Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Οχι στην ιδιωτικοποίηση και αποκέντρωση

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Με 24ωρη απεργία απαιτούν οι εκπαιδευτικοί την απόσυρση της κυβερνητικής τροπολογίας

 
Με 24ωρη απεργία και πορεία προς τη Βουλή την Πέμπτη 24 Μάη, απαντούν οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην προσπάθεια της κυβέρνησης να λειτουργήσουν ευρέως τμήματα νηπιαγωγείων στους παιδικούς σταθμούς των δήμων και των ιδιωτικών σχολείων. Τη μέρα εκείνη αναμένεται να προωθηθεί προς ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας όπου περιλαμβάνεται η τροπολογία που διασπά και ουσιαστικά εκχωρεί την προσχολική αγωγή στους δήμους.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί τους δασκάλους και νηπιαγωγούς στην κινητοποίηση, έχοντας επισημάνει ότι η κυβέρνηση «προωθεί, από τη μια την πολιτική της ιδιωτικοποίησης, δίνοντας τη δυνατότητα στους σχολάρχες να λειτουργούν περισσότερα των δύο τμημάτων νηπιαγωγείου, που όριζε ο νόμος μέχρι σήμερα μέσα στους παιδικούς σταθμούς τους και από την άλλη ξεκινά, μετά το πέρασμα των παιδικών σταθμών στους δήμους (που ολοκληρώθηκε το 2001), την εφαρμογή της λεγόμενης αποκέντρωσης με την ένταξη σταδιακά και των νηπιαγωγείων στην ΤΑ».

Στο πλαίσιο του ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, όπου συζητήθηκε και πάρθηκε η απόφαση για την κινητοποίηση, η ΔΑΚΕ προσπάθησε να υποβαθμίσει την κυβερνητική ρύθμιση και διαφώνησε με την κινητοποίηση, ενώ η ΠΑΣΚΕ αποσυνδέει τη συγκεκριμένη εξέλιξη από την πολιτική της αποκέντρωσης που ξεκίνησε από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζεται σήμερα.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, που αποκάλυψε εγκαίρως τις ευθύνες τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ για την πολιτική ιδιωτικοποίησης και αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, διεκδικεί:

Δίχρονη δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή σε Δημόσια Νηπιαγωγεία με προοπτική την Ενιαία προσχολική αγωγή και στη συνέχεια το Ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο.
ΟΧΙ στη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου. ΝΑΙ στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση των νηπίων σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας.
Κατάργηση της Ευέλικτης Ζώνης και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Μείωση των νηπίων σε 15 ανά νηπιαγωγό. Μαζικούς διορισμούς νηπιαγωγών από νέα επετηρίδα σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες.
Κατάργηση της ιδιωτικής προσχολικής αγωγής και κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
Κατάργηση των νόμων 2218 και 2240/1994 για την «αποκέντρωση» της εκπαίδευσης.
Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
Οι γονείς
Απόσυρση της τροπολογίας ζητάει και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), επιδιώκοντας άμεσο συντονισμό δράσης γονιών και εκπαιδευτικών για να εμποδίσουν την παράδοση της προσχολικής αγωγής στους ιδιώτες, να απαιτήσουν την ίδρυση νηπιαγωγείων με βάση τις ανάγκες (να δεσμευτούν οικόπεδα για να κτιστούν κατάλληλα κτίρια και προσωρινά να ενοικιαστούν κτίρια), να εγγραφούν όλα τα προνήπια και νήπια που θα προσέλθουν και να προσλάβει άμεσα το ΥΠΕΠΘ νηπιαγωγούς για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες.

Παράλληλα, η ΑΣΓΜΕ διεκδικεί δίχρονη δωρεάν υποχρεωτική και αποκλειστικά δημόσια προσχολική αγωγή, στην προοπτική της ενιαίας προσχολικής αγωγής με όλα τα υποστηρικτικά μέτρα που απαιτούνται για να λειτουργήσει τέτοιου τύπου «εκπαίδευση».

 

  
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ
Σταθερά διεκδικούν δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο
Την αντίθεσή τους στο σύνολο της διαδικασίας της Μπολόνια και όλους τους νόμους που υποβαθμίζουν τις σπουδές και τα πτυχία, διατράνωσαν χτες οι πανεπιστημιακοί, μέσω συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ).

Στο επίκεντρο βρέθηκε η σύνοδος των υπουργών Παιδείας στο Λονδίνο που ολοκληρώθηκε την Παρασκευή, καθώς και τα νομοσχέδια για την έρευνα και τα μεταπτυχιακά που αναμένεται να κατατεθούν στη Βουλή. Αναφερόμενος στη σύνοδο του Λονδίνου, ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Λ. Απέκης, σημείωσε ότι στόχος της συνόδου είναι η προώθηση «του συνολικού σχεδίου γενικής ενοποίησης και υποβάθμισης της ανώτατης εκπαίδευσης, της ένταξης της ανώτατης εκπαίδευσης στο πλαίσιο που επιτάσσει η αγορά και οι επιχειρήσεις, την εμπορευματοποίησή της και την ιδιωτικοποίηση σταδιακά. Και βέβαια όλα αυτά γίνονται στο όνομα εύηχων όρων όπως είναι η κινητικότητα, η ευελιξία, η απασχολησιμότητα των αποφοίτων κλπ. Οι βασικοί στόχοι είναι να ενοποιηθούν σε ένα ενιαίο σύστημα η ανώτατη εκπαίδευση που γνωρίζουμε και όλες οι άλλες μορφές άτυπης ή επαγγελματικής κατάρτισης και εμπειρίας, με βασικό εργαλείο και μοχλό το σύστημα των πιστωτικών μονάδων».

«Το σύστημα των πιστωτικών μονάδων», πρόσθεσε ο γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ, Π. Γεωργιάδης, «έρχεται να χτυπήσει το επιστημονικό αντικείμενο και το πρόγραμμα σπουδών στα πανεπιστήμια. Κατακερματίζει το επιστημονικό αντικείμενο και το πρόγραμμα σπουδών, δεν επιτρέπει την πρόσληψη ολοκληρωμένης γνώσης γύρω από ένα επιστημονικό αντικείμενο».

Ακόμα, η ΠΟΣΔΕΠ απορρίπτει το σχέδιο νόμου για την έρευνα, δηλώνει ότι οι πανεπιστημιακοί είναι έτοιμοι να αντιδράσουν δυναμικά στο ενδεχόμενο κατάθεσής του στη Βουλή. Σχετικά με το νέο νόμο πλαίσιο η ΠΟΣΔΕΠ δηλώνει ότι συνεχίζει με κύριο αίτημα την απόσυρσή του, ενώ ο Π. Γεωργιάδης τόνισε ότι «το πανεπιστημιακό κίνημα στο σύνολό του θα βρεθεί στην ανάγκη πάλι να αναπτύξει τους αγώνες του προκειμένου να αποσυρθεί αυτός ο νόμος».

Τέλος, η ΠΟΣΔΕΠ καλεί τα ΔΣ των συλλόγων «να αναπτύξουν πρωτοβουλίες για να οργανωθούν σε όλα τα ιδρύματα συζητήσεις τόσο για τις συνέπειες του νέου νόμου πλαίσιου όσο και για το νομοσχέδιο της έρευνας, αλλά και για να συνεχιστεί ο διάλογος για το πανεπιστήμιο που διεκδικούμε».

 

  
Απαιτούνται μέτρα για τους εργαζόμενους φοιτητές
Συζητήθηκε σχετική Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Τιμωρεί τους εργαζόμενους φοιτητές ο νέος νόμος πλαίσιο αφού όχι μόνο δεν προβλέπει κανένα μέτρο υπέρ τους, αλλά τους αντιμετωπίζει ως «αιώνιους φοιτητές» απειλώντας τους με διαγραφή από τα πανεπιστήμια.

Το θέμα έφερε στη Βουλή μεταφέροντας σχετικά αιτήματα των ίδιων των φοιτητών, η βουλευτής του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη ζητώντας τη λήψη μέτρων για τη θέσπιση εξάωρης δουλιάς με πλήρεις αποδοχές, δωρεάν περίθαλψη και ασφάλιση και τη χορήγηση πληρωμένης άδειας την περίοδο των εξετάσεων.

Αλλα αντ' άλλων ήταν η απάντηση του υφυπουργού Παιδείας Σ. Ταλιαδούρου, ο οποίος ως φροντίδα για τους εργαζόμενους φοιτητές ανέφερε την καθιέρωση «συμβούλων σπουδών» μέσα στα ΑΕΙ! Προέτρεψε δε τους εργαζόμενους φοιτητές να πάρουν άτοκα δάνεια προκειμένου να μπορέσουν να τελειώσουν τις σπουδές τους.

Καμία σχέση δεν έχει ο «σύμβουλος σπουδών» με τα αιτήματα των εργαζόμενων φοιτητών, τόνισε στην παρέμβασή της η Λ. Κανέλλη, καταγγέλλοντας ότι η απουσία μέτρων στήριξής τους είναι συνειδητή, προκειμένου να εξασφαλίζεται στους επιχειρηματίες φθηνό και ανασφάλιστο εργατικό δυναμικό. Αντί να στηρίξετε τους φοιτητές, είπε, και επειδή είστε δέσμιοι της συμφωνίας της Μπολόνια και της Λισαβόνας, τους στέλνετε στην αγκαλιά των φοιτητικών δανείων τα οποία θα αρχίσουν να πληρώνουν πριν ακόμα πιάσουν δουλιά.

 

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
Μεθοδεύσεις για να μην ξεκινήσει καν!
Μεθοδεύσεις των παρατάξεων ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, που σιγοντάρονται από ΕΑΑΚ και ΑΡΕΝ, προκειμένου να μην προχωρήσουν οι διαδικασίες για τη διεξαγωγή του 18ου Πανσπουδαστικού Συνεδρίου της ΕΦΕΕ, καταγγέλλει η Πανσπουδαστική Κ.Σ. Συγκεκριμένα, ενώ χτες ήταν να λειτουργήσει η τεχνική γραμματεία του συνεδρίου και να αρχίσει να μοιράζει τις κάρτες στους αντιπροσώπους, η ΠΑΣΠ δεν προσήλθε στην τεχνική γραμματεία και η ΔΑΠ βρήκε ευκαιρία για να μην προχωρήσει η διαδικασία, ενώ ΕΑΑΚ και ΑΡΕΝ δεν έκαναν καμιά προσπάθεια για το αντίθετο.

Η Πανσπουδαστική Κ.Σ. καταγγέλλει ότι και τις προηγούμενες μέρες οι παραπάνω παρατάξεις κωλυσιεργούσαν τις τυπικές διαδικασίες ορισμού των αντιπροσώπων στους συλλόγους, είτε με υπεκφυγές (ΔΑΠ - ΠΑΣΠ) είτε με ευθεία άρνηση διεξαγωγής συνεδρίου (ΕΑΑΚ). Η ΠΚΣ καλεί τους φοιτητές να καταδικάσουν αυτές τις μεθοδεύσεις και να κάνουν δική τους υπόθεση τη διεξαγωγή του συνεδρίου, ενώ δηλώνει ότι θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι της προκειμένου να πέσουν στο κενό οι προσπάθειες αυτές και να διασφαλιστεί η έκφραση της θέλησης των φοιτητών σε πανελλαδικό επίπεδο.

 

  
Μπίζνες δημόσιου - ιδιωτικού τομέα
«Τα θεμέλια του νέου Λυκείου... από την ταφόπλακα της δημόσιας Παιδείας». Με αυτό το σύνθημα να αποτυπώνεται στο πανό που σήκωσαν οι μαθητές του Λυκείου Μηχανιώνας υποδέχτηκαν χθες το απόγευμα την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, που θεμελίωσε το νέο σχολικό κτίριο το οποίο θα γίνει μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η αστυνομία έστησε μπλόκο στους μαθητές και τους κράτησε σε απόσταση.

Λίγο αργότερα, συνεχίζοντας τις ανακοινώσεις στο πλαίσιο του μοντέλου Παιδεία - επιχείρηση που προωθεί η κυβέρνηση, η υπουργός παραβρέθηκε στην εκδήλωση υπογραφής της προγραμματικής σύμβασης ανάμεσα στο Δήμο Μηχανιώνας και την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου για την αξιοποίηση μέσω ΣΔΙΤ μιας έκτασης - φιλέτου 680 στρεμμάτων. Σ' αυτόν το χώρο, με την ίδια μέθοδο, θα δημιουργηθούν και οι εγκαταστάσεις του Διεθνούς Πανεπιστημίου, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2008 και σε πρώτη φάση θα φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις της ΠΑΣΕΓΕΣ.




Πηγή: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.05.2007 10:25:01
 
Αναγνώσθηκε 394 φορές