Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ηχηρή η (παρ) | (απ)ουσία ερωτήσεων σχετικών με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, στην εξέταση των Υποψηφίων Σχολικών Συμβούλων
Μετά από χρόνια επιμορφώσεων στις ΤΠΕ, τόσο με τα προγράμματα της ΚτΠ, όσο και με την ενδοσχολική επιμόρφωση, μετά από τον εμπλουτισμό των ψηφιακών βιβλιοθηκών του ΥΠΕΠΘ με πάνω από 60 εκπαιδευτικά λογισμικά, μετά από πιστοποιήσεις γνώσεων …. Μετά από e-Λισαβόνες και άλλα πολλά με το πρόθεμα e- ..ήρθε η ώρα για την κρίση των σχολικών συμβούλων. Φυσικά και θα πρέπει οι υποψήφιοι να είναι ενημερωμένοι – τουλάχιστον – για τις πρόσφατες εξελίξεις των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, διαφορετικά δε θα μπορούσαν να απαντήσουν στις ομολογουμένως εξειδικευμένες ερωτήσεις του διαγωνισμού …..

Μεγάλη προσοχή λοιπόν, το φροντιστήριο συνεχίζει και μετά τις εξετάσεις, για λόγους εμπέδωσης καθαρά. Μπορεί λοιπόν να ακούν για όλα αυτά τα μαγικά που συμβαίνουν και πρόκειται να συμβούν, αλλά ως σχολικοί σύμβουλοι θα πρέπει να ξέρουν ότι με το νόμο του 85 το να ασκούνται οι μαθητές στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στους ειδικότερους σκοπούς της εκπαίδευσης…


2. Ποιός από τους παρακάτω ΔΕΝ συμπεριλαμβάνεται στους ειδικότερους σκοπούς της εκπαίδευσης, έτσι, όπως αυτοί διατυπώνονται στον νόμο 1566/85:
α) να ενημερώνονται και να ασκούνται οι μαθητές πάνω στη σωστή και ωφέλιμη για το ανθρώπινο γένος χρήση και αξιοποίηση του σύγχρονου πολιτισμού
β) να αναπτύσσουν οι μαθητές δημιουργική και κριτική σκέψη
γ) να κατανοούν οι μαθητές τη σημασία της τέχνης
δ) να ασκούνται οι μαθητές στη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών

Όπως επίσης θα πρέπει να γνωρίζουν – μη γίνουν και ρεζίλι – ότι η αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή συμπληρώνει τα συμβατικά μέσα και δεν υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό

44. Η αξιοποίηση του ηλεκτρονικού υπολογιστή κατά την εκπαιδευτική διαδικασία:
α) υποκαθιστά τον εκπαιδευτικό
β) συμπληρώνει τα συμβατικά εκπαιδευτικά μέσα
γ) συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση της τάξης
δ) παρέχει τη μόνη έγκυρη γνώση

Και φυσικά να έχουν και μια γενικότερη κουλτούρα και γνώση περί του εκπαιδευτικού λογισμικού και της αξιοποίησης του ... που διαπιστώνεται αν απαντήσουν σωστά στο ομολογουμένως δύσκολο ερώτημα

45. Αξιοποιούνται (και) στην εκπαίδευση και χαρακτηρίζονται (και) ως εκπαιδευτικές οι τεχνολογίες:
α) πληροφόρησης και επικοινωνίας
β) πειραματισμού
γ) προσομοίωσης
δ) όλες οι παραπάνω

Και εδώ τελειώνουν οι ερωτήσεις αξιολόγησης που είναι σχετικές με τις ΤΠΕ.
Δε θα πρέπει φυσικά να είμαστε και παράλογοι αφού οι ερωτήσεις ήταν μόλις 100 και θα ήταν αδιανόητο να μην ξέρει ο Υποψήφιος Σχολικός Σύμβουλος ποιοι διδάσκουν στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας….και προσοχή μην κάνει κανένας λάθος, δεν είναι απαραίτητη προϋπόθεση να έχει κάνει κάποιος ειδικές σπουδές και να κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο … όπως συνήθως ισχύει δηλαδή για θέσεις εξειδικευμένου αντικειμένου.


30. Στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας διδάσκουν εκπαιδευτικοί:
α) μόνο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
β) μόνο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
γ) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
δ) Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απαραίτητη προϋπόθεση να έχουν κάνει ειδικές σπουδές και να κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο

Ή ακόμα περισσότερο, τι θα πάθει ένας εκπαιδευτικός που προσπαθώντας να επιβιώσει καταφεύγει στα ιδιαίτερα μαθήματα.

32. Σύμφωνα με τον νόμο 1566/85 η παράδοση ιδιαιτέρων μαθημάτων από εκπαιδευτικούς απαγορεύεται. Η σχετική παράβαση:
α) τιμωρείται με επίπληξη και χρηματικό πρόστιμο
β) τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ένα έτος
γ) τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι τέσσερα έτη
δ) συνιστά πειθαρχικό αδίκημα, για το οποίο μπορεί να επιβληθεί και η ποινή της οριστικής παύσης

…. Πράγματι πολύ σημαντικά όλα αυτά. Μην ξεχνάμε όμως τους επωφελούμενους και τελικούς αποδέκτες, Προσοχή!!!.....Δεν προβλέπεται η ομαδική αποβολή

36. Ποια από τις παρακάτω ποινές ΔΕΝ προβλέπεται από τη σχολική νομοθεσία:
α) η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος
β) η ομαδική αποβολή
γ) η πενθήμερη αποβολή
δ) η επίπληξη

…, πώς να διαπιστώσεις μέσα από 100 ερωτήσεις την ποιότητα του πολυεπίπεδου προφίλ που πρέπει να έχει ο Σχολικός Σύμβουλος;
Οι ΤΠΕ δε χώρεσαν και μάλλον δεν είναι και πολύ σημαντικό κριτήριο, μήπως όμως η Διδακτική του Γνωστικού Αντικειμένου που απουσιάζει πλήρως είναι;
Μάλλον ούτε αυτή είναι σημαντική και είναι φυσικό … πώς να εξετάσουν διδακτική του γνωστικού αντικειμένου όταν για παράδειγμα οι υποψήφιοι σχολικοί σύμβουλοι Πληροφορικής μπορεί να έχουν βασικό πτυχίο Μαθηματικού, Θεολόγου, Γυμναστή, που έκαναν μετάταξη στον κλάδο με κάποιες ώρες σεμιναρίων … αν υπήρχαν ερωτήσεις στη Διδακτική του γνωστικού αντικειμένου θα έπρεπε να συμπεριλάβουν στους υποψήφιους και πληροφορικούς ΠΕ20 .. αλλά δεν το έκαναν .. οπότε γενικά, παρά τα παράπονα, διαπιστώνω μια συνέπεια στον τρόπο αντιμετώπισης όλων των θεμάτων …. Αξιοκρατική αναξιοκρατία.

 
Χαράλαμπος Σπυρόπουλος
----------------------------------------
MSc in Computational Intelligence
B.Sc. Informatics Engineering
Υπ. Διδάκτορας Πανεπιστημίου Μακεδονίας - Τμήμα Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής Θεσ/νίκης
http://tpegr.blogspot.com/



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 11.03.2007 20:55:01
 
Αναγνώσθηκε 1183 φορές