Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

ΤΟ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΠΣ: «ΚΟΙΝΩΝΙΟΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ»

ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: «ΒΙΟΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΝΕΥΡΟΕΠΙΣΤΗΜΕΣ & ΜΑΘΗΣΗ»

ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΧΟΡΗΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ

διοργανώνουν το

3ο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

με θέμα

 "Τον κόσμον μού έδωσαν Ελληνικόν"

(Δελφοί 20-26 Αυγούστου 2007)

 

 

 

Τον κόσμον μού έδωσαν Ελληνικόν

Τα δεδομένα που έχουν δημιουργήσει τα γεγονότα της παγκοσμιοποίησης οδηγούν σε έναν γενικό προβληματισμό για την ανθρωπότητα, που χρειάζεται μια ολιστική προσέγγιση, διότι δεν είναι μόνον θέμα αρχών, αλλά και αξιών. Ο σκοπός του θερινού σχολείου είναι να αναδείξει την δυναμική και τις δυνατότητες του αξιακού συστήματος του Ελληνισμού, ως βέλτιστη λύση του προβλήματος της παγκόσμιας ισορροπίας.

 

Le monde m'a été donné grec

Les données créées par les évènements de la mondialisation mènent à une problématique pour l'humanité, qui nécessite une approche holistique car il ne s'agit pas seulement d'un problème de principes mais de valeurs. L'objectif de l'école d'été est de mettre en évidence la dynamique et les possibilités du système de valeurs de l'hellénisme en tant que solution optimale du problème de l'équilibre mondial. 

 

The cosmos they gave me Hellenic

The data created by the events of globalization lead to a general reflection on humanity, which needs a holistic approach, because the problem is not only a matter of principles, but of values as well. The aim of this summer school is to highlight the dynamics and the possibilities of the system of values of Hellenism, as the optimal solution of problem of world equilibrium.

 

 

Φιλοσοφία

Υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου Αθηνών και την Διεύθυνση του Εργαστηρίου «Βιοφυσικό Περιβάλλον: Νευροεπιστήμες και Μάθηση» και την επιστημονική ευθύνη της μεταπτυχιακής κατεύθυνσης «Κοινωνιοβιολογία, Νευροεπιστήμες και Εκπαίδευση», λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια στους Δελφούς, κάθε Αύγουστο, ένα μεταπτυχιακού επιπέδου θερινό σχολείο με διαφορετική κάθε φορά θεματική περιοχή. Φέτος, λαμβάνει χώρα το 3ο Θερινό Σχολείο που συμπίπτει με την επέτειο εορτασμού των 170 χρόνων του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στα πλαίσια αυτής της ετήσιας πανεπιστημιακής δραστηριότητας, ανταποκρινόμενοι σε μια στροφή της παγκόσμιας κοινότητας στην Ελληνική κοσμοθεωρία και στο σύνολο των αξιών, που αυτή καλλιέργησε, αφιερώνουμε την θεματολογία του 3ου Θερινού Σχολείου στην παγκοσμιότητα της Ελληνικής κοσμοθεωρίας, ως μια συνδρομή στην προσπάθεια της συνείδησης της παγκόσμιας κοινότητας-

"...να αντλήσει απ' τα βάθη του προαιώνιου εαυτού της όχι μόνο την επίλυση των πιο επειγόντων ζωτικών της προβλημάτων, ανεξάρτητα από κάθε τυπικό ιστορικό μιμητισμό, αλλά πάνω απ' όλα...για να δώσει στην επίλυση αυτών των προβλημάτων την καθολική, την πιο φωτεινή, την καθαρότερη μορφή" (Άγγελος Σικελιανός, Πεζός Λόγος Β΄)

 

* * *

 

Θεματολογία

Η θεματολογία των εισηγήσεων θα αποσκοπεί στο να καταδείξει ότι ο Ελληνικός Πολιτισμός και ιδιαίτερα το ελληνικό σύστημα αξιών περιέχει απαντήσεις στα θεμελιώδη ερωτήματα/προκλήσεις της εποχής μας και δίνει λύσεις στα μεγάλα προβλήματα των καιρών μας. Με βάση τα παραπάνω, επιλέγονται τα εξής θεματικά πεδία:

  1. Κοινωνία - Οικονομία

  2. Πολιτική (εθνική και διεθνής)

  3. Παιδεία - Πολιτισμός

  4. Βιοηθική - Περιβάλλον

  5. Επιστήμη - Επιστημονική Δεοντολογία

Οι εισηγήσεις θα απαντούν στα σχετικά με τα παραπάνω πεδία ερωτήματα-προκλήσεις της εποχής μας και θα προτείνουν λύσεις στα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα:

  • Κράτος Δικαίου, αειφόρος ανάπτυξη και δεοντολογία του 'ευ επιχειρείν'.

  • Ο παγκόσμιος πληθυσμός φτωχαίνει, ενώ ταυτόχρονα ένα πολύ μικρό ποσοστό του πληθυσμού της γης γίνεται ολοένα και πλουσιότερο, εξαθλιώνοντας τους 'πολλούς'.

  • Φαινόμενα νέων μορφών δουλείας που δεν συγκρίνονται με τις παλαιότερες μορφές. Ειδεχθείς μορφές βίας και κοινωνικού αποκλεισμού.

  • Χρηματιστηριακή αποτίμηση της ανθρώπινης αξίας.

  • Η σύγχρονη πολιτική αδυνατεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα των ανθρώπων και των κοινωνιών, ενώ ταυτόχρονα φαλκιδεύει κάθε όρο και όριο του πολιτισμού του ανθρώπου, προκειμένου να εξυπηρετήσει ακόμη και άνομα συμφέροντα. Πώς όμως πρέπει να σκέφτεται και να δρα ο πολιτικός; Ποιά η αληθινή φύση και ο σκοπός της πολιτικής;

  • Στις μέρες μας τίθενται επιτακτικά τα ερωτήματα της βιοηθικής, όπως και η μη αναστρέψιμη οικολογική καταστροφή του πλανήτη.

  • Φαινόμενα νεο-μεσαιωνισμού στην πανεπιστημιακή έρευνα.

  • Η επιστημονική δεοντολογία δεν είναι δυνατόν να έπεται της επιστημονικής ανακάλυψης, αλλά να συμπορεύεται μαζί της, για να προφυλάσσει την ζωή και τις αξίες της φύσης. Το 'άξιον εστί' της επιστήμης αφορά και την πανεπιστημιακή έρευνα.

Όλα τα παραπάνω θέτουν την αδήριτη αναγκαιότητα του 'ευ επιχειρείν' σε συνθήκες που ευργετούν την κοινωνία. Ο Ελληνισμός, το σύστημα αξιών και η κοσμοθεωρία του μπορούν και πρέπει επιτέλους να δώσουν καίριες απαντήσεις στα προβλήματα της ανθρωπότητας.


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 

http://benl.primedu.uoa.gr/conference/school_delphi_07.html



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 09.05.2007 11:20:01
 
Αναγνώσθηκε 756 φορές