Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Μ.Γιαννάκου: «Ανοίξτε τα πανεπιστήμια»

«Ανοίξτε τα πανεπιστήμια»
Εκκληση της υπουργού Παιδείας Μαριέττας Γιαννάκου


Εντός δύο εβδομάδων θα ψηφισθεί το νέο πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων, εκτίμησε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου, καλώντας απεργούς πανεπιστημιακούς και καταληψίες φοιτητές να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Την ίδια ώρα, καθηγητές ΑΕΙ μιλώντας στην «Κ» έκαναν λόγο για βαθιά πληγή που έχουν ανοίξει στα ΑΕΙ οι καταλήψεις και οι απεργίες, φοβούμενοι αντιπαλότητες και μετά τη λήξη των κινητοποιήσεων. Πάντως, ήττα υπέστη χθες η παράταξη της οποίας ηγούνται ο πρόεδρος και ο γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ στο ΕΜΠ, στην ψηφοφορία για την εκλογή εκπροσώπων για το κρίσιμο συνέδριο της Ομοσπονδίας την προσεχή Παρασκευή. Και ενώ η συζήτηση για το θέμα κατάχρησης του ασύλου κυριαρχεί, το υπουργείο Παιδείας ζητεί εσπευσμένως την πρόσληψη 107 φυλάκων στα πανεπιστήμια, ώστε να αντιμετωπισθεί το ολοένα αυξανόμενο πρόβλημα φύλαξης των ανοικτών χώρων...

 


Εκκληση των πανεπιστημιακών να ανοίξουν τα Ιδρύματα

«Να κάνουμε κριτική επί του νομοσχέδιου, αλλά με ανοιχτά πανεπιστήμια. Το κλειστό πανεπιστήμιο αποτελεί πλέον πράξη αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής νοοτροπίας». Αυτά διεμήνυσαν προς όλες τις κατευθύνσεις οι πανεπιστημιακοί που προ σχεδόν μηνός είχαν καταθέσει κείμενο 21 αλλαγών για τα ΑΕΙ, και το περασμένο Σαββατοκύριακο οργάνωσαν διημερίδα διαλόγου. Διαλόγου υπέρ και της προστασίας του ασύλου; «Φυσικά, και εμείς το προασπίσαμε με τη στάση μας, διατυπώνοντας πλούσιες ιδέες στην ημερίδα», ανέφερε στην «Κ»  ο καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου κ. Ιωάννης Βούλγαρης. Οι βολές του είναι ευθείες κατά όλων όσοι κρατούν τα ιδρύματα κλειστά, αλλά και κατά της μικρής ομάδας των φοιτητών που -στην έναρξη της διημερίδας- εισέβαλαν στον χώρο και άρχισαν να κραυγάζουν «υπέρ του ασύλου» και όχι μόνο!

Ξεπερνώντας το περιστατικό με τους φοιτητές, οι περίπου 200 πανεπιστημιακοί προχώρησαν και, όπως αποδεικνύουν τα συμπεράσματά τους, διόλου δεν... χαρίστηκαν στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, όπως τους κατηγορούσαν οι κραυγάζοντες φοιτητές. «Είναι μια μίζερη απόπειρα νοικοκυρέματος των πανεπιστημίων χωρίς σχέδιο και όραμα», ανέφερε στην «Κ»  ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Ελευθέριος Παπαγιαννάκης. «Το νομοσχέδιο ενσωμάτωσε ορισμένες από τις προτάσεις που διατυπώθηκαν από τις συνόδους των πρυτάνεων και τις ποικίλες πρωτοβουλίες των πανεπιστημιακών, κυρίως σε ό, τι αφορά την αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, χωρίς όμως να ενσωματώσει τη λογική, τη συνοχή τους και τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή τους. Παραμένει έτσι, ο υπό ψήφιση νόμος αποσπασματικός, ασαφής και αντιφατικός σε πολλά σημεία, γεγονός που δημιουργεί ανησυχία για τον τρόπο εφαρμογής. H ασάφεια, μάλιστα, ορισμένων διατάξεων δεν επιτρέπει μόνο παρερμηνείες, αλλά και το ενδεχόμενο να υπονομευθούν στην πράξη, από το υπουργείο Παιδείας, ορισμένα από τα προτεινόμενα βήματα αυτοδιοίκησης στα πανεπιστήμια», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους οι διοργανωτές της διημερίδας. Οι πανεπιστημιακοί ζητούν, μεταξύ άλλων, κλιμακούμενη ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, πλήρη μεταφορά της αρμοδιότητας επί των επιστημονικών - ερευνητικών ζητημάτων στο διδακτικό προσωπικό, με αντίστοιχο περιορισμό των γραφειοκρατικών ελέγχων του υπ. Παιδείας και των παρεμβάσεων των φοιτητικών παρατάξεων, και στοχευμένη ποιοτική αξιολόγηση με σκοπό τη βελτίωση κάθε ΑΕΙ - ΤΕΙ. Βέβαια, εστιάζουν στο αίτημα της γενναίας και σταθερής χρηματοδότησης της μεταρρύθμισης και του στρατηγικού σχεδιασμού των ΑΕΙ - ΤΕΙ. Οι πανεπιστημιακοί θα καταθέσουν τροποποιήσεις επί του νόμου στην κυβέρνηση, τα κόμματα και τη Βουλή.

 


ΑΝΑΛΥΣΗ
 Ακτιβισμός σε βάρος του οράματος
Του Νικου Νικολαου

Η σημερινή σπουδάζουσα νεολαία αναμφίβολα έχει περισσότερες γνώσεις από εκείνη των προηγούμενων δεκαετιών. Και είναι φυσικό αυτό, αφού έχουν συμβεί όλες αυτές οι επαναστατικές αλλαγές στον τομέα της ενημέρωσης. Οι σημερινοί φοιτητές, εφόσον είναι φιλομαθείς, έχουν ανοιχτές τις μεγάλες ευκαιρίες για άντληση γνώσεων που προσφέρει η πρόσβαση στο Διαδίκτυο, ενώ οι παλαιοί συνάδελφοί τους αρκούνταν στη μιζέρια του μοναδικού συγγράμματος της έδρας.

Παρά τις μεγάλες ευκαιρίες όμως του σήμερα, το χθες είχε μια γοητεία. Οι φοιτητές της περιόδου ευθύς μετά τον εμφύλιο, δηλαδή της δεκαετίας του ’50, οι Λαμπράκηδες της δεκαετίας του ’60, ακόμη και οι κνίτες του ’80 ανέπτυσσαν μια δραστηριότητα όχι στενά συνδικαλιστική, αλλά στενά συνδεδεμένη με το κοινωνικό γίγνεσθαι. Για να περιορισθώ στις οικονομικές σχολές από τις οποίες προέρχομαι, θυμάμαι ότι οι αριστεροί συμφοιτητές μου, πέραν του ότι ήσαν πρώτοι στη βαθμολογία (γιατί έτσι τους παρότρυνε ο καθοδηγητής τους σε αντίθεση με τη σημερινή Αριστερά που ζητεί να εισέρχονται στα πανεπιστήμια με βαθμολογία 5!), αρίστευαν και σε εργασίες με θέματα τρέχουσας οικονομικής, πολιτικής και κυρίως θέματα ανάπτυξης. Η σπουδάζουσα νεολαία είχε όραμα να συμβάλει στην οικοδόμηση μιας Ελλάδας σύγχρονης και ανεπτυγμένης.

Στις 10ετίες του ’50 και του ’60 με πρότυπο το βιβλίο του εκτελεσθέντος το ’53 λαμπρού επιστήμονα Δημήτρη Μπάτση «Η βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα»  αναζητούσαν οι αριστεροί φοιτητές στις εργασίες τους τις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και καταπολεμούσαν το δόγμα της ψωροκώσταινας, που δίδασκε η Δεξιά που είχε νικήσει στον εμφύλιο. Αργότερα οι κνίτες, με πρότυπο το βιβλίο του Γ. Σαμαρά «Κράτος και κεφάλαιο»,  έγραφαν επίσης λαμπρές εργασίες που αποδείκνυαν το πάθος της νεολαίας να αλλάξει τη χώρα, να κάνει καλύτερη την κοινωνία.

Τα οράματα αυτά δυστυχώς τείνουν να χαθούν σήμερα, καθώς στις σχολές επικρατεί με ευθύνη της Αριστεράς η ιδεολογία της σύγκρουσης και αντί του οράματος για μια δίκαιη κοινωνία κυριαρχεί ένας τυφλός ακτιβισμός της δράσης για τη δράση. Αλλωστε, και στους καλούς φοιτητές, που επιμένουν να παρακολουθούν τα μαθήματα και να περνάνε τις εξετάσεις, αυτό που πρωτεύει είναι η επαγγελματική ειδίκευση, η οποία κατακτάται σε βάρος της μόρφωσης, με αποτέλεσμα να έχουμε στελέχη, αλλά όχι υπεύθυνους πολίτες με μόρφωση. Ο παλαιός φοιτητής του Πολυτεχνείου ήταν ένας ολοκληρωμένος επιστήμονας με μόρφωση. Ο σημερινός είναι;

Προχθές πήγε ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών κ. Γ. Αλογοσκούφης και μίλησε σε φοιτητές στο Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τους είπε για τα μεγάλα προβλήματα της χώρας, όπως π. χ. το υψηλό δημόσιο χρέος, η χαμηλή ανταγωνιστικότητα και η υψηλή ανεργία. Για το δημόσιο χρέος, αφού είπε ότι δαπανούμε για την εξυπηρέτησή του σε τόκους 10 δισ. τον χρόνο πρόσθεσε τα εξής: «Το 1981 το δημόσιο χρέος ήταν 29% του ΑΕΠ. Σε σημερινούς όρους αυτό το ποσοστό δεν θα αναλογούσε σε περισσότερα από 60 δισ. ευρώ. Για την εξυπηρέτησή του δεν θα χρειάζονταν περισσότερα από 3 δισ. ευρώ τον χρόνο. Με τα υπόλοιπα 7 δισ. θα μπορούσαμε να χρηματοδοτήσουμε μείζονες οικονομικές και κοινωνικές προτεραιότητες».

Είμαι βέβαιος ότι εάν γι’ αυτά τα μείζονα προβλήματα του τόπου επιχειρήσει κάποιος να μιλήσει με τους σημερινούς καταληψίες θα εισπράξει τα γνωστά επίθετα του «νεοφιλελεύθερου και του κήρυκα της λιτότητας». Μηδείς προβληματισμός!

 


Συνεχείς κινητοποιήσεις στους δρόμους
«Ο νόμος - έκτρωμα δεν θα περάσει ποτέ!». Αυτό ήταν το κεντρικό πανό που είχαν στήσει μπροστά στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών οι φοιτητές που διαδήλωναν κατά του νόμου-πλαισίου. Χθες ήταν μια ημέρα «γεμάτη» από εκδηλώσεις, ενώ για σήμερα έχει προγραμματιστεί πορεία φοιτητών με μηχανές (10 π. μ. από την πύλη της Πανεπιστημιούπολης και θα πορευθούν στις περιοχές του Ζωγράφου και του Παπάγου). Η κορύφωση των εκδηλώσεων γι’ αυτήν την εβδομάδα θα είναι την Πέμπτη, με το νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας (12.00 από τα Προπύλαια). Για τη συμμετοχή των καθηγητών στο συλλαλητήριο, η ΟΛΜΕ κήρυξε τρίωρη στάση εργασίας (από τις 11 π. μ. μέχρι τις 2 μ. μ. για τον πρωινό κύκλο λειτουργίας των σχολείων και από τις 2 μ. μ. μέχρι τις 5 μ. μ. για τα σχολεία απογευματινού κύκλου).

Ειδικότερα, χθες οι αντιδρώντες φοιτητές ήταν όλη την ημέρα στους... δρόμους, συμβάλλοντας στα κυκλοφοριακά προβλήματα του κέντρου της πρωτεύουσας. Οι φοιτητές συγκεντρώθηκαν το πρωί στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ερασιτεχνικά μουσικά συγκροτήματα «έντυσαν» με τις δικές τους μουσικές τα συνθήματα κατά του νομοσχεδίου. Επίσης, ο Σύλλογος Φοιτητών Νομικής κάλυψε με πανό που έγραφε «Καμεροχαφιές. καταργεί το άσυλο» την κάμερα που βρίσκεται απέναντι από την πρυτανεία. Οπως ανέφερε στην «Κ» το μέλος του συλλόγου κ. Μπάμπης Καββαδίας, «ο συγκεκριμένος καμεροχαφιές αξιοποιείται για την παρακολούθηση των διαδηλωτών και την τρομοκράτησή τους όποτε υπάρχει κινητοποίηση στα Προπύλαια».

Το απόγευμα, οι φοιτητές έκαψαν μπροστά στη Βουλή ένα αντίγραφό του. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν το βράδυ με συναυλία στα Προπύλαια. Οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν σήμερα με αποκλεισμούς γραφείων διασύνδεσης, γραφείων επιχειρηματικότητας και ειδικών λογαριασμών στις σχολές και δεκάδες μικρότερες εκδηλώσεις.

 


Στα blogs φοιτητές μιλούν έξω από τα δόντια
Tης Iφιγενειας Διαμαντη

«Παιδιά, κλείστε τα πανεπιστήμια... (αυτό κάνετε με τις καταλήψεις), ανοίχτε δρόμο για την πλήρη ιδιωτικοποίησή τους. Ούτως η άλλως, ημιμαθείς πτυχιούχοι ήμασταν ανέκαθεν. Πληρώνοντας δίδακτρα θα μπορούμε να έχουμε και απαιτήσεις. Και όσο για το άσυλο... ξεχάστε το, μια ψευδαίσθηση είναι κι αυτό... Ελεύθερη διακίνηση ιδεών γίνεται παντού! Σε όλα τα καφέ...».

Μία ανώνυμη άποψη εμφανίζεται το μεσημέρι της προηγούμενης Παρασκευής στο blog (ιστολόγιο) των φοιτητών στο Ρέθυμνο (katalipsirethimnou. blogspot. com). Με μερικές έστω ώρες καθυστέρηση, ακολουθεί ανώνυμη απάντηση: «Το άσυλό μας δεν είναι ψευδαίσθηση! Κι όποιος θέλει να διακινεί ιδέες στις καφετέριες, είναι ελεύθερος και δικαίωμά του. Συνάδελφοι, ποιος από εσάς πιστεύει πως πληρώνοντας δίδακτρα έχουμε και απαιτήσεις; Μόνο αυτοί που είναι σύμφωνοι με το κυβερνών κόμμα και προσπαθούν να καταθέσουν το νέο νομοσχέδιο. Καταργώντας το πανεπιστημιακό άσυλο, καταργούμε και την πανεπιστημιακή μας ελευθερία». (Σάββατο, 24/2/ 07, 7:40:00 μ. μ.).

Ζωηρός ο διάλογος στις ιντερνετικές φοιτητικές κοινότητες, κι ας μη βρίσκονται οι συνδιαλεγόμενοι πρόσωπο με πρόσωπο. Τόσο φλέγον είναι για τους φοιτητές το θέμα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, που ο γραπτός διάλογος στα φοιτητικά ιστολόγια μεταφέρει στον διαδικτυακό επισκέπτη τη ζωηράδα της συζήτησης μέσα από την έκφραση και... τα σημεία στίξης.

«Υπάρχει βρε παιδιά σ’ αυτό το ελληνόφωνο κρατίδιο τίποτα δημόσιο που να λειτουργεί σωστά;» αναρωτιέται έτερος ανώνυμος. «Μα η Παιδεία, μα η Υγεία, μα η Αστυνομία, μα ο στρατός. Παντού αναξιοκρατία, παντού βρωμιά και δυσοσμία. Θυμηθείτε και πώς περάσατε στα πανεπιστήμια, επιτέλους!!! Πληρώνοντας οι γονείς σας χιλιάδες ευρώ στα φροντιστήρια!!! Οι φροντιστές μάς βοήθησαν να περάσουμε στο πανεπιστήμιο, και μόνον αυτοί! Οι δημόσιοι λειτουργοί αδιαφορούν στην πλειοψηφία τους! Γιατί λοιπόν επιμένουμε στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας;». Στην αρκετά «προφορική» απάντηση, φανταζόμαστε τα ανασηκωμένα φρύδια του ανώνυμου φοιτητή καθώς την έγραφε και την ανέβαζε στην ιστοσελίδα: «Βρε αγαπητέ συνάδελφε, διαφωνώ!!! Βρε φίλε, αυτό που χρειάζεται σίγουρα δεν είναι η κατάθεση του νέου, πρόχειρου νομοσχεδίου, αλλά αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και σύστημα εισαγωγής στο πανεπιστήμιο που να μειώνει την εξάρτηση από το φροντιστήριο. Γιατί πολεμάμε για τον δημόσιο χαρακτήρα του πανεπιστημίου; Γιατί δυστυχώς η αγορά εργασίας διασφαλίζει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που διασφαλίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο». Στο ίδιο πνεύμα συνεχίζει τρίτος: «Παιδιά, κάθε μορφής κινητοποίηση είναι απαραίτητη. Μην παραιτούμαστε τώρα. Φθάνουμε στο αποκορύφωμα, χρειάζεται κάθε είδους προσπάθεια. Οταν στους δρόμους χθες (σ. σ. 22/2/07) τα κανάλια -φανταστείτε! - αναφέρουν 30.000 κόσμου, δεν τίθεται θέμα παραίτησης. Η Συνέλευση έχει ανάγκη από κόσμο τη Δευτέρα (σ. σ. χθες)». Να όμως και ο αντίλογος: «Ρε σεις, γιατί αυτομαστιγώνεστε; Γιατί παίζετε τα παιχνίδια των βρώμικων κομμάτων και καταλαμβάνετε τις καφετέριες, αφήνοντας το πανεπιστήμιο άδειο; Μαζευτείτε στις Σχολές σας να περνάτε καλά, μαθαίνοντας πού και πού κάτι χρήσιμο, ώστε να πάρετε και κανένα πτυχίο! Αποασυλοποιηθείτε, προσέξτε όμως ποιοι πρωτοστατούν στις καταλήψεις...».

 

 

Aδιέξοδο και την επόμενη μέρα
 Πρυτάνεις εκτιμούν ότι η ένταση δεν θα σταματήσει ακόμη και μετά την επιστροφή στα αμφιθέατρα
Του Αποστολου Λακασα

Εντός δύο εβδομάδων θα είναι νόμος του κράτους το νέο πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων. Αυτό ανέφερε χθες η υπουργός Παιδείας κ. Μ. Γιαννάκου, προσθέτοντας ότι αυτοί που κάνουν τις καταλήψεις «έχουν την ευθύνη να τις λήξουν». Η υπουργός είχε την ευκαιρία να συναντηθεί με τους πρυτάνεις των ΑΕΙ στη δεξίωση του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κ. Παπούλια προς τους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας. Οι πρυτάνεις ζήτησαν από την υπουργό πίστωση χρόνου για να συζητηθεί το νομοσχέδιο. Τη θέση τους αυτή εξέφρασαν και στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, από τον οποίο ζήτησαν να αναλάβει πρωτοβουλία. Ο κ. Γ. Παπανδρέου ανέφερε ότι «για το ΠΑΣΟΚ η παιδεία είναι το πρώτο θέμα. Αν όμως η κυβέρνηση πάει με τέτοια όξυνση στις εκλογές, θα τις χάσει».

Ηδη βαθιά είναι η πληγή που έχουν ανοίξει στα πανεπιστήμια οι καταλήψεις και η απεργία μερίδας πανεπιστημιακών, οι οποίοι συντάσσονται με τη σκληροπυρηνική ομοσπονδία τους (ΠΟΣΔΕΠ). Πάντως, οι διεργασίες προς το συνέδριο της ομοσπονδίας -θα γίνει στο τέλος της εβδομάδας-, όπου θα εκλεγεί νέα εκτελεστική γραμματεία, είναι έντονες. Χθες στο ΕΜΠ -προπύργιο της ηγεσίας της ΠΟΣΔΕΠ και κρίσιμο ίδρυμα για τις τάσεις ενόψει συνεδρίου- οι παρατάξεις που στήριξαν τις κινητοποιήσεις υπέστησαν δεινή ήττα. Οι Συσπειρώσεις από 4 έδρες έλαβαν 2, η Πανεπιστημιακή Κίνηση (ΠΑΣΟΚ) από 2 έδρες πήρε 4, η προσκείμενη στη Ν.Δ. κίνηση αύξησε τη δύναμή της από 1 σε 2 έδρες, ενώ το ΚΚΕ έχασε μία έδρα (από τις 2). Στη συνεδρίαση του συλλόγου του Παντείου οι κινήσεις του Συνασπισμού και του ΚΚΕ διατήρησαν τις δυνάμεις τους (5 και 3 έδρες αντίστοιχα) ενώ το ΠΑΣΟΚ πήρε 3 έδρες λόγω αυξημένης συμμετοχής των πανεπιστημιακών. Ειδικότερα, έγκριτοι πανεπιστημιακοί που μίλησαν στην «Κ»  ανέφεραν ότι το κλίμα των κινητοποιήσεων δεν θα αποκλιμακωθεί πριν από την ψήφιση του νόμου-πλαισίου στη Βουλή. Οι αριστεροί φοιτητικοί σύλλογοι είναι αμετακίνητοι στο να μην ψηφισθεί ο νόμος, και όπως δήλωσε χθες στην «Κ»  το μέλος του Συντονιστικού Οργάνου Καταλήψεων Θεοδόσης Μπενάτος, οι καταλήψεις θα συνεχισθούν. Εως χθες, υπό κατάληψη ήταν περί τα 300 τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, αλλά για σήμερα έχουν προγραμματισθεί νέες φοιτητικές συνελεύσεις.

Ομως, τα δυσκολότερα έπονται... «Κοιτάξτε, οι σχέσεις στην πανεπιστημιακή κοινότητα έχουν διαρραγεί. Η ένταση θα μετατεθεί μέσα στις συγκλήτους και δεν αποκλείονται φαινόμενα βίας. Θα έχουμε ομηρικούς καβγάδες ανάμεσα σε φοιτητές που θα ζητούν να αναπληρωθούν μαθήματα και συγκλητικούς. Ηδη υπάρχει έντονη δυσφορία των πανεπιστημιακών προς τους φοιτητικούς συλλόγους, που κρατούν τα πανεπιστήμια υπό κατάληψη» ανέφερε στην «Κ»  πρύτανης κεντρικού ιδρύματος της χώρας. Και δεν είναι μόνο η επίλυση των πρακτικών ζητημάτων λειτουργίας των πανεπιστημίων. Οι ίδιοι οι πανεπιστημιακοί έχουν διχαστεί.

Είναι ενδεικτική η περίπτωση του ΕΜΠ, όπου διδάσκουν ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ κ. Λάζαρος Απέκης και ο γραμματέας της κ. Ιωάννης Μαΐστρος. Χθες ο κ. Μαΐστρος ανέφερε ότι δεν θα μετάσχει η ομοσπονδία στον διάλογο επί του νομοσχεδίου στη Βουλή, αλλά θα φροντίσει να δημοσιοποιηθούν οι θέσεις της. Από το ΕΜΠ, όμως, προέρχονται ορισμένοι από τους πιο δυναμικούς θιασώτες του αιτήματος για ανοιχτά πανεπιστήμια και υπέρ του διαλόγου. «Ο ένας κοιτάζει τον άλλον πλέον καχύποπτα», μας έλεγε πανεπιστημιακός.




Πηγή: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 27.02.2007 11:15:01
 
Αναγνώσθηκε 461 φορές