Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Ο.Λ.Τ.Ε.Ε.

            ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ

ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ                             Αθήνα, 13 / 6 / 2007

             ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                                                       Αρ. Πρωτ.: 102

          Δ/NΣΗ : ΑΧΙΛΛΕΩΣ  37

Τ.Κ  10436    -   ΑΘΗΝΑ

ΤΗΛ: 210 5238973          - 210 5121399     

                                                     ΠΡΟΣ:1) ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

         6932798177                              κα Μαριέττα Γιαννάκου

FAX: 210 5202798          - 210 5121399                       

ΗΛΕΚΤ/ΚΗ ΣΕΛΙΔΑ: http://www.oltee.gr              2) ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

                         E-mail: oltee@otenet.gr                                                                              κ Γεώργιο Καλό

                               mail@oltee.att.sch.gr                  3) ΕΙΔΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ      

                                                                                 κ. Κων/νο Ράμμα

 

                    Κοιν.: Δ.Σ.  ΕΛΤΕΕ, ΜΜΕ

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

Κυρία Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Κύριε Ειδικέ Γραμματέα

 

Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση, παρά την αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου και της ΟΛΤΕΕ, ψήφισε στη Βουλή τον Ιούνιο του 2006 νέο νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (ν.3475/06), η εφαρμογή του οποίου πρόσθεσε νέα προβλήματα και όξυνε τα υφιστάμενα στον πολύπαθο χώρο.

Κατά τη διάρκεια του διαλόγου για την ΤΕΕ, στο ΕΣΥΠ, απουσίαζαν οι εκπαιδευτικοί φορείς που εκπροσωπούν τους εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ και κυρίως η ΟΛΤΕΕ η οποία γνωρίζει άριστα τα εκπαιδευτικά θέματα του χώρου και δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Η παρουσία μας και η κατάθεση των θέσεών μας ως ισότιμα μέλη του ΕΣΥΠ και όχι σαν απλοί παρατηρητές όπως παρευρεθήκαμε σε μερικές συνεδριάσεις  θα είχαν θετική απήχηση και θα επηρέαζε, κατά τη γνώμη μας, την πορεία της μεταρρύθμισης εφόσον επικρατούσε συναινετικό πνεύμα. Με τη μεθόδευση, όμως, που ακολουθήσατε να μην καλέσετε την ΟΛΤΕΕ που ήθελε να συμμετάσχει και να καλέσετε την ΟΛΜΕ που δεν ήθελε να συμμετάσχει δεν υπήρξε κανενός είδους διάλογος με τους εκπαιδευτικούς φορείς. Πέραν αυτού διάλογος επί της ουσίας με τους λοιπούς φορείς δεν έγινε, διότι οι περισσότεροι δεν γνώριζαν το συζητούμενο θέμα, ενώ κατετέθησαν δύο διαφορετικές προτάσεις από ΥΠΕΠΘ και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με αποτέλεσμα να δημοσιευτεί στον τύπο ότι υπήρξε διγλωσσία.

Οι εξελίξεις της  μεταρρύθμισης δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας ούτε και στους ίδιους τους «σχεδιαστές» και τους «χειριστές» αλλά ούτε και σε εμάς τους εκπαιδευτικούς που θα κληθούμε να εφαρμόσουμε το νέο θεσμό ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.

 

Επιπλέον, με την υπ. αρ. 56645/Γ2/1-6-2007 Υπουργική Απόφαση, η οποία έπρεπε να είχε εκδοθεί μήνες πριν, μετατρέπονται σε ΕΠΑΣ 86 σχολικές μονάδες (οι 53 προέρχονται από τα 61 ΤΕΕ που δεν είχαν μετατραπεί σε ΕΠΑΛ με την περσινή Υπουργική Απόφαση και οι 33 από τα ΤΕΕ που είχαν ήδη μετατραπεί σε ΕΠΑΛ την περσινή χρονιά). Επίσης, παραμένουν σε καθεστώς αβεβαιότητας 8 ΤΕΕ τα οποία δεν έχουν μετατραπεί σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ με άμεσο κίνδυνο το κλείσιμό τους ή τη συγχώνευσή τους με άλλα λειτουργούντα γεγονός που σημαίνει επίσης την κατάργησή τους παρά τις δεσμεύσεις της ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ,   σε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΟΛΤΕΕ, ότι δεν θα καταργηθούν σχολεία.

Ø      Με την ίδια Υ.Α. έχουν μετατραπεί ΤΕΕ και ΕΠΑΛ σε ΕΠΑΣ με αναντίστοιχες ειδικότητες γεγονός που σημαίνει υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού προσωπικού, άγνωστο προς ποια κατεύθυνση.

Ø      Με την κατάργηση των γενικών μαθημάτων στις 86 ΕΠΑΣ το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο αφού σε περισσότερα από 61 σχολεία δημιουργείται πρόβλημα υπεραριθμίας και μετακίνησης συναδέλφων γενικών μαθημάτων.

Ø      Έχουν δημιουργηθεί ΕΠΑΣ χωρίς να υπάρχει, σε πολλές περιπτώσεις, εργαστηριακή υποδομή, ενώ στα ΕΠΑΛ θα μείνει αναξιοποίητος εργαστηριακός εξοπλισμός λόγω κατάργησης πολλών ειδικοτήτων.

Ø      Είναι άγνωστο τι θα γίνει με τα Βιβλία των  ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ τα οποία θα πρέπει να είναι τα κατάλληλα για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των μαθητών και τους εκπαιδευτικούς στόχους των σχολείων αυτών. Μέχρι στιγμής ο ΟΕΔΒ, το Ευγενίδειο ίδρυμα και το Π.Ι. δεν ασχολούνται με συγγραφή βιβλίων για ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ.

Ø      Σε 11 νομούς Έβρου, Ροδόπης, Ευρυτανίας, Ηλείας, Κεφαλληνίας, Κιλκίς, Λασιθίου, Σάμου, Φωκίδας, Χανίων  και Χαλκιδικής δεν υπάρχουν καθόλου ΕΠΑΣ. Γεννιέται ένα αγωνιώδες ερώτημα στην Ομοσπονδία μας αλλά και σε όλους τους συναδέλφους μας της ΤΕΕ, τι θα γίνουν οι καθηγητές που οι ειδικότητές τους έχουν ενταχτεί στις ΕΠΑΣ αλλά ΕΠΑΣ στην περιοχή τους δεν έχουν ιδρυθεί; Επίσης πολλοί θεσμικοί φορείς διαμαρτύρονται για το τι θα γίνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των περιοχών τους;

 

Οι παραλήψεις, οι αναιρέσεις, οι παλινδρομήσεις και τα συχνά λάθη αποδεικνύουν την άμεση ανάγκη ίδρυσης Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ η οποία θα αναλάβει κεντρικά το συντονισμό, το χειρισμό των θεμάτων της ΤΕΕ και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για προώθηση και επίλυση των ποικίλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΤΕΕ. Προ διετίας, με απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, είχε συσταθεί επιτροπή για την αναμόρφωση του οργανισμού της Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ, η οποία μεταξύ των άλλων, πρότεινε και την  ίδρυση Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Την ίδρυση της Διεύθυνσης ανήγγειλε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ στην έκθεση ΔΑΙΔΑΛΟΣ στο ΟΑΚΑ το 2005 αλλά μέχρι σήμερα δεν έγινε απολύτως τίποτα. Η ίδρυση της Διεύθυνσης αποτελεί πάγιο αίτημα της ΟΛΤΕΕ και εάν το ΥΠΕΠΘ δεν έχει προοπτικά ως πρωταρχικό στόχο τη δημιουργία ενός λυκείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και κατάργηση της ΤΕΕ τότε για τη βελτίωση και ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης η ίδρυση της Διεύθυνσης αυτής αποτελεί μονόδρομο.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι τα θεσμικά και λειτουργικά προβλήματα θα συνεχιστούν και ότι σύντομα θα εμφανιστούν νέα.

Δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι ο χώρος της ΤΕΕ, δεν αντέχει δυο σχολεία και αμφισβητούμε την αναγκαιότητα αυτού του διπλού δικτύου.

 

Οι ανησυχίες μας, και η αρνητική μας στάση στην μεταρρύθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν προέρχονται από στείρο αρνητισμό ούτε από συντεχνιακό πνεύμα. Δεν έχουμε πειστεί ότι η κατάσταση θα αλλάξει προς το καλύτερο. Όλα τα μέχρι τώρα δείγματα γραφής δείχνουν ότι βαδίζουμε προς το χειρότερο. Σε λίγο θα αρχίσει η νέα σχολική χρονιά και οι ελλείψεις η προχειρότητα είναι εμφανής σε πλείστα όσα θέματα.

 

·    Δεν έγινε καθόλου διαφήμιση-γνωστοποίηση των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ στην κοινή γνώμη και κυρίως σε γονείς και μαθητές. Είναι αδύνατο να επιτύχει η μεταρρύθμιση έστω και αν αποδειχτεί καλύτερη από την προηγούμενη με τους ελάχιστους μαθητές που έχουμε σήμερα.

·     Δεν έχει καταργηθεί η ψευδεπίγραφη τεχνολογική κατεύθυνση του γενικού λυκείου. Τεχνολογική κατεύθυνση λυκείου είναι εκ της φύσεώς του το επαγγελματικό λύκειο. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε και γενικό (όχι πλέον ενιαίο) λύκειο και τεχνολογική κατεύθυνση, όπως δεν είναι δυνατόν να έχουμε θεωρητική και θετική κατεύθυνση στο Επαγγελματικό λύκειο. 

·    Δεν έχει καθοριστεί το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων των ΕΠΑΛ

·    Αρχίζουν οι εγγραφές και δεν  έχουν ανακοινωθεί οι τομείς και οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν σε κάθε ΕΠΑΛ.

·    Δεν υπάρχει ωρολόγιο και αναλυτικό πρόγραμμα των ΕΠΑΣ.

·    Δεν υπάρχουν βιβλία για τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ, γραμμένα σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών και τους στόχους των σχολείων αυτών. Για ένα μόνο κακογραμμένο βιβλίο ιστορίας της έκτης δημοτικού έγινε πολύς λόγος πρόσφατα στην Ελληνική κοινωνία. Πρέπει να αισθανόμαστε ικανοποιημένοι γιατί δεν θα γίνει κανένας λόγος για τα δικά μας βιβλία που  δεν υπάρχουν καθόλου;

·    Δεν έχει καθοριστεί το ποσοστό εισαγωγής στα ΑΤΕΙ και τις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές.

·    Δεν κατανοούμε γιατί οι απόφοιτοι του γενικού λυκείου δεν μπορούν να εγγραφούν στα ΕΠΑΛ. Το απολυτήριο γενικού λυκείου είναι ισότιμος τίτλος με το απολυτήριο του ΕΠΑΛ. Το απολυτήριο λυκείου δεν έχει καμιά ισοτιμία με το πτυχίο του ΕΠΑΛ και γι΄ αυτό το πτυχίο οι απόφοιτοι του ΓΕ.Λ. επιθυμούν να φοιτήσουν στο ΕΠΑΛ. Γιατί οι απόφοιτοι αυτοί στέλνονται «πακέτο» στα ΙΕΚ και κυρίως στα ιδιωτικά ΙΕΚ;

·    Δεν ασχολείται απολύτως κανένας με τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ. Σε δύο χρόνια θα αποφοιτήσουν οι πρώτοι μαθητές μας, με ποια επαγγελματικά δικαιώματα θα βγουν στην αγορά εργασίας;

·    Δεν γίνεται καμία ενέργεια για να συνδεθούν το ΕΠΑΛ και η ΕΠΑΣ με την αγορά εργασίας.

·    Οι ειδικότητες που απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη   αλλά βρέθηκαν, κατά λάθος ή σκόπιμα, εκτός ΕΠΑΛ πως θα λειτουργήσουν; Στην πράξη θα διαπιστωθεί ότι απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη γενικών μαθημάτων και θα έπρεπε να έχουν ενταχθεί στα ΕΠΑΛ με διέξοδο στα ΑΤΕΙ .

·    Δεν κατανοούμε για ποιο λόγο και ύστερα από ποια έρευνα αποφασίστηκε ότι έπρεπε να καταργηθούν οι ειδικότητες κοινωνικών φροντιστών και διατροφής- διαιτολογίας. Καταργήθηκαν μήπως επειδή δεν είχαν αντικείμενο απασχόλησης οι απόφοιτοι; Γνωρίζει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, ότι το ίδιο το υπουργείο στο οποίο προΐσταται έκανε πρόσφατα αρκετές προσλήψεις κοινωνικών φροντιστών, αποφοίτων Β΄ κύκλου ΤΕΕ, για τις ανάγκες των ΚΔΑΥ;

·    Δεν κατανοούμε πως οι απόφοιτοι των ΕΠΑΣ  θα «εντάσσονται ά΅εσα στην αγορά εργασίας ως ειδικευ΅ένοι τεχνίτες», σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του ν. 3475/2006, με μόνο σπουδές σε τεχνικά μαθήματα και καθόλου στα γενικά μαθήματα από τους απόφοιτους των ΤΕΕ τα οποία καταργήσατε.

·    Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και κυρίως των τεχνικών ειδικοτήτων σε σύγχρονες και παρεμφερείς ειδικότητες. Δεν αποτελεί ελαφρυντικό για το ΥΠΕΠΘ ότι δεν υπάρχουν βιβλία και ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών για να γίνει επιμόρφωση. Τόσο το χειρότερο για όλους μας και κυρίως τους μαθητές μας.

·    Δεν γνωρίζουμε το σκεπτικό του ΥΠΕΠΘ που  αποφάσισε ότι οι μαθητές  της Β΄ τάξης του Α΄ κύκλου των ΤΕΕ, που απορρίπτονται λόγω ανεπαρκούς φοίτησης, τιμωρούνται με απώλεια 2 ετών αφού έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν μόνο στην Α΄ τάξη του ΕΠΑΛ εξαιτίας της κατάργησής των ΤΕΕ.

·    Δεν κατανοούμε γιατί οι «υπεύθυνοι» του ΥΠΕΠΘ διαμηνύουν, για να καθησυχάσουν τους συναδέλφους μας, ότι δεν θα γίνουν φέτος μετακινήσεις και από την άλλη, κάποια ΠΥΣΔΕ προβαίνουν σε αποσπασματικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών δίνοντας κενά και υπεραριθμίες πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία  της μετατροπής των ΤΕΕ. Αναρωτιόμαστε είναι η πρέπουσα συμπεριφορά της πολιτείας απέναντι σε εκπαιδευτικούς που στην κυριολεξία «έχτισαν» την Τεχνική Εκπαίδευση στη χώρα μας με περίσσευμα ψυχής και είναι η πρέπουσα συμπεριφορά προς τους μαθητές μας που προέρχονται από φτωχές και κοινωνικά κατώτερες  οικογένειες;

 

Οι θέσεις μας για το μέλλον της ΤΕΕ, τις οποίες προφορικά και γραπτά σας έχουμε αναπτύξει, συνοψίζονται σε ένα τύπο Τεχνολογικού Λυκείου με δυο κατευθύνσεις με αυξημένα τεχνικά μαθήματα και διέξοδο προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την αγορά εργασίας.

Επειδή οι θέσεις μας απέχουν από τις βασικές επιλογές του ν.3475/2006 ζητάμε την βελτίωση βασικών σημείων του νόμου αυτού σύμφωνα με τις τεκμηριωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας μας.

Για την προστασία της ΤΕΕ και των συναδέλφων μας τους οποίους εκπροσωπούμε μέχρι τις νομοθετικές βελτιώσεις σας ζητάμε και απαιτούμε:

 

1.    Να ΅ην καταργηθεί κα΅ία σχολική ΅ονάδα της ΤΕΕ και να μετατραπούν ( όχι να συγχωνευτούν ) και τα υπόλοιπα 8 ΤΕΕ που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

2.    Να λειτουργήσουν σε όλους τους νομούς σχολεία επαγγελματικής εκπαίδευσης με όλες τις ειδικότητες που λειτουργούν στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση μέχρι τώρα  ώστε να βρίσκουν διέξοδο οι μαθητές και οι μαθήτριες και να καλυφθούν όλοι οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί είτε με την δημιουργία ΕΠΑΣ ή με λειτουργία τάξεων ΕΠΑΣ στα λειτουργούντα ΕΠΑΛ.

3.    Nα λειτουργήσουν στο ΕΠΑΛ όλες εκείνες οι ειδικότητες για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθ΅ια εκπαίδευση.

4.    Στις ΕΠΑΣ να προστεθεί η διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας.

5.    ’μεση κατάργηση της τεχνολογικής κατεύθυνσης από τα Γενικά Λύκεια.

6.    Να μη γίνει καμιά μετακίνηση υπεράριθμων εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως κλάδου, εκτός αν οι ίδιοι το επιθυμούν.

7.    Να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

8.    ’μεση εξάμηνη ή ετήσια πανεπιστημιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, σε σύγχρονες και παρεμφερείς ειδικότητες, που για αρκετά χρόνια έχουν παραμεληθεί.

9.    ’μεση προβολή στα ΜΜΕ και τον Tύπο του θεσμού των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ  για την ενημέρωση της κοινής γνώμης πριν την λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.

          S.O.S. Δεν έχουμε μαθητές.

 

 

Από το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ

 

                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

          ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΕΤΤΑΣ           ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ   ΜΑΛΑΓΑΡΗΣ                  

 

 

 

 

 

 

 

                       

 

 

 

                                           



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.06.2007 00:15:01
 
Αναγνώσθηκε 1054 φορές