Διαφόρων Φορέων

Συντονιστικό Όργανο Ενώσεων Εκπαιδευτικών Μουσικής

·                     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ

·                     ΘΕΣΣΑΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ

·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ

·                     ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

              

Πανελλήνια  Ένωση Γονέων  Μουσικών   Σχολείων

·                     ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΝΩΣΗ  ΓΟΝΕΩΝ  ΜΟΥΣΙΚΩΝ   ΣΧΟΛΕΙΩΝ

 

 

                                                                           15   MAΡΤΙΟΥ  2007


Δελτίο τύπου



ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΤΙΣ 9.3.2007

 ΓΙΑ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

 

Η ανάγνωση του παρακάτω κειμένου θα σας δώσει την ευκαιρία να εκτιμήσετε ή και να θαυμάσετε την πληρότητα, την ευθύτητα, την ειλικρίνεια και την τεκμηρίωση των απαντήσεων του Υφυπουργού Παιδείας κ. Γ. Καλού στην Επερώτηση Βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης με θέμα τα Μουσικά Σχολεία, που συζητήθηκε στη Βουλή των Ελλήνων το μεσημέρι της Παρασκευής 9/3/2007.

 

Σε όσους δυσκολευτούν να πιστέψουν ότι αυτή η παράθεση των βασικών σημείων της συζήτησης μπορεί να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τους συνιστούμε να αναγνώσουν τα δημοσιευμένα Πρακτικά της Βουλής στην ιστοσελίδα της www.parliament.gr.

 

Ο υφυπουργός ανάλωσε το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου των ομιλιών του για να επιπλήξει την σημερινή Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι επέλεξε τα Μουσικά σχολεία για να κάνει "πολιτικό παίγνιο", καθώς και για όσα εκείνη δεν έκανε όταν ήταν στην Κυβέρνηση. Όση αλήθεια κι αν υπήρχε στα λόγια του, το ζητούμενο ήταν να απαντήσει ΣΕ ΜΑΣ, μουσικούς και γονείς, για τα ΔΙΚΑ ΤΟΥ πεπραγμένα. Όμως, δυστυχώς, δεν το έκανε.

 

Στις καταγγελίες του εισηγητή της Αντιπολίτευσης ότι η χρηματοδότηση της Παιδείας μειώθηκε αντί να αυξηθεί όπως υποσχόταν η Κυβέρνηση προεκλογικά και ότι ουδέποτε ο Πρωθυπουργός συνεκάλεσε το Υπουργικό Συμβούλιο για θέματα Παιδείας, ο Υφυπουργός δεν έδωσε καμία απάντηση. Δεν προσπάθησε καν να υπερασπιστεί τον προϊστάμενό του Πρωθυπουργό που καταγγέλθηκε ευθέως ως ανακόλουθος, σε σχέση με δηλώσεις του περί προτεραιοτήτων και "προσωπικού οράματος" για την επένδυση στην Παιδεία.

Στις καταγγελίες της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων, έως και με επιστολή στον Πρωθυπουργό, για τις χιλιάδες χαμένες ώρες μουσικών μαθημάτων, το γενικό οργανωτικό χάλι και την διαφαινόμενη απαξίωση του θεσμού των Μουσικών Σχολείων, το αρχικό του σχόλιο ήταν ότι "ένας τέτοιος φορέας μπορεί να γράψει οτιδήποτε, μέχρι και υπερβολές, και ξέρουμε ότι υπάρχουν επηρεασμοί στα διοικητικά συμβούλια αυτών των συλλόγων" (υπονοώντας άραγε κομματικές σκοπιμότητες;) και στη συνέχεια, αφού εκλήθη να διαψεύσει τα στοιχεία που οι Γονείς παραθέτουν, αρκέστηκε σ' ένα "δεν συμφωνούμε με τους Γονείς". Δηλαδή, δεν καθυστέρησαν οι προσλήψεις, δεν χάθηκαν ώρες, όλα καλά… Δεν παρέλειψε επίσης να θεωρήσει στοιχείο μη πειστικότητας των καταγγελιών των γονέων το ότι ένα από τα σχετικά έγγραφα ήτανπολύ πρόσφατο!!! "Τουλάχιστον δεν το στηρίζατε σε ένα προγενέστερο έγγραφο; Θα ήσασταν περισσότερο πειστικοί". (Έτσι αποδεικνύονται και αποκαλύπτονται οι σκοτεινές σκοπιμότητες…).

Για το πρόβλημα της αδιαφάνειας που προκύπτει από την παράνομη μη κύρωση και δημοσίευση των αξιολογικών πινάκων των ωρομισθίων, κατακεραύνωσε τους επερωτώντες ότι οι πίνακες των αναπληρωτών κυρώθηκαν με υπουργική απόφαση. Επειδή όμως εκείνοι επέμειναν ότι για των ωρομισθίων τον πίνακα έγινε λόγος, είπε "θα σας απαντήσω για τους ωρομίσθιους παρακάτω", χωρίς όμως να πει στη συνέχεια τίποτα απολύτως εκτός του "εκείνο που ενδιαφέρει και κυρώνονται είναι οι πίνακες των αναπληρωτών" (!). Την ίδια σιωπή τήρησε και για το θέμα των ενστάσεων των οποίων την τύχη κανείς δεν γνωρίζει, ενώ υποστήριξε ότι "το πήγαινε-έλα των πινάκων είναι ακριβώς η καταξίωση της διαφάνειας", αναφερόμενος στις συνεχόμενες, με συνεχείς αλλαγές, αναρτήσεις τους στο διαδίκτυο.

Για τον παράνομο παραγκωνισμό της Καλλιτεχνικής Επιτροπής από τον θεσμικό της ρόλο που είναι να εισηγείται και να αποφασίζει για τα μουσικά πράγματα, αρχικά απάντησε ότι "δεν είναι η Καλλιτεχνική Επιτροπή εκείνη η οποία, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, αποφασίζει για τους πίνακες". Στην επιμονή των επερωτώντων ότι ο ίδιος πριν δύο μήνες επικαλέστηκε τον Νόμο που ορίζει τα καθήκοντά της, τήρησε σιγή σαν να μην άκουσε. Ακόμη, επέρριψε στην Καλλιτεχνική Επιτροπή την ευθύνη ότι, ενώ της είχε ζητηθεί, δεν έστειλε εγκαίρως την πρότασή της για τα αναλυτικά προγράμματα κι έτσι ανατέθηκαν σε Επιτροπή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Δεν απάντησε όμως στην ερώτηση που αφορούσε την σύνθεση αυτής της Επιτροπής ώστε να διαπιστωθεί ποια η σχέση των μελών της με την εκπαιδευτική πραγματικότητα των Μουσικών Σχολείων. Αντιθέτως, επιχείρησε να υποστηρίξει ότι οι εισηγήσεις του Π.Ι. εγκρίθηκαν και από την Κ.Ε., η οποία, όμως, προς τιμήν της, δεν υπέκυψε στις πιέσεις να τις προσυπογράψει χωρίς να προλάβει καλά-καλά να τις διαβάσει, πριν να συζητηθεί η επερώτηση!

Σημειώνουμε εδώ ότι γίνεται μεγάλος αγώνας εκ μέρους του Υπουργείου για να περάσουν τα θέματα μουσικής στα Υπηρεσιακά Συμβούλια, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο κλπ. ώστε οι μουσικοί να μην έχουν τον έλεγχό τους: "Θα πρέπει να καταλάβετε ότι εμείς έχουμε μία άλλη στόχευση. Υπάρχει πολιτική ηγεσία η οποία αποφασίζει και αναλαμβάνει τις ευθύνες της, δεν κυβερνά η Καλλιτεχνική Επιτροπή".

Για τους καθηγητές παραδοσιακών οργάνων που εκδιώκονται σταθερά από την εκπαίδευση, δήλωσε ότι έπρεπε να τους έχουν τακτοποιήσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και τώρα είναι αργά! "Τότε είχατε δίκιο. Τότε θα σας χειροκροτούσαμε, αν το είχατε κάνει. Τώρα εμείς τι θα πούμε σε αυτούς που βγαίνουν από τα ΤΕΙ; Ότι κακώς πήγατε σε αυτά;". Στη συνέχεια αναφέρθηκε σε παράδειγμα εμπειροτέχνη στο κλαρίνο με βεβαίωση αποφοίτησης από την Β' Γυμνασίου που διορίστηκε προ ετών, για να εξηγήσει γιατί δεν πρόκειται πια να διοριστούν καθηγητές παραδοσιακών έστω και με απολυτήριο Λυκείου και Πτυχίο Βυζαντινής Μουσικής. "Όταν δεν υπάρχουν δυνατότητες να καλυφθούν τα κενά από πανεπιστημιακής εκπαίδευσης παραδοσιακούς μουσικούς, είναι βέβαιο ότι εκείνοι - που κι εμείς τους τιμάμε αλλά δεν τους εξαπατούμε - οι μη πτυχιούχοι, οι μη προσοντούχοι καθηγητές παραδοσιακών οργάνων θα βρίσκουν και αυτοί δουλειά στο ελληνικό σχολείο όσο υπάρχουν κενά". Δηλαδή, δεν θα αξιολογηθούν, δεν θα διοριστούν, αλλά θα δουλεύουν επ' αόριστον ωρομίσθιοι με 20 ώρες ως "ιδιώτες" και "έκτακτες ανάγκες".

Για την απαράδεκτη (για πολλοστή φορά) συμπεριφορά του Ειδικού Γραμματέα Κ. Ράμμα προς τους εμπειροτέχνες μουσικούς με εκφράσεις του τύπου "Δεν μπορώ να ασχολούμαι συνέχεια μαζί σας - επιτέλους, είσαστε εμπειροτέχνες, δεν είσαστε εκπαιδευτικοί" (!), αλλά και για τον κατακερματισμό της προϋπηρεσίας εμπειροτεχνών με πτυχίο μεταξύ των πινάκων ΤΕ και ΕΜ, δεν δόθηκε καμία απολύτως απάντηση.

Ομοίως δεν απαντήθηκε και το ερώτημα για την πρωτοφανή αδικία που υφίστανται απόφοιτοι ΑΕΙ να προσλαμβάνονται ως καθηγητές οργάνων με μισθό ΤΕ στα Μουσικά σχολεία.

Η εφαρμογή του νόμου για εξετάσεις και πτυχία στα μουσικά σχολεία που έχει ατονήσει δεν έτυχε και αυτή κάποιας απάντησης.

Τα προπαρασκευαστικά τμήματα για μαθητές Δημοτικού, στήριγμα και φυτώριο των Μουσικών Σχολείων, για των οποίων την συνέχιση και αναβάθμιση είχε ο ίδιος δεσμευτεί στη Βουλή, απάντησε ότι δεν πρόκειται να ξαναδημιουργηθούν, επειδή "η ύλη αυτή που επικαλείται η Καλλιτεχνική Επιτροπή ως απαραίτητη, ήδη διδάσκεται σε ένα μεγάλο μέρος της στα απογευματινά ωράρια όλων των ολοήμερων σχολείων της χώρας". Ταυτόχρονα, "έχουμε αναθέσει σε άτυπη επιτροπή να δει πώς θα βελτιωθεί αυτό το πρόγραμμα μουσικής παιδείας στο ολοήμερο για να μπορέσουμε να καλύψουμε στο 100% την ανάγκη που ίσως δημιουργεί η κατάργηση αυτών των τμημάτων". Για όποιον γνωρίζει έστω και λίγο το σκοπό και το ρόλο του μαθήματος μουσικής, αλλά και τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων γενικότερα, η απάντηση αυτή ακούγεται τουλάχιστον εκτός τόπου και χρόνου και εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Για τις καθυστερημένες αλλά και ανεπαρκείς σε αριθμό προσλήψεις των προσωρινών μουσικών υποστήριξε ότι πέρυσι προσελήφθησαν περίπου 500 αναπληρωτές, αριθμός που καλύφθηκε φέτος με τους περίπου 240 30μηνίτες, 40 πολυτέκνους και 140 αναπληρωτές (άθροισμα 420) και επί λέξει "διαθέσαμε στις κατά τόπους διευθύνσεις επτά χιλιάδες ώρες εβδομαδιαίως για την πρόσληψη ωρομισθίων όπου δεν δικαιολογείται η πρόσληψη αναπληρωτή, συνεπείς προς αυτό που είχαμε δηλώσει, λόγω των ολίγων ωρών απασχόλησης που απαιτούν ορισμένα όργανα στη διδασκαλία τους". Προφανώς όποιος αντιτάξει για παράδειγμα τις δεκάδες ώρες διδασκαλίας πιάνου ή κιθάρας που έχουν μοιραστεί ανά 11 σε ωρομισθίους είναι κοινός συκοφάντης ή φαντασιόπληκτος. Επιπλέον, σύμφωνα πάντα με τον υφυπουργό, υπάρχουν πιστώσεις ωρομισθίων που δεν έχουν ακόμα απορροφηθεί επειδή υπάρχει πλεόνασμα, δηλαδή όλα τα κενά έχουν καλυφθεί και περισσεύουν και χρήματα (!), οπότε αποδεικνύεται η κυβερνητική φροντίδα.

Για τα θέματα προμήθειας μουσικών οργάνων και παράδοσης κτηρίων δόθηκαν απαντήσεις με στοιχεία ότι προχωρούν. Με αυτό το επιχείρημα αρνήθηκε ο υφυπουργός ότι υποβαθμίζονται τα μουσικά σχολεία.

Για το θέμα του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ενημέρωσε τη Βουλή ότι θα προταθούν 120 θέσεις και (βάσει της νόμιμης ποσόστωσης 60%-40%) άλλες 80 με προϋπηρεσία και ότι "βάσει των καταγεγραμμένων κενών των οργανικών θέσεων για τις συγκεκριμένες διδασκαλίες στα Μουσικά Σχολεία, είναι ικανοποιητικός ο αριθμός των διακοσίων για να γίνει η προκήρυξη". Στο μεταξύ, ασφαλείς πληροφορίες μέσα από το Υπουργείο μιλούν για διαγωνισμό που θα αφορά μόνο τις κατηγορίες ΠΕ 16.01 και 02 και καθόλου για προετοιμασία επιτροπών που θα εξετάσουν δεξιότητες στα μουσικά όργανα, ώστε αυτές οι 200 θέσεις να αφορούν πράγματι τα Μουσικά Σχολεία. Μακάρι στο συγκεκριμένο να βγούμε εμείς ψεύτες.

Αυτή τη φορά, ούτε καν υποσχέσεις δεν μας έδωσαν. Μόνον ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Κ. Τασούλας μας ενημέρωσε ότι "…. Το ενδιαφέρον της Κυβέρνησης για τα Μουσικά Σχολεία θα συνεχιστεί και θα ολοκληρωθεί….".

"...Η επένδυση στην Παιδεία είναι η πρώτη μας επιλογή και το προσωπικό μου όραμα είναι αυτό. Βασική μας αρχή είναι ο διάλογος, η συνεννόηση, η σύνθεση...", δήλωνε λίγο μετά τις τελευταίες εκλογές ο Πρωθυπουργός Κ.Καραμανλής. Κι όμως, μέχρι σήμερα, δεν έχει υπάρξει υπάρχει ούτε διάλογος, ούτε συνεννόηση με το Υπουργείο Παιδείας, παρά μόνο προσπάθεια αποσύνθεσης των Μουσικών Σχολείων που αντιμετωπίζονται όχι ως θεσμός κοινωνικά και παιδαγωγικά πολύτιμος, αλλά ως οικονομικά ασύμφορος.

 

Μόνη ελπίδα για καλύτερα Μουσικά Σχολεία είναι η συνεργασία και ο συντονισμός καθηγητών, μαθητών και γονέων, που πρέπει να αγωνιστούν για άμεση κάλυψη των απαραίτητων οργανικών θέσεων από καθηγητές όλων των ειδικοτήτων, γενικής και μουσικής παιδείας. Η πολιτεία οφείλει να αξιοποιήσει το εκπαιδευτικό δυναμικό, ιδίως της παραδοσιακής μουσικής, που έχει προσφέρει σημαντικά στα Μουσικά Σχολεία, αλλά τώρα εκδιώκεται από αυτά καθώς –χωρίς δική του ευθύνη- στερείται κατάλληλων τίτλων σπουδών. Το ΥΠΕΠΘ οφείλει να παράσχει παιδαγωγική και άλλη επιμόρφωση, που θα οδηγήσει στη χορήγηση κατάλληλων τίτλων σπουδών στους εκπαιδευτικούς αυτούς, «εμπειροτέχνες» και «ωδειακούς».

Δυστυχώς ο διάλογος του Υπουργείου Παιδείας με τους φορείς των μουσικών σχολείων είναι μια ξεχασμένη υπόθεση. Στο πλαίσιο αυτό οι καθηγητές και οι γονείς προτείνουμε τη διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων διαμαρτυρίας μεταξύ των οποίων και τη διοργάνωση μεγάλης συναυλίας διαμαρτυρίας από καθηγητές και μαθητές των Μουσικών Σχολείων. Η συναυλία αυτή, που μπορεί να γίνει στην Αθήνα αλλά και σε άλλες πόλεις. Θα είναι ο τρόπος μας να καταγγείλουμε την απαξίωση της παραδοσιακής μουσικής και των Μουσικών Σχολείων και των ανθρώπων που τα υπηρετούν, που οδηγούνται από την σημερινή κυβέρνηση εκτός των κόλπων της δημόσιας εκπαίδευσης.

 

Για το Συντονιστικό όργανο Ενώσεων         Εκπαιδευτικών Μουσικης 

 

Υπευθυνοι  Επικοινωνιας 

Μακαντασης Θεμιστοκλης

makadiver@hotmail.com

Στανιση Νικη

Παναγιωτίδης Νικος

 

 

 Για την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών Σχολείων

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  Ο Γ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Ζ. ΦΩΤΙΑΔΗΣ       Α. ΚΑΡΚΑΝΗΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.04.2007 16:05:01
 
Αναγνώσθηκε 1359 φορές