Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

    Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 32 27 382

www.olme.gr

e-mail: olme@otenet.gr                                                                              Αθήνα, 8/6/07

 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

 

                                                                                                                ΠΡΟΣ:

- την  Υπουργό Εθν. Παιδείας και

Θρησκευμάτων  κα Μ. Γιαννάκου

- τον Υφυπουργό Εθν. Παιδείας  και    

Θρησκευμάτων κ. Γ. Καλό

 - τον Ειδ . Γραμματέα του ΥΠΕΠΘ

κ. Κ.Ράμμα

 

                               Κοιν.: Δ.Σ.  ΕΛΜΕ, ΜΜΕ

                                                                                   

 

ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΕΕ

ΕΠΙΔΕΙΝΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 

Κυρία Υπουργέ,

Κύριε Υφυπουργέ,

Κύριε Ειδικέ Γραμματέα

 

Όπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση, παρά την αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου και της ΟΛΜΕ, ψήφισε στη Βουλή τον Ιούνιο του 2006 νέο νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση (ν.3475/06), η εφαρμογή του οποίου πρόσθεσε νέα προβλήματα και όξυνε τα υφιστάμενα στον πολύπαθο αυτό χώρο.

Έτσι, οι εξελίξεις της  φετινής σχολικής χρονιάς, που τελειώνει σε λίγες ημέρες, και ειδικότερα οι διαδικασίες υλοποίησης από το ΥΠΕΠΘ των νέων αυτών νομοθετικών ρυθμίσεων, δυστυχώς, επιβεβαιώνουν όλες τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας μας.

Επιπλέον, με την Υπουργική Απόφαση υπ. αρ. 56645/Γ2/1-6-2007 μετατρέπονται σε ΕΠΑΣ 86 σχολικές μονάδες (οι 53 προέρχονται από τα 62 ΤΕΕ που δεν είχαν μετατραπεί σε ΕΠΑΛ με την περσινή Υπουργική Απόφαση και οι 33 από τα ΤΕΕ που είχαν ήδη μετατραπεί σε ΕΠΑΛ την περσινή χρονιά). Επίσης, παραμένουν σε καθεστώς αβεβαιότητας 8 ΤΕΕ (3 στο Χαλάνδρι, 2 στο νομό Λάρισας, 1 στη Χαλκίδα και 1 στην Καρδίτσα) παρά τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού κ. Καραμανλή, της Υπουργού Παιδείας κ. Γιαννάκου και του Υφυπουργού κ. Καλού στις συναντήσεις τους με το ΔΣ της ΟΛΜΕ το προηγούμενο διάστημα, ότι δεν θα καταργηθούν σχολεία.

Και αυτό το γεγονός αποδεικνύει τη συνεχιζόμενη προχειρότητα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των αποφάσεων του  Υπουργείου Παιδείας, που έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει.. Κυρίως, όμως, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις μας ότι με την πολιτική του στην ΤΕΕ το ΥΠΕΠΘ συνειδητά προωθεί την πρόωρη και στενή κατάρτιση και περιθωριοποιεί μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα, υποβαθμίζει τις ίδιες τις εκπαιδευτικές και επαγγελματικές δυνατότητες και προοπτικές των  ειδικοτήτων που εντάσσονται στις ΕΠΑΣ.

Κανείς δεν γνωρίζει αν θα αντιμετωπιστούν όλες οι εκκρεμότητες με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ με τη νέα χρονιά ή θα παραταθεί η αβεβαιότητα για την  πορεία τους και την επόμενη χρονιά, με όλες τις αρνητικές συνέπειες για τα μορφωτικά και εκπαιδευτικά δικαιώματα των νέων καθώς και τα εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την απόλυτη άρνηση του ΥΠΕΠΘ να συνεργαστεί με την εκπαιδευτική κοινότητα  για να δοθούν λύσεις στα σοβαρά προβλήματα της ΤΕΕ, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα κοινωνικής δυσαρέσκειας με απρόβλεπτες συνέπειες.

Για  άλλη μια φορά επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό, αφού δεν είναι ακόμα γνωστό για τη νέα σχολική χρονιά:

Ö          με ποιους τομείς και ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν τα ΕΠΑΛ σε κάθε περιοχή,

Ö          το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων των ΕΠΑΛ,

Ö          το ωρολόγιο και το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων στις ΕΠΑΣ,

Ö          τι θα γίνει με τα 8 ΤΕΕ που δεν μετατρέπονται σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ.

Επιπλέον, κανείς στο ΥΠΕΠΘ δεν σχεδιάζει τα βιβλία των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ. Προφανώς, θα επιλεγούν βιβλία από τα πρώην ΤΕΕ και τα Γενικά Λύκεια, χωρίς την αναγκαία προσαρμογή στους σκοπούς που καλούνται να υπηρετήσουν τα σχολεία αυτά. Ποιοι και με ποιους όρους και περιεχόμενα θα καθορίσουν το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων; Σε ό,τι αφορά τις αναθέσεις διδασκαλίας αυτών των μαθημάτων, δηλαδή  ποια μαθήματα διδάσκουν οι καθηγητές και οι καθηγήτριες των διαφόρων κλάδων, φαίνεται να ακολουθείται και εδώ η «πεπατημένη». Παραπομπή στις αναθέσεις μαθημάτων των ΤΕΕ, οι οποίες παραπέμπουν με τη σειρά τους στις αναθέσεις των ΤΕΛ και ΤΕΣ, δηλ. σε Υπουργικές Αποφάσεις του 1989!

Εν τω μεταξύ και παρά τις αντίθετες διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ, τα ΠΥΣΔΕ προχωρούν αποσπασματικά σε επιμέρους μετακινήσεις εκπαιδευτικών δίνοντας κενά και υπεραριθμίες εκπαιδευτικού προσωπικού στα ΕΠΑΛ πριν καν καταλάβουν σε αυτά οι ήδη υπηρετούντες αυτοδίκαια την οργανική τους θέση «με την ολοκλήρωση της μετατροπής των ΤΕΕ», που θα γίνει σύμφωνα με το ν.3475/06 την επόμενη χρονιά!!

Ως ΟΛΜΕ έχουμε επανειλημμένα τονίσει πως βασικό χαρακτηριστικό των αλλαγών που προωθεί το ΥΠΕΠΘ για την ΤΕΕ είναι η στροφή του ΅αθητικού δυνα΅ικού στην πρόωρη κατάρτιση, αφενός ΅έσα, κυρίως, από ένα τετραπλό, ουσιαστικά, δίκτυο επαγγελ΅ατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ΅ετά το γυ΅νάσιο (ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΕΠΑΣ άλλων Υπουργείων - όπως οι σχολές ΅αθητείας του ΟΑΕ∆ - και Μεταγυ΅νασιακά ΙΕΚ), και αφετέρου ΅έσα από τον εξοβελισ΅ό από τα ΕΠΑΛ πολλών ειδικοτήτων που ΅έχρι σή΅ερα υπήρχαν στα ΤΕΕ και τη ΅εταφορά τους σε σχολές κατάρτισης, τις ΕΠΑΣ.

Είναι δε αποκαλυπτικό των βαθιά ταξικών επιλογών της κυβέρνησης το γεγονός πως για  τις ειδικότητες που ΅εταφέρονται στις ΕΠΑΣ δεν τηρείται ούτε αυτό που καταγράφεται στην Εισηγητική Έκθεση του ν.3475/06 και σε δελτίο τύπου του ΥΠΕΠΘ, ότι «οι Επαγγελ΅ατικές σχολές (ΕΠΑΣ) απευθύνονται σε ΅αθητές οι οποίοι επιθυ΅ούν να φοιτήσουν σε ειδικότητες που δεν απαιτούν ισχυρή θεωρητική υποστήριξη, αλλά επικεντρώνονται κυρίως στην πρακτική εξάσκηση, ώστε οι απόφοιτοί τους να εντάσσονται ά΅εσα στην αγορά εργασίας ως ειδικευ΅ένοι τεχνίτες».

Επιπλέον, αρνητική εξέλιξη αποτελεί και το γεγονός ότι καταργούνται οριστικά, χωρίς ΅ελέτη και τεκ΅ηρίωση, ορισ΅ένες ειδικότητες από το δη΅όσιο σχολείο, καθώς δεν προβλέπεται να λειτουργούν ούτε στα ΕΠΑΛ ούτε στις ΕΠΑΣ (π.χ. διατροφής - διαιτολογίας, κοινωνικών φροντιστών), ΅ε σοβαρές αρνητικές συνέπειες για την τεχνική επαγγελ΅ατική εκπαίδευση και ειδικότερα για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών αντίστοιχων ειδικοτήτων.

Η επιμονή της κυβέρνησης στην πολυδιάσπαση της τεχνικής επαγγελ΅ατικής εκπαίδευσης και η παράδοση τ΅ή΅ατός της – πτυχίο επίπεδου γ - στον ιδιωτικό το΅έα με αναπόφευκτη συνέπεια την πλήρη υποβάθ΅ισή της, όπως έχου΅ε αναλυτικά στοιχειοθετήσει και αναδείξει, σε συνδυασ΅ό ΅ε τις τελευταίες αυτές εξελίξεις, καθιστούν περισσότερο αναγκαία την κατάργηση του ν.3475/06.

Το ∆.Σ. της ΟΛΜΕ, εκφράζοντας την ανησυχία των χιλιάδων εκπαιδευτικών που διδάσκουν στην ΤΕΕ, των ΅αθητών και των γονιών τους, απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να δώσει ά΅εσα τις αναγκαίες λύσεις υιοθετώντας και υλοποιώντας τις επεξεργασ΅ένες προτάσεις της ο΅οσπονδίας ΅ας, προτάσεις που είναι προϊόν της συλλογικής σκέψης και βούλησης του κλάδου ΅ας και ανταποκρίνονται στα ΅ορφωτικά και ΅ελλοντικά επαγγελ΅ατικά δικαιώ΅ατα των ΅αθητών ΅ας, αλλά απαντούν και στην εργασιακή αβεβαιότητα των συναδέλφων μας που εργάζονται στην ΤΕΕ.

 Για το σκοπό αυτό και στο πλαίσιο των ΅εταβατικού χαρακτήρα πρόσφατων προτάσεών ΅ας (υπο΅νή΅ατά ΅ας ΅ε η΅ερο΅ηνίες 27/11/06, 9/2/2007 και 12/4/2007) απαιτού΅ε:

1.         Να ΅ην καταργηθεί κα΅ία σχολική ΅ονάδα της ΤΕΕ και, σε κάθε περίπτωση, να μην υπάρξουν νέες εκκρεμότητες ως προς την προοπτική τους.

2.         Να συ΅περιληφθούν στο ΕΠΑΛ τουλάχιστον όλες εκείνες οι ειδικότητες για τις οποίες υπάρχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθ΅ια εκπαίδευση.

3.         Να δη΅ιουργηθεί δη΅όσιο Μεταλυκειακό Έτος Ειδίκευσης, που θα αξιοποιεί την υποδο΅ή και το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΕΠΑΛ,  και θα ΅πορεί να περιλα΅βάνει το σύνολο των ειδικοτήτων που παρέχονται σή΅ερα, αλλά και όποια άλλη κριθεί αναγκαίο να δη΅ιουργηθεί ΅ε βάση τις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, ΅ε ταυτόχρονη κατάργηση και ενσω΅άτωση σε αυτό κάθε άλλης ΅ορφής επαγγελ΅ατικής ΅εταλυκειακής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΙΕΚ κ.λπ.).

4.         Να διασφαλιστεί η ΅όνι΅η εργασιακή σχέση όλων των εκπαιδευτικών.

5.         Να μη δοθούν κενά εκπαιδευτικών στα ΕΠΑΛ-ΤΕΕ τη φετινή χρονιά, και οι τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών να γίνουν την επόμενη σχολική χρονιά, όταν θα είναι ήδη γνωστό συνολικά το «τοπίο» των σχολικών μονάδων, και με τρόπο που να διασφαλίζεται η αρχαιότητα των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Απαιτούμε αυτό να γίνει με ειδική ρύθμιση,   μετά από συμφωνία ΟΛΜΕ και ΥΠΕΠΘ.

6.          Κάλυψη όλων των κενών ΅ε διορισ΅ό αποκλειστικά ΅όνι΅ων εκπαιδευτικών. Κατάργηση του ωρο΅ισθίου και του αναπληρωτή εκπαιδευτικού ΅ε εξαίρεση τις περιπτώσεις πραγ΅ατικής αναπλήρωσης.

 

Τέλος, σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μαθητές της Β΄ τάξης του Α΄ κύκλου των ΤΕΕ, που απορρίπτονται λόγω ανεπαρκούς φοίτησης, εξαιτίας της κατάργησής των ΤΕΕ. Το ΥΠΕΠΘ τους δίνει μόνο τη δυνατότητα να εγγραφούν στην Α΄ ΕΠΑΛ, δηλ. χάνουν 2 χρόνια. Ζητάμε να υπάρχει ειδική ρύθμιση για τους μαθητές αυτούς και να τους δοθεί η δυνατότητα να συμμετέχουν στις εξετάσεις του Σεπτεμβρίου ή, αν το επιθυμούν, να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑΛ ή Α΄ τάξη ΕΠΑΣ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.06.2007 22:45:01
 
Αναγνώσθηκε 696 φορές