Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

ΕΛΤΕΕ Α΄ΑΘΗΝΑΣ                                                           Αθήνα 12-02-2007

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ                                                      Αριθ. Πρωτ. 22

ΤΕΧΝΙΚΗΣ  ΕΠΑΓ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ

ΤΑΧ.Δ/ΝΣΗ   Αχιλλέως 37-41& Μυλλέρου                       

ΤΑΧ.ΚΩΔ.:   10436 ΑΘΗΝΑ                                                                      

ΤΗΛ.:           2105238973

FAX.:           2105202798

E-mail:      e_eltee@yahoo.gr

 

 

Προς

  • ΟΛΤΕΕ
  • Προϊσταμένη του τμήματος Β’ ΤΕΕ του ΥΠΕΠΘ        

      κα. Πολυξ. Γεωργαντζέλη

  • Προϊσταμένη Α’ Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αθήνας

κα Μαναίου Ελένη

  • Προϊστάμενο Γραφείου Επαγγελματικής Εκπ/σης Α’ Δ/νσης Β/θμιας Εκπ/σης Αθήνας

κ. Μακρή Γεώργιο

 

 

 

Θέματα: Α) Προτάσεις για να λειτουργήσουν καλλίτερα τα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ και να τύχουν  

                  μεγαλύτερης αποδοχής από τους μαθητές και

               Β) Διαχείριση υπεραριθμιών Εκπαιδευτικών.

 

 

 

Κυρίες-οι

Το σχολικό έτος 2006-2007  εφαρμόζεται για πρώτη φορά ο νέος Νόμος 3475/2006 για την δημιουργία των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ.

Οι μέχρι σήμερα εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις που υλοποιούν το νόμο είναι γνωστό ότι μειώνουν τους τομείς από 13 σε 11 στη Β’  τάξη του ΕΠΑΛ σε σχέση με τα Τ.Ε.Ε. και από 43 σε 18 τις ειδικότητες που θα προσφέρονται στους μαθητές στην Γ’  τάξη του ΕΠΑΛ σε σχέση με ότι υπήρχε στον Β’  κύκλο των Τ.Ε.Ε.

Ο επανακαθορισμός των τομέων και των ειδικοτήτων πραγματοποιήθηκε χωρίς  να έχει προηγηθεί καμία τεκμηριωμένη και ουσιαστική μελέτη και χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψιν οι προτάσεις και οι θέσεις των αρμοδίων επιστημονικών φορέων.

            Βρισκόμαστε στα μέσα της σχολικής περιόδου και το Υπουργείο ακόμη δεν έχει ανακοινώσει τι θα πράξει με τα εξήντα ένα ΤΕΕ. Πως θα λειτουργήσουν την επόμενη σχολική χρονιά; Θα καταργηθούν ή θα μετατραπούν σε  ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ;

                Η ομοσπονδία μας (Ο.Λ.Τ.Ε.Ε) , εδώ και ενάμιση χρόνο έχει καταθέσει στο Υπουργείο ολοκληρωμένη πρόταση για την Δευτεροβάθμια τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση. Το Υπουργείο παρά τις επισημάνσεις και τις αντιρρήσεις της ομοσπονδίας μας κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων στη βουλή, προχώρησε στην ψήφιση του Ν.3475/06 ιδρύοντας τα Επαγγελματικά Λύκεια, (ΕΠΑ.Λ.) παράλληλα με τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ).

Η μεταρρύθμιση αυτή η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμη, τυγχάνει της επιφυλακτικής υποδοχής τόσο από τους μαθητές όσο και από τους εκπαιδευτικούς που καλούνται να την εφαρμόσουν.

Έτσι δημιουργείται σύγχυση και αβεβαιότητα στους μαθητές όσον αφορά την επιλογή τους για την συνέχιση των σπουδών τους. Πρέπει άμεσα το Υπουργείο να επανακαθορίσει τους τομείς και τις ειδικότητες καθ’ όσον αφορά τα ΕΠΑΛ και να συμπεριλάβει σε αυτά όλους τους τομείς και τις ειδικότητες που έχουν αντίστοιχες σχολές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στα ΕΠΑΛ - ΕΠΑΣ  είναι ανάγκη να λειτουργήσουν όλες οι ειδικότητες που να είναι εναρμονισμένες με τις τρέχουσες ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να έχουν ανταπόκριση στην αγορά εργασίας ώστε να εξασφαλίζεται το εργασιακό μέλλον της νεολαίας.

        

Προτείνουμε:

Α.

     1) Να καταργηθεί η Τεχνολογική κατεύθυνση στο Γενικό Λύκειο.

     2) Είναι αντισυνταγματική και πρέπει να καταργηθεί η απαγόρευση εγγραφής των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ.

     3) Να προστεθούν μαθήματα στην Α’ Τάξη που να συνδέονται με τους τομείς κάθε κύκλου οι οποίοι λειτουργούν στο κάθε σχολικό συγκρότημα.

     4) Οι ΕΠΑΣ δεν μπορούν και δεν πρέπει να λειτουργήσουν σαν σχολεία κατάρτισης. Πρέπει στο αναλυτικό πρόγραμμα να συμπεριλαμβάνονται βασικά μαθήματα γενικής παιδείας ανάλογα με την ειδικότητα.

     5) Οι μέχρι σήμερα εκδοθείσες υπουργικές αποφάσεις δεν συμπεριλαμβάνουν τις ειδικότητες:

-Μηχανών και συστημάτων Αυτοκινήτου

-Βαφής Αυτοκινήτων

-Βιομηχανικών Εγκαταστάσεων

-Συγκολλήσεων και Μεταλλικών κατασκευών

-Μηχανών Ταχυπλόων σκαφών

-Ηλεκτρικών Μηχανών-Κινητήρων και Αυτοματισμών

-Ηλεκτρικών Συστημάτων και Αυτοματισμών Αυτοκινήτου

-Κτιριακών – Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών Έργων

-Υποστήριξης Συστημάτων και Δικτύων Η/Υ.

-Υποστήριξης Συστημάτων και Εφαρμογών Η/Υ.

-Υπαλλήλων Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων

-Υπαλλήλων Επιχειρήσεων Μεταφορών και Εμπορίου.

-Κοινωνικών Φροντιστών

-Βοηθών Διατροφής και Διαιτολογίας

-Ανθοκομίας

-Τεχνολογία Εμπορίας Τροφίμων και Γεωργικών Προϊόντων

-Χημικών Βιομηχανίας και Μεταλλείων

-Ωρολογοποιίας

        Ζητάμε με νέα υπουργική απόφαση, να συνεχίσουν να λειτουργούν, σε κάθε σχολείο που υπάρχει εργαστηριακός εξοπλισμός και μαθητές, όλες οι υπάρχουσες ειδικότητες στα ΤΕΕ που δεν προβλέπονται στο νέο νόμο.

       6) Στηρίζουμε το αίτημα της ΟΛΤΕΕ να μπούν στα ΕΠΑΛ όλες οι ειδικότητες που αντίστοιχές τους υπάρχουν στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

       7) Σε κάθε Σχολικό Συγκρότημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας που υπάρχει ΣΕΚ να λειτουργούν υποχρεωτικά και οι δύο τύποι σχολικών μονάδων.

       8) Καθιέρωση ολοκληρωμένου συστήματος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα έχει σχέση με τις νέες τεχνολογίες ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα.

 

 

Β. Βρισκόμαστε σε μεταβατική περίοδο ως προς την εφαρμογή του νέου νόμου πλαισίου της δευτεροβάθμιας Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η υλοποίησή του δεν έχει ολοκληρωθεί καθόσον αφορά την έκδοση όλων των υπουργικών αποφάσεων για την λειτουργία των νέων τύπων σχολείων.

  Αυτό σημαίνει ότι η νέα κατάσταση ακόμα ζυμώνεται και αυτό κρατάει σε επιφύλαξη τα παιδιά αποφοίτους του Γυμνασίου για την επιλογή του τύπου σχολείου που θα ακολουθήσουν καθώς επίσης και στους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων ΤΕΕ (και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών μαθημάτων ειδικότητας) για την επιλογή προτίμησης διδασκαλίας σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ.  Η κατάσταση θα σταθεροποιηθεί κατά την δική μας εκτίμηση μέχρι την μεθεπόμενη σχολική χρονιά. Έτσι για τα σχολικά έτη 2007-08 και 2008-09 η κατάσταση θα είναι ρευστή και δεν θα μπορούμε στο διάστημα αυτό να χρησιμοποιήσουμε αυτά τα στατιστικά στοιχεία του μαθητικού δυναμικού για να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα για την διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Επομένως θα υπάρξουν ενδεχόμενα επιπλέον υπεραριθμιών που πρέπει οι υπεύθυνοι φορείς να διαχειριστούν σε προσωρινή και όχι σε μόνιμη βάση στην διετία που διανύουμε.

 

Προτείνουμε:

α) Την λειτουργία ολιγομελών τμημάτων.

β) Οι υπεράριθμοι να ελέγχεται καταρχήν αν μπορούν να καλύψουν ωράριο στο ίδιο σχολικό συγκρότημα σε παρεμφερή της ειδικότητάς τους μαθήματα.

γ) Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να καλύπτουν το ωράριό τους σε μαθήματα της ειδικότητάς τους σε Δημόσια Ι.Ε.Κ.

δ) Όταν δεν μπορούν να καλύψουν ωράριο σε μαθήματα τότε να απασχολούνται, εφόσον το επιθυμούν, σε καθήκοντα Διοικητικής ή γραμματειακής υποστήριξης στο ίδιο σχολικό συγκρότημα και κατά προτίμηση στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΤΕΕ-ΙΕΚ.

ε) Οι υπεραριθμίες να αντιμετωπίζονται οπωσδήποτε από το ΠΥΣΔΕ ( όπως λέει ο νόμος ) και να ενημερώνεται άμεσα από αυτό ο ενδιαφερόμενος.

στ) Να μπει μία ώρα στα μαθήματα του Γυμνασίου με θέματα Αγωγής Υγείας, Οδικής Συμπεριφοράς ή με αύξηση του Επαγγελματικού Προσανατολισμού προκειμένου να διδάξουν καθηγητές Τεχνικοεπαγγελματικών ειδικοτήτων.

ζ) Για τους εκπαιδευτικούς με τις ειδικότητες εκείνες που αποδεδειγμένα, μετά και την διετία, δεν υπάρχει αντικείμενο να προβλεφθεί από το υπουργείο εξαμηνιαία τουλάχιστον επιμόρφωση με πλήρη απαλλαγή καθηκόντων σε παρεμφερή ειδικότητα του κλάδου τους.

η) Στο μεταβατικό διάστημα να λειτουργούν υπό ενιαία Διοίκηση τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ-ΤΕΕ στο ίδιο σχολικό συγκρότημα.

θ) Όπου υπάρχει ΣΕΚ να λειτουργούν υποχρεωτικά και οι δύο τύποι σχολικών μονάδων. Σε κάθε περίπτωση στηρίζουμε το αίτημα της ΟΛΤΕΕ για υποχρεωτική συνύπαρξη των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και υπό ενιαία Διοίκηση με ένα Διευθυντή και ένα Τομεάρχη για κάθε τύπο σχολείου.

ι) Η διδασκαλία των εργαστηριακών μαθημάτων σε τμήμα μέχρι οκτώ (8) μαθητές να γίνεται από έναν (1) εκπαιδευτικό και πάνω από οκτώ (8) από δύο (2).

 

                                                                                                     Για το  Δ.Σ.

       Ο Πρόεδρος                                                                   Ο Γενικός Γραμματέας

 

 

ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗΣ ΜΑΡΚΟΣ                                     ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 04.03.2007 21:20:01
 
Αναγνώσθηκε 760 φορές