Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

 

 

 

                   Αθήνα 23/5/2007

Τα Δ.Σ. των ΕΛΤΕΕ

 

Β΄ Αθήνας & Αν. Αττικής   

Γ΄ Αθήνας 

Πειραιά

 

Ενημερώνουν τα μέλη τους για τις εκλογές αντιπροσώπων στις ΕΛΜΕ.

 

Οι φετινές Γ.Σ. και οι εκλογές αντιπροσώπων των ΕΛΜΕ για το 13ο συνέδριο της ΟΛΜΕ είχαν έντονο το στοιχείο της έλλειψης του στοιχειώδους προσυνεδριακού διαλόγου και η όλη διαδικασία περιορίστηκε, κυρίως,  σε ένα  υποβαθμισμένο διάλογο γύρω από τα ομόλογα.

Η συμμετοχή των καθηγητών-μελών ΕΛΜΕ στις Γ.Σ. ήταν, ως συνήθως ελάχιστη, ενώ στις εκλογές κατά πολύ μεγαλύτερη διότι ο παραταξιακός έλεγχος ήταν ασφυκτικός και απέδωσε. Μια απουσία στις εκλογές μπορεί να στοιχίσει αρνητική κρίση σε επιλογή στελέχους εκπαίδευσης, απόρριψη αιτήματος για μετάθεση, απόσπαση, εκπαιδευτική άδεια, πειθαρχικό παράπτωμα κλπ. Αυτό κάλλιστα μπορεί να συμβεί αφού οι αιρετοί στα υπηρεσιακά συμβούλια εκλέγονται παραταξιακά και ο ρόλος της παράταξης, κυρίως αυτής που πρόσκειται στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα, είναι καθοριστικός.

Στις Γ.Σ. δεν συζητήθηκαν, ως συνήθως, τα προβλήματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης η οποία βρίσκεται σε πλήρη αναστάτωση, και όσοι καθηγητές της ΤΕΕ συμμετείχαν έφυγαν με τη διαπίστωση ότι η Ομοσπονδία των 90.000 καθηγητών δεν θέλει η δεν μπορεί να υπερασπιστεί τα δίκαια αιτήματά τους. Η απουσία διαλόγου για τα προβλήματα της ΤΕΕ ανάγκασε την ΟΛΜΕ να καλέσει την 24/5/07 τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ του λεκανοπεδίου Αττικής να συζητήσουν τα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ, διότι συζήτηση στη βάση, στις Γ.Σ., δεν έγινε.

Η αναφορά μας στα συνδικαλιστικά-παραταξιακά θέματα του χώρου της  ΟΛΜΕ οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχουν συνάδελφοί μας που υπηρετούν σε σχολεία Τεχνικής Εκπαίδευσης και είναι μέλη σε ΕΛΜΕ είτε γιατί δεν υπάρχει ακόμη ΕΛΤΕΕ στην περιοχή τους είτε γιατί είναι εγκλωβισμένοι παραταξιακά και συνδικαλιστικά.

Στον απολογισμό που έστειλε η ΟΛΜΕ προς τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ (2/5/07) αναφέρεται και στην ΤΕΕ και αφού υπενθυμίζει το πόσα καλά έχει κάνει γι΄ αυτήν, σημειώνει ότι:

 Έτσι, οι παρε΅βάσεις ΅ας είχαν σχέση τόσο ΅ε τη συνολική κατάργηση του ν.3475/06 όσο και ΅ε τους το΅είς και τις ειδικότητες που εξοβελίζονται από το ΕΠΑΛ, τα 61 σχολεία που είναι υπό κατάργηση, την προχειρότητα των σχεδιασ΅ών του ΥΠΕΠΘ, τους επαρκείς διορισ΅ούς καθηγητών, την αντι΅ετώπιση της διασπαστικής και υπονο΅ευτικής των αγώνων ΅ας δράσης της «ΟΛΤΕΕ», την έκδοση ειδικών ενη΅ερωτικών φυλλαδίων ΅ε τις θέσεις της ΟΛΜΕ για την ΤΕΕ κ.λπ.

Για καλύτερη ενημέρωση των συναδέλφων μας τους πληροφορούμε ότι η αντιμετώπιση της «διασπαστικής ΟΛΤΕΕ» εκ μέρους της ΟΛΜΕ για το διάστημα 2005-2007 είχε σαν αποτέλεσμα την ίδρυση 9 νέων ΕΛΤΕΕ ανά την Ελλάδα και συντομότατα ιδρύονται νέες σε διάφορες περιοχές. Φαίνεται ότι ο ξύλινος και

 

 

αντιφατικός λόγος της ΟΛΜΕ για την ΤΕΕ δεν πείθει πλέον τους εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ.

Στις επισκέψεις που πραγματοποιούμε στα σχολεία διαπιστώνουμε ότι έχει προκαλέσει έντονη δυσφορία στους συναδέλφους η απόφαση του 12ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ που αναφέρει : Πρωταρχικό στοιχείο της εκπαιδευτικής μας πρότασης είναι η ανάπτυξη ενός τύπου σχολείου στη λυκειακή βαθμίδα, του Ενιαίου Λυκείου,….. Η ΟΛΜΕ έχει πλέον επίσημη-συνεδριακή θέση για κατάργηση της Τεχνικής Εκπαίδευσης από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σε ποιο κράτος συμβαίνει αυτό που προτείνει η ΟΛΜΕ; Σε κανένα.

 

Υπάρχουν θέσεις και συμφέροντα που ενώνουν και άλλα που χωρίζουν το συνδικαλιστικό κίνημα της ΟΛΤΕΕ με εκείνο της ΟΛΜΕ.

Μας ενώνει η κοινή αγωνία για μια καλύτερη παιδεία στη χώρα μας και η διαπαιδαγώγηση των νέων μας σε δημοκρατικούς και υπεύθυνους πολίτες.

Μας ενώνουν  κοινά συμφέροντα οικονομικά, συνταξιοδοτικά κλπ. με τους άλλους καθηγητές της Γενικής Εκπαίδευσης τα οποία όμως προωθούμε μέσω της ΑΔΕΔΥ της οποίας η ΟΛΤΕΕ είναι μέλος, όπως και η ΟΛΜΕ. Στις περιπτώσεις απεργιακών κινητοποιήσεων της ΟΛΜΕ η ΟΛΤΕΕ κηρύσσει παράλληλα απεργία προβάλλοντας και τα ειδικά αιτήματα της ΤΕΕ. 

Έχουμε όμως σε πολλά, εκπαιδευτικά κυρίως θέματα, θέσεις διαμετρικά αντίθετες με εκείνες της ΟΛΜΕ γι΄ αυτό και πορευόμαστε χωριστά.

Είμαστε υπέρ της ύπαρξης 2 σχολείων (γενικού και επαγγελματικού λυκείου)  στην Ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το διπλό σχολικό δίκτυο εφαρμόζεται σε όλα τα Ευρωπαϊκά κράτη. Η ΟΛΜΕ διαφωνεί με την ΟΛΤΕΕ στο θέμα αυτό αλλά και με όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Είμαστε υπέρ της παροχής γενικής παιδείας σε συνδυασμό με την ειδική επαγγελματική γνώση που αποτελεί την πεμπτουσία της Τεχνικής Εκπαίδευσης ενώ η ΟΛΜΕ είναι υπέρ της γενικής παιδείας σε όλη τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Είμαστε υπέρ της σύνδεσης του σχολείου με την αγορά εργασίας ενώ η ΟΛΜΕ είναι εναντίον.

Θεωρούμε υποβαθμισμένη τη Γενική Εκπαίδευση στην Ελλάδα και ότι τα περισσότερα προβλήματα της ΤΕΕ είναι κληρονομιά της Γενικής Εκπαίδευσης. Θα ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα στην ΤΕΕ εάν από το γυμνάσιο αποφοιτούσαν μαθητές καλύτερου επιπέδου και εάν οι μαθητές χαμηλού επιπέδου στη γενική παιδεία δεν ερχόταν, σχεδόν όλοι στο τεχνικό σχολείο. Η ΟΛΜΕ δεν δέχεται ότι το πρόβλημα της ΤΕΕ προέρχεται κυρίως από το γυμνάσιο και ζητά στερεότυπα αναβάθμιση της ΤΕΕ με αύξηση των μαθημάτων γενικής παιδείας, παραβλέποντας ηθελημένα το γεγονός ότι το τεχνικό σχολείο δεν είναι δυνατόν να καλύψει τα κενά της εννιάχρονης γενικής εκπαίδευσης. Εάν αυτός ήταν ο σκοπός του τεχνικού σχολείου τότε αυτό δεν θα είχε λόγο ύπαρξης.

Είμαστε αντίθετοι με την υπερβολική αύξηση των μαθημάτων γενικής παιδείας που έγινε στο ΕΠΑΛ με αποτέλεσμα το ΕΠΑΛ να έχει έντονα τα χαρακτηριστικά γενικού και όχι επαγγελματικού λυκείου ενώ η ΟΛΜΕ συμφωνεί.

Είμαστε αντίθετοι στη συνέχιση λειτουργίας της τεχνολογικής κατεύθυνσης στο γενικό λύκειο ενώ η ΟΛΜΕ δεν είναι.

Θεωρούμε ότι για να λυθεί το πρόβλημα της υπεραριθμίας των καθηγητών της ΤΕΕ πρέπει να αυξηθούν τα τεχνικά μαθήματα και ότι η ανησυχία της ΟΛΜΕ για το εργασιακό καθεστώς και τις θέσεις εργασίας των καθηγητών της ΤΕΕ είναι υποκριτική αφού δεν προτείνει αύξηση των τεχνικών μαθημάτων.

 

 

Είμαστε υπέρ της ένταξης σύγχρονων μαθημάτων (τεχνολογία, πληροφορική κλπ) στο βασικό κορμό των προγραμμάτων σπουδών γυμνασίου και γενικού λυκείου, όπως συμβαίνει σε όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα των Ευρωπαϊκών χωρών, ώστε τα σχολεία αυτά να μην είναι σχολεία μιας άλλης εποχής. To σημερινό γενικό σχολείο στην Ελλάδα δεν υπηρετεί τη γενική γνώση αλλά την κατακερματισμένη γνώση και την αποστήθιση, στοιχεία τα οποία μεγιστοποιούν το φροντιστήριο και τη μαύρη εργασία των ιδιαίτερων μαθημάτων. Δεν ανεχόμαστε  οι Έλληνες μαθητές να καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις στους διεθνείς διαγωνισμούς Pisa και να είναι συγχρόνως τεχνοαναλφάβητοι. Το περιεχόμενο σπουδών στη Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση είναι απηρχαιωμένο αλλά για να αλλάξει πρέπει να προστεθούν ώρες σύγχρονων μαθημάτων εις βάρος παραδοσιακών γενικών μαθημάτων δηλ. θα θιγούν συγκεκριμένα συντεχνιακά συμφέροντα τα οποία υπηρετεί πιστά η ΟΛΜΕ. Αυτός είναι ο λόγος που δεν αναφέρει ποτέ τίποτα για μείωση των παραδοσιακών μαθημάτων αλλά επιζητεί την αύξηση των γενικών μαθημάτων στην Τεχνική Εκπαίδευση, για να «αναβαθμιστεί» σαν την Γενική Εκπαίδευση.

Είμαστε υπέρ της ίδρυσης Διεύθυνσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ. Ένας λόγος που η ΤΕΕ σήμερα βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση είναι και η έλλειψη της Διεύθυνσης αυτής. Παλαιότερα λειτουργούσε Γενική Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο ΥΠΕΠΘ και η κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί να υπάρχει Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής και Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και όχι Διεύθυνση Τεχνικής Εκπαίδευσης. Η ΟΛΜΕ τάσσεται αναφανδόν εναντίον της ίδρυσης της διεύθυνσης αυτής με το πρόσχημα ότι θα διασπαστεί η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η πραγματικότητα είναι ότι αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητα της Διεύθυνσης αυτής για την ανάπτυξη της ΤΕΕ για την οποία όμως επιζητεί την κατάργηση.

Είμαστε αντίθετοι με την ΟΛΜΕ στην παραταξιοποίηση και τον κομματισμό του συνδικαλιστικού κινήματος των εκπαιδευτικών και δεν έχουμε παρατάξεις στο χώρο μας, το κριτήριο εκλογής των συνδικαλιστών μας είναι η ικανότητα και όχι η κομματική τοποθέτηση.

Είμαστε σύμφωνοι με την άποψη ότι η Τεχνική Εκπαίδευση πρέπει να εκπροσωπείται με δική της ομοσπονδία διότι τα θέματα της ΤΕΕ είναι πολλά και εξειδικευμένα. Δεν μπορούν οι συνδικαλιστές από τη γενική εκπαίδευση να λύσουν τα ειδικά εκπαιδευτικά θέματα της ΤΕΕ, διότι συνήθως, δεν έχουν βιωματική γνώση των θεμάτων και οι πιο πολλοί δεν γνωρίζουν ούτε τους κλάδους των εκπαιδευτικών τους οποίους υποτίθεται ότι εκπροσωπούν. Στις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ σπάνια συζητούνται και παίρνονται αποφάσεις σε θέματα ΤΕΕ διότι τα περισσότερα μέλη είναι καθηγητές της γενικής εκπαίδευσης δεν τα γνωρίζουν, δεν τους απασχολούν ή διότι υπάρχουν αντικρουόμενα συμφέροντα σε κάποια ειδικά εκπαιδευτικά θέματα. Εάν θέλαμε να μπούμε στη λογική του διασπαστικού σωματείου τότε το σωματείο αυτό είναι η ΟΛΜΕ. Η ΟΛΤΕΕ δεν δραστηριοποιείται συνδικαλιστικά στο χώρο της γενικής εκπαίδευσης (γυμνάσια γεν. λύκεια) διότι θεωρεί διακριτό το χώρο αυτόν από την ΤΕΕ, η ΟΛΜΕ είναι εκείνη που θέλει να ασχολείται με τα πάντα και να έχει το μονοπώλιο παντού.

Εμείς θεωρούμε φυσιολογικό το ότι υπάρχουν 2 ομοσπονδίες στην Ανώτατη Εκπαίδευση μια για τον πανεπιστημιακό τομέα (ΠΟΣΔΕΠ) και μία για τον τεχνολογικό (ΟΣΕΠ/ΤΕΙ). Θεωρούμε επίσης φυσιολογικό να υπάρχουν 2 ομοσπονδίες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση η ΔΟΕ και η Ομοσπονδία Καθηγητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΚΠΕ). Γιατί η ΟΛΜΕ που πλειοδοτεί σε προοδευτικές και δημοκρατικές κορώνες περί συνδικαλιστικής ελευθερίας κλπ. θέλει η ίδια να αποτελεί μονοπώλιο;

 

Αλήθεια είναι τόσο σοβαρό θέμα για την ΟΛΜΕ εάν συσπειρωθούν οι 18.000 εκπαιδευτικοί της ΤΕΕ σε μια άλλη ομοσπονδία για καλύτερη διεκδίκηση των αιτημάτων τους; Αν αφαιρεθούν από τις 90.000 οι 18.000 θα μείνουν 72.000. Πάλι μεγάλη ομοσπονδία θα είναι, τι πρόβλημα έχει;

Είμαστε υπέρ της συνεργασίας με οποιονδήποτε συνδικαλιστικό φορέα εκπαιδευτικών για την προώθηση και επίλυση των προβλημάτων μας και φυσικά είμαστε υπέρ της συνεργασίας με την ΟΛΜΕ και τις ΕΛΜΕ, εκείνοι είναι εναντίον της συνεργασίας. Η ΟΛΤΕΕ έχει ζητήσει επισήμως και εγγράφως από την ΟΛΜΕ συνεργασία στα θέματα της Τεχνικής Εκπαίδευσης αλλά η ΟΛΜΕ δεν ανταποκρίνεται και καταγγέλλει, μεταφέροντας ένα εμφυλιοπολεμικό κλίμα. Οι όποιες αντιδράσεις μας εναντίον της γίνονται αναγκαστικά, είναι αντιδράσεις του αμυνόμενου.

Μέσα σε αυτό το κλίμα που καλλιεργεί η ΟΛΜΕ συμβαίνουν  και διάφορα παρατράγουδα, ένα από αυτά είναι και η περίπτωση του αιρετού στο ΠΥΣΔΕ της Γ΄ Αθήνας Παναγιώτη Δαμπολιά. Ο εν λόγω συνάδελφος υπηρετεί στο 1ο γενικό λύκειο  Χαϊδαρίου και εκλέχτηκε, με το ψηφοδέλτιο ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΑΙΡΕΤΟ. Σε πρόσφατο μήνυμά του προς τους συναδέλφους και φίλους, στο οποίο μεταξύ των άλλων αναφέρει ότι θα είναι αντικειμενικός στην κρίση του όταν γίνει η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης με εξαίρεση κάποιους υποψήφιους «που βαρύνονται αποδεδειγμένα με αντισυνδικαλιστική ή αντισυναδελφική δράση κρίνοντάς τους με την ελάχιστη βαθμολογία». Αυτά είναι απίστευτα λόγια για αριστερό αιρετό αλλά είναι αλήθεια. Είναι η πρώτη φορά στο χώρο της εκπαίδευσης που εκτοξεύονται εγγράφως τέτοιες απειλές από αιρετό. Ο αιρετός βέβαια δεν κατονομάζει τι εννοεί αντισυνδικαλιστική ή αντισυναδελφική συμπεριφορά αλλά η φρασεολογία αντισυνδικαλιστική και διασπαστική χρησιμοποιήθηκε από υποψήφιους της παράταξής του κατά την περίοδο των εκλογών ΠΥΣΔΕ εναντίον όσων προσχώρησαν στην ΕΛΤΕΕ Γ΄ Αθήνας ή συνεργάστηκαν μαζί της. Υπενθυμίζεται ότι στις εκλογές των αιρετών η ΕΛΤΕΕ Γ΄ Αθήνας συμμετείχε με ανεξάρτητο συνδυασμό (ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΕΕ) και χωρίς την απαιτούμενη προετοιμασία και παρά τον ασφυκτικό παραταξιακό κλοιό  στον οποίο βρέθηκαν πολλοί συνάδελφοι της ΤΕΕ, έλαβε πάνω από 100 σταυρούς γεγονός που χαρακτηρίστηκε από τους πάντες σαν μεγάλη επιτυχία η οποία ενόχλησε και την προαναφερθείσα παράταξη.

Εδώ είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι ενώ είναι γνωστό το γεγονός ότι στην Τεχνική Εκπαίδευση φοιτούν μαθητές κυρίως φτωχών οικογενειών, τα παιδιά του λαού θα λέγαμε, εν τούτοις εκείνοι που είναι ένθερμοι υποστηρικτές της  κατάργησης της Τεχνικής Εκπαίδευσης από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι τα στελέχη των αριστερών και αριστερίστικων παρατάξεων του συνδικαλιστικού χώρου της ΟΛΜΕ.

Κατά τη διάρκεια των εκλογών των αντιπροσώπων είχαμε φαινόμενα ανεπίτρεπτα στην περιοχή του λεκανοπεδίου και όχι μόνο, όπως:

Σε ΕΛΜΕ του λεκανοπεδίου που εξασφάλισαν μέσω Πρωτοδικείου καταστάσεις ψηφισάντων των  τοπικών ΕΛΤΕΕ και αφού ειδοποιήθηκαν κάποιοι καθηγητές, που είχαν ψηφίσει σε τοπικές ΕΛΤΕΕ, να πάνε στην ψηφοφορία αντιπροσώπων και πήγαν (διότι είχαν το φόβο της υπεραριθμίας, της μη θετικής κρίσης για θέσεις Διευθυντού κλπ.) αναγκάστηκαν στη συνέχεια να υπογράψουν δήλωση, με συγκεκριμένο κείμενο με το οποίο δήλωναν  ότι σκοπεύουν σύντομα να διαγραφούν από την ΕΛΤΕΕ και με αυτόν τον τρόπο τους επετράπη να ψηφίσουν (να διπλοψηφίσουν)! Αυτό συνέβη, ευτυχώς σε σχετικά μικρό αριθμό συναδέλφων αλλά αποδεικνύει ότι ο ευτελισμός του συνδικαλιστικού κινήματος, στο χώρο ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ έχει ξεπεράσει τα όρια με

 

αποκλειστική ευθύνη της ΟΛΜΕ. Υπενθυμίζουμε ότι η ΟΛΜΕ με το ενημερωτικό της σημείωμα (3/4/07) έδινε οδηγίες στα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ να εξασφαλίσουν καταλόγους ψηφισάντων στις ΕΛΤΕΕ από τα πρωτοδικεία και εκείνες με τη σειρά τους έπραξαν όπως ακριβώς προαναφέραμε.

 

Για τα Δ.Σ. οι πρόεδροι των ΕΛΤΕΕ

 

 

Β΄ Αθήνας & Ανατ. Αττικής: Κων. Αδριανουπολίτης

Γ΄ Αθήνας : Πέννυ Λιντζέρη

Πειραιά : Ελευθέριος Καλαϊτζόγλου

 



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 24.05.2007 08:00:01
 
Αναγνώσθηκε 1509 φορές