Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

9o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

 ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

 ΜΕ ΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ

 

Ενα ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ. ΤΙ ΑΛΛΑΞΕ;

18-20 Ιανουαρίου 2008

ΘΕΑΤΡΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟΥ

Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό, Αθήνα

 

1.      Αντικείμενο και δομή του συνεδρίου

 Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων σε διαφορετικές βαθμίδες της εκπαίδευσης είναι ενδεχομένως η κατάλληλη στιγμή για να αρχίσει η συζήτηση σε ό,τι αφορά το τοπίο που διαμορφώνεται μετά την εφαρμογή τους, καθώς πολλά και κρίσιμα ερωτήματα έχουν ήδη ανακύψει:   Είναι πράγματι  το τοπίο νέο; Τα νέα αναλυτικά προγράμματα άρχισαν να φέρνουν  τα αναμενόμενα αποτελέσματα; Πώς εξελίσσεται η εφαρμογή σε σχέση με το σχεδιασμό τους; Ήταν τελικά επαρκής η  όποια πιλοτική τους εφαρμογή; Tι γίνεται με την παρακολούθησή τους (monitoring); Πώς εφαρμόζεται η ευέλικτη ζώνη; Πώς εφαρμόζεται η διαθεματικότητα;  Τι γίνεται σε επίπεδο επιμόρφωσης; Ποιες  ενέργειες γίνονται για την αξιολόγηση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων; Ποιες προοπτικές διανοίγονται για τα επόμενα χρόνια; Τι συμβαίνει σε ό,τι αφορά την καθημερινή πρακτική των εκπαιδευτικών;

Σε μια χρονική στιγμή, που η συζήτηση έχει επικεντρωθεί περισσότερο στα σχολικά εγχειρίδια που γράφτηκαν στο πλαίσιο των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και  λιγότερο στο πλαίσιο που τα δημιούργησε, το συνέδριο θα εστιάσει το ενδιαφέρον του σε βασικές συνιστώσες των νέων αναλυτικών προγραμμάτων και στο τοπίο που έχει ήδη σκιαγραφηθεί από την μέχρι τώρα εφαρμογή τους.  Άξονες του συνεδρίου είναι:

Ø      H προετοιμασία, επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών για τα νέα αναλυτικά προγράμματα

Ø      Οι καινοτόμες μεθοδολογίες και πρακτικές που αναδείχθηκαν  στην εκπαιδευτική πράξη με την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων

Ø      Ο παιδαγωγικός προβληματισμός  που αναπτύχθηκε στα σχολεία  με την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων   

Ø      Οι μορφές παρακολούθησης (monitoring) και αξιολόγησης που σχεδιάζονται ή επιχειρούνται έως τώρα μετά την έναρξη της εφαρμογής των  προγραμμάτων αυτών

Ø      Η προοπτική των νέων αναλυτικών προγραμμάτων στις διαφορετικές βαθμίδες  της εκπαίδευσης και η αποδοχή τους από την εκπαιδευτική κοινότητα και, ιδιαίτερα, από τους εκπαιδευτικούς.

 

Το συνέδριο απευθύνεται σε όσους ασχολούνται με την εκπαίδευση: εκπαιδευτικούς, στελέχη της εκπαίδευσης, πανεπιστημιακούς, ερευνητές της εκπαίδευσης, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων.

 

2. Επιστημονικό και οργανωτικό σχήμα του συνεδρίου

Το συνέδριο έχει οργανωθεί ως εξής: α) κεντρικές συνεδριάσεις (εισηγήσεις, panels, σχολιασμός εισηγήσεων)  β) παράλληλες συνεδριάσεις (θεματικές εισηγήσεις, ομάδες εργασίας) γ) posters.

Στις κεντρικές συνεδριάσεις προβλέπεται να συμμετάσχουν ερευνητές, πανεπιστημιακοί, στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικοί από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στις περιπτώσεις που η γλώσσα του ομιλητή δεν είναι η ελληνική θα υπάρχει συνοπτική μετάφραση στα ελληνικά.

 

Συντονιστής: Γιώργος Μπαγάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία  Πανεπιστημίου Πατρών (τηλ. 6977-200946, e-mail: gbag@otenet.gr)

 

 

 

 

 

 

 

 Συντονιστική ομάδα:

Κική Δεμερτζή, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών και Υπεύθυνη Πολιτιστικών στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 Άννα-Μαρία Κόκλα, Διευθύντρια Λυκείου και Συντονίστρια των Σχολικών Μονάδων του Κολλεγίου Ψυχικού

Πολυάνθη Τσίγκου, Συνδιευθύντρια Κολλεγίου Αθηνών

 

Συμβουλευτική ομάδα:

Δημήτρης Βεργίδης, Καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών

 Κώστας Ζαχάρος, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Δημήτρης Κολιόπουλος,  Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Βασίλης Κόμης, Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία

Βασίλης Κουλαϊδής, Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου

 Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση, Σύμβουλος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

Αντώνης Κοϊζής,  Dean of Education & Counseling in Wayne State University of Nebraska

Βάσω Παπαδημητρίου, Καθηγήτρια, Πρόεδρος Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Νατάσσα Παπαπροκοπίου, Επίκουρος Καθηγήτρια στο Τμήμα Βεφονηπιοκομίας ΑΤΕΙ Αθήνας και Επιστημονική Σύμβουλος στην ΕΑΔΑΠ

Κώστας Ραβάνης, Καθηγητής στο Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία και Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών David W. Rupp, Διευθυντής/President του Ελληνο-αμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος

Άννα Τραϊανού, Lecturer in University of London

Κώστας Χρυσαφίδης, Καθηγητής στο Τμήμα  Επιστημών της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Αθηνών

 

Οργανωτική ομάδα:

Φάνης Βαλμάς, Δάσκαλος, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών

Σοφία Γεωργιάδου, Καθηγήτρια Αγγλικών, Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας

Ελένη Διδάχου, Νηπιαγωγός, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών

Βάσω Κοζία, ΕΤΕΠ, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών

Παύλος Κοσμίδης, Γεωλόγος, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών

Λευκή Μπινιάρη, Φιλόλογος, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών,

Αναστασία Παπακωστοπούλου, Αναπληρώτρια Διευθύντρια  Λυκείου Κολλεγίου Ψυχικού

Βασιλική Τλα, Υποδιευθύντρια Γυμνασίου Κολλεγίου Αθηνών

Μαριάννα Τσεμπερλίδου, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστημίου Πατρών και Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας

 

3. Αποστολή προτάσεων και εγγραφές

 Για να είναι δυνατή η παρουσίαση εργασίας στο συνέδριο, θα πρέπει ως την Τετάρτη, 10 Οκτωβρίου 2007 να έχουν φθάσει με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (gbag@otenet.gr) ο τίτλος, μια σύντομη περίληψη της εργασίας, 100 περίπου λέξεων, και ξεχωριστά 500 περίπου λέξεις που να περιγράφουν τη συνάφεια της πρότασης με το θέμα του συνεδρίου και τη σπουδαιότητά της  προσδιορίζοντας τις συνέπειές της στη θεωρία και την πρακτική. Όλες οι προτάσεις θα υποβληθούν σε κρίση. Η έγκριση των εισηγήσεων και η κοινοποίηση του προγράμματος του συνεδρίου στην ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Πατρών θα γίνει μέχρι την Κυριακή, 25   Νοεμβρίου 2007.

Οι προτάσεις θα κριθούν από επιστημονική επιτροπή, τόσο για την ακαδημαϊκή τους επάρκεια, όσο και για την πρακτική τους αξία στα σχολεία. Κριτήρια για την έγκριση των εισηγήσεων θα είναι η πρωτοτυπία της πρότασης, η θεωρητική και η μεθοδολογική της τεκμηρίωση, τα ευρήματά της και η πρακτική της αξία.

Ένας μικρός αριθμός εργασιών από αυτές που θα  παρουσιαστούν στο συνέδριο θα δημοσιευτεί στα πρακτικά του συνεδρίου. Η επιλογή των εργασιών που θα δημοσιευτούν θα γίνει από επιστημονική επιτροπή.

Οι ομιλητές που επιθυμούν να δημοσιευτεί η εισήγησή τους στα πρακτικά του συνεδρίου, θα πρέπει να την αποστείλουν με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο το αργότερο μέχρι την Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2008 (έως 2.500 λέξεις και σύμφωνα με τις οδηγίες που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του συνεδρίου). Οι εισηγήσεις που έχουν επιλεγεί προς δημοσίευση θα γνωστοποιηθούν από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου Πατρών μέχρι τη Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2008.

Επειδή ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος, η οργανωτική επιτροπή  μπορεί να εξασφαλίσει τη συμμετοχή μόνο σε όσους εγγραφούν μέχρι τη Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2007. Το κόστος ανέρχεται σε 35 ευρώ για όσους εγγραφούν μέχρι τη Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2007  και σε  45 ευρώ για όσους εγγραφούν μετά από αυτή την ημερομηνία  (για τους φοιτητές το κόστος είναι 28 και 38 ευρώ αντίστοιχα και απαιτείται η επίδειξη της φοιτητικής τους ταυτότητας κατά την παραλαβή του φακέλου του συνεδρίου). Το ποσό αυτό καλύπτει το κόστος του φακέλου του συνεδρίου, των ροφημάτων και των εδεσμάτων που θα προσφερθούν κατά τη διάρκειά του. Η εγγραφή μπορεί να γίνει με επιταγή της Αγροτικής Τράπεζας στο λογαριασμό: 0120101744410 (Γιώργος Μπαγάκης, Συνέδριο: Ένα χρόνο μετά την εφαρμογή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων). Στη Γραμματεία του Συνεδρίου θα  πρέπει να αποσταλούν η φωτοτυπία της απόδειξης, το ονοματεπώνυμο, η ιδιότητα, η διεύθυνση, το τηλέφωνο, καθώς και το φαξ και το e-mail των συμμετεχόντων, αν υπάρχουν.

Σημαντικές ημερομηνίες για το Συνέδριο είναι:

Πέμπτη, 23 Αυγούστου 2007: έναρξη εγγραφών

Τετάρτη,  10 Οκτωβρίου 2007: αποστολή εισηγήσεων

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου  2007: μειωμένη τιμή συμμετοχής στο συνέδριο

Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2007: ανακοίνωση του προγράμματος στην ιστοσελίδα του συνεδρίου

Κυριακή, 10 Φεβρουαρίου 2008: αποστολή των κειμένων των εισηγήσεων που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο για ενδεχόμενη δημοσίευσή τους στα πρακτικά του συνεδρίου

Δευτέρα, 24 Μαρτίου 2008: ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του συνεδρίου των εργασιών που θα συμπεριληφθούν στα πρακτικά του συνεδρίου

 

4. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ.

 

Γραμματεία συνεδρίου: κ. Ρούλα Πρωτοπαπαδάκη, Κολλέγιο Αθηνών, Τ.Θ. 65005,  Ψυχικό 15410, Αθήνα

Tηλ: 210-6798145, Φάξ: 210-6798106, Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: rprotopa@haef.gr

 

Ιστοσελίδα: http://www.upatras.gr/announces/viewtopic.php?t=649

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 10.09.2007 15:50:01
 
Αναγνώσθηκε 891 φορές