Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ανυποχώρητα για Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία

ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ

Φοιτητές, σπουδαστές και εκπαιδευτικοί απέδειξαν, στο χτεσινό συλλαλητήριο στην Αθήνα, πως είναι ανυποχώρητοι στο δίκαιο αγώνα τους για Δημόσια - Δωρεάν Παιδεία

Μαζικά, μαχητικά, αποφασιστικά φοιτητές και σπουδαστές και στη χτεσινή τους πορεία απέδειξαν πως δε θα σταματήσουν τον αγώνα τους για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Θα συνεχίσουν να παλεύουν μέχρι να ανατραπεί ο νόμος - πλαίσιο. Η αστυνομοκρατία και οι επιθέσεις των δυνάμεων καταστολής, οι συλλήψεις, οι τραυματισμοί και οι κάθε λογής προβοκάτσιες δε σταμάτησαν, ούτε χτες, το φοιτητικό κίνημα. Συνέχισαν και συνεχίζουν μαζικά, διεκδικητικά, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ.

Φοιτητές, καθηγητές και εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στα Προπύλαια νωρίς το μεσημέρι. Παρά τις διάφορες Κασσάνδρες που είχαν προαναγγείλει - μέσα απ' τα τηλεπαράθυρα - την «αποκλιμάκωση» των πανεκπαιδευτικών αγώνων, ήταν όλοι τους εκεί. Παρά τις προσπάθειες της κυβερνητικής φοιτητικής παράταξης (ΔΑΠ - ΝΔΦΚ) να «σπάσει» τις καταλήψεις με τραμπουκισμούς και προβοκάτσιες, η απάντηση δόθηκε και χτες και ήταν ηχηρή. Οι «μειοψηφίες» - χιλιάδες και χιλιάδες - κατέκλυσαν το κέντρο της Αθήνας και πραγματοποίησαν μια ακόμη δυναμική πορεία προς τη Βουλή.

Απ' την πρώτη έως την τελευταία στιγμή της πορείας, ανάμεσα σε επιθέσεις της αστυνομίας με χημικά και τις προσπάθειες διάλυσης της πορείας, μια φωνή ακουγόταν ακατάπαυστα: «Εμπρός λαέ μη σκύβεις το κεφάλι, ο μόνος δρόμος είναι αντίσταση και πάλη», «Τέρμα πια στην κοροϊδία, θέλουμε Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία», «Τέρμα πια στις αυταπάτες ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες». Η διαδήλωση ξεκίνησε απ' την οδό Πανεπιστημίου, συνέχισε στην οδό Σταδίου για να καταλήξει στη Βουλή μέσω των οδών Φιλελλήνων και Αμαλίας.

Σε όλη τη διάρκειά της ήταν εμφανής η αποφασιστικότητα και η αγωνιστικότητα. Η αστυνομία αυτή τη φορά δεν αρκέστηκε στην προκλητική παρουσία της, αλλά επιτέθηκε στους διαδηλωτές, με τη «βοήθεια» των γνωστών -«αγνώστων». Με εκτεταμένη χρήση χημικών, προσαγωγές και συλλήψεις «στο σωρό», τραυματισμούς φοιτητών επιχείρησαν την τρομοκράτηση του πανεκπαιδευτικού κινήματος, χωρίς όμως να τα καταφέρουν. Μετά από κάθε απόπειρα διάλυσης της πορείας - στη Φιλελλήνων, στην Αμαλίας έως και την Πανεπιστημίου - οι φοιτητές ανασυγκροτούσαν τα μπλοκ τους και περιφρουρούσαν τον αγώνα τους. Η διαδήλωση συνεχίστηκε, παρά τις προκλήσεις.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα
Μαζική διαδήλωση χιλιάδων φοιτητών και σπουδαστών έγινε χτες το μεσημέρι στη Θεσσαλονίκη. Στη μεγάλη διαδήλωση των 23 φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων συμμετείχαν οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι με το πανό του Ενιαίου Συλλόγου Διδακτικού κι Ερευνητικού Προσωπικού (ΕΣΔΕΠ) του ΑΠΘ, εκπαιδευτικοί κι εργαζόμενοι από το ΠΑΜΕ. Λίγο πριν τη διαδήλωση ο ΕΣΔΕΠ παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, όπου υπογράμμισε την αντίθεσή του στο νόμο - πλαίσιο. Ο σύλλογος των πανεπιστημιακών έχει αποφασίσει απεργία έως την ερχόμενη Τρίτη, ενώ κάλεσε τις πρυτανικές αρχές να προχωρήσουν στην άμεση σύγκληση της Συγκλήτου του ΑΠΘ, ώστε να υπάρξει απόφαση του ΑΠΘ για το νομοσχέδιο.

Οι διαδηλωτές συγκεντρώθηκαν στο Πολυτεχνείο νωρίς το μεσημέρι πραγματοποιώντας μια μεγάλη και μαχητική συγκέντρωση με κυρίαρχα συνθήματα: «Αγώνας, ρήξη ανατροπή, η ιστορία γράφεται με ανυπακοή», «Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό», «Οχι Παιδεία για λίγους κι εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς». Με δυναμισμό και μαχητικότητα τα μπλοκ των συλλόγων πορεύτηκαν στην Εγνατία Οδό, την οδό Αντιγονιδών έως το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Οι χιλιάδες διαδηλωτές κατέληξαν στα πανεπιστήμια ανανεώνοντας το ραντεβού τους για την προγραμματισμένη μαζική εξόρμηση των συλλόγων στα διόδια των Μαλγάρων.

Μαχητικές κινητοποιήσεις έγιναν, επίσης, στην Ξάνθη, την Κομοτηνή, την Καβάλα, τις Σέρρες και την Κοζάνη. Αργά χτες το απόγευμα συλλαλητήρια εργαζομένων και φοιτητών έγιναν σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα και Δράμα, στα Γιάννενα, σε Ηράκλειο, Χανιά και Ρέθυμνο.

 

  

Αξέχαστο παραπλανητικό ταξίδι

«Τα παιδιά έπαιζαν στους δρόμους και τις πλατείες. Το ποδόσφαιρο φαίνεται ότι τα συγκινούσε περισσότερο. Μη νομίσεις πως το παιχνίδι είναι η μόνη τους απασχόληση. Εμαθα ότι και αυτά πηγαίνουν στο σχολείο για να μορφωθούν. Δε λείπουν επίσης οι τηλεοράσεις, οι κινηματογράφοι, τα θέατρα και τα γήπεδα όπου ασκούνται στα σπορ. Ζωηρή είναι και η ανάγκη τους να επικοινωνήσουν με τον Θεό. Εχουν και αυτοί ναούς όπου εκτελούν τα λατρευτικά τους καθήκοντα με σεβασμό. Το ταξίδι αυτό στην Αφρική θα μου μείνει αξέχαστο!» (Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Στ' Δημοτικού, κεφάλαιο «εμείς κι ο κόσμος», σελίδα 89).

Στο παραπάνω απόσπασμα, ο μικρός Κώστας περιγράφει τις εντυπώσεις του από ένα ταξίδι που έκανε με τους γονείς του σε διάφορες χώρες της Αφρικής. Το μόνο διαφορετικό που διαπιστώνει είναι το χρώμα και μερικά γνωρίσματα της σωματικής κατασκευής των παιδιών της Αφρικής.

Και φυσικά γεννιέται αυτόματα το ερώτημα: Σε ποια ακριβώς Αφρική ταξίδεψε ο μικρός Κώστας ή - σωστότερα - ο συγγραφέας του βιβλίου; Μήπως στην Αιθιοπία του απέραντου αναλφαβητισμού και της μεγάλης θνησιμότητας; Ποια θέατρα και ποια γήπεδα για σπορ ανακάλυψε στη Μαύρη Ηπειρο;

Το βιβλίο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της Στ' Δημοτικού αποτελεί επανέκδοση του παλιότερου, του 1985. Ξεφυλλίζοντάς το παρατηρεί κανείς ότι απουσιάζει εντελώς η αναφορά στη σύγχρονη φτώχεια και εξαθλίωση και η Γη παρουσιάζεται σαν παράδεισος στα μάτια του μικρού μαθητή. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι διαφορετική για εκατομμύρια παιδιά στον πλανήτη. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η UNICEF με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδιού, 700 εκατ. παιδιά σε όλο τον πλανήτη επιβιώνουν με λιγότερο από 1 δολάριο την ημέρα, περισσότεροι από 250 εκατ. ανήλικοι εργάζονται παράνομα, ενώ 100 εκατ. παιδιά ζουν στους δρόμους και άλλα τόσα, κυρίως κορίτσια δεν πηγαίνουν σχολείο.

Τουλάχιστον λοιπόν, υποτιμά τα παιδιά της Αφρικής αλλά και τα Ελληνόπουλα που γίνονται αποδέκτες μιας τέτοιας εικόνας, το γεγονός ότι αφού υπάρχει ανάγκη για επικοινωνία με το Θεό και δυνατότητα για ποδόσφαιρο έχουν μπει στην άκρη οι - ανεκπλήρωτες - ανάγκες για επιβίωση.

Δεν έχουν ανάγκη από το σχολείο να τους κρύψει την πραγματικότητα τα παιδιά. Αλλωστε, όρος για να γίνει το σχολείο και η μάθηση ελκυστική είναι να συνδέεται με την πραγματική ζωή. Οχι βέβαια με την πιο χυδαία της έκφραση (όπως συνηθίζεται στα νέα βιβλία με την υπερ - προβολή καταναλωτικών προτύπων, του χρήματος, της τεχνολογίας κλπ.) αλλά με την πραγματική ζωή, τις αγωνίες, τα προβλήματα, τους αγώνες του λαού αλλά και με την αναζήτηση των αιτιών για όσα συμβαίνουν.

 

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επίθεση της κυβέρνησης στο φοιτητικό κίνημα
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Με αφορμή τον κλιμακούμενο αυταρχισμό σε βάρος των φοιτητικών κινητοποιήσεων και τα νέα χτεσινά επεισόδια, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ έκανε το παρακάτω σχόλιο:

«Η προκλητική επίθεση των ΜΑΤ με χημικά κατά της φοιτητικής πορείας όταν οι κουκουλοφόροι περπατούσαν ανενόχλητοι μακριά από την πορεία, οι αναίτιες συλλήψεις φοιτητών, καθώς και οι πυροβολισμοί αστυνομικού στον αέρα, εντάσσονται στην προσπάθεια της κυβέρνησης να κάμψει με την τρομοκρατία το φοιτητικό κίνημα που αντιπαλεύει την πολιτική της. Είναι συνέχεια της κλιμακούμενης επιχείρησης συκοφάντησης που στηρίζεται από το σύνολο των ιδιωτικών και κρατικών Μέσων Επικοινωνίας.

Να αφεθούν αμέσως ελεύθεροι οι φοιτητές που συνελήφθησαν από την Αστυνομία μέσα από τα μπλοκ της διαδήλωσης.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και τη νεολαία να καταδικάσουν την κυβερνητική επίθεση κατά του κινήματος των φοιτητών και των σπουδαστών. Να σταθούν στο πλάι τους, γιατί είναι δικό τους συμφέρον να μπουν εμπόδια στην αντιλαϊκή πολιτική που παραδίδει ολοκληρωτικά την έρευνα και τα πανεπιστήμια στο κεφάλαιο».
  
Παρέμβαση στον διευθυντή Ασφάλειας Αττικής έκανε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και κατήγγειλε τις συλλήψεις των δύο φοιτητών και του μαθητή, καθώς και το κλίμα αστυνομοκρατίας που επιβλήθηκε στο χτεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο.

Λίγο αργότερα, αντιπροσωπεία ταξικών σωματείων του ΠΑΜΕ βρέθηκε στη ΓΑΔΑ, εκφράζοντας την αλληλεγγύη της, ενώ η «Δημοκρατική Συσπείρωση» προσέφερε νομική υποστήριξη. Οι δύο από τους φοιτητές κατηγορούνται για ρίψη αντικειμένων, ενώ ο μαθητής για απόπειρα απελευθέρωσης των παραπάνω. Αργά το βράδυ, οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα.

 

 

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Θολώνει τα νερά για τη «σφαγή» των εισακτέων
Στο πλαίσιο των τετραετών επιχειρησιακών προγραμμάτων των ΑΕΙ θα αποφασίζεται πλέον ο αριθμός των εισακτέων στα ιδρύματα. Από το υπουργείο Παιδείας διευκρινίστηκε ότι η τελική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων θα ανήκει και πάλι στον υπουργό Παιδείας, όπως ισχύει σήμερα, αλλά θα λαμβάνεται για ορίζοντα τετραετίας κι όχι ετησίως.

Η ρύθμιση αυτή ξεσήκωσε αντιδράσεις και εκτιμήσεις για μείωση των εισακτέων, τις οποίες ο αναπληρωτής κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ. Αντώναρος δε διέψευσε, ενώ το υπουργείο Παιδείας τις χαρακτήρισε «ανακριβείς απόψεις». Αυτοί που «πανηγύρισαν» με τη νέα ρύθμιση ήταν οι πρυτάνεις και οι πανεπιστημιακοί που υποστηρίζουν τις αναδιαρθρώσεις, βλέποντας μάλλον ότι πλησιάζει η ώρα που τα ιδρύματα θα καθορίζουν από μόνα τους τον αριθμό των εισακτέων στο πλαίσιο της «αυτοτέλειας», δηλαδή της λειτουργίας τους σαν επιχειρήσεις. Δεν μπορεί όμως το κάθε ίδρυμα από μόνο του να καθορίζει τον αριθμό των εισακτέων (άρα και των αποφοίτων) με βάση τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας, αν δεν υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός.

 

  

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Το ίδιο το κίνημα πρέπει να περιφρουρεί τον αγώνα του
Ανακοίνωση με αφορμή τα γεγονότα στη Νομική

Το οργανωμένο σχέδιο που εκδηλώνεται τις τελευταίες μέρες με ευθύνη της ΔΑΠ στα Πανεπιστήμια με τραμπουκισμούς, βανδαλισμούς και προβοκάτσιες, καταγγέλλει η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας, με ανακοίνωσή της, από αφορμή τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν προχτές στη Νομική.

«Στόχος είναι να προβοκαριστεί και να συκοφαντηθεί ο αγώνας των φοιτητών, να αποπροσανατολιστεί η κουβέντα μέσα στα πανεπιστήμια, να τρομοκρατηθούν οι φοιτητές και η κοινωνία και να δοθούν πατήματα κι επιχειρήματα στην κυβέρνηση και τα ΜΜΕ, προκειμένου να αποκόψουν το φοιτητικό κίνημα από το φυσικό του σύμμαχο, το λαό. Αυτή η μεθοδευμένη επιχείρηση εκφράστηκε από τα στελέχη της ΔΑΠ και στη Νομική κατά τη διάρκεια και μετά από τη γενική συνέλευση της Τετάρτης 28/2, μετά τη συντριπτική υπερψήφιση της πρότασης της Πανσπουδαστικής για κλιμάκωση του αγώνα και την απομόνωση της απεργοσπαστικής λογικής της ΔΑΠ. Με βάση την επίθεση που δέχεται η πάλη των φοιτητών, προκύπτει έντονα η ανάγκη το ίδιο το κίνημα να περιφρουρήσει τις διαδικασίες, το περιεχόμενο, τα αιτήματα και τις μορφές πάλης του.

Η απάντηση στην επίθεση πρέπει να δίνεται συντεταγμένα κι απ' τους ίδιους τους φοιτητές. Χρειάζεται οι προβοκάτσιες της ΔΑΠ να απομονώνονται και να περιθωριοποιούνται, να μην πέσει το φοιτητικό κίνημα στις παγίδες που του στήνουν. Αυτά τα σχέδια θα πέσουν στο κενό μέσα από τη συνέχιση και κορύφωση της πάλης, τα αποτελέσματα των γενικών συνελεύσεων και τις αγωνιστικές δραστηριότητες των συλλόγων κι όχι με τυχοδιωκτικές ενέργειες, οι οποίες αντικειμενικά συμβάλλουν στον αποπροσανατολισμό, τον οποίο επιχειρεί η ΔΑΠ και η κυβέρνηση και δεν της αφαιρούν επιχειρήματα», τονίζει η Πανσπουδαστική.

Τα περιστατικά στη Νομική, όπως σημειώνει και η ΠΚΣ, δεν είναι μεμονωμένα κι άσχετα από μια σειρά απαράδεκτες ενέργειες στις οποίες έχουν επιδοθεί στελέχη και μέλη της ΟΝΝΕΔ και της ΔΑΠ τις τελευταίες μέρες στα Πανεπιστήμια. Και καταλήγει η ανακοίνωση: «Ας καταλάβουν ότι δε θα επιτρέψουμε ποτέ να γίνουν οι σχολές νεκροταφεία, πως όσους μπράβους, ψέματα, συκοφαντίες κι αν επιστρατεύσουν, ποτέ δε θα καταφέρουν να βάλουν ταφόπλακα στις διεκδικήσεις και τα όνειρά μας. Ας το χωνέψουν μια και καλή: Δεν είμαστε η γενιά του καναπέ, της απάθειας και της υποταγής. Μπορούμε να γίνουμε η γενιά της αντεπίθεσης και των αγώνων!

Καμιά τέτοιου είδους πρόκληση δε θα μείνει αναπάντητη και η απάντηση θα είναι ηχηρή και αποστομωτική. Θα έρθει, για άλλη μια φορά, από τα ανθρώπινα ποτάμια των διαδηλώσεων και από τα κατάμεστα αμφιθέατρα των γενικών συνελεύσεων. Συνεχίζουμε στο δρόμο του αγώνα, με τους φοιτητές και το λαό, κλιμακώνουμε την πάλη μας στις συνελεύσεις, στις κινητοποιήσεις, πιο μαζικά, πιο αποφασιστικά, για να μην περάσουν τα μέτρα, που ήδη είναι καταδικασμένα στη συνείδηση της συντριπτικής πλειοψηφίας του λαού και των φοιτητών».


 


Εκβιασμοί γύρω από την εξεταστική
Αποστομωτική απάντηση από το Σύλλογο Πανεπιστημιακών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Πληθαίνουν οι εκβιασμοί προς τους φοιτητές και τους σπουδαστές στο εσωτερικό των σχολών, σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, με μέσο την εξεταστική και το εξάμηνο σπουδών. Βέβαια, το σύνθημα έχει δοθεί από το ίδιο το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να πιεστούν οι φοιτητές και να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις. Πριν μια βδομάδα ο υφυπουργός Παιδείας, Γ. Καλός, δήλωνε στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9.84» ότι «οι επιπτώσεις από τη συνέχιση των κινητοποιήσεων θα είναι άμεσες. Πρώτα από όλα θα χαθεί το σύνολο του ακαδημαϊκού έτους, όχι μόνο το εξάμηνο, δηλαδή οι εξετάσεις του εξαμήνου»...

Σ' αυτό το μοτίβο, δυνάμεις των πανεπιστημιακών και των διοικήσεων των σχολών που είναι υπέρ των αναδιαρθρώσεων, προσπαθούν να παρέμβουν καταστέλλοντας τις κινητοποιήσεις ή τιμωρώντας τους φοιτητές για την αγωνιστική στάση που κράτησαν. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της Συγκλήτου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθήνας (πρώην ΑΣΟΕΕ) όπου μια μερίδα πανεπιστημιακών απαιτούσε να μη γίνουν καθόλου εξετάσεις αν δε σταματήσουν αμέσως οι κινητοποιήσεις, άποψη που δεν επικράτησε, μετά και από την παρέμβαση του Συλλόγου Φοιτητών.

Από σχολή σε σχολή η κατάσταση ποικίλλει, καθώς αλλού έχουν γίνει περισσότερα κι αλλού λιγότερα μαθήματα. Η πρόταση των φοιτητών για το θέμα της εξεταστικής στην πλειοψηφία των συλλόγων είναι: Μόλις τελειώσουν οι κινητοποιήσεις να δώσουν εξετάσεις οι φοιτητές που είναι στο πτυχίο και να γίνει όπου χρειάζεται αναπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών και τον Ιούνιο να γίνει διπλή εξεταστική.

«Θα δώσουμε τη μάχη της αναπλήρωσης»
Αποστομωτική απάντηση στις προσπάθειες εκβιασμού των φοιτητών έρχεται από το Σύλλογο Πανεπιστημιακών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που με ψήφισμα γενικής συνέλευσης τονίζει ότι για τη διακοπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας ευθύνεται «η κυβέρνηση που με την αυταρχική της τακτική επιδιώκει να προωθήσει τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία μετατρέποντάς την σε εμπόρευμα».

Και ο σύλλογος τονίζει: «Οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι, που μαζί με τους φοιτητές δίνουν τη μάχη για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, αισθάνονται την ανάγκη να διαβεβαιώσουν δημόσια τους φοιτητές και τους γονείς τους, όλη την Ελληνική Κοινωνία, ότι θα δώσουν και τη μάχη της αναπλήρωσης της "χαμένης" λόγω κινητοποιήσεων εκπαιδευτικής διαδικασίας στο ακέραιο, χωρίς να υπολογίζουν τις προσωπικές θυσίες που θα απαιτηθούν γι' αυτό (αργίες, διακοπές Πάσχα, διακοπές καλοκαιριού).

Καλούμε όλους τους εργαζομένους να κάνουν δική τους υπόθεση την πάλη για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία και μαζί με το Πανεπιστημιακό Κίνημα να ακυρώσουν τις προσπάθειες προώθησης των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων».

 


Ανέκρινε μαθητές
Ως εν δυνάμει ρουφιάνους αντιμετώπισε ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Ανδρέας Κυριακόπουλος, ανήλικους μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πάτρας τους οποίους ανέκρινε στο γραφείο της διευθύντριας, προκειμένου να μάθει αν ένας από τους καθηγητές βρίσκεται στη θέση του ή κάνει κοπάνα.

Σύμφωνα με αναφορά του Συλλόγου Γονέων του συγκεκριμένου σχολείου προς τις αρμόδιες υπηρεσίες, ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά από «δήθεν» ανώνυμες καταγγελίες, ανέκρινε σε πολύ έντονο ύφος τους μαθητές του καθηγητή για να μάθει ποιες μέρες λείπει.

«Η συγκεκριμένη ενέργεια είναι παράνομη. Δεν μπορεί να ανακρίνονται τρεις ανήλικοι μαθητές του Γυμνασίου, χωρίς την παρουσία των γονέων τους, αν ο καθηγητής τους έλειπε κάποια μέρα από το σχολείο και μάλιστα με τέτοιο ύφος που τρόμαξαν τα παιδιά και το ανέφεραν στους γονείς τους. Χρόνια τώρα το σχολείο μας αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, χρόνια τώρα αγωνιζόμαστε για να έχουμε καθηγητές στην ώρα τους, σχολικό κτίριο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες μας. Αντί να λύσουν οι υπεύθυνοι αυτά τα προβλήματα, μας προσθέτουν κι άλλα», επισημαίνεται στην Αναφορά και απαιτείται να παύσει άμεσα η δίωξη του συγκεκριμένου καθηγητή.

Να σημειωθεί ότι μετά απ' όλα αυτά ο καθηγητής υπέβαλε την παραίτησή του για λόγους ευθιξίας. Χτες οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Πάτρας προχώρησαν σε κατάληψη απαιτώντας την επιστροφή του καθηγητή, στέλνοντας το δικό τους μήνυμα: «Καταδότες και δοσίλογοι δεν πρόκειται να γίνουμε για κανέναν».

 

  

ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να πάρουν οι εκπαιδευτικοί την υπόθεση στα χέρια τους
Κριτική της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στη στάση των ηγεσιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, που οδηγούν στην υπονόμευση και αποστασιοποίηση από τη μεγάλη μάχη της Παιδείας

Σε αγωνιστική επαγρύπνηση και δράση, προκειμένου να αποτρέψουν το μέλλον που ετοιμάζεται για την εκπαίδευση, τη δουλιά, τη ζωή, καλεί τους εκπαιδευτικούς η ΕΣΑΚ ΔΕΕ. Η συσπείρωση και δράση μέσα από το ΠΑΜΕ, η συγκρότηση του παλλαϊκού μετώπου αντεπίθεσης στις αναδιαρθρώσεις, με πρωτοβουλίες αγώνα και δράσης από τα κάτω, αποτελεί διέξοδο για τους εκπαιδευτικούς, αφού οι ηγεσίες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ ακολουθούν το δρόμο της αδράνειας.

Οπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, «μετά τον προκλητικό δικομματικό εμπαιγμό αλληλοβοήθειας για τη μετάθεση της ημερομηνίας συζήτησης των κατευθύνσεων αναθεώρησης του άρθρου 16 στη Βουλή, από την αρχή της χρονιάς στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, πέρα από την κατάπτυστη κυβερνητική στάση της ΔΑΚΕ στα Διοικητικά Συμβούλια και στις κινητοποιήσεις (άσκηση πίεσης - ανοιχτή απεργοσπασία), οι κεντροαριστερές πλειοψηφίες (ΠΑΣΚ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ) άρχισαν να διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους κατά της αναθεώρησης και να καλούν σε συγκρότηση επιτροπών αγώνα για την ακύρωσή της.

Βέβαια, καθυστέρησαν συνειδητά τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ (ΟΛΜΕ - Ιανουάριος και Φεβρουάριος) ενώ στη ΔΟΕ διαπραγματεύονται ατελείωτα στην αρχή τη διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου και στη συνέχεια την "εξειδίκευση του περιεχομένου των αγώνων", κάτι που το πολέμησαν κατά τη διάρκεια της μεγάλης απεργίας, επειδή το ΠΑΜΕ πρωτοστατεί γι' αυτά (αλλαγή πλαισίου, περιεχόμενο αγώνα).

Το αποτέλεσμα είναι το ροκάνισμα του χρόνου, οι ύποπτες χρονοτριβές και η αποδυνάμωση των όποιων απεργιακών και άλλων κινητοποιήσεων αποφασίστηκαν, αφού αυτές ψηφίζονταν στο παραπέντε και δεν υπήρχε χρόνος και διάθεση για την καλύτερη οργάνωση, τους τρόπους μαζικοποίησης και τα χαρακτηριστικά τους, που απαιτείται να είναι μετωπικά και συγκρουσιακά», αναφέρει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

«Κοινή επωδός τους είναι η γκρίνια και η επίθεση στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, επειδή εκτός από τις αναθεωρήσεις αποδίδει την ίδια σημασία και μεγαλύτερη στο σύνολο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης. Η τακτική αυτή επιδιώκει να παρουσιάσει το ΠΑΜΕ περιχαρακωμένο και έξω από την επικαιρότητα και την πραγματικότητα. Καλούνται, λοιπόν, όλοι αυτοί να απαντήσουν: Ποια είναι τελικά η πραγματικότητα, το επιμέρους στο οποίο εμμένουν για να αποπροσανατολίζουν ή το όλο μιας αντιλαϊκής πολιτικής που συνολικά και μεθοδικά εκδηλώνει την επίθεσή της;

Κυρίαρχος στόχος των παρατάξεων αυτών είναι η προεκλογική ετοιμασία και η ψηφοσυλλεκτική για τα συνέδρια του Ιούνη, μια πρόθεση απόλυτα αθέμιτη, όταν ο στόχος αυτός έρχεται να υπερκαλύψει και να αναιρέσει την αναγκαιότητα του συνεχούς, παρατεταμένου και πολύμορφου αγώνα για συνολική αντεπίθεση και ρήξη.

Ετσι, ενώ από τη μια δε θέλουν και δεν προτείνουν κάτι συγκεκριμένο για τον αγωνιστικό μήνα Μάρτη για τη συμπόρευση με το εξεγερμένο φοιτητικό και πανεπιστημιακό κίνημα, από την άλλη οι ηγετικές ομάδες σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ θριαμβολογούν, θεωρώντας νίκη του κινήματος την υποκριτική αλλαγή τακτικής του ΠΑΣΟΚ (αποχώρηση από τη διαδικασία συζήτησης και ψήφισης των προτάσεων αναθεώρησης), λες και το κίνημα απευθύνεται στους προεκλογικούς ελιγμούς της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ και όχι στο σύνολο της κυρίαρχης πολιτικής, με όποιο χρώμα και αν εκφράζεται».

Γι' αυτό και η ΕΣΑΚ ΔΕΕ έγκαιρα (από 21 Φλεβάρη στην ΟΛΜΕ και 27 Φλεβάρη στη ΔΟΕ) πρότεινε συγκροτημένο πρόγραμμα δράσης και κλιμάκωσης των αγωνιστικών κινητοποιήσεων για το μήνα Μάρτη. Και πιο συγκεκριμένα:

Απεργιακά και άλλα αγωνιστικά βήματα στις 8, 15, 28 και 29 του Μάρτη, με δυνατότητα επαναπροσδιορισμού των ημερομηνιών και προσαρμογής τους στις τελικές ημερομηνίες ψήφισης του νόμου -πλαισίου και των διατάξεων αναθεώρησης και όλα αυτά σε συντονισμό με το ευρύτερο ταξικό, συνδικαλιστικό κίνημα.

Οπως σημειώνει η παράταξη, «οι ηγετικές ομάδες απέρριψαν το πρόγραμμα δράσης της ΕΣΑΚ ΔΕΕ με ευτελή και αντιφατικά επιχειρήματα, όπως, "η κοινωνία ενδιαφέρεται για το άρθρο 16 και έτσι αποδυναμώνονται τα δικά μας κλαδικά αιτήματα" (συντεχνιακή λογική και κοντόφθαλμη οπτική να βλέπουμε μόνο το επιμέρους και αυτό κομματιασμένα), η δήθεν "αλλαγή του πολιτικού κλίματος" από τις ψευτο-υποχωρήσεις του ΠΑΣΟΚ, που είχαν σαν σκοπό τον αποπροσανατολισμό του κινήματος, "η κόπωση, τα χαμηλά ποσοστά" κ.ά. Οι δικαιολογίες αυτές των ηγετικών ομάδων σηματοδοτούν την παραίτηση, την αποστασιοποίηση από τη μεγάλη μάχη της Παιδείας που βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και τελικά την υπονόμευση του κινήματος».

Μπροστά στα αδιέξοδα και την ήττα που μας οδηγούν αυτές οι πλειοψηφίες σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς με συνεχή αγωνιστική επαγρύπνηση και δράση:

Να κλείσουν τα αυτιά στις Σειρήνες του συμβιβασμού, της αδράνειας και της ηττοπάθειας.
Να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους.
Να συσπειρωθούν στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και να ενισχύσουν τη συγκρότηση του παλλαϊκού μετώπου αντεπίθεσης στις αναδιαρθρώσεις, με πρωτοβουλίες αγώνα και δράσης από τα κάτω.
Να μην επιτρέψουν τελικά ένα χειρότερο μέλλον για την εκπαίδευση, την εργασία και τη ζωή.


  


Οι σχολικοί σύμβουλοι να είναι αρωγοί των εκπαιδευτικών
Επιλογή στελεχών με αντικειμενικά και μετρήσιμα κριτήρια ζητά η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, με αφορμή τις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων

Τη θέση για 100% μετρήσιμα και αντικειμενικά κριτήρια επιλογής για τα στελέχη της εκπαίδευσης επαναφέρει επιτακτικά η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, με αφορμή τις διαδικασίες επιλογής σχολικών συμβούλων. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ υπενθυμίζει ότι οι σχολικοί σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από το καθηκοντολόγιο, τον τριπλό νόμο 2986/2002 για την αξιολόγηση, προορίζονται να αναλάβουν συγκεκριμένο ρόλο στο σύνολο της εκπαιδευτικής ζωής και πράξης. «Ο ρόλος αυτός συνοψίζεται: α) στη νομιμοποίηση των αυθαιρεσιών της διοίκησης με συμβουλευτική γνώμη - ψήφο το κύρος και τις αρμοδιότητες που έχουν και β) στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, με τελικό στόχο την καθοριστική συμβολή τους στην υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

«Για μας πρωταρχικά οι σχολικοί σύμβουλοι πρέπει να λειτουργούν αποκλειστικά και μόνο σαν επιστημονικοί και παιδαγωγικοί συνεργάτες και αρωγοί των εκπαιδευτικών στο δύσκολο διδακτικό, παιδαγωγικό και κοινωνικό τους έργο και όχι σαν όργανα καταπίεσης, χειραγώγησης και συμμόρφωσης με την κυρίαρχη πολιτική και τις επιλογές της.

Κατά συνέπεια, το ζήτημα δεν αφορά μόνο στην απόρριψη του νόμου 3476/06 (επιλογή στελεχών), που όλοι πλην της κυβερνητικής ΔΑΚΕ και από διαφορετικές οπτικές κατηγορηματικά απορρίπτουν, ούτε στην απλή καταγγελία των διαδικασιών του διαγωνισμού - παρωδία για την επιλογή των συμβούλων (στις 24/2/07), αλλά στην αποκάλυψη των βαθύτερων και αόρατων στόχων των διαγωνισμών τύπου ΑΣΕΠ, που πρόσφατα πολλαπλασιάζονται και προβάλλονται σαν αδιάβλητα και αξιοκρατικά μέσα επιλογής», σημειώνει.

Οπως επισημαίνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, στόχος αυτών των διαγωνισμών είναι η «καλλιέργεια του άλλοθι της αξιοκρατίας, αφού το πνευματικό - διανοητικό έργο δεν μπορεί να αποτιμηθεί από ένα διαγωνισμό τυχαία και στιγμιαία». «Τεράστια σημασία πάλι έχει ποιος και με ποια κριτήρια αξιολογεί θετικά ή αρνητικά το περιεχόμενο του διανοητικού και επιστημονικού έργου», αναφέρει, σημειώνοντας ότι «οι απανωτοί διαγωνισμοί αναιρούν το όποιο αντίκρισμα των τίτλων, πτυχιακών, μεταπτυχιακών κλπ. και εξανεμίζουν την επιστημονική αξία των συγγραμμάτων, με μοναδική επιδίωξη τη συνεχή πιστοποίηση - επαναπιστοποίηση των υποψηφίων για κάποια θέση, ανεξάρτητα από τους τρόπους και τα μέσα απόκτησης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων. Οι εξεταστικές συμπληγάδες λειτουργούν και σαν μηχανισμοί φόβου, ημετερισμού και υποταγής στο βάθος», τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, επισημαίνοντας τις ευθύνες και των παρατάξεων στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες που έχουν υιοθετήσει με τον έναν ή άλλον τρόπο διαδικασίες που δεν είναι αντικειμενικές και μετρήσιμες και κινούνται στη λογική του νόμου για την επιλογή στελεχών (π.χ. συνέντευξη).




Πηγή: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 02.03.2007 10:35:01
 
Αναγνώσθηκε 331 φορές