Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Πανελλήνιες νέου τύπου

Ποιες αλλαγές στις εξετάσεις σχεδιάζει τώρα το υπουργείο

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΝΑΝΟΥΡΗ

Την ώρα που οι υποψήφιοι αναμένουν την κοινοποίηση των βαθμολογιών τους, αναζωπυρώνονται οι συζητήσεις για ριζικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τη νέα χρονιά.

 
Πηγές του υπουργείου Παιδείας διαρρέουν ότι στο σχεδιασμό του νέου εξεταστικού πρυτανεύουν η δραστική μείωση του αριθμού των σχολών επιλογής, η αυστηρότερη κατανομή των επιστημονικών πεδίων και η διάχυση της εξεταστέας ύλης πιθανόν και στις τρεις τάξεις του λυκείου.

**Ο ειδικός γραμματέας του ΥΠΕΠΘ, Κ. Ράμμας, επιβεβαιώνει την πρόθεση της υπουργού να προχωρήσει σε αλλαγή του εξεταστικού: «Σίγουρη πρέπει να θεωρείται η αποδέσμευση του λυκείου από τις πανελλήνιες. Θα προηγούνται οι ενδολυκειακές εξετάσεις που οδηγούν στο απολυτήριο και έπειτα θα διενεργούνται οι εισαγωγικές στα ΑΕΙ, με τις υπάρχουσες αξιόπιστες δομές του υπουργείου», επισημαίνει.

**Η Μαριέττα Γιαννάκου κάνει σαφές ότι θα προηγηθεί διάλογος και οι όποιες αλλαγές θα εφαρμοστούν στους μαθητές της Α' λυκείου.

Οι σχεδιασμοί του ΥΠΕΠΘ, πάντως, εδράζονται στη μελέτη επιτροπής του ΕΣΥΠ, παρ' ότι δεν κατέληξε σε ολοκληρωμένη πρόταση.

**«Στην επιτροπή συμμετείχαν πανεπιστημιακοί, σχολικοί σύμβουλοι και λειτουργοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επιστήμονες από το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας που μελέτησαν ενδελεχώς όλες τις διαστάσεις του προβλήματος, αλλά εδώ κι ένα χρόνο η μελέτη "μπήκε στο ψυγείο"», υπογραμμίζει ο πρόεδρος του συμβουλίου, Θ. Βερέμης.


Αποσύνδεση απ' το λύκειο

Ο καθηγητής ναυπηγικής του ΕΜΠ, Β. Παπάζογλου, μας υπενθυμίζει ορισμένες από τις καινοτομίες που συζητήθηκαν τότε: «Κινηθήκαμε σε τρεις βασικούς άξονες: την πλήρη αποσύνδεση του λυκείου από τις πανελλήνιες εξετάσεις, την αποδέσμευση των μαθητών από την παπαγαλία και την αύξηση των ετών υποχρεωτικής εκπαίδευσης».

Ιδού ορισμένες από τις σκέψεις της επιτροπής:

* Αύξηση της εξεταστέας ύλης ώστε να σπάσει ο φαύλος κύκλος της απομνημόνευσης.

* Αύξηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης από 9 σε 11 χρόνια. Με πενταετή διάρκεια του δημοτικού και από 3ετή σε γυμνάσιο-λύκειο (ή οποιαδήποτε άλλη αναλογία), οι μαθητές θα αποκτούν ένα ισχυρό απολυτήριο λυκείου. Κατόπιν όσοι επιθυμούν να συνεχίσουν πανεπιστημιακές σπουδές, θα παρακολουθούν προπαρασκευαστικό έτος.

* Σε σχολές που η ζήτηση είναι μικρότερη από την προσφορά οι φοιτητές να εισάγονται χωρίς εξετάσεις, αρκεί να διαθέτουν απολυτήριο λυκείου με βαθμό 10 ή 12.

«Είναι εντελώς παράλογο οι βάσεις σε ορισμένες σχολές να κυμαίνονται γύρω στα 19.000 μόρια και σ' αυτό το επίπεδο διαφορά ελάχιστων μορίων να μην οδηγεί στη σχολή προτίμησης των υποψηφίων», σημειώνει ο Β. Παπάζογλου. «Πρόκειται για παθογένεια του συστήματος που ευνοεί την παπαγαλία και τα φροντιστήρια».


Ελεύθερη πρόσβαση

Η ΟΛΜΕ έχει επεξεργαστεί τη δική της πρόταση, που «κλείνει το μάτι» στη σταδιακή εφαρμογή της ελεύθερης πρόσβασης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ.

«Πρέπει να διευρυνθούν οι υποδομές στα πανεπιστήμια και να αναβαθμιστεί η τεχνοεπαγγελματική εκπαίδευση ώστε να δίνει διέξοδο σε μεγάλο αριθμό παιδιών», αναφέρει ο Θ. Κοτσυφάκης, υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της Ομοσπονδίας.ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ




Πηγή: ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 17.06.2007 00:05:01
 
Αναγνώσθηκε 3092 φορές