Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

ΟΤΑΝ Ο ΚΑΤΑΓΓΕΛΩΝ  ΔΙΩΚΕΤΑΙ


του Θέμη Κοτσιφάκη,


μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ,


μέλους της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (E.T.U.C.E. και E.I.E)


 


            Το πρωτοφανές θέμα που ανέκυψε κατά τη βαθμολόγηση των γραπτών του μαθήματος των Αγγλικών στις πρόσφατες Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ΑΕΙ-ΑΤΕΙ  στη Θεσσαλονίκη αναδεικνύει πολλές πλευρές και δυσλειτουργίες της δημόσιας διοίκησης αλλά και των στρεβλώσεων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.


Το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει αρθρωθεί στη βάση της ανταγωνιστικότητας  και της εξεταστικά ωφέλιμης γνώσης. Στηρίζεται για αυτό το λόγο σε ένα εξεταστικό σύστημα στο βωμό του οποίου θυσιάζονται και εμπορευματοποιούνται τα πάντα.


Τολμώ να υποστηρίξω πως τα εχέγγυα του αδιάβλητου των εξετάσεων προς την ελληνική κοινωνία τα δίνουν οι εκπαιδευτικοί, που και σε αυτή την περίπτωση με τη θαρραλέα καταγγελία τους, και παρά τις πιέσεις και την τρομοκρατία που ασκήθηκε,  ανάδειξαν το πολύ σοβαρό αυτό ζήτημα.


Η στάση της υπεύθυνης Βαθμολογικού Κέντρου, σχολικής συμβούλου Αγγλικών, η οποία  ζήτησε από τους εκπαιδευτικούς – βαθμολογητές να αλλάξουν τις βαθμολογίες γραπτών και μάλιστα με ακάλυπτα  τα στοιχεία των εξεταζομένων, είναι ηθικά και δεοντολογικά απαράδεκτη. Πρόκειται για μια πρωτοφανή ενέργεια, που αποτελεί ωμή επέμβαση στην κρίση των βαθμολογητών, παραβιάζει κατάφωρα το Σύνταγμα, την κείμενη νομοθεσία,  το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων και οδηγεί στην άνιση μεταχείριση των υποψηφίων. Τέτοιες ενέργειες τορπιλίζουν ουσιαστικά ένα θεσμό ο οποίος, με τη συνεπή στάση και την ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, έχει καταξιωθεί στη ελληνική κοινωνία.


Πιστεύω πως υπάρχουν σαφείς πολιτικές ευθύνες της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, που έχουν ως αφετηρία τη γενικότερη  εκπαιδευτική της πολιτική και  ειδικότερα τη θεσμοθέτηση της «βάσης του10». Είναι γεγονός πως αυτή οδηγεί, όπως είχε και η ΟΛΜΕ επισημάνει, είτε σε αποκλεισμό χιλιάδων υποψηφίων, όπως έγινε το 2006, είτε σε επιλογή ευκολότερων θεμάτων ή σε ώθηση των βαθμολογητών για επιεικέστερες βαθμολογίες υπό το φόβο της κοινωνικής κατακραυγής εξ αιτίας των πολλών κενών θέσεων και του πολιτικού κόστους, όπως φαίνεται ότι γίνεται φέτος.


Όμως τα ερωτηματικά για την κυβέρνηση είναι πολύ μεγαλύτερα μετά την ΕΔΕ και τη δίωξη που ασκήθηκε σε βάρος των βαθμολογητριών, καθώς, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της, τις μετακυλίει στις εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα σε αυτές που με την καταγγελία τους αποκάλυψαν το γεγονός. Το μήνυμα που στέλνει η ηγεσία του ΥΠΕΠΘ στους εκπαιδευτικούς, στους νέους αλλά και σε όλη την Ελληνική κοινωνία είναι πως αυτός που  καταγγέλλει μια παράνομη πράξη θα  διώκεται.


Το εκπαιδευτικό συνδικαλιστικό κίνημα είναι σε θέση να υπερασπίσει τις συναδέλφους μας και να μην αποτελέσουν τα εξιλαστήρια θύματα για τον εξαγνισμό της πολιτικής του ΥΠΕΠΘ.


Ερωτηματικά πολλά υπάρχουν, που δεν έχουν απαντηθεί μέχρι σήμερα, όπως: α) Γιατί τα γραπτά των αγγλικών των υποψηφίων από τη Θεσσαλονίκη δεν βαθμολογήθηκαν σε κέντρο άλλης πόλης; β) Γιατί δεν  βαθμολογούνται από την αρχή όλα τα γραπτά για τα οποία υπάρχει υποψία αλλαγής βαθμολογίας και περιορίζεται αυτή στα 33; γ) Είναι νόμιμη η ΕΔΕ όταν ανατίθεται σε υπάλληλο κατώτερου βαθμού από εκείνον του καταγγελλόμενου;


Το αίτημα που από την πρώτη στιγμή πρόβαλαν οι ΕΛΜΕ-Θεσσαλονίκης ζητώντας από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ «όχι μόνο να επιβάλει κυρώσεις στους υπεύθυνους του σκανδάλου, όσο ψηλά κι αν βρίσκονται, αλλά και να αποκαταστήσει την κατάφωρη αδικία εις βάρος των υπόλοιπων υποψηφίων που έγιναν αντικείμενο ανισότιμης μεταχείρισης», προφανώς δεν ικανοποιείται με τις μέχρι σήμερα ενέργειες του ΥΠΕΠΘ και παραμένει ακόμα ισχυρό.


Δημοσιεύτηκε στον «Κόσμο του Επενδυτή» στις  14-7-07



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.08.2007 20:32:20
 
Αναγνώσθηκε 1162 φορές