Διαφόρων Φορέων

ΣυντονιστικΟ Οργανο ΕνΩσεων

ΕκπαιδευτικΩν ΜουσικΗς

 

e        ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

e        ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

e        ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

e        ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

 

 

 

 

    ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΑΝΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΪΔΙΑ!

 

1    ΙΟΥΛΙΟΥ    2007

 

 

                                ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2007-2008

 

Στις 18 Ιουνίου εκδόθηκε από το Υπουργείο Παιδείας η εγκύκλιος – πρόσκληση κατάθεσης αιτήσεων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος, τόσο για τα γενικά όσο και τα καλλιτεχνικά σχολεία, αλλά και πάλι όχι για τα μουσικά!! Η περυσινή δικαιολογία ήταν, τάχα, το ασαφές νομικό πλαίσιο που έπρεπε να αποσαφηνιστεί. Η φετινή, άραγε, ποιά είναι;

 

Η απάντηση είναι μία και μόνη: Για μία ακόμη φορά το ΥΠΕΠΘ αντιμετωπίζει τους μουσικούς ως εκπαιδευτικούς τρίτης κατηγορίας και τα Μουσικά Σχολεία ως ένα πολυδάπανο και αχρείαστο μπελά. Και σκοπεύει, εις βάρος του σχολικού περιβάλλοντος και των μαθητών, να τα στελεχώσει και πάλι κατά κύριο λόγο με προσωρινό - έκτακτο προσωπικό και με σημαντική καθυστέρηση, που θα σημάνει και φέτος απώλειες χιλιάδων ωρών μουσικών μαθημάτων για τις οποίες προφανώς δεν ενδιαφέρονται οι «αρμόδιοι»...

 

Η αυθαιρεσία, η παραβίαση των νόμων και η νόθευση των εργασιακών δικαιωμάτων των μουσικών εκ μέρους του ΥΠΕΠΘ δεν έχουν τελειωμό. Θα έπρεπε να προκηρύσσει τακτικά, όπως για όλες τις ειδικότητες, διαγωνισμούς ΑΣΕΠ και να διορίζει μουσικούς στις εκατοντάδες κενές θέσεις, και στον ενδιάμεσο χρόνο να συνάπτει με τους εκπαιδευτικούς συμβάσεις ορισμένου χρόνου διάρκειας τριών ετών, ώστε και οι ίδιοι να εργάζονται και να αμείβονται αξιοπρεπώς και τα σχολεία να μπορούν να λειτουργήσουν όπως πρέπει, με σταθερό προσωπικό. Αντ' αυτού, προτιμά την κουτοπόνηρη τακτική των συμβάσεων ...περιορισμένου χρόνου μερικών μηνών, με ρύθμιση μάλιστα των ημερομηνιών τους έτσι ώστε να μεσολαβεί πάντοτε τρίμηνο και να μη θεμελιώνουν οι εργαζόμενοι δικαίωμα διορισμού. Τα τελευταία δύο χρόνια και ιδιαίτερα φέτος, οι συμβάσεις αυτές που αφορούσαν οργανικά κενά ήταν τόσο μικρής διάρκειας, ώστε η πλειονότητα των μουσικών καταδικάστηκε όχι μόνο σε εξευτελιστικούς μισθούς που ...ακόμα τους τους χρωστάνε, αλλά και σε τέτοια απώλεια ενσήμων, που ο αριθμός που συγκέντρωσαν δεν τους δίνει καν το δικαίωμα να εισπράξουν το επίδομα του Ταμείου Ανεργίας, από τον Ιούνιο (ή και τον Μάιο) που απολύθηκαν έως ...ποιός ξέρει πότε θα επαναπροσληφθούν την επόμενη σχολική χρονιά!


«Λησμονούν» βολικά οι κυβερνώντες ότι το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, ισχυρότερο του Εθνικού, επιβάλλει την σταθερή απασχόληση όταν ο εργαζόμενος καλύπτει πάγια ανάγκη. Κρατούν σε ομηρία τους εκπαιδευτικούς της μουσικής για χρόνια, εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη τους για εργασία με επαίσχυντο τρόπο, με την ωρομισθία και την μερική απασχόληση. Ψεύδονται διαρκώς και ασύστολα όταν διακηρύσσουν ότι χρησιμοποιούν την ωρομισθία μόνο όταν είναι απόλυτη ανάγκη, αφού «μοιράζουν» εκατοντάδες οργανικές θέσεις σε ωρομισθίους ανά δύο - και ας μας αποδείξει αν μπορεί η Υπουργός Παιδείας ότι κάνουμε εμείς λάθος.

 

Ας το πάρουν απόφαση: Όποιος προσλαμβάνεται για διδακτικό έργο, είναι εκπαιδευτικός. Και απαιτούμε  να του συμπεριφέρονται αναλόγως. Αυτό το παραμύθι με τους "ιδιώτες" ήρθε η ώρα να τελειώσει. Το όργιο της ωρομισθίας το ίδιο. Ο εκπαιδευτικός δεν είναι εποχικός ανειδίκευτος εργάτης ώστε η οργανική θέση του να διαρκεί 3 ή 4 μήνες, ούτε παραδουλεύτρα για να αμείβεται με την ώρα – και μάλιστα με το εξευτελιστικό, από χρόνια χωρίς αναπροσαρμογή, ωρομίσθιο – και να χάνει το μεροκάματο όχι μόνο αν αρρωστήσει και δεν έρθει στη δουλειά, αλλά ακόμη και στην επίσημη αργία που το σχολείο είναι κλειστό! Είναι η πιο μεγάλη ντροπή για τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού της Ελλάδας του 21ου αιώνα.

 

Παρά τις συνεχείς προσπάθειες των επαγγελματικών Ενώσεων των Καθηγητών Μουσικής, πέρασαν συνολικά έξι χρόνια (!) από την τελευταία προκήρυξη διαγωνισμού για μουσικούς, όταν διενεργούνται κάθε χρόνο για την υπόλοιπη εκπαίδευση - και τρία από τον τελευταίο νόμο περί διορισμού όσων είχαν προϋπηρεσία 30 μηνών. Έτσι, η διαιώνιση του προβλήματος εκ μέρους της Πολιτείας οδηγεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο σε σκέψεις για νέα νομοθετική ρύθμιση διορισμών βάσει προϋπηρεσίας, κατόπιν και σχετικών παραστάσεων της ΟΛΜΕ. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι, εάν υπάρξει τέτοια εξέλιξη, δεν θα επιχειρηθεί, όπως έγινε την προηγούμενη φορά, η προδήλως αντισυνταγματική εξαίρεση του κλάδου των μουσικών από μιά ρύθμιση που αφορούσε όλους τους κλάδους της εκπαίδευσης. Πρέπει επιτέλους να πάψουν να πληρώνουν οι εργαζόμενοι την αδυναμία της Πολιτείας να ρυθμίσει στοιχειωδώς δίκαια τις εργασιακές τους σχέσεις.

 

Χρειάζεται ιδιαίτερη αναφορά στο κεφαλαιώδες, εθνικής σημασίας ζήτημα των Καθηγητών της Παραδοσιακής Μουσικής. Η δικαιολογία με την οποία εξαιρέθηκαν αναδρομικά (και πάλι με εμφανώς αντισυνταγματικό τρόπο) από την προηγούμενη ρύθμιση του 30μηνου, ότι δηλαδή «δεν έχουν πτυχία», είναι εκτός πραγματικότητος: Η Πολιτεία είναι εκείνη που τους άφησε επί δεκαετίες εκτός του Εκπαιδευτικού Συστήματος της μουσικής, και σήμερα αναγνωρίζει ως πτυχιούχους τους μαθητές τους αλλά όχι τους ίδιους!! Στη χώρα του παραλόγου μόνο μπορεί να εμφανιστούν τέτοια φαινόμενα, σε αξιολογικούς πίνακες ο μαθητής να είναι πάνω από το δάσκαλο και όχι απλώς να διεκδικεί (που είναι θεμιτό), αλλά ασυζητητί να του παίρνει τη θέση! Πρόσφατα σε συζήτηση επερώτησης στη Βουλή ο Υφυπουργός Γ. Καλός υποστήριξε ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί έπρεπε να έχουν διοριστεί από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, αλλά τώρα είναι αργά!! Καλούμε το ΥΠΕΠΘ να αναλογιστεί τις ευθύνες του και τις δεσμεύσεις του απέναντί μας και πράξει το απλό και αυτονόητο: να διενεργήσει ακροάσεις ενώπιον ειδικών επιτροπών που να πιστοποιήσουν την διδακτική επάρκεια στις ειδικεύσεις των παραδοσιακών οργάνων και να εξασφαλίσουν το αυτονόητο δικαίωμα στην εργασία, εκπαιδευτικών που προσέφεραν και προσφέρουν επί χρόνια στα Μουσικά Σχολεία και που διέσωσαν κυριολεκτικά την παραδοσιακή μουσική από την απειλούμενη εξαφάνιση.


Όπως όλα δείχνουν, ο διαγωνισμός που θα προκηρύξει το ΑΣΕΠ στο εγγύς μέλλον θα αφορά μόνον κατόχους πτυχίων ΑΕΙ, της κατηγορίας ΠΕ. Για να καλυφθούν τα κενά των Μουσικών Σχολείων σε καθηγητές ευρωπαϊκών και παραδοσιακών οργάνων θα πρέπει να προκηρυχθούν διαγωνισμοί και για τις κατηγορίες αυτές (ΤΕ-ΔΕ). Σταθερό αίτημα του κλάδου είναι η προκήρυξη σε τακτική βάση τέτοιων διαγωνισμών ώστε να φθάσουμε σε ένα λογικό ποσοστό κάλυψης των πραγματικών αναγκών σε οργανικές θέσεις. Παρακολουθούμε με ιδιαίτερη ανησυχία τα δημοσιεύματα με τις προβλέψεις κονδυλίων του ΥΠΕΠΘ για διορισμούς εκπαιδευτικών, που εμφανίζουν στον κλάδο των μουσικών τον ...συνήθη αριθμό 0 (μηδέν).

 

Επισημαίνουμε, τέλος, ένα ακόμη σοβαρό θέμα που εκκρεμεί: την επιλογή Διευθυντών των Μουσικών Σχολείων για την επόμενη τετραετία. Επειδή το ΥΠΕΠΘ  δημιουργεί πια παράδοση στην αθέτηση της εφαρμογής των ίδιων του των νόμων, υπενθυμίζουμε την υποχρεωτική σχέση με την μουσική που οφείλουν να αποδείξουν οι τοποθετούμενοι σε θέσεις Διευθυντών Μουσικών Σχολείων. Ο κλάδος θα αντιδράσει σε κάθε παρέκκλιση από το γράμμα του νόμου στο θέμα αυτό.

 

Καλούμε για πολλοστή φορά τον Πρωθυπουργό και τους αρμοδίους υπουργούς να συνεργαστούν και να αποδείξουν ότι εννοούν όσα λένε για την αξία που δίνουν στην Παιδεία και τον Πολιτισμό. Σίγουρα θα έχουν ήδη λάβει γνώση του ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της 7ης Ιουνίου 2007, που μεταξύ άλλων «καλεί τα κράτη μέλη να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στην σε κοινοτικό επίπεδο αναγνώριση των διπλωμάτων και λοιπών τίτλων σπουδών που χορηγούνται από το σύνολο των ωδείων, των εθνικών και καλλιτεχνικών σχολών της Ευρώπης και των άλλων επίσημων σχολών τεχνών του θεάματος, προκειμένου να δοθεί στους κατόχους τους η δυνατότητα να εργάζονται και να διακινούνται στο σύνολο των κρατών μελών, σύμφωνα με την διαδικασία της Μπολόνια· παροτρύνει, με την έννοια αυτή, τα κράτη μέλη να ενθαρρύνουν καλλιτεχνικές σπουδές σχολικού τύπου, που θα προσφέρουν προσωπική και επαγγελματική κατάρτιση υψηλής ποιότητας η οποία θα επιτρέπει στους σπουδαστές να αναπτύξουν τα καλλιτεχνικά τους προσόντα ενώ ταυτόχρονα θα τους προσφέρουν και γενική εκπαίδευση που θα τους ανοίγει προοπτικές και για άλλους επαγγελματικούς τομείς»...

 

 

Για το Συντονιστικό όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής

 

Υπεύθυνοι  Επικοινωνίας :

Μακαντάσης Θεμιστοκλής       makadiver@hotmail.com / τηλ : 6977611060  

Mαγκούνη–Ρίζου Άννα          magounisg@sch.gr                          

Παναγιωτίδης Νίκος              nikpanlt@yahoo.gr

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.07.2007 13:35:01
 
Αναγνώσθηκε 896 φορές