Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ζήτημα πρώτον: Πάνω οι βαθμοί

Εύκολα θέματα χωρίς εκπλήξεις, παγίδες ή ασάφειες και τη δεύτερη μέρα των εξετάσεων

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Νίκος Μάστορας
 
Υψηλότερες βαθμολογίες σε σχέση με πέρσι αναμένεται να επιτύχει η πλειονότητα των υποψηφίων και στα τέσσερα μαθήματα Γενικής Παιδείας της χθεσινής (δεύτερης) ημέρας των πανελληνίων εξετάσεων, καθώς τα θέματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων σε όλα τα μαθήματα χαρακτηρίστηκαν σαφή και δεν έκρυβαν εκπλήξεις ή παγίδες.
Η δεύτερη ημέρα των εξετάσεων εξελίχθηκε ομαλά, καθώς δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα στη μετάδοση των θεμάτων στα εξεταστικά κέντρα ούτε και διαπιστώθηκαν ασάφειες στα θέματα.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Στην Ιστορία, όπως είπε στα «ΝΕΑ» ο φιλόλογος και μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ) κ. Κ. Αγγελάκος, τα θέματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν προκάλεσαν ιδιαίτερες δυσκολίες στους υποψηφίους. Εξάλλου, η ΠΕΦ σε ανακοίνωσή της αναφέρειότι τα θέματα ανταποκρίνονται σε μεγάλο βαθμό στις απαιτήσεις του μαθήματος.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής , σύμφωνα με τον γραμματέα της Μαθηματικής Εταιρείας κ. Ι. Τυρλή, τα θέματα επίσης δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία, αν και το 3ο και 4ο θέμα απευθύνονταν σε καλά διαβασμένους. «Παρ΄ ότι αντίστοιχης δυσκολίας με τα περσινά, τα φετινά θέματα δεν είχαν ασάφειες και δεν έγιναν περιττές διευκρινίσεις όπως πέρσι, έτσι ώστε είναι πιθανές οι υψηλότερες βαθμολογίες», τόνισε. Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ), «τo 3o θέμα καλύπτει το σύνολο σχεδόν του κεφαλαίου των πιθανοτήτων και υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία των ερωτήσεων. Το ερώτημα 3β απαιτεί κριτική ικανότητα. Όσο αφορά το 4ο θέμα, η επιτυχής αντιμετώπισή του προϋποθέτει πλήρη κατανόηση των εννοιών της Στατιστικής που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο. Ευνοούνται οι μαθητές που έχουν την ικανότητα διαχείρισης πράξεων». Η ΕΜΕ καταλήγει ότι ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων αναμένεται να εξασφαλίσει σε μεγάλο αριθμό μαθητών τη βάση και συγχρόνως την ομαλή κατανομή της βαθμολογικής κλίμακας.

ΦΥΣΙΚΗ
Στη Φυσική, όπως λέει στα «ΝΕΑ» το μέλος της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) κ. Παν. Φιλντίσης, τα θέματα κάλυπταν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης και ήταν «κλασικά», με αποτέλεσμα οι καλά διαβασμένοι να εκτιμάται ότι θα πάνε πολύ καλά και οι μέτριοι θα καταφέρουν να πιάσουν το 13-14. Τα δύο πρώτα θέματα ήταν αναμενόμενα, ενώ το 3ο ήταν ένα κλασικό θέμα από το δεύτερο κεφάλαιο, το οποίο ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής το έλυνε χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Σύμφωνα με την ΕΕΦ, το 4ο θέμα ήταν αυξημένης δυσκολίας για τους υποψηφίους που ακολουθούν τη θεωρητική κατεύθυνση.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Στη Βιολογία, τέλος, κατά την Ένωση Βιοεπιστημόνων, τα ερωτήματα ήταν σαφή, αναμενόμενα και μικρής δυσκολίας, όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Αντίθετα με τα δύο πρώτα ερωτήματα, το 3ο και το 4ο ερώτημα του 2ου θέματος δεν απαιτούν συνδυασμό πληροφοριών από διάφορα τμήματα του βιβλίου. Το 3ο θέμα πραγματεύεται αποκλειστικά την ύλη του 1ου κεφαλαίου. Το 4ο θέμα μπορεί να απαντηθεί με χρήση διαφορετικών στοιχείων.

 

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ

Τα «SΟS» στα μαθήματα Κατεύθυνσης

ΕΡΕΥΝΑ Του Χρήστου Κάτσικα
 
ΜΕ ΤΗΝ ολοκλήρωση των εξετάσεων στα μαθήματα Γενικής Παιδείας, οι υποψήφιοι εισέρχονται πλέον στο πιο δύσκολο τμήμα των εξετάσεων καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν τα μαθήματα Κατεύθυνσης και ανάμεσά τους τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα οποία παίζουν τον ρόλο του τροχονόμου της πρόσβασης. Ας δούμε λοιπόν τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι τις επόμενες ημέρες στα μαθήματα Κατεύθυνσης:

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Η μετάφραση του διδαγμένου κειμένου βαθμολογείται με 10 μονάδες και του αδίδακτου με 20 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας, ενώ κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 10 μονάδες της εκατοντάβαθμης κλίμακας.
Στη γραμματική παρατήρηση τα λάθη που εμφανίζονται, εκτός από εκείνα που οφείλονται σε άγνοια, είναι: τύποι διαφορετικοί από αυτούς που ζητούνται, επειδή ο μαθητής δεν είναι προσεκτικός στην ανάγνωση της παρατήρησης, και ελλιπής εφαρμογή του πολυτονικού συστήματος αφού από ορισμένους μαθητές δεν χρησιμοποιούνται ποτέ τα πνεύματα και η περισπωμένη.
Στη συντακτική παρατήρηση ο συντακτικός ρόλος των λέξεων πρέπει να αποδίδεται ολοκληρωμένος και να δηλώνεται η εξάρτησή του. Στις ερμηνευτικές ερωτήσεις τα συνηθέστερα λάθη είναι η μεγάλη έκταση που παίρνει διαστάσεις έκθεσης και η ενσωμάτωση άσχετων με την ερώτηση στοιχείων.

ΙΣΤΟΡΙΑ
Η Ιστορία εξετάζεται με συνδυασμό ερωτήσεων, οι οποίες ταξινομούνται σε δύο ομάδες και η βαθμολογία κατανέμεται κατά 50% σε καθεμία από τις ομάδες αυτές.
Παρατηρούνται λάθη στην ακριβή απόδοση του περιεχομένου ιστορικών εννοιών. Πρέπει να προσεχθεί η ακρίβεια και η πληρότητα των απαντήσεων επί συγκεκριμένων ερωτήσεων για ιστορικά πρόσωπα, γεγονότα, χρονολογίες και φαινόμενα.
Αδυναμία παρουσιάζουν οι υποψήφιοι σε θέματα της Ομάδας Β, όποτε απαιτείται σύνθεση ιστορικών γνώσεων και κριτική ικανότητα. Το συνηθέστερο σφάλμα εντοπίζεται στο γεγονός ότι πολλοί μαθητές δεν περιορίζουν αυστηρά την απάντησή τους σε όσα ζητεί η ερώτηση, αλλά επεκτείνονται σε γενικόλογο συνολικό σχολιασμό.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Στο μάθημα της Βιολογίας δίδονται στους μαθητές τέσσερα (4)
θέματα και η βαθμολογία κατανέμεται ανά 25 μονάδες στο καθένα.
Τα κυριότερα σφάλματα που παρατηρούνται στα γραπτά Βιολογίας είναι:
- Έλλειψη ακρίβειας και σαφήνειας στη διατύπωση εννοιών και στην περιγραφή των διαδικασιών. - Έλλειψη τάξης και λογικής σειράς.
- Λανθασμένη σειρά των βημάτων στην περιγραφή μιας διαδικασίας. - Αδυναμία συσχέτισης και συγκέντρωσης διαφορετικών δεδομένων από το βιβλίο, ώστε να δοθεί ολοκληρωμένη απάντηση σε ερωτήσεις συνδυαστικού τύπου.
- Παράλειψη αιτιολόγησης, επειδή η απάντηση θεωρείται αυτονόητη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Στους μαθητές δίδονται τέσσερα (4) θέματα και η βαθμολογία κατανέμεται ανά είκοσι πέντε (25) μονάδες στο καθένα.
α) Το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις, θεωρήματα και πορίσματα.
β) Το δεύτερο και το τρίτο θέμα αποτελούνται το καθένα από μία άσκηση, που απαιτεί από τον μαθητή ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών.
γ) Το τέταρτο θέμα αποτελείται από μία άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από τον μαθητή ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων, αλλά και την ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής του.

ΦΥΣΙΚΗ- ΧΗΜΕΙΑ
Δίδονται 4 θέματα και καθένα από αυτά βαθμολογείται με 25 μονάδες.
Η επίλυση ενός προβλήματος ή μιας άσκησης βαθμολογείται με την ανώτατη βαθμολογία όταν ικανοποιεί τα ακόλουθα:
α) Έχει σωστή αφετηρία και λογική επεξεργασία.
β) Περιέχει σωστή και επαρκή αιτιολόγηση.
γ) Φθάνει σε ορθό αριθμητικό αποτέλεσμα συνοδευόμενο από τις σωστές μονάδες μέτρησης.
δ) Περιέχει τα απαραίτητα σχήματα, που πρέπει να είναι σωστά και πλήρη, ε) Χαρακτηρίζεται από σαφήνεια και ακριβολογία.




Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.05.2007 18:40:01
 
Αναγνώσθηκε 1240 φορές