πρέπει να υπηρετούν τις σταθερές αρχές μας, Νομιμότητα, Δικαιοσύνη και Ηθική Ακεραιότητα.

Κάθε άλλη συμπεριφορά είναι ξένη προς το δικό μας πνεύμα, προς τις φιλελεύθερες αντιλήψεις μας για δικαιοσύνη, διαφάνεια σεβασμό στην αξία και την προσφορά, τις οποίες πιστεύουμε απόλυτα.

Παρακαλώ σε κάθε περίπτωση να τηρηθούν οι αρχές μας και οι υστερόβουλες μεθοδεύσεις να τεθούν στο περιθώριο. Δεν μας εκφράζουν, δεν μας συγκινούν. Πολύ δε περισσότερο όταν επιλογές κατώτερες των δικών μας προδιαγραφών από ορισμένους κύκλους χρεώνονται με αυθαίρετο και άδικο τρόπο στην πολιτική Ηγεσία.

Πιστεύω ότι μια σταθερή εμμονή στην Πολιτική κατεύθυνση της ηγεσίας της Κυβέρνησης του Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή μια νέα εποχή ορθολογισμού ποιότητας, οργάνωσης και θεσμικής ανασυγκρότησης για την Ελληνική Παιδεία αρχίζει με όραμα, πίστη και δυναμισμό όλοι μαζί μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα.

Στέκομαι στις τρεις βασικές σταθερές αρχές που είναι η Νομιμότητα, η Δικαιοσύνη και η Ηθική Ακεραιότητα.

Είμαι 30 χρόνια Εκπαιδευτικός ΠΕ04.02 και υπηρετώ συνεχώς την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Τα τελευταία 7 χρόνια είμαι Υποδιευθυντής στο 14ο ΕΠΑΛ ΤΕΕ Εσπερινό Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Τους 3 τελευταίους μήνες είμαι προσωρινός Διευθυντής του ίδιου σχολείου επειδή η πρώην Διευθύντρια έγινε Σχολικός Σύμβουλος του κλάδου ΠΕ19.

Το δεύτερο πτυχίο μου είναι της Α.Β.Σ.Θ. στο τμήμα «Διοίκησης Επιχειρήσεων». Τα μετρήσιμα προσόντα που είχα βαθμολογήθηκαν με 22,75 μόρια. Θεωρούσα ότι τα τελευταία 4 ή 5 χρόνια που μου έμειναν για να βγω στη σύνταξη θα εκλεγόμουν σε κάποιο σχολείο ως Διευθυντής. Θα ήταν μια ηθική καταξίωση στο πρόσωπό μου για τη προσφορά που με πολύ μεράκι και ζήλο πρόσφερα στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Δυστυχώς όμως η Επιτροπή του ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης με βαθμολόγησε στην Συνέντευξη με 15,9 που μαζί με τα μετρήσιμα μόρια

22,75 μου απαγόρευσε να ελπίζω σε κάποια θέση Διευθυντή Σχολικής Μονάδας.

Την έννοια της «Εσωτερικής Διαδικασίας της Αυτοδιοικούμενης και σε Σημαντικό βαθμό Αυτοδιαχειριζόμενης Εκπαιδευτικής Κοινότητας……» την ερμήνευσε η Επιτροπή του ΠΥΣΔΕ ως «Οικογενειακή Υπόθεση για να βολευτούν τα δικά μας παιδιά». Για να γίνω περισσότερο σαφής με τον όρο «Οικογενειακή Υπόθεση» δεν εννοώ μόνο αυτούς που είχαν ταυτότητα της ΔΑΚΕ αλλά και αυτούς που είναι Αιρετοί στο ΠΥΣΔΕ και στη συνέντευξη ήταν Κριτές και Κρινόμενοι παραβιάζοντας την αρχή της νομιμότητας που απορρέει από τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα (Ν. 3528/2007) στο αρ. 36 που αναφέρει σχετικά τα εξής:

«1. Ο υπάλληλος δεν επιτρέπεται είτε ατομικώς είτε ως μέλος συλλογικού οργάνου …..να συμπράττει στην έκδοση πράξεων εάν ο ίδιος ….. έχει πρόδηλο συμφέρον στην έκβαση της υπόθεσης» Επίσης ο ν. 2690/1999 «Κώδικας διοικητικής διαδικασίας» στο αρ. 7 παρ. 2 αναφέρει : Τα μονομελή όργανα, καθώς και τα μέλη των συλλογικών οργάνων, οφείλουν να απέχουν από κάθε ενέργεια ή διαδικασία που συνιστά συμμετοχή σε λήψη απόφασης ή διατύπωση γνώμης ή πρότασης εφόσον : α) η ικανοποίηση προσωπικού συμφέροντός τους συνδέεται με την έκβαση της υπόθεσης, ή β) είναι σύζυγοι η συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατά ευθεία μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε έως και τέταρτου βαθμού, με κάποιον από τους ενδιαφερόμενους, ή γ) έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση ή εχθρότητα με τους ενδιαφερομένους». Ο Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης κ. Ταπανίδης Θεόδουλος θα έπρεπε να μην επιτρέψει άτομα να είναι Κριτές και Κρινόμενοι.

Παραθέτω περιπτώσεις βαθμολογίας όπου αποδεικνύονται τα παρακάτω:

1. Δαρδαμανέλης Θρασύβουλος ΠΕ04.04 (Αιρετός Συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ μέλος του ΠΥΣΔΕ - Κριτής και Κρινόμενος) Μετρήσιμα Μόρια 21 Μόρια Συνέντευξης 19,98

2. Θεοδοσιάδης Ιωάννης ΠΕ02.01 (Αιρετός Συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ μέλος του ΠΥΣΔΕ Κριτής και Κρινόμενος) Μετρήσιμα Μόρια 20,25 Μόρια Συνέντευξης 19,96

3. Μουρατίδης Γεώργιος ΠΕ02.01 (Αιρετός Συνδικαλιστής της ΠΑΣΚ Μέλος του ΠΥΣΔΕ - Κριτής και Κρινόμενος) Μετρήσιμα Μόρια 23 Μόρια Συνέντευξης 20

4. Χειμωνίδου Κλαίρη Βηθλεέμ ΠΕ13.01 (Αιρετή Συνδικαλίστρια της ΠΑΣΚ Μέλος του ΠΥΣΔΕ - Κριτής και Κρινόμενη) Μετρήσιμα 22 Μόρια Συνέντευξης 19,96

Θα μπορούσα να αναφέρω δεκάδες περιπτώσεις όπου συνάδελφοι με Μετρήσιμα Μόρια που δεν ξεπερνούν τα 21, βαθμολογήθηκαν στη Συνέντευξη με 19 και 20 και συνάδελφοι με πολύ περισσότερα μετρήσιμα και μη μετρήσιμα προσόντα βαθμολογήθηκαν με 14,3 ως 16 ανάλογα με την περίπτωση ώστε να μην εκλεγούν Διευθυντές Σχολικών Μονάδων.

Στην περίπτωσή μου πως δικαιολογούνται τα 15.9 μόρια; Δεν μετρήσανε τα 7 χρόνια που είμαι Υποδιευθυντής με αποτέλεσμα να έχω μια εμπειρία σε θέματα διοίκησης, δε μέτρησε το Τρίτο πτυχίο «Αρμονίας Μουσικής» με το οποίο θα μπορούσα να διοριστώ ως καθηγητής Μουσικής, δε μέτρησε η συμμετοχή μου στα κοινά το ότι είμαι Μέλος Πολιτιστικών Σωματείων και Εκδότης Τριμηνιαίου Περιοδικού «Γερακίνα» του Συλλόγου Νιγριτινών Θεσσαλονίκης ο «ΒΙΣΑΛΤΗΣ»; Δε θέλω να συνεχίσω με άλλες δράσεις που πρέπει να συνυπολογίζονται στη Συνέντευξη και που υπάρχουν στο Βιογραφικό μου.

κ. Υπουργέ,

Σαν τη δική μου διαμαρτυρία σίγουρα υπάρχουν και άλλες κραυγές διαμαρτυρίας.

Η συγκεκριμένη επιτροπή δε έθεσε στο περιθώριο τις υστερόβουλες μεθοδεύσεις που πολύ σωστά επισήμανε ο υφυπουργός κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος. Αποτέλεσμα αυτών των χειρισμών ήταν να καταστρατηγηθεί η αρχή της Δικαιοσύνης και της Ηθικής Ακεραιότητας.

Παρακαλώ, μέσα από τη δική μου φωνή να επέμβετε το γρηγορότερο σε έλεγχο όλων αυτών που συμβαίνουν, όχι μόνο στο συγκεκριμένο ΠΥΣΔΕ αλλά και όπου αλλού υπάρξουν διαμαρτυρίες συναδέλφων.

Δεν πρέπει να χρεωθεί η Πολιτική Ηγεσία την αυθαιρεσία και τον άδικο τρόπο μοριοδότησης των υποψηφίων συναδέλφων. Πρέπει να φανεί και να αποδειχθεί περίτρανα ότι η πολιτική ηγεσία υπηρετεί τη Νομιμότητα, τη Δικαιοσύνη και την Ηθική Ακεραιότητα. Πράξεις σαν αυτές που μεθόδευσε το συγκεκριμένο ΠΥΣΔΕ δεν έχουν καμιά σχέση με την Πολιτική Ηγεσία και με τις θέσεις και αντιλήψεις του ιδίου του Πρωθυπουργού κ. Κ. Καραμανλή που πιστεύει σε μια νέα εποχή Ορθολογισμού, Ποιότητας, Οργάνωσης και Θεσμικής Ακεραιότητας στην Ελληνική Παιδεία.

Με Εκτίμηση

Βαγενάς Ιωάννης ΠΕ04.02
Προσωρινός Δντης 14ου ΕΠΑΛ - ΤΕΕ Θεσσαλονίκης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.11.2007 01:15:01
 
Αναγνώσθηκε 769 φορές