Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

 

 ΤΟ ΞΗΛΩΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.

 

Είναι τραγικό ο φετινός Σεπτέμβρης να σηματοδοτήσει την εκχώρηση του Νηπιαγωγείου  από την κυβέρνηση στους ιδιώτες και στους Δήμους, όταν το περασμένο Φθινόπωρο οι εκπαιδευτικοί δίναμε τον αγώνα επί 6 εβδομάδες για να υπερασπιστούμε το δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση- σταθερά στη λογική και στη δρομολόγηση του  ξηλώματος  χρόνιων λαϊκών κατακτήσεων και δικαιωμάτων- εξέδωσε στις 20-7-07 εγκύκλιο για την λειτουργία των Νηπιαγωγείων σε ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς σε συνέχεια της τροπολογίας που ψήφισε στις 24 Μαϊου 2007.

 

Είναι μια εξέλιξη που αποτυπώνει το προχώρημα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση και υλοποιεί νεοσυντηρητικές και νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις της Ε.Ε., που περιλαμβάνονται  τόσο στην πολιτική ατζέντα της κυβέρνησης της Ν.Δ. όσο και στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία. Η αποκέντρωση είναι εδώ!

 

Δεν είναι τυχαίο ότι η εγκύκλιος για την οργάνωση και λειτουργία των νηπιαγωγείων από τους ιδιωτικούς και δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, ήρθε ταυτόχρονα με την πρόθεση της κυβέρνησης να ψηφίσει μέσα στο καλοκαίρι το σχέδιο νόμου για την έρευνα και την τεχνολογία που προβλέπει την απομάκρυνση της έρευνας από τα πανεπιστήμια και τη δραστική περικοπή της χρηματοδότησής τους, εξαρτώντας άμεσα την έρευνα των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων  από την χρηματοδότηση και τα συμφέροντα των επιχειρήσεων, αλλά και τη λειτουργία Ιδιωτικών Ερευνητικών Ιδρυμάτων μέσα στα Πανεπιστήμια με τον περιορισμό σ’ αυτά ενός μόνο μεταπτυχιακού ανά τμήμα, αλλά και την καταβολή υψηλών διδάκτρων από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.

 

Η κυβέρνηση, ως αποτέλεσμα της μεγάλης  πίεσης που δεχόταν από τον μεγάλο και δυναμικό αγώνα που έδωσε η Πρωτοβάθμια εκπαίδευση με την απεργία του περασμένου φθινοπώρου,  αναγκάστηκε κουτσουρεμένα βέβαια   να θεσμοθετήσει την υποχρεωτική προσχολική αγωγή για ένα χρόνο.

 

Παρ’ όλα αυτά, και  πριν στεγνώσει καλά καλά  το μελάνι, ακύρωσε την υπογραφή της δίνοντας τη δυνατότητα (μέσω της τροπολογίας) να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων σε  ιδιωτικούς  σταθμούς και  Δήμους. Επέβαλε έτσι  σε χιλιάδες γονείς την επί πληρωμή και επισφαλή αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών τους, αφού το ΥΠΕΠΘ σταθερό στην υποχρηματοδότηση της Παιδείας, δεν δίνει τη δυνατότητα σε όλα τα νήπια – και στην πλειονότητα των προνηπίων – να φοιτήσουν στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Το υπουργείο αρνούμενο να εξασφαλίσει την υλικοτεχνική  υποδομή  για την προσχολική αγωγή – κτίρια, αίθουσες, εξοπλισμό, κλπ. – αλλά και τον απαραίτητο αριθμό νηπιαγωγών, αποτινάζει από πάνω του με τον πιο κυνικό τρόπο την υποχρέωσή του για την στήριξη και εξασφάλιση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

 

 

Για πρώτη φορά μετά την μεταπολίτευση θεσμοθετείται η κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης  και οι γονείς απευθύνονται και πληρώνουν στους ιδιώτες για την βασική και υποχρεωτική αγωγή και εκπαίδευση των παιδιών τους!  

 

Είναι ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση σταθερά προσανατολισμένη  στην ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης  και στην απαλλαγή του κράτους  από το να δαπανά για την Παιδεία, προσφέρει στους ιδιώτες εξασφαλισμένη πελατεία, αφού στη πράξη  το δημόσιο νηπιαγωγείο για χιλιάδες γονείς δεν υφίσταται. Όπως συνάγεται από τα επίσημα στοιχεία, ο αριθμός των παιδιών που μένουν εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου αυξάνεται. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 60.000 (!!!) - κυρίως προνήπια.

Με την εγκύκλιο της 20ης Ιουλίου  με τον τίτλο «Οργάνωση και λειτουργία τμημάτων Νηπιαγωγείου εντός των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών», το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί εντελώς φαρισαϊκά να επιβάλλει και να  παγιώσει καταστάσεις που αίρουν μόνιμα τη δημόσιο και δωρεάν  χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

 

- Είναι υποκριτικό να επικαλείται το ΥΠΕΠΘ την υποχρεωτικότητα του ενός έτους προσχολικής εκπαίδευσης και παράλληλα να οδηγεί τα νήπια στους ιδιωτικούς σταθμούς και στους δήμους, ενώ οι οικογένειες που δεν μπορούν να πληρώσουν θα κρατούν τα παιδιά στο σπίτι !

- Είναι υποκριτικό να παρουσιάζεται ότι η αύξηση των ωρών  με την καθιέρωση της ζώνης 7 με 8 το πρωί  γίνεται για διευκόλυνση της εργαζόμενης μητέρας, όταν πολλές απ’ αυτές θα πληρώνουν πλέον για να στείλουν τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο!

- Ήταν και παραμένει υποκριτική η δέσμευση ότι η τροπολογία αυτή  αφορά μόνο  την ερχόμενη χρονιά. Κανένα δείγμα γραφής δεν έδωσε το ΥΠΕΠΘ από την ψήφιση της τροπολογίας μέχρι σήμερα, στην κατεύθυνση να εξασφαλίσει τις συνθήκες στο δημόσιο νηπιαγωγείο για την υλοποίηση της έστω για ένα χρόνο υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής( ιδρύσεις νηπιαγωγείων, διορισμοί νηπιαγωγών).

- Είναι αφέλεια να πιστέψουμε ότι το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θα τηρηθεί και θα εφαρμοστεί ιδίως από τους ιδιωτικούς σταθμούς και δεν θα καταστρατηγηθούν τα ωράρια των νηπιαγωγών που θα δουλέψουν σ’ αυτούς, δημοτικούς και ιδιωτικούς.  Τίποτα δεν εξασφαλίζεται με το να στέλνει οδηγίες το ΥΠΕΠΘ με την εγκύκλιό του και να αναμένεται να ακολουθηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία που εφαρμόζουν και υλοποιούν οι νηπιαγωγοί στα δημόσια νηπιαγωγεία.  Άλλωστε η εγκύκλιος αδιαφορεί κυνικά για το μισθό, το ωράριο, τις εργασιακές σχέσεις και τις συμβάσεις των νηπιαγωγών που θα εργαστούν στους Δήμους και στους ιδιώτες. Ο κατήφορος των απαράδεκτων εργασιακών σχέσεων - βλέπε ωρομίσθιους – δεν έχει τέλος!   Η ρύθμιση του 7 – 8 το πρωί που αφορά όλα τα νηπιαγωγεία, δεν αναφέρει κανένα τρόπο διασφάλισης του ωραρίου των νηπιαγωγών.

Για άλλη μια φορά κατακερματίζεται  ακόμα παραπέρα η προσχολική εκπαίδευση.

 

 

-   Είναι υποκριτικό τελικά το ΥΠΕΠΘ να μιλάει για υποχρεωτική προσχολική αγωγή, όταν από πουθενά δεν εξασφαλίζεται στην πράξη η υποχρεωτικότητα και δεν υλοποιείται με τέτοια προοπτική.

 

-   Είναι υποκριτικό να επικαλείται ότι «Για την εγγραφή και την απρόσκοπτη φοίτηση όλων των νηπίων στα Δημόσια Νηπιαγωγεία έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα.», ενώ το μόνο που φρόντισε ήταν  να εκδώσει μια εγκύκλιο που επισημοποιεί και παγιώνει την εκχώρηση στην ιδιωτική εκπαίδευση, υλοποιώντας την πολιτική της.

 

Το υπουργείο αρνούμενο να επιλύσει  τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν επί χρόνια τα δημόσια νηπιαγωγεία ( ελλείψεις νηπιαγωγών, υπερπληθή τμήματα,   υποτυπώδεις υποδομές στο κτιριακό, απαράδεκτες συνθήκες στέγασης των νηπίων, νηπιαγωγεία σε διπλοβάρδια, νοικιασμένα μαγαζιά, ετοιμόρροπα κτίρια, κακές εγκαταστάσεις μέσα σε δημοτικά χωρίς κατάλληλες και ξεχωριστές τουαλέτες κ.ο.κ; ),  οδηγεί τους γονείς  στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. 

 

Το ίδιο ισχύει και για τους Δήμους όπου  και εκεί οι γονείς πληρώνουν, αν και η συντριπτική πλειοψηφία των δήμων έχει δηλώσει ότι αδυνατεί να ανταποκριθεί στις δαπάνες που επιβάλλει η λειτουργία Νηπιαγωγείων. Εδώ δεν μπορούν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των υφιστάμενων σχολείων, θα μπορούσαν να λειτουργήσουν υπό την οικονομική ευθύνη τους νηπιαγωγεία; 

 

Το ΥΠΕΠΘ εμπαίζει χιλιάδες γονείς και εκπαιδευτικούς και την ίδια στιγμή  «απελευθερώνει» το κράτος από την υποχρέωση του να παρέχει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, καταστρατηγώντας ταυτόχρονα τα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Η δημόσια και δωρεάν Παιδεία που καταχτήθηκε από αγώνες των εργαζομένων παραχωρείται πλέον στους ιδιώτες και στην αγορά, η μόρφωση που αποτελεί αγαθό και δικαίωμα γίνεται εμπόρευμα.

 

Χρειάζεται να παλέψουμε από κοινού, εκπαιδευτικοί και γονείς, ώστε  να μην επιτρέψουμε να  περάσει η εκπαίδευση στα χέρια των ιδιωτών και της αγοράς. 

 

Η δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αποτελεί την  πρώτη βαθμίδα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αφορά τα παιδιά ηλικίας 4-6 ετών ο δε  χώρος παροχής της πρέπει να είναι το Νηπιαγωγείο και  μοναδικός φορέας ευθύνης και παροχής το Υ.Π.Ε.Π.Θ.

 

Η προσχολική αγωγή και εκπαίδευση (4-6 ετών) υποχρεωτικά παρέχεται απ’ αυτούς που έχουν το ανάλογο πτυχίο (Σχολές Νηπιαγωγών παλαιότερα, Τμήματα Εκπαίδευσης και Αγωγής της Προσχολικής Ηλικίας των Πανεπιστημίων τώρα.)

 

Να μην επιτρέψουμε τον κατακερματισμό των νηπιαγωγών, την καταστρατήγηση των εργασιακών μας σχέσεων και συνθηκών εργασίας. Να μην επιτρέψουμε τις μεσαιωνικές σχέσεις εργασίας που επιβάλλει το πέρασμα των νηπιαγωγείων στους ιδιώτες. ΙΔΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗ, ΙΔΙΟΣ ΜΙΣΘΟΣ, ΙΔΙΟ ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ. Όχι  σε εκπαιδευτικούς και σχολεία τριών ταχυτήτων.

Το μέτωπο για δημόσια και δωρεάν Παιδεία που ξεκίνησε το περασμένο φθινόπωρο πρέπει να δώσει δυναμικά το παρόν έτσι ώστε :

 

· Ούτε ένα προνήπιο, ούτε ένα νήπιο να μη μείνει εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου! Να μην αφαιρεθεί από κανέναν το δικαίωμα πρόσβασης στη δημόσια εκπαίδευση.

 

· Να εγγραφούν  όλα τα προνήπια και νήπια στα νηπιαγωγεία: Γονείς και εκπαιδευτικοί να  οργανώσουμε την κοινή μας δράση για να υποχρεώσουμε ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ, από την 1η Σεπτέμβρη, όλα τα παιδιά να φοιτήσουν στα δημόσια νηπιαγωγεία.

 

· Να καταργηθούν οι ν. 2218 – 2240 για τη λεγόμενη αποκέντρωση. Απόσυρση τώρα της αντιδραστικής τροπολογίας για τα νηπιαγωγεία. Αντίσταση σε κάθε σχέδιο που προωθεί την ιδιωτικοποίηση – αποκέντρωση, την υπαγωγή στην τοπική αυτοδιοίκηση των σχολείων.

 

· Άμεσοι και μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών, για να καλυφθούν οι ανάγκες της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής με βάση το χρόνο λήψης πτυχίου.

 

· Να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των παιδιών (4-6) για: εκπαίδευση, ασφάλεια, κατάλληλα και επαρκή κτίρια, εξοπλισμό, εκπαιδευτικό υλικό, εκπαιδευτικό προσωπικό, πρώιμη παρέμβαση για παιδιά με ειδικές ή μαθησιακές δυσκολίες και για αλλόγλωσσα κα αλλόθρησκα παιδιά.

 

· Να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος 3518/2006 για την μονοετή υποχρεωτικότητα και τη διετή φοίτηση στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Να ιδρυθούν νέα νηπιαγωγεία για την επόμενη χρονιά και να γίνουν οι απαραίτητοι διορισμοί νηπιαγωγών, να υπάρξει αύξηση των οργανικών θέσεων.

 

· Να ιδρυθούν όλα τα απαραίτητα νέα τμήματα ή παραρτήματα σύμφωνα με την εγκύκλιο της 30.5.2007 του υπουργείου  (φ 12/602/ 55872/ γ1, 30.5.2007) ώστε να καλυφθούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών 4-6. 

 

· Να καταργηθεί ο  Νόμος που αφορά στη «Δημιουργία φορέα διαχείρισης ολοκληρωμένων προγραμμάτων δια βίου μάθησης», που ψηφίστηκε από τη Βουλή στις 24.5.2007, ο οποίος εκχωρεί κομμάτια του δημόσιου νηπιαγωγείου σε Δήμους και ιδιώτες.

 

· Δίχρονο υποχρεωτικό Δημόσιο Νηπιαγωγείο-σε ένα ενιαίο 14χρονο δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλους.

 

25 Ιουλίου 2007



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Σχόλια στο άρθρο
1. Σχόλιο από τον apkeramidas την 14-08-2007 στις 19:29:11
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 30.07.2007 09:50:01
 
Αναγνώσθηκε 732 φορές