Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Β΄ΑΘΗΝΑΣ &                                                             

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ                                             Αθήνα 4/10/2007

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Β΄ ΑΘΗΝΑΣ & ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ: ΕΛΛΗΣ 3 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ.Κ. 15232

ΤΗΛ./FAX. 2106109024 ΚΙΝ. 6972240650

Email: elteeba@gmail.com

 

Τo Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε.) Β΄ Αθήνας & Ανατολικής  Αττικής,  με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς αφού διαπίστωσε ότι τα οξυμένα προβλήματα της ΤΕΕ στα σχολεία των περιοχών της έχουν επιδεινωθεί, αποφάσισε να έλθει σε άμεση επαφή με τους συναδέλφους και να κάνει έρευνα-καταγραφή των απόψεών τους, πάνω στα σοβαρά προβλήματα που απασχολούν το σύνολο των καθηγητών.

Η καταγραφή αυτή έγινε με γραπτή απάντηση σε ερωτηματολόγιο που συμπληρώθηκε από τους καθηγητές αφού έγιναν κάποιες διευκρινίσεις στην επί τόπου συζήτηση στα σχολεία.

Η ίδια διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη στα σχολεία των ΕΛΤΕΕ Γ΄ Αθήνας και Πειραιά.

Το συνδικαλιστικό κίνημα της ΤΕΕ και η ΟΛΤΕΕ έχουν πρόταση για την ΤΕΕ και για την τρέχουσα μεταρρύθμιση την οποία έχουμε γνωστοποιήσει στους καθηγητές της ΤΕΕ με τα ενημερωτικά δελτία της ΟΛΤΕΕ.  

Με το σκεπτικό ότι κάθε πρόταση επιδέχεται βελτίωση και έχει αξία όταν προέρχεται από τη βάση, τους μάχιμους καθηγητές της ΤΕΕ, το Δ.Σ. επισκέφτηκε 32 σχολεία Β΄ Αθήνας και Ανατ. Αττικής και κατέγραψε τις απόψεις των καθηγητών.

Τα σχολεία που επισκέφτηκε το Δ.Σ. είναι:

 

Β΄ Αθήνας

 

1

1ο ΤΕΕ Χαλανδρίου

9

2ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αμαρουσίου

2

2ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Χαλανδρίου

10

ΕΠΑΣ/ΤΕΕ Αμαρουσίου

3

3ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Χαλανδρίου

11

ΣΕΚ Αμαρουσίου

4

4ο ΤΕΕ Χαλανδρίου

12

1ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Ν. Ιωνίας

5

5ο ΤΕΕ Χαλανδρίου

13

2ο Εσπ. ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Ν. Ιωνίας

6

ΕΠΑΣ/ΤΕΕ Χαλανδρίου

14

ΣΕΚ Ν. Ιωνίας

7

7οΕσπ.ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Χαλανδρίου

15

ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αγ. Παρασκευής

8

1ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αμαρουσίου

16

ΣΕΚ Αγ. Παρασκευής

 

 

Ανατολικής Αττικής

 

1

1ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αχαρνών

9

ΣΕΚ Κορωπίου

2

2ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αχαρνών

10

1ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Ραφήνας

3

1ο Εσπ. ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αχαρνών

11

ΕΠΑΣ/ΤΕΕ Ραφήνας

4

2ο Εσπ. ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Αχαρνών

12

ΣΕΚ Ραφήνας

5

 ΕΠΑΣ/ΤΕΕ Αχαρνών

13

ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Κρυονερίου

6

ΣΕΚ Αχαρνών

14

ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Μαρκοπ. Ωρωπού

7

1ο ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Κορωπίου

15

ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Λαυρίου

8

Εσπ. ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Κορωπίου

16

ΕΠΑΛ/ΤΕΕ Βάρης

 

Η διαδικασία της έρευνας αυτής ολοκληρώθηκε στις περιοχές αυτές και οι απόψεις των καθηγητών που καταγράφηκαν φαίνονται συνολικά στον παρακάτω πίνακα.

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

 

 

 

ΝΑΙ

ΟΧΙ

Δ.Ξ./Δ.Α.

1

Πρέπει να καταργηθεί η Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση    από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και να μεταφερθεί μετά το Λύκειο;

21

5%

405

93%

10

2%

2

Συμφωνείτε με τη λειτουργία δύο σχολείων (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) στην   ΤΕΕ;

 

157

36%

261

60%

18

4%

3

Σας ικανοποιεί η πρόταση λειτουργίας ενός Τεχνολογικού Επαγγελματικού Λυκείου με όλες τις ειδικότητες που θα παρέχει απολυτήριο-πτυχίο και θα δίνει τη δυνατότητα συνέχισης σπουδών σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ;

360

83%

52

12%

24

5%

4

Πρέπει να αυξηθούν τα μαθήματα ειδικότητας στο ΕΠΑΛ;

 

307

70%

86

20%

43

10%

5

Συμφωνείτε με την  κατάργηση των γενικών μαθημάτων στις  ΕΠΑΣ;

      

77

18%

345

79%

14

3%

6

Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΣ πρέπει να έχουν διέξοδο στην     Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

 

249

57%

161

37%

26

6%

7

H ΕΠΑΣ, ως σχολείο, πρέπει να είναι  τριετούς φοίτησης μετά το γυμνάσιο;

 

329

75%

70

16%

37

9%

8

Η κατανομή των ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ έγινε με επιτυχή τρόπο;

 

36

8%

355

82%

45

10%

9

Συμφωνείτε με την κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης στο ΓΕ.Λ.;

238

55%

178

41%

20

4%

10

Πρέπει να εισαχθούν στο βασικό πρόγραμμα σπουδών του   ΓΕ.Λ.  τεχνολογικά μαθήματα όπως τεχνολογία, πληροφορική;

 

333

76%

80

19%

23

5%

11

Θεωρείτε ότι πρέπει να αυξηθεί το ποσοστό εισαγωγής  αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΤΕΙ από 10% σε 25%, όπως ίσχυε για τα ΤΕΛ;

 

364

84%

45

10%

27

6%

12

Θεωρείτε ότι το νέο σύστημα εξέτασης σε 3 μαθήματα στις εξετάσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ για ΑΤΕΙ είναι ικανοποιητικό;

 

258

59%

134

31%

44

10%

13

Οι απόφοιτοι ΓΕ.Λ. να έχουν δυνατότητα εγγραφής στη Β΄ τάξη  ΕΠΑΛ, όπως παλαιότερα γινόταν και στα ΤΕΛ;

 

370

85%

41

9%

25

6%

14

Οι ειδικότητες κοινωνικών φροντιστών, διατροφής- διαιτολογίας  καλώς καταργήθηκαν από την ΤΕΕ;

 

63

14%

296

68%

77

18%

15

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ είναι θέμα άμεσης προτεραιότητας;

 

392

90%

24

5%

20

5%

16

Πρέπει να ιδρυθούν και εσπερινές ΕΠΑΣ;

 

362

83%

44

10%

30

7%

17

Ο εργαστηριακός εξοπλισμός των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ χρειάζεται άμεσα αντικατάσταση, συμπλήρωση;

364

84%

28

6%

44

10%

 

Κάποιες  ερωτήσεις ζητούν τη θέση των καθηγητών πάνω σε θέματα εκπαίδευσης και κάποιες άλλες ζητούν τη θέση τους σε προβλήματα  που προέκυψαν από την τρέχουσα μεταρρύθμιση και ζητείται η γνώμη τους. Έτσι π.χ. αν κάποιος είναι υπέρ της ύπαρξης ενός και μόνο σχολείου στην ΤΕΕ, καταθέτει την άποψή του και για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που υπάρχουν σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ αφού τα σχολεία αυτά ούτως ή άλλως λειτουργούν και οι όποιες αρνητικές επιπτώσεις υπάρχουν, είναι σε βάρος των καθηγητών των μαθητών και της ΤΕΕ γενικότερα. Όσοι δεν είχαν θετική ή αρνητική γνώμη για ένα θέμα τότε η απάντηση στο θέμα αυτό καταχωρήθηκε σαν «δεν ξέρω δεν απαντώ» (Δ.Ξ./Δ.Α.).

 Η έρευνα αυτή είναι επίκαιρη διότι επίκειται συνάντηση μας με τη νέα πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ και οι προτάσεις μας πρέπει να είναι εναρμονισμένες με τις απόψεις και τη βούληση των καθηγητών της ΤΕΕ.

Στην έρευνα έλαβαν μέρος και απάντησαν 436 καθηγητές όλων των κλάδων.

Η συνεργασία με τους καθηγητές και τους διευθυντές υπήρξε πολύ καλή. Οι απαντήσεις είναι εύστοχες, ενώ διατυπώθηκαν πολλές ενδιαφέρουσες απόψεις και προτάσεις τις οποίες κατέγραψε το Δ.Σ. της ΕΛΤΕΕ.

 Η έρευνα αυτή είναι αντιπροσωπευτική διότι έγινε σε αστικές ημιαστικές και αγροτικές περιοχές με μαθητές διαφόρων κοινωνικών στρωμάτων και οι καθηγητές έλαβαν υπ’ όψη τις ιδιαιτερότητες των σχολείων αυτών.

Με βάση τις απαντήσεις των συναδέλφων μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για την παραπέρα πορεία μας, το συνδικαλιστικό κίνημα,  την εκπαιδευτική  κοινότητα και ειδικότερα τον ευαίσθητο χώρο της ΤΕΕ.

Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από την έρευνα ανά ερώτηση είναι τα εξής:

1. Οι καθηγητές της  Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, θέλουν την ΤΕΕ μέσα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και όχι μετά το λύκειο. Η θέση αυτή είναι διαμετρικά αντίθετη με τη θέση της ΟΛΜΕ της οποίας «πρωταρχικό στοιχείο της  εκπαιδευτικής της πρότασης είναι η ανάπτυξη ενός τύπου σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα του ενιαίου λυκείου..».

2. Τα ποσοστά των απαντήσεων στις ερωτήσεις 2,3,4, οδηγούν αβίαστα στο συμπέρασμα ότι οι καθηγητές δεν θέλουν 2 σχολεία ΤΕΕ αλλά ένα Τεχνολογικό Επαγγελματικό Λύκειο. Το σχολείο αυτό να έχει περισσότερα μαθήματα ειδικοτήτων, απ’ ότι στα ΕΠΑΛ, με όλες τις ειδικότητες που λειτουργούσαν μέχρι τη δημιουργία των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, που θα παρέχει απολυτήριο-πτυχίο και θα δίνει τη δυνατότητα συνέχισης σπουδών σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ.

Η θέση των καθηγητών, για αύξηση ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικότητας, και κατά συνέπεια μείωση ωρών των γενικών μαθημάτων, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη θέση της ΟΛΜΕ η οποία θεωρεί ότι η αύξηση που έγινε στα γενικά μαθήματα ήταν απαραίτητη και για το λόγο αυτό δεν κάνει λόγο για αύξηση των μαθημάτων ειδικότητας.

Τονίστηκε, από πολλούς καθηγητές, ότι οι γνώσεις των μαθητών στην ειδικότητά τους  θα είναι  ελλιπείς και ότι όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά για την τύχη των υπεράριθμων καθηγητών πρέπει να επιμένει στην αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων υπέρ των μαθημάτων ειδικότητας.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ερώτηση 4,  αρκετοί καθηγητές γενικών μαθημάτων δήλωσαν ότι οι ώρες των γενικών μαθημάτων είναι πολλές, το πρόγραμμα «βαρύ», τα βιβλία ακατάλληλα για το επίπεδο των μαθητών  οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Τονίστηκε επίσης ότι από την Α΄ τάξη ΕΠΑΛ περνούν και οι μαθητές που την επόμενη χρονιά θα κατευθυνθούν στις ΕΠΑΣ και ότι οι μαθητές αυτοί δείχνουν εξαιρετικά μειωμένο ενδιαφέρον στα γενικά μαθήματα.

3. Στην ερώτηση 5 η διαφωνία για την κατάργηση των γενικών μαθημάτων ήταν μεγάλη από τους καθηγητές όλων των κλάδων. Αναφέρθηκε επανειλημμένα ότι είναι η πρώτη φορά στην Ελλάδα που σε σχολείο  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν διδάσκονται καθόλου μαθήματα γενικής παιδείας.

Εκτός τούτου τα μαθήματα γενικής παιδείας έχουν χρηστική αξία για τα μαθήματα ειδικοτήτων και η παντελής απουσία τους σημαίνει αποκλεισμός από τη συνέχιση σπουδών.

4. Στο ερώτημα 6 η γνώμη των καθηγητών είναι ότι κάθε μαθητής σε κάθε σχολείο πρέπει να έχει προοπτική συνέχισης σπουδών και να μην υπάρχει οροφή σε καμία εκπαιδευτική βαθμίδα.

5. Στο ερώτημα 7 οι παρατηρήσεις είναι πολλές, κυρίως των καθηγητών που υπηρετούν σε ΕΠΑΣ. Οι παρατηρήσεις  εστιάζονται στο γεγονός ότι οι μαθητές για να φτάσουν στην Α΄ τάξη ΕΠΑΣ πρέπει να περάσουν από την Α΄ τάξη ΕΠΑΛ ή ΓΕ.Λ., στη συνέχεια να αλλάξουν  σχολείο και ωράριο αφού προηγουμένως υποστούν τη δοκιμασία των πολλών γενικών μαθημάτων τα οποία στη συνέχεια διακόπτονται εντελώς. Σε κάποιες περιπτώσεις έχουμε προσπάθεια, από μικρή μερίδα  καθηγητών των ΕΠΑΛ, αποτροπής των μαθητών που σκοπεύουν να κατευθυνθούν προς τις ΕΠΑΣ, για ευνόητους λόγους.

6. Για την κατανομή των ειδικοτήτων σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ η άποψη των καθηγητών ότι η κατανομή των ειδικοτήτων έγινε άστοχα είναι σχεδόν καθολική. Το πρόβλημα αυτό είναι από τα πλέον αρνητικά της μεταρρύθμισης και δημιουργεί σοβαρά λειτουργικά προβλήματα. Στις συζητήσεις που έγιναν κατά περίπτωση στα σχολεία, αρκετοί εξέφρασαν την γνώμη ότι στα ΕΠΑΛ έπρεπε να ενσωματωθούν όλες οι ειδικότητες των ΤΕΕ, ανεξάρτητα εάν υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

7. Στο ερώτημα 9 υπερισχύει η άποψη ότι πρέπει να καταργηθεί η τεχνολογική κατεύθυνση των ΓΕ.Λ. αλλά όχι με μεγάλη διαφορά. Η εξήγηση που μπορεί να δοθεί είναι ότι η γνώμη των καθηγητών είναι ότι με την  κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης δεν θα σημάνει και μεταστροφή σημαντικού μέρους των μαθητών προς τα ΕΠΑΛ τα οποία αντιμετωπίζουν σοβαρά θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα. Πάντως τονίστηκε ότι από τη στιγμή που το Ενιαίο Λύκειο μετονομάστηκε σε Γενικό δεν έχει λόγο ύπαρξης η τεχνολογική κατεύθυνση.

8. Η απάντηση στο ερώτημα 10 καταδεικνύει ότι κοινή είναι η διαπίστωση για το βασικό  πρόγραμμα σπουδών του Γενικού Λυκείου το οποίο εμφανίζεται αναχρονιστικό και παραπέμπει σε σχολείο άλλης εποχής. Τα μαθήματα αυτά στα περισσότερα σχολεία άλλων Ευρωπαϊκών χωρών διδάσκονται υποχρεωτικά σαν μαθήματα γενικής παιδείας αλλά στην Ελλάδα δεν συμβαίνει αυτό διότι εδώ επικρατούν αναχρονιστικές και συντεχνιακές αντιλήψεις με τις οποίες η εκάστοτε πολιτική ηγεσία δεν θέλει ή δεν τολμά να συγκρουστεί.

9. Το θέμα της αύξησης του ποσοστού στα ΑΤΕΙ είναι μόνιμο και για τα ΤΕΕ παλαιότερα. Φαίνεται ότι ένα ποσοστό 25% είναι δίκαιο διότι με τον διπλασιασμό, σχεδόν, των εισαγομένων σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ τα τελευταία χρόνια ωφελήθηκαν αποκλειστικά οι μαθητές των ΓΕ.Λ. ενώ το ποσοστό εισαγομένων από την ΤΕΕ στα ΑΤΕΙ παραμένει καθηλωμένο.

10. Είναι αλήθεια ότι το νέο σύστημα από τα ΕΠΑΛ στα ΑΤΕΙ με ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις σε 3 μαθήματα ( Μαθηματικά με συντελεστή βαρύτητας 2 και δύο μαθήματα ειδικότητας με συντελεστή βαρύτητας 4 ) είναι δίκαιο και ευνοϊκότερο για τους μαθητές της ΤΕΕ από όσα κατά καιρούς εφαρμόστηκαν.

11. Το δικαίωμα εγγραφής των αποφοίτων ΓΕ.Λ. στη Β΄ τάξη του  ΕΠΑΛ είναι απολύτως δίκαιο και υπάρχουν ενστάσεις για τη συνταγματικότητα της συγκεκριμένης διάταξης του Ν. 3475/2006.

Η αιτιολογική έκθεση του Νόμου αυτού αναφέρει ότι: «Στο άρθρο 5 ορίζονται τα θέματα φοίτησης, εγγραφών και της οριζόντιας διασύνδεσης μεταξύ του Επαγγελματικού και Γενικού Λυκείου. Επειδή οι τίτλοι και των δύο τύπων Λυκείων είναι ισότιμοι, δεν επιτρέπεται οι μαθη­τές οι οποίοι έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στον ένα τύπο Λυκείου να εγγράφονται και στον άλλο, διότι διαφορετικά θα αποκτούσαν δύο ισότιμους τίτλους».

 Είναι όμως γνωστό ότι οι απόφοιτοι ΓΕ.Λ. και ΕΠΑΛ παίρνουν ισότιμο απολυτήριο λυκείου, αλλά οι μαθητές των ΕΠΑΛ παίρνουν επιπλέον και πτυχίο επιπέδου 3 βάσει του άρθρου παρ. 1  ίδιου Νόμου. Με άλλα λόγια οι απόφοιτοι ΓΕ.Λ. επιθυμούν να γίνουν ισότιμοι με τους απόφοιτους του ΕΠΑΛ, σε ότι αφορά τα πτυχίο και τα επαγγελματικά δικαιώματα, και η πολιτεία τους το αρνείται.

12. Στο ερώτημα 14 η απάντηση είναι ότι κακώς καταργήθηκαν οι ειδικότητες κοινωνικών φροντιστών και διατροφής-διαιτολογίας διότι υπάρχει ανάγκη στην αγορά εργασίας και υπάρχουν αρκετοί ενδιαφερόμενοι μαθητές για τις αντίστοιχες σπουδές, ενώ οι διορισμένοι καθηγητές έχουν μείνει χωρίς αντικείμενο εργασίας.

13. Η σχεδόν παντελής έλλειψη επιμόρφωσης των καθηγητών τους έχει δημιουργήσει ένα έντονο πρόβλημα διότι εκτός της παιδαγωγικής και διδακτικής τους επιμόρφωσης χρειάζονται άμεση επιμόρφωση στο διδακτικό τους αντικείμενο. Στο χώρο της ΤΕΕ οι διδάσκοντες είναι υποχρεωμένοι να επικαιροποιούν τακτικά τις γνώσεις τους διότι η τεχνολογία αλλάζει γρήγορα, συνεπώς και η διδακτέα ύλη, τα βιβλία αλλάζουν συχνά και δεν γίνεται καμία επιμόρφωση. Δεν είναι τυχαίο ότι στο ερώτημα εάν η επιμόρφωση  των καθηγητών της ΤΕΕ αποτελεί θέμα άμεσης προτεραιότητας υπάρχει τόσο μεγάλη θετική ομοφωνία (90%).

Εδώ υπάρχει τεράστια ευθύνη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ η οποία γνώριζε ότι θα υπάρξουν υπεράριθμοι καθηγητές χωρίς διδακτικό αντικείμενο και δεν φρόντισε να τους επιμορφώσει με αποτέλεσμα κάποιοι σήμερα να προσφέρουν «γραμματειακή υποστήριξη» σε κάποιο γυμνάσιο! 

14. Υπάρχει πρόβλημα με την έλλειψη εσπερινών ΕΠΑΣ διότι οι συγκεκριμένες ειδικότητες που λειτουργούν σε αυτές έχουν πολλούς εργαζόμενους μαθητές. Οι καθηγητές των ΕΠΑΣ ζητούν ίδρυση εσπερινών ΕΠΑΣ.

15. Στο θέμα του εργαστηριακού εξοπλισμού υπάρχει ένα πραγματικό αλαλούμ. Γενικά ο εργαστηριακός εξοπλισμός κρίνεται ανεπαρκής ή απαξιωμένος. Υπάρχουν σχολεία που έχουν εξοπλισμό αλλά δεν έχουν χώρους για να τον εγκαταστήσουν και αντίστροφα.

Υπάρχουν προτάσεις για αλλαγή του συστήματος προμηθειών του εξοπλισμού. Η επιμόρφωση των καθηγητών που διδάσκουν εργαστηριακά μαθήματα είναι περισσότερο απαραίτητη από οποιαδήποτε άλλη επιμόρφωση.

 

 

Για το Δ.Σ.

 

 

             Ο Πρόεδρος                                           Η Γεν. Γραμματέας

 

     

 Κων/νος Αδριανουπολίτης                                 Άννα Διακουμή



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 05.10.2007 08:50:01
 
Αναγνώσθηκε 2191 φορές