Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ


ΑΝΔΡΕΑ ΚΑΡΑΜΑΝΟΥ


ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 


ΠΕΜΠΤΗ 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2007


ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ:
Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Καθηγητής κ. Ανδρέας Καραμάνος θα σας γνωστοποιήσει τους γραπτούς βαθμούς των μαθημάτων της τελευταίας τάξης των Γενικών Λυκείων οι οποίοι εξετάστηκαν σε εθνικό επίπεδο.

                        Κύριε Γενικέ, ο λόγος σε εσάς.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Όπως είχε προαναγγελθεί, σήμερα θα ανακοινώσουμε τα αποτελέσματα των γενικών εξετάσεων των πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων.

                        Ήδη λαμβάνετε τα στοιχεία τα οποία αποτελούνται από το δελτίο Τύπου και 4 πίνακες. Μέχρι την Πέμπτη θα πρέπει από τους βαθμούς αυτούς να υπολογιστούν οι βαθμοί πρόσβασης με συνεκτίμηση και των ενδοσχολικά εξεταζομένων μαθημάτων. Μέχρι την Πέμπτη 28 Ιουνίου αναμένεται να αποσταλούν στις Διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οι σχετικές καταστάσεις προκειμένου οι οικείοι Διευθυντές να τις προωθήσουν στα Λύκεια αρμοδιότητάς τους και έτσι να αρχίσει από την Τρίτη 3 Ιουλίου η χορήγηση των σχετικών βεβαιώσεων.

                        Επίσης μέχρι τις 28 Ιουνίου αναμένεται να εκδοθούν τα αποτελέσματα σε όλα τα Λύκεια. Παράλληλα την Πέμπτη 28 Ιουνίου αρχίζουν οι επαναληπτικές εξετάσεις όσων απουσίασαν δικαιολογημένα λόγω ασθένειας από την εξέταση ορισμένων μαθημάτων τον Ιούνιο και το Μάιο βέβαια.

                        Οι εξετάσεις αυτές θα ολοκληρωθούν την Παρασκευή 6 Ιουλίου και τα αποτελέσματα των εξετάσεων αυτών εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν μέχρι την Τετάρτη 11 Ιουλίου.

                        Μέχρι τις 6 Ιουλίου θα ανακοινωθούν και οι βαθμολογίες όσων εξετάστηκαν στα ειδικά μαθήματα και ως την Παρασκευή 7 Ιουλίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες των αποφοίτων ΤΕΕ στα τρία μαθήματα που διαγωνίστηκαν για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ με την ειδική ποσόστωση.

                        Σας δίνουμε λοιπόν σήμερα ορισμένα στατιστικά στοιχεία με την κλιμάκωση των γραπτών επιδόσεων κατά μάθημα και την έγκαιρη ενημέρωση των ενδιαφερομένων.

                        Κατ' αρχήν στον 1ο πίνακα που έχετε υπάρχει ο αριθμός προσέλευσης των μαθητών κατά τις εξετάσεις που έγιναν τώρα αυτή τη χρονιά στα επιμέρους μαθήματα. Το 1ο μάθημα στο οποίο διαγωνίστηκαν όλοι είναι Νεοελληνική γλώσσα της γενικής παιδείας, όπου φαίνεται ότι έλαβαν μέρος στις εξετάσεις αυτές 93.882 υποψήφιοι. Αυτός είναι και ο αριθμός που ουσιαστικά εκπροσωπεί το μέγιστο των συμμετοχών. Στα άλλα μαθήματα, ανάλογα με τις δηλώσεις που είχαμε, φαίνονται και οι μαθητές οι οποίοι προσήλθαν για να εξεταστούν.

                        Ο 2ος πίνακας ο οποίος παρουσιάζει πάντοτε ενδιαφέρον, δείχνει τα ποσοστά επιτυχόντων και αποτυχόντων. Δηλαδή οι αποτυχόντες είναι αυτοί που έχουν 0 έως 9,9 και οι επιτυχόντες από 10 έως 20. Η κλιμάκωση σε δυο μεγάλες ομάδες δηλαδή ανά μάθημα και συγκριτικά στοιχεία για τα έτη 2004 – 2005 και 2006.

                        Από τον πίνακα αυτό, από τα ποσοστά φαίνεται ότι υπάρχει μια μείωση των ποσοστών αποτυχίας, δηλαδή κάτω από 10 στα 18 από τα 22 μαθήματα του πίνακα και μια ελαφρά αύξηση των ποσοστών αποτυχίας σε 4 μόνο μαθήματα, δηλαδή στη Νεοελληνική Γλώσσα πέρσι είχαμε 25,47 φέτος είχαμε 29,12% αποτυχία, στην Ιστορία Γενικής Παιδείας πέρσι είχαμε 38,11 φέτος έχουμε 46,11% αποτυχία, στη Χημεία πέρσι είχαμε 17,39 και φέτος έχουμε 25,57% και τέλος στο μάθημα Χημεία – Βιοχημεία όπου πέρσι είχαμε 17,52 και φέτος 19,94%.

                        Σε όλα τα άλλα μαθήματα υπάρχει σημαντική μείωση των ποσοστών αποτυχίας και βεβαίως ανάλογη αύξηση των ποσοστών επιτυχίας η οποία ξεκινά από 2 μέχρι 15,5 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτά προκύπτουν από τον πίνακα που έχετε μπροστά σας.

                        Ο μεθεπόμενος πίνακας είναι περισσότερο λεπτομερειακός και έχει την κλιμάκωση των βαθμολογιών και τα αντίστοιχα ποσοστά επιτυχίας ή αποτυχίας. Φαίνεται από τον πίνακα αυτό ότι ως προς την κλιμάκωση της βαθμολογίας στο επίπεδο του Άριστα δηλαδή από το 18  έως το 20, παρατηρείται επίσης αύξηση των ποσοστών σε σχέση με πέρσι στα 17 από τα 22 μαθήματα του πίνακα.

                        Εάν συνεκτιμήσουμε τις απόλυτες τιμές των ποσοστών αποτυχίας και της κλιμάκωσης της βαθμολογίας ανά μάθημα μπορούμε να πάρουμε μια εικόνα για τις ικανότητες και τις αδυναμίες των εξεταζομένων σα επιμέρους μαθήματα. Είναι θέματα τα οποία μπορεί κανείς να εγκύψει και να ερευνήσει ανάλογα.

                        Στον 3ο πίνακα υπάρχουν οι συγκριτικοί πίνακες με το ποσοστό των γραπτών ανά μάθημα, που αναβαθμολογήθηκαν φέτος μαζί με τα αντίστοιχα ποσοστά για συγκρίσεις, των ετών 2004 – 2005 και 2006. Είναι ο 3ο πίνακας κατά σειρά, εάν δεν κάνω λάθος, μπορεί να έχει αλλάξει η σειρά πάντως είναι εύκολο να το δείτε.

                        Από τον πίνακα αυτό προκύπτει ότι και φέτος παρουσιάζεται αισθητή μείωση του αριθμού των γραπτών που αναβαθμολογήθηκαν στα περισσότερα μαθήματα και μόνο στα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας το ποσοστό των αναβαθμολογούμενων γραπτών παρέμεινε στα ίδια περίπου επίπεδα με των προηγούμενων ετών. Αυτά σε ό,τι αφορά τα στατιστικά στοιχεία.

                        Ορισμένες άλλες χρήσιμες πληροφορίες: οι ενδιαφερόμενοι να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υποβάλλουν το μηχανογραφικό τους δελτίο από τη Δευτέρα 9 Ιουλίου μέχρι και την Παρασκευή 20 Ιουλίου στην Επιτροπή που εδρεύει στη Διεύθυνση ή στο Γραφείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο οποίο υπάγεται το λύκειο από όπου αποφοίτησε ο ενδιαφερόμενος, ή στο οποίο κατέθεσε φέτος την αίτησή του για τις εξετάσεις.

                        Αν δεν θέλετε να σας το διαβάσω, νομίζω ότι όλα είναι στο δελτίο Τύπου, επισημαίνω ότι οι προθεσμίες είναι αποκλειστικές. Το λέω, διότι μονίμως παρατηρούνται ευτυχώς πολύ μεμονωμένα φαινόμενα και βεβαίως πέρα των  προθεσμιών τίποτε άλλο δεν μπορεί να συμβεί, αν κάποιος ολιγώρησε. Ευχαριστώ πάρα πολύ για την προσοχή σας.

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Ευχαριστούμε πολύ κ. Γενικέ.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Γενικέ θα ήθελα να σας ρωτήσω: η μείωση των ποσοστών αποτυχίας κατά τη δική σας εκτίμηση, του Υπουργείου Παιδείας, σημαίνει ότι έγιναν καλύτεροι οι υποψήφιοι τον τελευταίο χρόνο; Προετοιμάστηκαν καλύτερα, ή τελικά τα θέματα αυτά που γνωρίζετε λόγω προεκλογικής περιόδου κατά κοινή ομολογία ήταν φέτος πιο προσιτά, συνέβαλλαν στη μείωση των ποσοστών αποτυχίας;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Κατ' αρχήν η δεξαμενή των υποψηφίων από πλευράς επιδόσεων δεν είναι η ίδια κάθε χρόνο. Αυτό και όσοι είμαστε στα Πανεπιστήμια το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, ότι το υλικό δεν είναι πάντοτε το ίδιο. Άλλες χρονιές μπορεί να αποδίδει καλύτερα και άλλες χρονιές μπορεί να αποδίδει χειρότερα, ανάλογα με τη φουρνιά. Εγώ μιλάω για την τελική επίδοση. Η επίδοση είναι το κριτήριο. Δεν κάνω κανένα άλλο σχόλιο σχετικά με αυτό. Άρα δεν μπορεί κανείς να περιμένει ότι μια χρονιά θα είναι ίδια με όλες τις άλλες.

                        Εμείς πιστεύουμε ότι με βάση και τα προηγούμενα τα περσινά, όπου βεβαίως υπήρχαν αρκετοί υποψήφιοι και δεν κατάφεραν να μπουν σε ανώτατο εκπαιδευτικό Ίδρυμα λόγω της βάσης του «10», προετοιμάστηκαν καλύτερα. Πιστεύουμε ότι είναι ένας τρόπος ερμηνείας.

                        Τώρα στην ιστορία περί προεκλογικής περιόδου και εκλογολογίας εγώ δεν θα μπω σε αυτή τη λογική. Εδώ είναι Υπουργείο Παιδείας το οποίο δεν μπαίνει σε τέτοιου είδους διαδικασίες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ένα νούμερο, ένα ποσοστό έστω σε σχέση με πέρσι πόσοι θα είναι φέτος κάτω από τη βάση και γενικότερα πόσοι μένουν εκτός.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Επειδή πάντοτε μου αρέσει να έχω συγκεκριμένα στοιχεία πριν κάνω οποιοδήποτε σχόλιο, εκείνο το οποίο μπορούμε να πούμε που προκύπτει σαφώς από τα αποτελέσματα είναι ότι αυτοί που έγραψαν κάτω από τη βάση φέτος, οπωσδήποτε θα είναι λιγότεροι από ότι ήταν πέρσι.

                        Τον ακριβή αριθμό δεν μπορώ να σας τον πω αυτή τη στιγμή, διότι οπωσδήποτε θα πρέπει να συνεκτιμηθεί και η βελτίωση βαθμολογίας η οποία συνήθως επέρχεται με το συνυπολογισμό και των ενδοσχολικών εξετάσεων. Δεν κάνω κανένα απολύτως σχόλιο διότι δεν έχω κάνει κανένα υπολογισμό. Αυτά δεν είμαι σε θέση να σας τα πω αυτή τη στιγμή.

κα ΣΤΑΥΡΟΥ («ΕΡΑ»): Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχετε, μπορείτε να κάνετε μια πρώτη εκτίμηση για το πως αναμένετε να διακυμανθούν οι βάσεις; Αν θα έχουμε θεαματικές αλλαγές.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Και πάλι, επειδή με γνωρίζετε αρκετά χρόνια, ξέρετε ότι αν δεν πατάω κάπου γερά το ποδάρι μου, δεν μπορώ να κάνω καμία απολύτως εκτίμηση για τις βάσεις. Είναι δουλειά η οποία έχει πολύ μεγάλο βαθμό σε αυτή τη φάση εικασίας, διότι θα εξαρτηθεί και από τα μηχανογραφικά τα οποία θα καταθέσουν οι υποψήφιοι εκτός των άλλων. Άρα, ουδέν σχόλιον επί αυτού.

κα ΝΙΚΟΛΑΡΑ («ΕΡΤ»): Με δεδομένο ότι τα παιδιά σε λίγες μέρες θα πρέπει να μπουν στη διαδικασία της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού που είναι ένα πολύ σοβαρός παράγοντας για την τελική διακύμανση των βάσεων, έχετε να δώσετε κάποιες οδηγίες στα παιδιά τι πρέπει να προσέξουν και με βάση βέβαια τα δεδομένα τα βαθμολογικά που έχετε στα χέρια σας ήδη.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Καταρχήν τα ίδια τα παιδιά έχουν εκδηλώσει τις γενικές τους προτιμήσεις ως προς το πεδίο της επιστήμης το οποίο θα πάνε. Οι οδηγίες είναι εφόσον έχουν πάει πολύ καλά, να θέσουν την πρώτη προτεραιότητα στην επιστήμη εκείνη που τους αρέσει περισσότερο. Και βεβαίως σε όλη αυτή τη διαδικασία οπωσδήποτε θα συνεκτιμήσουν και τις βάσεις που είχαν τα αντίστοιχα τμήματα που τους ενδιαφέρουν την προηγούμενη χρονιά. Δεν μπορώ να πω τίποτα άλλο.

κα ΠΑΠΑΒΛΑΧΟΥ: Πότε αναμένετε να αναρτηθούν οι βαθμοί σε όλα τα σχολεία της χώρας;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Εντός της ημέρας ευελπιστούμε, διότι από τις 11.00 η ώρα διανέμονται οι βαθμοί από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στους Διευθυντές των Λυκείων και πιστεύουμε ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις όπου έχουμε πολύ απομακρυσμένα σχολεία ή σε νησιωτικές περιοχές κλπ, που ίσως δεν προφτάσουν μέχρι το απόγευμα, εμείς πιστεύουμε εντός της ημέρας θα έχουν το 99% των σχολείων της χώρας.

κα ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ («ALTER»): Το γεγονός ότι αυξήθηκαν τα ποσοστά σε 17 από 22 μαθήματα όπως μας είπατε, των μαθητών που γράψανε από 18 έως 20, αυτό δεν είναι ενδεικτικό ότι οι βάσεις θα ανέβουν;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Είναι μία γενική ένδειξη αυτή και το γεγονός ότι αυξήθηκε και σας είπα και το ποσοστό αυτών που γράψανε άριστα στα 17 από τα 22 μαθήματα, είναι μια άλλη ένδειξη. Αλλά επαναλαμβάνω, δεν μπορεί κανείς να πει συγκεκριμένα πράγματα και αποφεύγω να κάνω οποιοδήποτε άλλο σχόλιο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Μιλάει χωρίς μικρόφωνο)

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Θα έχετε εντός ολίγων λεπτών. Θα υπάρξει ανακοίνωση επίσημη γι’ αυτό.

Αυτά τα χειρίζεται αποκλειστικά η Υπουργός, η οποία θα σας ενημερώσει η ίδια γι’ αυτό το θέμα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Καραμάνο, θα ήθελα να σας ρωτήσω γιατί φέτος δεν υπάρχουν καθόλου αριθμητικά στοιχεία; Ή αν μπορείτε να μας πείτε ποιος συνολικός αριθμός μαθητών έχει γράψει κάτω από τη βάση στα μαθήματα κατά μέσο όρο. Δηλαδή δεν έχουμε το αριθμητικό στοιχείο να πούμε ότι τόσες χιλιάδες μαθητές…

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Μιλάτε για το απόλυτο;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Μα ποτέ δεν σας δίναμε απόλυτους αριθμούς. Ποσοστά επιτυχίας και αποτυχίας σας δίναμε. Έχω και τα περσινά στοιχειά κύριοι, αν θέλετε να σας τα δώσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία, να το θέσω αλλιώς. Μπορείτε να μας πείτε πόσοι έγραψαν κάτω από τη βάση;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Το πόσοι έγραψαν κάτω από τη βάση θα σας το δώσουμε ενός μιας εβδομάδας, που θα συνεκτιμηθούν και οι βαθμοί των προφορικών εξετάσεων τα ενδοσχολικά. Πάντα έτσι γίνεται.

                        Και να σας έδινα σήμερα ένα στοιχείο, δεν θα είναι ακριβές. Διότι η βαθμολογία αυτή είναι η προσωρινή. Η μόνιμη θα βγει μετά όταν συνεκτιμηθούν και τα άλλα τα μαθήματα.

                        Προχωράμε σε ένα θέμα το οποίο απασχόλησε το πανελλήνιο πριν από λίγο καιρό και αφορούσε την πρόωρη διακίνηση των θεμάτων και όταν λέω πρόωρη εννοώ πριν από την ανακοίνωση των θεμάτων από το Υπουργείο Παιδείας.

                        Θυμάστε ότι έγινε μέγας θόρυβος, από την πρώτη μέρα που ξεκίνησε που γίναμε γνώστες και πριν ακόμη δημοσιοποιηθεί το θέμα είχαμε λάβει τα απαραίτητα μέτρα, είχαμε έρθει σε επαφή με τις διωκτικές Αρχές σε επίπεδο περιφερειακό και κεντρικό και σήμερα είμαστε σε θέση να σας πούμε ότι ολοκληρώθηκε η έρευνα στην οποία συμμετείχε -και με τους οποίους βρισκόμαστε σε στενή επαφή- και το τμήμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος της Διεύθυνσης Ασφαλείας Αττικής και έχει διαπιστωθεί πλέον ότι υπήρξε πρόωρη διακίνηση θεμάτων από τρία σχολεία και υπάρχουν ομολογίες εκπαιδευτικών ότι ενεπλάκησαν στη διαδικασία αυτή.

                        Για περισσότερες λεπτομέρειες θα σας ενημερώσει ο στρατηγός κ. Μπουγούδης ο οποίος βρίσκεται δίπλα μου και θα είμαστε στη διάθεσή σας για περαιτέρω ερωτήσεις στο βαθμό που μπορούμε να τις δώσουμε αυτή τη στιγμή.

                        Να σας κάνω μια ενημέρωση για να κρατήσετε σημειώσεις. Ο κ. Δρόσος Μπουγούδης υποστράτηγος διευθυντής Ασφαλείας Αττικής, δίπλα του είναι ο κ. Μανόλης Σφακιανάκης αστυνόμος προϊστάμενος του Τμήματος δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος και δίπλα ο γνωστός πρώην εκπρόσωπος του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης ο κ. Λευτέρης Οικονόμου ταξίαρχος, υποδιοικητής Ασφάλειας Αττικής.

                        Στρατηγέ μου.

Γ. ΜΠΟΥΓΟΥΔΗΣ: Όπως ανέφερε ο κ. Γενικός ολοκληρώθηκαν χτες οι έρευνες σε τρία λύκεια της χώρας με ταυτόχρονες έρευνες. Αφορούν το 15ο Γενικό Ενιαίο Λύκειο Αθηνών, το Γενικό Ενιαίο Λύκειο Παλαιοχώρας Χανίων και το Γενικό Ενιαίο Λύκειο Κορίνθου.

                        Στα 3 Λύκεια είχαν προσδιοριστεί ηλεκτρονικά ίχνη τα οποία οδηγούσαν σε συγκεκριμένα φροντιστήρια σε ό,τι αφορά τη μεταβίβαση των θεμάτων. Κατασχέθηκαν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και διαπιστώθηκε και την ηλεκτρονική επεξεργασία αλλά και από τις ομολογίες δυο καθηγητών, οι οποίοι παραδέχτηκαν ότι πράγματι αυτοί ήταν οι οποίοι είχαν μεταβιβάσει μέσω Internet τα θέματα σε συγκεκριμένα φροντιστήρια.

                        Δεν νομίζω ότι έχω κάτι άλλο να πω. Για το άλλο ερευνούνται τα ίχνη ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί για την περίπτωση της Κορίνθου μιλάω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στην ομολογία τους έχουν πει πως έγινε όλη αυτή η ιστορία; Δηλαδή έχουν εξιστορήσει; Μπορείτε να μας περιγράψετε;

Γ. ΜΠΟΥΓΟΥΔΗΣ: Θα σας περιγράψει ο κ. Σφακιανάκης ο προϊστάμενος του ηλεκτρονικού επειδή είναι τεχνικά θέματα και τα γνωρίζει καλύτερα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλουμε να μας πείτε τη διαδικασία με την οποία διοχέτευαν στα φροντιστήρια αυτοί οι άνθρωποι τα θέματα. Αν είναι δυνατό να μας πείτε και ποιες ώρες. Φαντάζομαι ότι αυτό το έχετε βρει από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.

                        Να συμπληρώσω επίσης αν μπορείτε να μας πείτε τι είδους συνεργασία ήταν αυτή που είχαν. Δηλαδή αν στην ομολογία τους κατέθεσαν τι είδους συνεργασία ήταν αυτή που είχαν με τα φροντιστήρια. Έναντι κάποιας αμοιβής; Έναντι κάποιου άλλου αντιτίμου;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Όπως ξέρετε η προανάκριση είναι μυστική. Αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να υπεισέλθουμε σε λεπτομέρειες. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ένα: τον τρόπο. Ο τρόπος ήταν ο εξής: οι κύριοι αυτοί έπαιρναν τα θέματα με USB τα γνωστά στικάκια, τα έπαιρναν από τον υπολογιστή που ήταν διατεθειμένος για τα θέματα από το Υπουργείο Παιδείας, στη συνέχεια με το στικάκι που τα έπαιρναν, τα έβαζαν σε ένα laptop φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, ο οποίος είχε σύνδεση Internet με GPRS και GPRS είναι η σύνδεση του Internet που γίνεται μέσω κινητού τηλεφώνου.

                        Άμεσα τα θέματα έφευγαν από το φορητό υπολογιστή μέσω Internet και πήγαιναν στα φροντιστήρια. Αυτό μόνο μπορώ να πω.

                        Όσο για την ώρα που μου είπατε, η ακριβής ώρα θα εξακριβωθεί από την ψηφιακή ανάλυση που θα γίνει στα εργαστήρια της Ελληνικής Αστυνομίας. Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να κάνω εκτιμήσεις. Ήταν άμεσα. Αν ήταν 5, 10 ή 15 λεπτά αυτό θα βγει από τα εργαστήρια ο ακριβής χρόνος που έφευγαν τα θέματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όταν λέτε 10 – 15 λεπτά εννοείτε από την ανακοίνωση των θεμάτων;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Ο χρόνος θα προσδιοριστεί από τα εργαστήρια. Δεν μπορώ να πω πόσα λεπτά ήταν. Θα είναι ανακρίβεια για μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από πότε τα μετράτε ρωτάω. Από τη στιγμή που ανακοινώνονται τα θέματα;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Ο ακριβής χρόνος από τη στιγμή που γινόταν η ανακοίνωση και μετά, θα βγει από τα εργαστήρια. Δηλαδή υπάρχει ψηφιακή καταγραφή των ψηφιακών αρχείων.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από την ανακοίνωση και μετά είστε βέβαιοι;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Είμαστε απόλυτα βέβαιοι, όχι βέβαιοι. Είναι μετά την ανακοίνωση και μιλάμε μόνο για διακίνηση. Τίποτε άλλο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Σφακιανάκη, τα θέματα πήγαιναν στην ΟΕΦΕ ή σε κάποια φροντιστήρια;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Σε φροντιστήρια απλά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ξέρουμε σε ποια;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Ναι ξέρουμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε πόσα;

Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: Αυτή τη στιγμή ξέρουμε 2 φροντιστήρια εμείς. Και από τα φροντιστήρια πήγαιναν προς το Σύλλογο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την ερώτησή μου θα έπρεπε να την απευθύνω στον κ. Καραμάνο μάλλον παρά στους κ.κ. αστυνομικούς, ή σε όλους. Τι μπορούμε να κάνουμε, γιατί αυτό το πράγμα έτσι όπως το περιγράψατε τεχνικά, μπορεί ανά πάσα στιγμή να συμβεί σε επόμενες εξετάσεις. Δηλαδή εγώ που έχω μια αμυδρή ιδέα του τεχνικού μέρους, είναι: βάζω ένα πραγματάκι στον υπολογιστή, παίρνω τα θέματα, τα βάζω σε άλλο υπολογιστή και έφυγε. Πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ένα νέο τέτοιο ενδεχόμενο;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Κατ' αρχήν σύμφωνα με τη διαδικασία που σας περιέγραψε ο κ. Σφακιανάκης επειδή έγινε η ερώτηση πως είμαστε σίγουροι αν είναι πριν. Άμα χρησιμοποιήθηκε ο server ο οποίος πήρε τα θέματα, είναι σαφές ότι τα θέματα δεν πήγαν πριν. Πρώτον.

                        Δεύτερον. Για το αν και κατά πόσο θα αποφευχθεί να συμβεί. Οφείλω να σας πω δυο πράγματα: όλοι οι εμπλεκόμενοι κατ' αρχήν θα τους απαγγελθούν κατηγορίες από τη Δικαιοσύνη. Και γίνονται άμεσα ενέργειες εντός της ημέρας για πειθαρχική τους δίωξη και γνωρίζετε ότι η απιστία περί την υπηρεσία είναι βαρύτατο παράπτωμα.

                        Θέλω να πω με λίγα λόγια ότι αφ’ ης στιγμής έγινε γνωστό ότι έχουν συμβεί αυτά τα πράγματα και έχουν βρεθεί άτομα τα οποία εμπλέκονται, οι ποινές θα είναι βαρύτατες για τους επίορκους εκπαιδευτικούς οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε αυτή τη διαδικασία.

                        Από εκεί και πέρα τη στιγμή που γνωρίζουμε τη μεθοδολογία σας διαβεβαιώ ότι θα ληφθούν και μέτρα ώστε να μην ξανασυμβεί στο μέλλον.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες θα είναι οι ποινές;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Με συγχωρείτε δεν παίζω την Ποινική Δικονομία στα δάχτυλα, εκτός αν λέτε για την πειθαρχική διαδικασία. Αυτά θα διαπιστωθούν μετά την ένορκη διοικητική εξέταση και την παραπομπή τι ακριβώς γίνεται. Αυτή τη στιγμή ούτε το Πειθαρχικό Δίκαιο έχω μπροστά μου να σας πω, αλλά σας επαναλαμβάνω ότι πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου είναι να επιβληθούν οι αυστηρότατες δυνατές κυρώσεις.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Είναι η πρώτη φορά που συλλαμβάνονται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως έγινε αυτό; Πως συνελήφθησαν; Πως φτάσαμε ως εκεί;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Με συνεχή επικοινωνία των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας με τις διωκτικές Αρχές. Από την πρώτη μέρα επαναλαμβάνω και πριν δημοσιοποιηθούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω να πω αν το κατήγγειλε κάποιος; Όταν βγήκε αυτή η ιστορία στον αέρα μίλησαν για πόλεμο εκπαιδευτικών με τους φροντιστηριούχους. Αυτό ακριβώς εννοώ.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ακούστε: ο πόλεμος των φροντιστηριούχων ουδόλως απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τους καθηγητές.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ούτε αυτό μας ενδιαφέρει. Εμάς μας ενδιαφέρει να γίνεται σωστά η δουλειά σε επίπεδο δημόσιας εκπαίδευσης. Το τι θα κάνουν οι φροντιστηριούχοι μεταξύ τους ουδόλως με μια αφορά, με μια προϋπόθεση: δεν κάνουν παράνομες ενέργειες και δεν ανακατεύονται στη διαδικασία των εξετάσεων, η οποία ως γνωστόν είναι αδιάβλητη και είναι καθιερωμένη στο πανελλήνιο. Επαναλαμβάνω μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μπορούμε να ξέρουμε αν οι δυο καθηγητές οι οποίοι ομολόγησαν είναι από το σχολείο της Αθήνας ή από τα σχολεία της επαρχίας;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Σας ανέφερε ήδη ο στρατηγός ότι υπάρχει ένα σχολείο στα Χανιά στην Παλαιοχώρα Χανίων, ένα σχολείο στην Αθήνα κι ένα σχολείο στην Κόρινθο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ ρωτάω αν αυτοί οι οποίοι ομολόγησαν είναι από την Αθήνα ή από τα σχολεία της επαρχίας.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Από την Αθήνα και από τα Χανιά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να συμπληρώσω κάτι στην προηγούμενη ερώτησή μου: θα διωχθούν μόνο οι τρεις εκπαιδευτικοί ή και οι φροντιστηριούχοι;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Πλέον όλος ο φάκελος θα πάει στην Εισαγγελία και από εκεί και πέρα εάν ο Εισαγγελέας μετά και τα νέα ευρήματα διαπιστώσει τέλεση αξιόποινων πράξεων και από πλευράς φροντιστηριούχων, βεβαίως θα λάβει τα μέτρα του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η αρχική καταγγελία που ήταν από τη Λάρισα, μπορείτε να μας πείτε από πού προήλθε;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Διερευνάται αυτή ακόμη. Σας πληροφορώ ότι κι εκεί έχουν προχωρήσει οι έρευνες.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από ότι κατάλαβα τα ηλεκτρονικά ίχνη της Λάρισας οδήγησαν προς τα πίσω τους υπόλοιπους. Σωστά δεν έχω καταλάβει;

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Ανεξάρτητη η διαδικασία.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι δυο ανεξάρτητα πράγματα; Δηλαδή θα μας εξηγήσετε; Δηλαδή πως φτάσατε να αρχίσετε να διερευνάτε αυτή την ιστορία; Ποιες ήταν οι αρχικές καταγγελίες;

Γ. ΜΠΟΥΓΟΥΔΗΣ: Άνοιξε η δικογραφία και η έρευνα από την Εισαγγελία Αθηνών και μας διέταξε ο Εισαγγελέας Αθηνών να ενσωματωθεί και αυτή η δικογραφία και να συνεχίσουμε τις έρευνες. Επειδή τα θέματα εκείνα της Λάρισας είχαν έρθει και σε κάποια φροντιστήρια των Αθηνών. Γι' αυτό τον λόγο. Στην ουσία είναι μία η δικογραφία, θα ενσωματωθεί.  Μια δικογραφία θα γίνει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε ερευνήσει την περίπτωση έστω και απίθανη της διαρροής από εδώ;

Γ. ΜΠΟΥΓΟΥΔΗΣ: Δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση.

Α. ΚΑΡΑΜΑΝΟΣ: Να επαναλάβω για μια ακόμη φορά: ουδεμία διαρροή υπάρχει από το Υπουργείο Παιδείας. Τελεία και παύλα.

                        Υπάρχει άλλη ερώτηση; Ευχαριστούμε πολύ.

 

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.06.2007 16:25:01
 
Αναγνώσθηκε 920 φορές