Ειδήσεις & Άρθρα επικαιρότητας για την εκπαίδευση

Ξεκινά η συζήτηση για τον νόμο-πλαίσιο

Μέσα σε κλίμα έντασης ξεκινά σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί του σχεδίου του νέου νόμου για τη δομή και τη λειτουργία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την ερχόμενη Πέμπτη έχουν εξαγγείλει πανεπιστημιακοί και φοιτητές οι οποίοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους, ενώ το μεσημέρι της Δευτέρας φοιτητές πραγματοποίησαν πορεία απο το Πολυτεχνείο προς τη Βουλή. Παράλληλα, οι καθηγητές των πανεπιστημίων συνεχίζουν την αποχή τους, ενώ περίπου 300 σχολές τελούν υπό κατάληψη.

Το φλέγον θέμα της Παιδείας κυριάρχησε στις συζητήσεις και στα πηγαδάκια κατά τη διάρκεια της δεξίωσης στο Προεδρικό Μέγαρο προς τιμήν των μελών του Δικαστικού Σώματος, της Ακαδημίας Αθηνών και των πρυτανικών αρχών. Η υπουργός Παιδείας Μ. Γιαννάκου σε συζήτηση που είχε με πρυτάνεις είπε ότι σε δύο εβδομάδες το Νομοσχέδιο θα γίνει νόμος του κράτους, επισήμανε ότι για τις καταλήψεις δεν ευθύνεται η κυβέρνηση αλλά να τις σταματήσουν αυτοί που τις δημιουργούν. Από την άλλη πλευρά οι πρυτάνεις ζήτησαν χρόνο ώστε να τους δοθούν διευκρινήσεις πάνω στο Νομοσχέδιο που προωθείται στη Βουλή.

Επίθεση από ΠΑΣΟΚ

Να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην κοινωνία για ζητήματα που δημιουργεί η ίδια, κάλεσε την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ Πέτρος Εθυμίου σημειώνοντας πώς τα πανεπιστήμια παραμένουν κλειστά, ενώ υπάρχει «ασύδοτη δράση των κουκουλοφόρων σε περιοχές που δεν περιβάλλονται από το άσυλο, γιατί κανένα άσυλο δεν περιβάλλει τους δημόσιους δρόμους και τις πλατείες είτε της Αθήνας, είτε της Θεσσαλονίκης». Ο κ.Ευθυμίου τόνισε επίσης πώς «δεν μπορεί τα θέματα της Παιδείας να είναι αντικείμενο διαχείρισης μιας στρατηγικής όξυνσης και δεν μπορεί, σε καμμιά περίπτωση, η κυβέρνηση να μην αναλάβει τις ευθύνες της διπλά,για να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών και για να μην υπάρχει στρατηγική της όξυνσης σε κρίσιμους και ευαίσθητους χώρους όπως είναι η Παιδεία».

Καμπάνια του ΚΚΕ

«Τα κλειστά πανεπιστήμια είναι αποκλειστικά και μόνο ευθύνη της κυβέρνησης και της πολιτικής της. Το να αντιστρατεύεται κανείς την κυβέρνηση, μόνο με το σύνθημα δημόσια πανεπιστήμια, δεν αρκεί», τόνισε η Γενική Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα κατά την επίσκεψή της, τη Δευτέρα, στον Πειραιά στο πλαίσιο της καμπάνιας του κόμματός της για την παιδεία. «Εμείς παλεύουμε για σύγχρονη δωρεάν δημόσια παιδεία, για δημόσια πανεπιστήμια τα οποία υπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες και διασφαλίζουν τον κοινωνικό ρόλο της επιστήμης. Κάτι τέτοιο που δεν υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια στην Ελλάδα, εξαιτίας της κυρίαρχης πολιτικής. Η ιδιωτικοποίηση ξεκίνησε εδώ και πολλά χρόνια με τα προγράμματα ΕΡΑΣΜΟΥΣ και τα διάφορα κοινοτικά κονδύλια. Αυτό όποιος το ξεχνάει, κάνει κακό στο κίνημα», πρόσθεσε η κα Παπαρήγα, η οποία μίλησε σε συγκέντρωση μαθητών του έβδομου νυχτερινού ΤΕΕ Πειραιά και στη συνέχεια σε συγκέντρωση γυναικών και νεολαίας στο ΚΑΠΗ του 5ου διαμερίσματος Πειραιά στα Καμίνια.

Προτάσεις από τον ΣΥΝ

Τις προτάσεις του Συνασπισμού για ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, παρουσίασαν σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του κόμματος Αλέκος Αλαβάνος,ο υπεύθυνος για την εκπαιδευτική πολιτική του ΣΥΝ Αλέκος Φλαμπουράρης και ομάδα πανεπιστημιακών καθηγητών ,που συνεργάστηκαν για την εκπόνησή τους. Η βασική πρόταση του κόμματος αφορά στην καθιέρωση της ελεύθερης πρόσβασης στο πανεπιστήμιο και της εισαγωγής όλων ανεξαιρέτως των αποφοίτων του Λυκείου, Γενικού και Τεχνικού, μέχρι την καθιέρωση του Ενιαίου Λυκείου. Θα εγγράφονται στο πανεπιστήμιο με βάση του απολυτήριό τους και με δήλωση των προτιμήσεών τους. Οι Έλληνες πολίτες ή τα παιδιά των μεταναστών, θα έχουν το δικαίωμα από τον αμέσως επόμενο χρόνο σε δωρεάν φοίτηση σε ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, σε σίτιση, στέγαση και χρήση των συγκοινωνιακών μέσων. Με αιχμή την πρόταση του ΣΥΝ για πλήρη κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, ο πρόεδρος του κόμματος μίλησε για «ένα επικίνδυνο εξεταστικό σύστημα, μέρος της παθολογίας του γενικότερου συστήματος, εξαντλημένο και αρνητικό, που οδηγεί σε ένα δράμα για το μαθητή,καθώς περιστρέφεται γύρω από το ελάχιστο χρονικό διάστημα των 20 ημερών,στη φάση μετάβασης από το Λύκειο, στην επιτυχία ή την αποτυχία για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο».




Πηγή: Α.Π.Ε.
Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 27.02.2007 10:30:01
 
Αναγνώσθηκε 343 φορές