Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.

 

Β΄ Αθήνας & Αν. Αττικής 

 Site:  http:// elteeba.googlepages.com   

 email: elteeba@gmail.com

Γ΄ Αθήνας

Site: http://eltee.cjb.net

 email: elteega@gmail.com

Πειραιά

email: elteepeir@gmail.com

 

 

                                                                                                             Αθήνα 31/10/07

 

 

 

 

                                                                                               Προς την ΟΛΤΕΕ, ΕΛΤΕΕ της                           

                                                                                              χώρας

 

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΤΑΣΗ

 

 

Τα Δ.Σ. των ΕΛΤΕΕ B΄ Αθήνας και Ανατ. Αττικής, Γ΄ Αθήνας, Πειραιά,  συνδιαμόρφωσαν πρόταση για την δομή και το περιεχόμενο του ΕΠΑΛ και σας την θέτουν υπ΄ όψη, παράλληλα με την πρόταση της ΟΛΤΕΕ, για μεγαλύτερη επεξεργασία του θέματος.

Σκόπιμο θα ήταν να υπάρξουν και άλλες προτάσεις ή παρατηρήσεις ώστε να προκύψει η βέλτιστη πρόταση σε ένα τόσο σοβαρό και κρίσιμο ζήτημα.

Περιμένουμε τις παρατηρήσεις σας ή τις προτάσεις σας στα email που αναφέρουμε πιο πάνω.

 

 

 

Συναδελφικά

 

 

 

 

 

 

            Για τα Δ.Σ. οι πρόεδροι των ΕΛΤΕΕ

 

Β΄ Αθήνας & Ανατ. Αττικής: Κων. Αδριανουπολίτης

Γ΄ Αθήνας : Πέννυ Λιντζέρη

 

Πειραιά : Ελευθέριος Καλαϊτζόγλου

 


ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ



·         Το πτυχίο επιπέδου Β είναι σύμφωνο με την οδηγία 2005/36/ΕΚ. Η κοινοτική οδηγία θα ενσωματωθεί σύντομα στο εθνικό μας δίκαιο και τη θέση του επιπέδου 3 θα πάρει το επίπεδο Β.

·         Το πτυχίο επιπέδου Γ θα δίνεται,  μετά από προαιρετική φοίτηση ενός έτους Μεταδευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Πρόσβαση στο επίπεδο Γ θα έχουν όλες οι ειδικότητες, το περιεχόμενο σπουδών θα περιλαμβάνει μαθήματα ειδικότητας 80% και εφαρμοσμένα γενικά μαθήματα 20%. Η Μεταδευτεροβάθμια (μη Τριτοβάθμια) Εκπαίδευση εφαρμόζεται από χρόνια σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Η Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα γίνεται στις εγκαταστάσεις των ΕΠΑΛ με διδάσκοντες τους καθηγητές τους και θα αποτελεί μια προαιρετική συνέχεια σπουδών για το επίπεδο Γ. Η λειτουργία του έτους αυτού απαιτεί ένα πρόσθετο λόγο ίδρυσης της Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ που είναι πάγιο αίτημα της ΟΛΤΕΕ. Εάν δεν θεσμοθετηθεί η Μεταδευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, η απόκτηση του επιπέδου Γ θα μονοπωληθεί από τα ΙΕΚ (δημόσια και ιδιωτικά), οι μαθητές σε αρκετές περιπτώσεις (δίδακτρα κλπ.), θα δυσκολεύονται να το αποκτήσουν ενώ οι εργασιακές σχέσεις των διδασκόντων θα είναι επισφαλείς. Η λειτουργία του έτους αυτού δεν σημαίνει κατάργηση των ΙΕΚ, αλλά ο απόφοιτος του ΕΠΑΛ θα έχει δύο επιλογές για την απόκτηση του διπλώματος επιπέδου Γ.

·         Οι τομείς στην Α΄ τάξη είναι οι εξής: 1. Μηχανολογίας – Κατασκευών, 2. Ηλεκτρολογίας – Ηλεκτρονικής 3. Εφαρμοσμένων τεχνών, 4. Γεωπονικός – Χημικός, 5.Υγείας – Πρόνοιας, 6. Οικονομίας – Διοίκησης – Πληροφορικής, 7. Αισθητικής – Κομμωτικής, 8. Ναυτικός – Ναυτιλιακός. Η αναλογία των μαθημάτων τομέων είναι 40% ( στα ΤΕΕ ήταν 60%) και διευκολύνει ενδεχόμενες μεταγραφές μαθητών που τέλειωσαν την Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου.

·         Σύμφωνα με την παρούσα πρόταση τα μαθήματα ειδικότητας αυξάνονται συνολικά από 40% σε 56% και είναι απαραίτητη η αύξηση διότι: α) Το ΕΠΑΛ πρέπει να αποκτήσει «χαρακτήρα» επαγγελματικού σχολείου διότι δίνει πτυχίο και επαγγελματικά δικαιώματα β) Το σύστημα εισαγωγής στα ΑΤΕΙ, για τα οποία συγκεντρώνεται ο μεγάλος όγκος των μαθητών που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως  εξαγγέλθηκε από το ΥΠΕΠΘ ότι θα ισχύσει, προβλέπει ότι  οι συντελεστές βαρύτητας των δύο μαθημάτων ειδικότητας διαμορφώνουν κατά 80% την τελική βαθμολογία ενώ το πρόγραμμα σπουδών του ΕΠΑΛ έχει μαθήματα ειδικότητας μόνο 40% γ) Η αύξηση αυτή αποτελεί ώριμο αίτημα των καθηγητών της ΤΕΕ, όπως προκύπτει από μεγάλη έρευνα που έγινε από τις Ενώσεις μας και όταν εφαρμοσθεί θα μειώσει δραστικά τις υπεραριθμίες των καθηγητών «τεχνικών» μαθημάτων.

·         Το ΕΠΑΛ θα περιλαμβάνει όλες τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ τις ειδικότητες κοινωνικών φροντιστών, διατροφής-διαιτολογίας και σταδιακά θα προστεθούν κάποιες νέες.

·         Στο ΕΠΑΛ θα εγγράφονται και απόφοιτοι λυκείου στη Β΄ τάξη και θα παρακολουθούν 25 ώρες μαθήματα ειδικοτήτων, όπως στα αμιγή τμήματα των ΤΕΛ.

·         Η πρόσβαση στα ΑΤΕΙ  θα γίνεται όπως αναγγέλθηκε από το ΥΠΕΠΘ, δηλ. με ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις στα Μαθηματικά συντελεστής 2 και δυο Μαθήματα Ειδικότητας με συντελεστή 4. Το ποσοστό εισαγωγής θα καθορισθεί σε 25% όπως και στα ΤΕΛ.

·         Η πρόσβαση στα ΑΕΙ, ΑΤΕΙ θα γίνεται με πανελλήνιες εξετάσεις σε 6 μαθήματα Νέα Ελληνικά, Μαθηματικά γενικής παιδείας, Φυσική γενικής παιδείας, ένα μάθημα επιλογής (τα μαθήματα επιλογής θα αυξηθούν και θα περιλαμβάνουν εκτός των γενικών και μαθήματα τομέων) και δύο Μαθήματα Ειδικότητας   με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας.

·         Τα μαθήματα επιλογής και ο χωρισμός των μαθητών σε ομάδες στη Γ΄ τάξη δεν προτείνονται διότι θα δημιουργήσουν, σε πολλές περιπτώσεις, σοβαρά λειτουργικά προβλήματα με ολιγομελή τμήματα κλπ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.11.2007 10:20:01
 
Αναγνώσθηκε 884 φορές