Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Υπόμνημα

Αριθ. Πρωτ.:     12/12-6-07

Προς:     Την Υπουργό κα Μ. Γιαννάκου

                Τον Υφυπουργό κ. Γ. Καλό

                Τον Ειδικό Γραμματέα κ. Κ. Ράμμα

              Τη Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Τμήμα Β' - Τ.Ε.Ε.

Από:       Σ.Α.Α.Τ.Ε.

Θέμα:     Η μετατροπή των ΤΕΕ σε ΕΠΑΣ και τα προβλήματα που δημιουργούνται

Η Αισθητική, «Τέχνη» όπως θέλει να την αποκαλεί το Υπ.Ε.Π.Θ., χρειάζεται ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο για να δημιουργήσει άριστους επαγγελματίες. Παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες και προτάσεις για την ένταξη της ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, σύμφωνα με την Υ.Α. 56645/Γ2/1-6-2007, η ειδικότητα τοποθετήθηκε εσφαλμένα στις ΕΠΑΣ.

Με την υπουργική απόφαση 57020/Δ4/1-6-2007, 66 μόνο ΕΠΑΣ, που προέρχονται από τις μετατροπές των ΤΕΕ και ΕΠΑΛ, περιλαμβάνουν την ειδικότητα της Αισθητικής Τέχνης.

Καταργήθηκαν όμως 15 ΤΕΕ (2ο Τρίπολης, 4ο Χαλανδρίου, 1ο Γαλατά, 2ο Αγίων Αναργύρων, 1ο Πειραιά, 1ο Βάρης, 1ο Κορωπίου, 3ο Ταύρου, 2ο Αχαρνών, 1ο Αιγίου, 2ο Αλεξανδρούπολης, 1ο Κιλκίς, 2ο Κατερίνης, 1ο Κομοτηνής και 1ο Χανίων).

Σε άλλα ΤΕΕ, χωρίς να υπάρχει σαφής αιτιολόγηση και παρά το γεγονός ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων ζήτησαν από τις αντίστοιχες διευθύνσεις να δημιουργήσουν την ειδικότητα της Αισθητικής, καθώς διαθέτουν εργαστηριακούς χώρους και πάγιο εξοπλισμό, η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση τους στερεί την ειδικότητα.

Οι καταργήσεις, συγχωνεύσεις και μετακινήσεις σχολικών μονάδων, δημιουργούν τεράστια προβλήματα στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς, καθώς προωθούν την επαγγελματική αβεβαιότητα. Πολλοί μόνιμοι συνάδελφοι κρίνονται υπεράριθμοι οδηγούμενοι στην εργασιακή ανασφάλεια και στην ανατροπή του οικογενειακού τους προγραμματισμού, ενώ διαφοροποιούνται και οι αντίστοιχες οργανικές θέσεις, χωρίς ουσιαστικό προγραμματισμό, χωρίς να τους δοθεί επαρκής χρόνος για να προσαρμοστούν στα καινούρια δεδομένα (χώρος, μαθητές, ωράριο). Από την άλλη, οι μαθητές μεταφέρονται σε άλλες σχολικές μονάδες, πολλές φορές πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους, για να μπορέσουν να σπουδάσουν την ειδικότητα που αγαπούν, αντιμετωπίζοντας αντίξοες συνθήκες μετακίνησης με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Οι αναπληρωτές καθηγητές έρχονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας μετά από πολλά χρόνια υπηρεσίας στην εκπαίδευση, καθώς οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων αλλάζουν τα λειτουργικά κενά. Τουλάχιστον στη δική μας ειδικότητα, οι περισσότεροι αναπληρωτές εργάζονται για χρόνια στις ίδιες σχολικές μονάδες, γεγονός που τους προσφέρει μια σχετική εργασιακή ασφάλεια. Με τα νέα δεδομένα, θα αναγκαστούν να απομακρυνθούν από το μόνιμο τόπο διαμονής τους για να εξασφαλίσουν τα προς το ζην, αφήνοντας τις οικογένειές τους πίσω.

Για τους λόγους αυτούς αιτούμαστε τη δημιουργία τουλάχιστον μίας ΕΠΑΣ στους νομούς Αρκαδίας, Χανίων, Έβρου, Ροδόπης, Κιλκίς και Κυκλάδων η οποία να προσφέρει την ειδικότητα της Αισθητικής. Επίσης, τη δημιουργία ή την ένταξη της ειδικότητας σε όλες τις ΕΠΑΣ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, στους οποίους κατά παράδοση αποτελεί μια από τις πολυπληθέστερες ειδικότητες με μεγάλη ζήτηση. Έτσι, θα μειωθούν  οι μετακινήσεις και υπεραριθμίες των μόνιμων εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ18.04. Αιτούμαστε ακόμη την κάλυψη όλων των κενών με διορισμό αποκλειστικών μόνιμων εκπαιδευτικών είτε μέσω νέου διαγωνισμού, είτε από τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών.

Για το ΔΣ του ΣΑΑΤΕ

Γιολδάσης Γρηγόριος

Κουτσιμπέλα Βασιλική 


Σύλλογος Αισθητικών Αποφοίτων Τ.Ε.Ι. - Εκπαιδευτικών
                               Σ.Α.Α.Τ.Ε.
                              www.saate.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 14.06.2007 00:35:01
 
Αναγνώσθηκε 524 φορές