Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ «ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΛΗΝΟΣ»

Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων: Οι μειονότητες μιλούν για την εκπαίδευση των παιδιών τους

Θεσσαλονίκη 18 & 19 Μαρτίου 2007
Κτίριο (Πύργος) Παιδαγωγικής Σχολής

Η παρουσία των παιδιών εκατοντάδων χιλιάδων μεταναστών στις σχολικές τάξεις έχει προκαλέσει τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον ερευνητών και ερευνητριών, έγινε αφορμή για τη δημιουργία προγραμμάτων παρέμβασης και αιτία για ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις. Οι απόψεις και οι εμπειρίες μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με την εκπαίδευση στα πολυπολιτισμικά σχολεία ποικίλουν. Πολλές από αυτές τις απόψεις και τις προτάσεις έχουν δημοσιοποιηθεί, έχουν ανακοινωθεί σε συνέδρια και επιστημονικές συναντήσεις, έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά, έχουν καταγραφεί σε βιβλία. Μέχρι τώρα έχουν μιλήσει ειδικοί επιστήμονες, ακαδημαϊκοί, ερευνητές, ερευνήτριες και εκπαιδευτικοί για τα παιδιά που οι γονείς τους μετανάστες ή γηγενείς δεν μιλούν τα ελληνικά ως μητρική γλώσσα. Όμως δεν έχουν ακουστεί οι άμεσα ενδιαφερόμενοι/ες, αυτοί και αυτές των οποίων τα παιδιά είναι οι αποδέκτες των εκπαιδευτικών μέτρων και προγραμμάτων.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ ασχολείται με την εκπαίδευση μειονοτήτων από την ίδρυσή του. Σε αυτό το πλαίσιο οργανώθηκαν τα συνέδρια Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων: Η διδασκαλία της γλώσσας και των μαθηματικών (το 2001) και Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων: Εκπαιδευτικοί μιλούν σε εκπαιδευτικούς για τις εμπειρίες τους (το 2002).
Φέτος το συνέδριό μας με την ίδια θεματική έχει τον τίτλο Εκπαίδευση γλωσσικών μειονοτήτων: Οι μειονότητες μιλούν για τις εμπειρίες τους. Οι εισηγήσεις θα γίνουν κυρίως από μέλη κοινοτήτων που ζουν στην Ελλάδα και έχουν διαφορετική μητρική γλώσσα από την ελληνική. Θα μιλήσουν για την εκπαίδευση των παιδιών τους έτσι όπως οι ίδιοι και οι ίδιες τη βιώνουν. Θα μιλήσουν για τα οράματά τους, τις προσδοκίες τους, τις επιτυχίες τους, αλλά και για τις απογοητεύσεις τους.
Θα φιλοξενηθεί επίσης ένας περιορισμένος αριθμός εισηγήσεων από επιστήμονες/εκπαιδευτικούς που εφάρμοσαν σχετικά προγράμματα.
Το συνέδριο πλαισιώνεται από τις ομιλίες διακεκριμένων μελών της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας και θα γίνει την Κυριακή 18 και τη Δευτέρα 19 Μαρτίου στο ισόγειο και στο 10ο όροφο αντίστοιχα του πύργου της Παιδαγωγικής σχολής.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη

 


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


ΚΥΡΙΑΚΗ 18 Μαρτίου 2007
Πύργος, Αίθουσα 1 Ισόγειο

10.00-11.00  Προσέλευση-Χαιρετισμοί


ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
11.00-12.00   Marilyn Frankenstein:
Κριτική Παιδαγωγική: Διαφορετικές αναγνώσεις των αριθμών στην επιχειρηματολογία. [Critical Pedagogy: Quantitative Form in Arguments]

12.00-12.15   ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2. ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥΣ
12.20-12.40   Κώστας Αβραμίδης:
Εκπαίδευση παιδιών Ποντίων

12.40-13.10   Έβις Κάγια:
Εκπαίδευση παιδιών Αλβανών
13.10-13.20   Φλορέσα Κουμαράκου:
Η εμπειρία μου ως μητέρα μετανάστρια με παιδί στο ελληνικό σχολείο
13.20-13.30   Μπεσμίρα Μουτσάι:
Η εμπειρία μου ως μαθήτρια στο ελληνικό σχολείο

13.30-13.50   Αννούλα Μάγκα:
Εκπαίδευση παιδιών ΡΟΜ

13.50-14.30   ΣΥΖΗΤΗΣΗ
14.30-15.30   ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ


ΕΝΟΤΗΤΑ 3. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΥΠΟΣΧΟΝΤΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
15.30-15.50   Nancy Birk:
Χτίζοντας γέφυρες συνεργασίες ανάμεσα σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και στο σχολείο [Forging partnerships between children with special needs and school]

15.5 0-16.30   Στέλλα Πρωτονοταρίου & Πέτρος Χαραβιτσίδης:
132ο Δ.Σ. Αθηνών. Προσπάθειες για την εκπαίδευση και ένταξη όλων των παιδιών στο σχολείο
16.30-16.50   Γεωργία Δούβλη:
‘Ιστορία χωρίς λόγια…’. Εμπειρίες από μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας σε τάξεις υποδοχής
16.50-17.10   Κατερίνα Σταμούλη
Τάξεις υποδοχής: Μια διδακτική παρέμβαση με εργαλείο τη λογοτεχνία
17.100-17.30   Άγγελος Χατζηνικολάου
Αναπτύσσοντας σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στο σπίτι και στο σχολείο

17.30-18.00   ΣΥΖΗΤΗΣΗ


ΔΕΥΤΕΡΑ 19 Μαρτίου 2007
Πύργος, 10ος όροφος

10.00-12.00 Εργαστήριο
Marilyn Frankenstein:
Ανάπτυξη κριτικού μαθηματικού γραμματισμού μέσα από προβλήματα της πραγματικής ζωής [Developing a critical mathematical literacy through real-life math word problems]

Η Marilyn Frankenstein είναι καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Massachusetts στη Βοστώνη ( UMass). Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Εκπαιδευτικών των Κριτικών Μαθηματικών (Criticalmathematics Educators Group). Συνεργάζεται με άλλους μαθηματικούς της παγκόσμιας κοινότητας για την ανάπτυξη των εθνοματικών. Από το 1978, αξιοποιεί τα μαθηματικά στα μαθήματά της για να διδάξει για την ειρήνη και τη δικαιοσύνη. Επίσης, είναι μέλος της ομάδας εργασίας για τα ανθρώπινα δικαιώματα (Human Rights Working Group, HRWG) στο UMass.
Στα έργα της, συγκαταλέγονται τα: Relearning Mathematics (London: Free Association Books, 1989) και Ethnomathematics: Challenging Eurocentrism in Mathematics Education (Albany, NY: SUNY Press, 1997).



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 07.03.2007 09:40:01
 
Αναγνώσθηκε 589 φορές