Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Συναδέλφισσες-οι

Το βάθος, η έκταση, η ένταση και η διάρκεια της αντιδραστικής πολιτικής επίθεσης που σχεδιάζουν οι ελίτ μέσω Ε.Ε., Κυβερνήσεων κλπ, δεν σταματούν. Αναμένονται πάλι για το ασφαλιστικό, τη λιτότητα βάθους, στην εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Επομένως είναι ανάγκη να κατανοήσουμε το ζήτημα της αγωνιστικής απάντησης από το εκπαιδευτικό κίνημα, τις συλλογικότητες, τα πρόσωπα, που κατανοούν τη σοβαρότητα και τις νέες ανάγκες, από τη σκοπιά όχι μόνο της διατήρησης των κεκτημένων των αγώνων, αλλά και τη διεκδίκηση νέων.

Οι αγώνες που πέρασαν, ανέδειξαν τις αρετές του αμεσοδημοκρατικού τρόπου λήψης αποφάσεων (διαρκείς Γ.Σ.), αλλά και την ανάγκη των διακλαδικών, πανεκπαιδευτικών και παγκοινωνικών αγώνων. Ανέδειξαν όμως και τις αδυναμίες μας ακριβώς στο ζήτημα της οργάνωσης και διεξαγωγής κλαδικών και πανεκπαιδευτικών αγώνων.
Υπό αυτό το βάρος, η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ και η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ συναντιούνται με την ουσιαστική και λειτουργική ενοποίησή τους, μέσω της μιας και μοναδικής αμεσοδημοκρατικής λειτουργίας, με σκοπό την ποιοτικότερη συμβολή στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. κινήματος.


Οι διώξεις των αιρετών

Αντ. Ναξάκη και Νίκου Γαλιατσάτου πιστοποιούν τις ειλημμένες αποφάσεις για το νέο ρόλο συμβούλων - προϊσταμένων και το είδος των κρίσεων και ποινικοποιούν κυνικά την συνδικαλιστική δράση.
Γι’ αυτό η ακύρωση - άμεση απόσυρση των διώξεων είναι προϋπόθεση απόκρουσης και των επερχόμενων αντιλαϊκών εκπαιδευτικών μέτρων.
Επομένως, εάν δεν πάνε στο αρχείο, προτείνουμε άμεση απόσυρση των αιρετών από τις επερχόμενες Διευθυντικές επιλογές και μέχρι να αποσυρθούν οι διώξεις με απόφαση του 13ου συνεδρίου της ΟΛΜΕ.


Κάτω τα χέρια από τους αιρετούς μας

Πολιτική και εκπαιδευτική συγκυρία

Μετά την πολιτικοποίηση της εξέγερσης των δασκάλων από την Κυβέρνηση, ήλθε η μεγάλη ανατροπή και νίκη ενάντια στην μεσαιωνικού – νεοφιλελεύθερου τύπου, προσπάθεια αναθεώρησης του συντάγματος (άρθρα 16, 103-104, 24, 100, κλπ) από το ξέσπασμα ενός παρατεταμένου εκπαιδευτικού κινήματος, με κέντρο βάρους το φοιτητικό.

Η κυβέρνηση (με συνεπικουρία της νεοφιλελεύθερης ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ) «ανακάλυψε» την αυταρχική διάσταση του κρατισμού και επιδόθηκε στην κλοπή του μόχθου (λιτότητα, φορολογία, «τζογάρισμα» αποθεματικών των ταμείων, κλπ), την συκοφάντηση των αγώνων και προσώπων (μεγάλα ΜΜΕ), τον αυταρχισμό (νέα χημικά, ξύλο, συλλήψεις στο σωρό (αθώωση 49 φοιτητών) και τις διώξεις!!! )

Η κυβέρνηση όμως, αφήνοντας την «σεμνότητα και ταπεινότητα», επειδή δυσκολεύεται, ποινικοποιεί τους αγώνες των εργαζομένων και φοιτητών. Το ίδιο κάνει για τις θέσεις και τη στάση-αντίσταση αιρετών εκπροσώπων μας στις βουλές της εξουσίας (κυβέρνησης) σε κρίσιμες υποθέσεις διώξεων συναδέλφων. Αναζητά εναγώνια, στην προσπάθεια διάλυσης του εκπαιδευτικού συστήματος ως δημόσιου και δωρεάν αγαθού, την εμπορευματοποίηση των εκπαιδευτικών δομών και των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων. Όλα αυτά, αποκαλύπτουν την αμηχανία της Κυβέρνησης να πείσει για το περιεχόμενο των αλλαγών στο Σύνταγμα, στα ΑΕΙ, για τις ΕΠΑΣ – ΕΠΑΛ, τις νέες προτάσεις ΕΣΥΠ –Υπουργού, την επιμονή στη βάση «10» και μείωση εισακτέων. Δυσκολεύονται (από το 1987) για την αξιολόγηση-χειραγώγηση-κατάταξη δομών και προσώπων, αλλά δεν παραιτούνται.
Δημιουργεί ακόμη με τα νέα βιβλία την αύξηση της αποσπασματικής γνώσης, τη θεοποίηση των πληροφοριών και της πληροφορικής. Σχεδιάζει πλαίσια επομένως μείωσης της παιδαγωγικής ελευθερίας - όσης απέμεινε – και εντατικοποίηση για συγκάλυψη. Μειώνει γι’ αυτό την χρηματοδότηση σε όλα τα επίπεδα και σπρώχνει στην εξεύρεση χορηγών για εμπορευματοποίηση και εξάρτηση του βασικού σχολείου από την αγορά.
Εδώ εντάσσονται τα ελεγχόμενα «προγράμματα», ο ανταγωνισμός, η είσοδος του «επιχειρείν». Επανέρχεται η «μονιμότητα-ατομική επανάκριση» των Σχολικών Συμβούλων - Προϊσταμένων και ο απόλυτος έλεγχος των νέων διευθυντών, αποθεώνοντας τις ερωτήσεις κλειστού τύπου στις «γραπτές εξετάσεις» τους και την προφορική συνέντευξη. Σχεδιάζεται η πλήρης απαξίωση των αιρετών ως εκπροσώπων του οργανωμένου κλάδου. Έτσι εξηγείται γιατί ψαλιδίζεται σχεδιασμένα, με τη λογική της διολίσθησης, «η οργανική θέση».

Για τον μισθό μας

Σε μια εποχή αμύθητου πλούτου, με 4% αύξηση του ΑΕΠ και 2,6% της παραγωγικότητας οι κυβερνώντες, με πλάτες της «αντιπολίτευσης» και την ένοχη ανοχή των μεγάλων πλειοψηφιών ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, δίνουν «μισό καφέ αύξηση τη μέρα» σε επιδόματα ύποπτα. Με αγώνες κερδίσαμε αυξήσεις, οι κυβερνήσεις όμως μονιμοποίησαν το εξωδιδακτικό ως επίδομα, εισήγαγαν το κίνητρο απόδοσης και τώρα το προετοιμασίας (αύξηση17,5 €/μήνα το Α΄ εξάμηνο έως 105 €/μήνα το 2009) (που δεν μετρούν σε δώρα και συντάξεις), με στόχο την σύνδεσή τους στο βαθμολόγιο-μισθολόγιο, που ετοιμάζουν μεθοδικά… Σχέδια με «καρώτα και μαστίγια» ετοιμάζουν πάλι για το ασφαλιστικό-συνταξιοδοτικό…

ΤΕΑΔΥ…

α) Το νέο ασφαλιστικό συνταξιοδοτικό χρειάζεται και αφαίμαξη των αποθεματικών, σύμφυτη με μίζες και τζόγο στην χρηματαγορά.
β) Το «σκάνδαλο» με τα ομόλογα δεν είναι παρέκκλιση. Φανερώνει το σχέδιο για εγκατάλειψη του σημερινού «αναδιανεμητικού» συστήματος.

«Μετά από διαλογική συζήτηση συναινούντος και του κυβερνητικού Επιτρόπου ομόφωνα όπως αναθέσει στην ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ να προβεί … στην πώληση των ΟΕΔ 20ετούς διάρκειας… ονομαστικής αξίας 174.500.000,00 Ε …» (πρακτικά ΤΕΑΔΥ, συνεδρίαση 234, θέμα 4ο, 25-7-06). Το δόλωμα στους εκπροσώπους των παρατάξεων ήταν «…που διαπραγματεύονται σε τιμές κάτω του αρτίου. Με την πρόταση αυτή διασφαλίζει το ταμείο μας…».
Να ερωτηθούν στην ΑΔΕΔΥ οι μεγαλο-συνδικαλιστές (2 ΠΑΣΚ, 1 ΔΑΚΕ, 1 ΣΥΝ, 1 ΕΣΑΚ- ΔΕΕ_ΠΑΜΕ): Πως τα κατάφεραν και ομοφώνησαν με τους διορισμένους κυβερνητικούς;;;

Συνάδελφοι, -σσες
-Είναι ανάγκη να αποκτήσουμε όλοι ενιαία αντίληψη για την εκπαίδευση, από το νηπιαγωγείο μέχρι την έρευνα, ενιαία πάλη σε όλο το χώρο της εκπαίδευσης. Γι’ αυτό αποζητάμε την τριτοβάθμια εκπαιδευτική συνομοσπονδία. Η ΟΛΜΕ να παλεύει για εκπαιδευτική κλ. σύμβαση.

-Ο δρόμος για το ενιαίο και ολόπλευρο σχολείο όλων των παιδιών θα είναι μακρύς και επίπονος, με πλατιούς κοινωνικούς αγώνες.Απαιτεί εμβάθυνση και δοκιμές στο περιεχόμενο. Χρειάζονται ριζικές αλλαγές στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ώστε να μη έχουμε λειτουργικά αναλφάβητους και αδέξιους μαθητές μετά το Γυμνάσιο. Χρειαζόμαστε Λύκειο ενωμένο με τις προηγούμενες βαθμίδες μακριά από τον σημερινό του αντιφατικό ρόλο του.

-Χρειαζόμαστε να συμμαζέψουμε τη πολυδιασπασμένη ΤΕΕ σε ένα σχολείο, και μόνο στο ΥΠΕΠΘ.

-Χρειαζόμαστε εκπαιδευτικούς μόνιμους, όλους με οργανική θέση και καλοπληρωμένους, να ζουν αξιοπρεπώς με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση (1400 € βασικό καθαρό μισθό στο νεοδιόριστο). Ωρίμανση όπως έχει καταγραφεί στον κλάδο. Κατάργηση του ωρομίσθιου και μόνιμους διορισμούς. Στρατηγική επανακατάκτησης της επετηρίδας. 5% για την παιδεία τώρα!


Για την ΤΕΕ απαιτούμε ΕΔΩ και ΤΩΡΑ:

• Άµεση καθιέρωση 12χρονης υποχρεωτικής δηµόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλους, µε προοπτική το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο, µε εξασφάλιση αντισταθμιστικών μέτρων (οικονομικών και εκπαιδευτικών), που να το καθιστούν βιώσιμο.
• Κατάργηση του ν. 3475/06 για την πολυδιάσπαση της ΤΕΕ.
• Κατάργηση του συστήματος ΙΕΚ – ΚΕΚ - ΟΕΕΚ. Ενιαίος φορέας εκπαίδευσης το ΥΠΕΠΘ.
• Θέσπιση τουλάχιστον ενός μεταλυκειακού έτους ειδίκευσης για την παροχή πτυχίου επιπέδου ΙΙΙ στο ΕΠΑΛ.
Και σε κάθε περίπτωση:
• Όλες οι ειδικότητες, που τουλάχιστον «προβλέπει» ο ν. 3475/06, στα ΕΠΑΛ. Καμιά ειδικότητα εκτός ΥΠΕΠΘ. Καμιά υποχρεωτική μετάταξη εκπαιδευτικών εκτός ΥΠΕΠΘ.
• Να θεσμοθετηθεί φέτος η Α΄ τάξη ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ως υποχρεωτική. Καμιά σκέψη για μεταγυμνασιακά ΙΕΚ. Να μην κλείσει κανένα σχολείο ΤΕΕ – ΕΠΑΛ, άμεσα ή έμμεσα.
• Όχι στη φτηνή και ευέλικτη κατάρτιση των ΕΠΑΣ. Να μην ιδρυθεί καμιά ΕΠΑΣ, και ειδικά στα άλλα Υπουργεία. Οι σχολές ΟΑΕΔ να ενταχθούν στο ΥΠΕΠΘ.
• Διατήρηση του ειδικού ποσοστού εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση των αποφοίτων του ΕΠΑΛ για ένα μεταβατικό στάδιο, χωρίς το φίλτρο «10».

Συνάδελφοι, -σσες
Οι αντιπρόσωποι της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης στο 13ο συνέδριο της ΟΛΜΕ, θα χαράξουν στρατηγική, τακτικές και συμμαχίες, ώστε:

- Να οριστικοποιήσουμε τη νίκη στο Σύνταγμα και την ανάπτυξη και υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.
- Να αποκρούσουμε το φτωχό σχολείο της πληροφορίας και των χορηγών. Ενιαίο 12χρονο σχολείο (2 έτη προσχολική αγωγή), δίχρονες επαγγελματικές σχολές μετά από αυτό (ενταγμένες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
- Να αρνηθούμε το ξαναγράψιμο της ιστορίας των λαών στα πλαίσια υπερεθνικών ενώσεων, ώστε να τροποποιηθεί η συλλογική μνήμη προς όφελος της εμπορευματικής κυκλοφορίας - κερδοφορίας. Να αρνηθούμε την αποσπασματική γνώση. Να αρνηθούμε τους χορηγούς.
- Να συνθέσουμε δημιουργικά με βάση τις αποφάσεις του 12ου συνεδρίου, τις εμπειρίες των δύο ετών, τις νέες ανάγκες, την νέα πολιτική συγκυρία.
- Να αποκαλύψουμε τους νέους σχεδιασμούς της Ε.Ε. και Κυβέρνησης - Αντιπολίτευσης.
- Να αποφασίσουμε δράσεις με πανεκπαιδευτική όραση και λαϊκή αποδοχή!
- Να αποτινάξουμε την τρομοκρατία των διώξεων.

Ψηφοδέλτιο
Εκπαιδευτικής Παρέμβασης



Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης, 10ο Γυμν. Πάτρας
Αθανασόπουλος Άγγελος, Λύκ. Κάτ. Αχαΐας
Ανδριανόπουλος Κώστας, 15ο Γυμν.Πάτρας
Αρβανίτης Γιάννης, 6ο Λύκ.Πάτρας
Ασπρογέρακα Διονυσία, Γυμν. Δεμεν. Μεσσάτιδος
Βλάσση Γωγώ, 14ο Γυμν.Πάτρας
Γασπαρινάτου Χαρά, 10ο Λύκ.Πάτρας
Γεωργάκη Νάντια, 2ο ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Πάτρας
Δημόπουλος Βασίλης, Γυμν. Μαζαρ.Ωλενίας
Δημητροπούλου Μαρία, 5ο Γυμν. Πάτρας
Διαμαντοπούλου Μαρία, ΤΕΕ Ειδ Αγωγής Πάτρας
Διαμαντόπουλος Γιώργος, Λ. Καστρ. Ρίου
Καλλιμάνη Αθηνά, 8ο Γυμν. Πάτρας
Καραμπέρης Γιάννης, 1ο Λύκ.Πάτρας
Κωνσταντίνου Μαύρα, 7ο Γυμν. Πάτρας
Κοντζιά Βιβή, 10ο ΤΕΕ Πάτρας
Κύργιου Σβετλάνα, 18ο Γυμν. Πάτρας
Κωσταράς Γιώργος, Λύκ. Βραχνεΐκων
Κωστόπουλος Γιάννης, Γυμν. Κ. Αχαΐας
Κωστόπουλος Χρήστος, Γυμν. Οβρυάς Μεσσάτιδος
Λαΐου Έφη, 5ο ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Πάτρας
Λελοβίτης Παναγιώτης, Γυμν. Λακκόπετρας Λαρισσού
Μάλφας Γιώργος, 3ο Γυμν.- 11ο Λύκ. Πάτρας
Μήλιας Γιώργος, 1ο Λύκ. Πάτρας
Μπαρακίτη Βούλα, 7ο ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Πάτρας
Μπελερή Ντίνα, 7ο Λύκ. Πάτρας
Μπούρδαλας Παναγιώτης, Γ-Λ.Τ Χαλανδρίτσας Φαρρών
Μωραΐτη Μαρία, 21ο Γυμν. Πάτρας
Ντάφλος Γιώργος, 13ο Γυμν. Πάτρας
Οικονόμου Γιώτα, Γυμν. Βραχνεΐκων
Παναγόπουλος Νίκος, Αθλητ. Γυμν. Πάτρας
Πανούσος Βασίλης, Λύκ. Παραλίας
Παπαπαναγιώτου Παναγιώτης, Λ Παραλίας
Παπαστεφανόπουλος Τάσος, 6ο Γυμν. Πάτρας
Πυλαρινός Ηρακλής, 2ο Γυμν. Πάτρας
Σιάχος Χριστόφας, 5ο ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Πάτρας
Σταμούλης Θόδωρος, Λύκ Κάτω Αχαΐας - 3ο ΕΠΑΛ Πάτρας
Σταυριανού Σοφία, 1ο ΤΕΕ - ΕΠΑΛ Πάτρας
Τάσσης Γιώργος, 13ο Γυμν. Πάτρας
Τεκτωνίδου Δόμνα, 3ο Λύκ. Πάτρας
Τετράδη Γιάννα, Λύκ. Δεμενίκων Μεσσάτιδος
Τσάκας Παναγιώτης, 13ο Λύκ. Πάτρας
Τσουκαλάς Χρήστος, Γυμν. Δεμενίκων Μεσσάτιδος
Φραγκουλάκη Κατερίνα, Γυμν. Οβρυάς Μεσσάτιδος
Χαλικιάς Δημήτρης, 8ο Γυμν. Πάτρας
Χουσάκου Λίτσα, Γυμν. Λάππα Λαρισσού



Στηρίξτε και ψηφίστε,
δυναμώστε την
Εκπαιδευτική Παρέμβαση

Για ένα νικηφόρο εκπαιδευτικό κίνημα

Εκλογές την Τετάρτη 23 Μαΐου 2007,
από 08.30πμ έως και 19.00μμ, στο συγκρότημα Τεμπονέρα

http://www.paremvasi-axaias.org/

Πάτρα, Μάης 2007

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.05.2007 13:25:30
 
Αναγνώσθηκε 439 φορές