Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΠΕΤΕΕΜ 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ            ΑΘΗΝΑ 16-3-2007
ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ             ΠΡΑΞΗ 3/Δ.Σ.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ 

ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ1­ ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ

ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ - ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1974                                                      

Προσωρινή Δ/νση:  ΟΛΜΕ

Ερμού & Κορνάρου 2

Τηλ.  210 3230073                                                                 

FAX. 210 3227382 - 3311338    

www.te01.gr

Τηλ. Προέδρου:  6977 982673, 

Mail: kkordato@otenet.gr

Αντιπροέδρου: 6937305820,

Mail: pchrist@sivitanidios.edu.gr

Γραμματέα 6973804297,  Mail: bkaloud@in.gr 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Νο 1

 

Βροντερό παρόν έδωσαν οι καθηγητές ΤΕ1 - στη συγκέντρωση στη Λάρισα (9-3-2007)

 

 

 

·         «Καταδικάστηκε η αλαζονεία και αυθαιρεσία της τοπικής Διοίκησης Δ/θμιας Εκπ/σης»     



Τη Πέμπτη 9 Μαρτίου 2007 ώρα 8μμ στα γραφεία της
ΕΛΜΕ Λάρισας η
Π.Ε.Τ.Ε.Ε.Μ – Κλάδου ΤΕ1, ΠΑΤΕΣ – ΣΕΛΕΤΕ πραγματοποίησε συγκέντρωση- συνέλευση με μεγάλη επιτυχία αφού έλαβε μέρος το σύνολο των συναδέλφων ΤΕ1 και ΔΕ1 που εργάζονται στα ΤΕΕ-ΕΠΑ.Λ του νομού και ευρύτερα στην περιφέρεια Θεσσαλίας.

 

Στη συγκέντρωση-συνέλευση παραβρέθηκε ο Πρόεδρος Κώστας Κορδάτος και το μέλος του Δ.Σ  από τη Πανελλήνια Ένωση-Κλάδου ΤΕ1 Θανάσης Γκάτσιος.

 

Η μεγάλη συμμετοχή των συναδέλφων φανερώνει το ενδιαφέρον για την ενημέρωσή τους και την αγωνία που υπάρχει στο κλάδο ενόψει μάλιστα των εξελίξεων στη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση που εξήγγελλε το Υπουργείο Παιδείας σχετικά με τα ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑΣ.

 

Το νέο Δ.Σ της Ένωσής μας ως κλαδικό σωματείο στα πλαίσια των αποφάσεων της Γεν. Συνέλευσης (16-12-2006) πραγματοποιεί  περιοδείες σε όλη τη χώρα προκειμένου να επανασυνδεθεί με τους υπηρετούντες συναδέλφους και να γνωρίσει από κοντά τα προβλήματα των σχολικών μονάδων της ΤΕΕ όλης της χώρας. Με αυτή την έννοια προγραμμάτισε τη πρώτη συγκέντρωση στη περιφέρεια μπροστά στις εξελίξεις στη ΤΕΕ με τη λειτουργία των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ και για τα προβλήματα που υπάρχουν τοπικά στη Λάρισα τα οποία έχουν δημιουργηθεί (με ευθύνη της διοίκησης Δ.Ε. Ν. Λάρισας) σε βάρος συναδέλφων του κλάδου μας και των εργαστηρίων γενικότερα.

 

Στην αρχή της εκδήλωσης χαιρετισμό απηύθυναν συνάδελφοι εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων, όπως ο Θεοφάνης Νανούλης από την ΟΛΤΕΕ, από την ΕΛΜΕ Λάρισας οι Νίκος Καρκαλής, Χρήστος Ντελής και ο Γιώργος Παζιάνας, καθώς επίσης και ο αν. αιρετός του ΠΥΣΔΕ Λάρισας Χρήστος Παλάτος. 

 

Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι του παραρτήματος έθεσαν στο Προεδρείο της Πανελλήνιας Ένωσης την αγωνία των παρισταμένων και ανέφεραν ορισμένα προβλήματα που την εποχή αυτή απασχολούν το κλάδο, την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία της Λάρισας, όπως:

 

1.    Για την αυθαίρετη και χωρίς λόγο απόσπαση της συναδέλφισσας Μαρδάνη Γεωργίας ειδικότητας σχεδιαστών του 4ου ΕΠΑ.Λ-ΤΕΕ αρχικά στο ΕΕΕΕΚ Λάρισας για να διδάξει σχέδιο σε σχολείο ειδικής αγωγής και στη συνέχεια (ύστερα από ένστασή της) αφού είδαν την άστοχη απόφασή τους την μετακινούν για γραμματειακή υποστήριξη του 7ου Γ/σιου Λάρισας, καταργώντας, ουσιαστικά την εκπαιδευτική της ιδιότητα, την αρχαιότητα στην οργανική θέση και την μοναδική ειδικότητα των σχεδιαστών στο νομό μετά το Α’ τετράμηνο κατά παρέκκλιση του Π.Δ. 50/1996, του άρθρου 12 Π.Δ. 100/1999 και του άρθρου 1 Π.Δ. 269/2000 χωρίς αξιολόγηση των πραγματικών στοιχείων και παρά την αντίθετη απόφαση του Δ/ντή και του Συλλόγου των διδασκόντων του 4ου ΕΠΑΛ. Όσον αφορά τη διδασκαλία του μαθήματος του σχεδίου, το αποτέλεσμα ήταν να εκδιώκεται η μοναδική εκπαιδευτικός σχεδιάστρια από το σχολείο που υπηρετεί από το 1996 παρερμηνεύοντας κατά το δοκούν τις σχετικές οδηγίες της Γ2/3325/4.9.89 και καταργώντας την 1η και 2η ανάθεση του κλάδου ΤΕ01- της μοναδικής ανάθεση της ειδικότητας Σχεδιαστών βγάζοντάς την από την αίθουσα διδασκαλίας, για να ευνοηθεί ίσως άλλος συνάδελφος άλλου κλάδου με κοινή ανάθεση του μαθήματος του σχεδίου, αλλά όμως που είναι ο τελευταίος τοποθετηθείς στο σχολείο αυτό, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου σχολικού συμβούλου.

 

2.    Για τις αλόγιστες και προκλητικές μετακινήσεις συναδέλφων ΔΕ (βοηθών εργαστηρίων) σε περιφερειακά σχολεία της Λάρισας στη μέση της σχολικής χρονιάς, κατά παρέκκλιση των σχετικών αποφάσεων και οδηγιών του ΥΠΕΠΘ, χωρίς να  λαμβάνονται υπόψη οι ανάγκες κάθε σχολικής μονάδας που ανήκουν οργανικά οι συνάδελφοι αυτοί (ενώ δεν έχουν διατεθεί ακόμα στα ΣΕΚ!!!), αλλά ούτε και οι κοινωνικοί λόγοι που προβάλουν οι συνάδελφοι. Η εκ των υστέρων (μετά τη παρουσία μας στη περιοχή και από το θόρυβο που δημιουργήθηκε) με επιλεκτικό τρόπο (κάτω από τις ενοχές τους) στέλνουν τώρα ένα συνάδελφο τεχνίτη ψύξης στο 1ο ΕΠΑΛ-ΤΕΕ Φαρσάλων για 7 ώρες!!! ενώ ήδη καλύπτει 21 ώρες και προσφέρει επιπλέον υπηρεσίες συντήρησης στο ΣΕΚ που ανήκει. Στη περίπτωση αυτή το ΠΥΣΔΕ έπρεπε να είχε διαθέσει για αποκλειστική απασχόληση στο 3ο ΣΕΚ Λάρισας το συνάδελφο σύμφωνα με τον Ν. 1566/85 και τη Γ2/5219/18.12.1991 (καθήκοντα ΔΕ1), όπως και όλους τους άλλους καθηγητές εργαστηρίων. Στη μετακίνηση αυτή δεν έχουν λάβει καν υπόψη ούτε τους σοβαρούς οικογενειακούς λόγους υγείας που έχει ο συνάδελφος, ενώ θα διανύει καθημερινά 90 χιλ. (από την Α’ περιοχή  στη Γ΄) επειδή  δεν φρόντισε η διοίκηση να προσλάβει έγκυρα καθηγητές  για τα σχολεία της περιφέρειας, όπου θα δίνονταν οριστική λύση, δοκιμάζοντας έτσι και τις αντοχές του συν. κινήματος στην περίπτωση. 

 

3.    Προκειμένου να φανούν αρεστοί (ενόψει των υπηρεσιακών κρίσεων) ότι δήθεν νοικοκυρεύουν τα πράγματα στα πλαίσια της οικονομικής πολιτικής λιτότητας στην εκπ/ση και για τον αποπροσανατολισμό των εκπαιδευτικών για όλα αυτά που σχεδιάζονται εν κρυπτώ, τα οποία θα έχουν αρνητικές συνέπειες σε όλους (μαθητές, γονείς, εκπ/κούς) και με έναν αλαζονικό και αυταρχικό τρόπο θέλουν να αφαιρέσουν κεκτημένα κλαδικά δικαιώματα, δηλαδή τη μονιμότητα και την οργανικότητα για την επιβολή την ευέλικτων εργασιακών σχέσεων εργασίας.

 

4.    Για αυτό το εκρηκτικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί στους εργαστηριακούς καθηγητές του νομού Λάρισας από την επιλεκτική και ευνοιοκρατική πολιτική, υπεύθυνη είναι η διοίκηση Δ/θμιας Εκπ/σης μαζί με το αρμόδιο Γραφείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Λάρισας, αφού προσπαθούν με επίδικες αποφάσεις και ενέργειες να «εκδικηθούν» συναδέλφους στο όνομα του ότι δήθεν.. εφαρμόζουν το νόμο.. ή ότι δίνουν λύσεις σε ζητήματα τα οποία έχουν ρυθμιστεί στην εκπ/κή διαδικασία οριστικά χρόνια τώρα.

 

Κατά τη διάρκεια της Γεν. Συνέλευσης έλαβαν το λόγο αρκετοί συνάδελφοι και αναφέρθηκαν με αγωνία για το νέο τοπίο που δημιουργείται στη ΤΕΕ. Ακούστηκαν παράλληλα αρκετά προβλήματα για την περιοχή, όπως ο νέος σχεδιασμός γα τα σχολεία του νομού σχετικά με τη μετατροπή όλων των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και ιδιαίτερα των περιφερειακών, για τον περιορισμό στις ιδρύσεις των ΕΠΑΣ, στις ειδικότητες, στις αυθαίρετες μετακινήσεις συναδέλφων σε άλλες περιοχές που πραγματοποιεί το Γραφείο Ε.Ε. και το ΠΥΣΔΕ, στην ανεπάρκεια κονδυλίων για την πρόσληψη αναπληρωτών σε θέσεις που τώρα μετακινούν τους μόνιμους συναδέλφους για να κλείσουν τα μάτια στην τοπική κοινωνία, στον ιδιότυπο αυταρχισμό και στην αλαζονεία της προϊσταμένης Γραφ. Ε.Ε. και της διοίκησης γενικότερα, καθώς και στην επιλεκτική πολιτική σε βάρος συναδέλφων μονίμων και αδιόριστων με την αναίτια ανάκληση της πρόσληψης αναπληρωτή ΔΕ01-13 (ξυλουργού), μετά τη ανακοίνωσή της. χωρίς να έχει προληφθεί μέχρι σήμερα κάποιος άλλος συνάδελφος στη θέση αυτή, ενώ οι μαθητές τις ειδικότητας αυτής αντί να ασκούνται στο εργαστήριο με τον ειδικό και έμπειρο τεχνίτη υποαπασχολούνται με καθηγητές θεωρητικών μαθημάτων άλλων ειδικοτήτων. 

 

Αυτές οι αντιδημοκρατικές μεθοδεύσεις και οι επαρχιώτικοι εγωισμοί δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από κανέναν συνάδελφο, και ούτε νομιμοποιούνται από το συνδικαλιστικό κίνημα των καθηγητών, όταν απαξιώνονται οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και οι Σύλλογοι διδασκόντων, όπως του 4ου ΕΠΑΛ και των ΣΕΚ. 

 

Ο Πρόεδρος της ΠΕΤΕΕΜ και το μέλος του Δ.Σ. στην εισήγησή τους αναφέρθηκαν εκτενώς στα γενικότερα ζητήματα του σχεδιασμού του ΥΠΕΠΘ με τη λεγόμενη «μεταρρύθμιση» από τη νέα σχολική χρονιά και στα ειδικότερα θέματα που τέθηκαν από όλους τους συναδέλφους αλλά κυρίως στις αυθαιρεσίες του Γραφείου ΤΕΕ και στην αυταρχική συμπεριφορά της πλειοψηφίας του ΠΥΣΔΕ.

 

Στη συνέχεια η Γεν. Συνέλευση εξέλεξε το προεδρείο του Παραρτήματος Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα σύμφωνα με το άρθρο 20 του καταστατικού της Ένωσής μας.

 

Την επομένη Παρασκευή 10-3-2007 η αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ένωσης, του παραρτήματος, ο αν. αιρετός του ΠΥΣΔΕ Λάρισας, η εκπρόσωπος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Λάρισας, όπως επίσης και οι ενδιαφερόμενοι συναδέλφοι συναντήθηκε με τον Περιφερειακό Δ/ντή εκπ/σης Θεσσαλίας κ. Αργύρη Χαδούλη και του εξέθεσε το σύνολο των προβλημάτων, που αναφέρονται και τα οποία οι συνάδελφοι μας τα είχαν θέσει στη Γεν. Συνέλευση.

 

Θέσαμε επίσης το σχεδιασμό που πρέπει να υπάρξει στην περιφέρεια, όσον αφορά τη μετατροπή όλων των ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ και τη διευρυμένη λειτουργία των ΕΠΑΣ στο νομό.

 

Ο Περιφερειακός δεν δεσμεύτηκε για τα θέματα των συναδέλφων λέγοντας ότι είναι  αρμοδιότητα της προϊσταμένης του αρμόδιου Γραφείου και του ΠΥΣΔΕ Λάρισας.

 

Για τον σχεδιασμό και τη χωροθέτηση των σχολικών μονάδων στο νομό Λάρισας υπήρξε καταρχήν η βούληση να μετατραπούν τα ΤΕΕ σε ΕΠΑΛ αλλά ο περιφερειακός δεν δεσμεύτηκε για το απογευματινό ΤΕΕ και για τον ακριβή αριθμό των ΕΠΑΣ, που θα λειτουργήσουν στη Λάρισα και στην περιφέρεια. 

 

Για το 2ο ΤΕΕ-ΕΠΑΛ είπε ότι εάν βρεθεί κτίριο θα παραμείνει ως ΕΠΑΛ στο κέντρο της πόλης και δεν θα μετακινηθεί.   

 

Υπήρξε επικοινωνία με την προϊσταμένη του Γραφείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  Λάρισας και τη Δευτέρα 12-3-07 για δεύτερη φορά, όπου της θέσαμε όλα τα προβλήματα. Δυστυχώς δεν καταλήξαμε σε κάποιο θετικό αποτέλεσμα, ενώ αποποιήθηκε κάθε ευθύνη ως προϊσταμένη Γραφείου Δ/θμιας Επαγγελματικής Εκπ/σης μεταφέροντας το όλο πρόβλημα στο ΠΥΣΔΕ!!

 

Μας προβληματίζει το γεγονός ότι τέτοιου είδους προβλήματα παρατηρούνται μόνο στο Γραφείο Ε.Ε. Λάρισας! Γιατί; Ποιους προσπαθεί να πείσει η κυρία Προϊστάμενος και η διοίκηση Δ/θμιας εκπαίδευσης του νομού; Εμείς βέβαια αρνούμαστε να γίνουμε μέρος των εσωτερικών τους προβλημάτων ή άλλων παρεμβάσεων (αν υπάρχουν) αλλά θα υπερασπιστούμε συντεταγμένα ως εκπαιδευτικό κίνημα μέχρι τέλος το δίκιο των συναδέλφων και θα αντισταθούμε σε αυτές τις μεθοδεύσεις που μας γυρίζουν χρόνια πίσω!           

 

Μετά από όλα αυτά η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ οφείλει να πάρει άμεσα σαφή θέση και να δώσει λύση ώστε να συνετίσει και να σταματήσει κάποιους παράγοντες, οι οποίοι ενθαρρύνουν αυτές τις συντεχνιακές πρακτικές και αυθαιρεσίες της διοίκησης Δ.Ε. Ν. Λάρισας που έχουν καταργήσει κάθε συλλογική απόφαση (προγράμματα και αναθέσεις) των σχολείων και δεν οδηγούν πουθενά. Την ίδια στιγμή δημιουργούν διαλυτικά φαινόμενα στα ΕΠΑΛ- ΤΕΕ και ΣΕΚ του νομού. Σε αντίθετη περίπτωση όσο διατηρείται αυτή η έκρυθμη κατάσταση στο Νομό Λάρισας η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα εκτίθεται ακόμη περισσότερο απέναντι στην  εκπαιδευτική κοινότητα και στην τοπική κοινωνία, αφού το θέμα έχει πάρει διαστάσεις σκανδάλου και απασχολεί συνεχώς και τον τοπικό τύπο.

 

Θεωρούμε σκόπιμο ακόμα η ΟΛΜΕ κεντρικά πλέον και η ΕΛΜΕ Λάρισας να αναδείξουν το όλο θέμα και να απαιτήσουν λύσεις στα ζητήματα που οι συνάδελφοι των ΕΠΑΛ-ΤΕΕ του Ν. Λάρισας θέτουν επιτακτικά και η ΠΕΤΕΕΜ απαιτεί να δοθούν άμεσα λύσεις. 

 

 

 

Το Δ.Σ. Π.Ε.Τ.Ε.Ε.Μ – ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ1

 

 

 

Ο τοπικός τύπος έγραψε για το θέμα:

 

  ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007

 

 

 

Διαμαρτυρία καθηγητών τεχνικών σχολείων
Την αντίθεσή τους στις μετακινήσεις εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς εξέφρασαν χθες το βράδυ εκπαιδευτικοί των κλάδων ΤΕ 1 και ΔΕ 1 της Λάρισας σε ενημερωτική τους συγκέντρωση στην ΕΛΜΕ. Τη συνέλευση συγκάλεσε η Πανελλήνια Ενωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Εργαστηριακών Μαθημάτων κλάδου ΤΕ 1 ΠΑΤΕΣ – ΣΕΛΕΤΕ με αφορμή και τις εξελίξεις στο χώρο της Τεχνικής Εκπαίδευσης μετά και την ίδρυση και λειτουργία των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Εξελίξεις που δημιουργούν νέα δεδομένα και προκαλούν ανησυχία στον κλάδο.

 

Να σημειωθεί πως για τα ίδια θέματα αντιπροσωπεία εκπαιδευτικών θα επισκεφθεί στις 10 σήμερα το πρωί τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Αργ. Χαδούλη.

 

ΚΑΚΑΡΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

 

 

 

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ, ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΜΑΡΤΙΟΥ 2007

 

 

 

ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΤΕ1 ΚΑΙ ΔΕ1

 

 Να ανακληθούν οι μετακινήσεις
Την ανάκληση των μετακινήσεων καθηγητών ΤΕ1 και ΔΕ1 που έγιναν σε ΤΕΕ και ΕΠΑΛ του νομού κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ζητά η Πανελλήνια Ενωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών Εργαστηριακών Μαθημάτων του κλάδου ΤΕ1 (ΠΑΤΕΣ – ΣΕΛΕΤΕ). Ο πρόεδρος της ΠΕΤΕΕΜ κ. Κ. Κορδάτος επικεφαλής κλιμακίου της Ενωσης βρέθηκε στη Λάρισα, όπου συγκροτήθηκε παράρτημα Θεσσαλίας με επικεφαλής τους εκπαιδευτικούς Γ. Μαρδάνη, Γ. Φλέγκα, Γ. Τζημαγιώργο και Π. Ζώγο ενώ σε συνέλευση στην ΕΛΜΕ έγινε ενημέρωση για τις εξελίξεις που δρομολογεί στην Τεχνική Εκπαίδευση η ίδρυση των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

 

Ο κ. Κορδάτος συνοδευόμενος από Λαρισαίους εκπαιδευτικούς συναντήθηκε χθες με τον περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ. Αργ. Χαδούλη όπου και κατήγγειλαν, όπως δήλωσε στην «Ε» ως «παράνομες και αυταρχικές τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών από τη διεύθυνση του Γραφείου ΤΕΕ σε άλλα σχολεία, όταν στη συνέχεια κάλεσαν ωριμίσθιους στη θέση των εκπαιδευτικών που απομακρύνθηκαν».

 

Ο κ. Κορδάτος τόνισε επίσης τις «επιφυλάξεις της Ενωσης για τη λειτουργία των επαγγελματικών λυκείων και σχολών» ζητώντας την παρέμβαση της Νομαρχιακής Αρχής Λάρισας προκειμένου «όλα τα ΤΕΕ να μετατραπούν σε ΕΠΑΛ καθώς και να λειτουργήσουν και ΕΠΑΣ στην περιφέρεια».

 

ΚΑΚΑΡΑΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

 

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Νο 2

 

Τη Παρασκευή 16 Μαρτίου 2007 στην Αθήνα (2ου ΣΕΚ Αιγάλεω) συνεδρίασε το Δ.Σ. της ΠΕΤΕΕΜ

 

ΠΡΑΞΗ 3η /Δ.Σ.

 

Με την παρουσία αρκετών συναδέλφων από τα σχολεία της Αθήνας (ΕΠΑΛ-ΤΕΕ) συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ένωσης την Παρασκευή 16-3-2007, στις 6.00 το απόγευμα στο χώρο του 2ου ΣΕΚ Αιγάλεω για να ενημερωθεί, συζητήσει και αποφασίσει για τα τρέχοντα θέματα, από τις μέχρι τώρα εξελίξεις μετά από τις εξαγγελίες του ΥΠΕΠΘ για τα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Απασχολήθηκε για το σοβαρό θέμα του αποκλεισμού μας από τις επιλογές διευθυντών-υποδιευθυντών και υπευθύνων τομέων των σχολικών μονάδων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Συζήτησε τα προβλήματα που υπάρχουν στο νομό Λάρισας με τις αυθαίρετες μετακινήσεις συναδέλφων ΤΕ1 – ΔΕ1 που αναδείχθηκε το θέμα αυτό από τη περιοδεία και συγκέντρωση που έκανε το Προεδρείο στη Λάρισα (9 &10-3-2007) καθώς και για την ίδρυση παραρτήματος της Ένωσης στην περιφέρεια Θεσσαλίας, όπως επίσης ακόμη συζητήθηκαν θέματα κάλυψης οργανικών θέσεων του κλάδου στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας μαρτυρούν ότι το μεγάλο ποσοστό μαθητών επιθυμεί να φοιτήσει στις ΕΠΑΣ). Ένα άλλο φλέγον θέμα για το κλάδο μας είναι αυτό των αναθέσεων μαθημάτων, καθώς και το λιμνάζον μέγα ζητούμενο της επιμόρφωσης και μετεξέλιξης, οι μετατάξεις συναδέλφων ΔΕ1 μονίμων, που έχουν τα τυπικά προσόντα, στον κλάδο ΤΕ1 αφού και πληρούν τις τυπικές προϋποθέσεις (το υπουργείο τους είχε δώσει τη δυνατότητα φοίτησης στη ΠΑΤΕΣ ενώ κατέχουν θέσεις ΔΕ1) και τέλος για τα  ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα.

 

Τα μέλη του Δ.Σ. αφού άκουσαν τις εισηγήσεις σε όλα τα θέματα που αναφέρονται και μετά και τις τοποθετήσεις - προτάσεις των μελών τις Ένωσης που παρακολουθούσαν τη συνεδρίαση ύστερα από δημοκρατική και διαλογική συζήτηση ο μ ό φ ω ν α αποφάσισαν για το επόμενο διάστημα να προβάλει-διεκδικήσει η ΠΕΤΕΕΜ τα εξής:

 

Α] ΓΕΝΙΚΕΣ (ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ) ΑΡΧΕΣ : ( Έχουμε κυκλοφορήσει σχετική ανακοίνωση)

 

1.     ΕΠΑ.Λ : Πρέπει να είναι Επαγγελματικό Λύκειο που θα κάνει σύζευξη των επιστημονικών και τεχνολογικών γνώσεων με τις τεχνικές δεξιότητες σε ένα σύγχρονο και αναβαθμισμένο περιβάλλον με προοπτική την ενιαιοποίηση της Δ/θμιας εκπαίδευσης σε ένα δημόσιο παντεχνικό σχολείο.

 

2.     ΕΠΑΣ : Οι Επαγγελματικές Σχολές πρέπει να λειτουργήσουν (με 3 χρόνια φοίτηση) σε ένα μεταβατικό στάδιο (με έναν αντιπροσωπευτικό αριθμό σε κάθε νομό και σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής),  έως ότου υπάρξει το ενιαίο σχολείο οι οποίες να δίνουν σύγχρονες και ουσιαστικές γνώσεις, όπου θα διευρύνουν τον ορίζοντα των τεχνών και των επαγγελμάτων με αναβαθμισμένα και σαφή επαγγελματικά δικαιώματα στους πτυχιούχους (επιπέδου ΙΙΙ), χωρίς να κλείνουν την είσοδο των αποφοίτων (με ποσοστό έστω) για ανώτερες σπουδές.

 

3.     ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

 

Στο ΥΠΕΠΘ πρέπει να λειτουργούν δωρεάν Τ.Σ. ακαδημαϊκού επιπέδου με πρόγραμμα ανοιχτού προγράμματος και ολοκληρωμένων εργασιών, ειδίκευσης-εξομοίωσης και κατάταξης όλων των ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΙΙΙ με χορήγηση δημόσιου τίτλου με ανώτερα επαγγελματικά δικαιώματα. Στις σχολές αυτές μπορεί να υπάρχει και τμήμα περιοδικής επιμόρφωσης και συμπληρωματικής κατάρτισης των καθηγητών ειδικοτήτων καθώς επίσης και για την επιμόρφωση των τεχνικών που βρίσκονται στο επάγγελμα στην παραγωγή.

 

4.     Όλες οι ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, όλοι οι εκπ/κοί εργαστηρίων κλάδου ΤΕ1 ανήκουν οργανικά στα σχολεία αυτά.

 

5.     Στην έναρξη του διδακτικού έτους (11 Σεπτεμβρίου) όλοι οι μόνιμοι εργαστηριακοί καθηγητές των κλάδων ΤΕ1 και ΔΕ1 διατίθενται στα ΣΕΚ, όπου και θα ασκούνται οι μαθητές των σχολικών μονάδων που ανήκουν οι ίδιοι κατά βάση. Στους συναδέλφους ειδικότητας σχεδιαστών δομικών έργων γίνεται επίσης ανάθεση εξ αρχής του εργαστηριακού μαθήματος του σχεδίου και όπου αυτό είναι δυνατό το σχεδιαστήριο εγκαθίσταται στους χώρους των ΣΕΚ.

 

6.     Ο αριθμός μαθητών σε όλα τα εργαστήρια πρέπει να αναλογεί για κάθε καθηγητή στους 8 μαθητές.

 

7.     Σε κάθε τομέα (ομάδα εργαστηριακών κατευθύνσεων) υπηρετεί υποχρεωτικά ένας μόνιμος συνάδελφος ΔΕ1 αντίστοιχης ειδικότητας με συμμετοχή στο διδακτικό ωράριο των εργαστηρίων όχι πάνω από 24 ώρες την εβδομάδα.       

 

 

 

                         Β] ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ:

 

1.     Οι προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για το περιεχόμενο, τις ειδικότητες κ.λ.π. των ΕΠΑΛ και  ΕΠΑΣ θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στη νέα σχολική χρονιά στους συναδέλφους και γι’ αυτό θα γίνει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ, το Π.Ι. την ΟΛΜΕ, ΟΛΤΕ, τα πολιτικά κόμματα-Βουλευτές κ.α. φορείς για να μεταφέρουμε τις επιφυλάξεις μας και τις προτάσεις της Ένωσης. Έχουμε ήδη ζητήσει συνάντηση με τον κύριο Καραμάνο Γεν. Γραμματέα και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου (και αναμένουμε).

 

<SPAN style="FONT-SIZE: 13pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-fareast-font-family: Arial; mso-bidi-font-



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 22.03.2007 00:00:00
 
Αναγνώσθηκε 359 φορές