Φορέων Τεχνικής & Τεχνολογικής Εκπαίδευσης

Π.Ε.Τ.Ε.Ε.Μ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΩΝ


ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ­ ΚΛΑΔΟΥ ΤΕ1 ­ ΠΑΤΕΣ - ΣΕΛΕΤΕ


ΕΔΡΑ ΑΘΗΝΑ - ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΕΩΣ 1974


Προσωρινή Δ/νση:  ΟΛΜΕ, Ερμού & Κορνάρου 2


Τηλ.  210 3230073 - FAX. 210 3227382 - 3311338    


www.te01.gr - Mail: kkordato@otenet.gr                          


Τηλ. Προέδρου:  6977 982673 - Αντιπροέδρου: 6937305820


Γεν. Γραμματέα: 6973804297


ΕΠΑ.Λ - ΕΠΑ.Σ


«Το Μετέωρο Βήμα του Σχολικού Εργαστηρίου»


Δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ΥΠΕΠΘ (5-2-07) οι ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, οι ΤΟΜΕΙΣ και τα ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ για όλες τις τάξεις των ΕΠΑ.Λ καθώς και οι ειδικότητες που θα λειτουργήσουν στις ΕΠΑΣ. Για αυτό το σοβαρό θέμα που αφορά την Ελληνική κοινωνία η πολιτική ηγεσία του υπουργείου πρέπει να διευκρινίσει αρκετά σημεία των διακηρύξεων που έκανε γιατί το μέλλον της Τ.Ε.Ε. και των συναδέλφων μπροστά στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται κρίνεται δυσοίωνο. 


Α. ΑΜΕΣΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ :


1)      Σύγχρονη Δημόσια Τεχνική Επαγγελματική Εκπ/ση με αύξηση της χρηματοδότησής και αναβάθμιση των υποδομών και του περιεχομένου σπουδών.


2)      Μέχρι την καθιέρωση της ενιαίας 12/χρονης δημόσιας δωρεάν εκπ/σης πρέπει όλα τα ΤΕΕ να μετατραπούν σε ΕΠΑ.Λ συμπεριλαμβανομένων και αυτών που καταργήθηκαν τουλάχιστο με όλες τις ειδικότητες που υπήρχαν.


3)      Να ιδρυθούν νέοι τομείς και ειδικότητες που θα αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος, τη διαχείριση των αστικών και βιομηχανικών λυμάτων, την διαχείριση των υδάτινων πόρων, παραγωγής νέων μορφών ενέργειας κ.α.


4)      Να μην αποκλείονται από τα προγράμματα των ΕΠΑ.Λ, ειδικότητες, όπως για παράδειγμα στο Μηχανολογικό Τομέα των Ψυκτικών Εγκαταστάσεων & Κλιματισμού και των Συντηρητών Κεντρικής Θέρμανσης, ή των ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων και των οδοντοτεχνιτών.


5)      Ο θεσμός των εργαστηρίων κατεύθυνσης (ειδικότητας) δεν εξασφαλίζεται με τις προτεινόμενες ώρες διεξαγωγής εργαστηρίων στα ΕΠΑΛ, όπου εξαφανίζεται εντελώς η πρακτική εξάσκηση και επιβάλλεται μόνο η επίδειξη! Δεν πρέπει να οδηγηθούμε σε ένα ακόμα Γενικό Λύκειο.


6)      Να αυξηθούν επίσης οι ώρες διδασκαλίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Α΄ τάξη του ΕΠΑ.Λ.  


7)      Η λειτουργία των ΕΠΑ.Σ να είναι μια μεταβατική περίοδος το δε αναλυτικό πρόγραμμά τους να περιέχει μαθήματα γενικής παιδείας, ειδικότητας, εργαστηριακών εφαρμογών και ασκήσεων και οι σχολές αυτές να ανήκουν ισότιμα στη βαθμίδα της Δ/θμιας εκπ/σης και όχι στον ΟΕΕΚ.


8)      Να Ιδρυθούν εσπερινά ΕΠΑ.Λ και ΕΠΑΣ σε κάθε περιοχή που οι τοπικές συνθήκες το επιβάλουν. Τα αναλυτικά προγράμματα πρέπει να ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες της τεχνολογίας.


9)      Τα ΙΕΚ-ΚΕΚ-ΚΕΣ πρέπει να καταργηθούν άμεσα. Να αποκλειστεί κάθε απόπειρα για ίδρυση μεταγυμνασιακών ΙΕΚ. Λέμε όχι στο δίκτυο κατάρτισης και μαθητείας μέσω του δυϊκού συστήματος.


10)  Στα πλαίσια του ΥΠΕΠΘ προτείνουμε να υπάρξει ένα δημόσιο μεταδευτεροβάθμιο ακαδημαϊκό έτος (ανοιχτού προγράμματος και ολοκληρωμένων εργασιών) ειδίκευσης-εξομοίωσης και κατάταξης όλων των ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΙΙΙ με ανώτερα επαγγελματικά δικαιώματα και αυτοί να εγγράφονται σε ενιαίους πίνακες επαγγελματικής απασχόλησης στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα σε κάθε νομό. Αξιοποιώντας με αυτό τον τρόπο τις υποδομές και το εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας στο σύνολο των ειδικοτήτων.


11)  Να δίδονται ενιαία και ουσιαστικά επαγγελματικά δικαιώματα στους Πτυχιούχους των ΕΠΑΣ.  


12)  Να καθιερωθεί και στην ΤΕΕ ο θεσμός του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ).


13)  Διατήρηση του ειδικού ποσοστού εισαγωγής αποφοίτων της Επαγγελματικής Εκπ/σης στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και σε άλλες ανώτερες σχολές, με κατοχυρωμένη αναλογία σε σχέση με τους απόφοιτους των Γεν. Λυκείων, χωρίς το «τεχνητό» εμπόδιο του «10» τουλάχιστο στο 25%.


14)  Όλοι οι εκπαιδευτικοί να κατέχουν οργανικές θέσεις στα ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ανάλογα με τις ειδικότητές τους οι οποίες να διαρθρώνονται αναλογικά σε κάθε σχολείο. Να μην υπάρξει καμία υπεραριθμία του κλάδου για τη σχολική χρονιά 2007-’08.


15)  Για μια τριετία να μην γίνει καμία κατάργηση ΕΠΑ.Λ-ΤΕΕ. Στο θέμα αυτό η Τ.Α και η Ν.Α. της χώρας πρέπει να πάρουν πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση να διατηρηθούν τα σχολεία αυτά στην περιοχή τους.


Β.  ΘΕΣΜΙΚΑ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ :


1.      Εισαγωγή στα προγράμματα των ΕΠΑ.Λ επιπλέον των ήδη προτεινόμενων εργαστηριακών ωρών διδασκαλίας των ομαδικών εργαστηριακών ασκήσεων - πραγματικών κατασκευών και έργων – με καινοτόμες δράσεις σε συνδυασμό με επισκέψεις στην παραγωγική ως τελική συνθετική-διεπιστημονική διπλωματική εργασία.


2.      Αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων ειδικότητας και των εργαστηρίων όσον αφορά τον τρόπο διεξαγωγή τους και την οργάνωσή τους.


3.      Οι αναθέσεις μαθημάτων πρέπει να καθοριστούν ύστερα από διάλογο και να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα διδακτικά καθήκοντα των εργαστηριακών καθηγητών (σύμφωνα και με τα νέα δεδομένα).


4.      Καθορισμό του profile κάθε ειδικότητας και του αντίστοιχου εργαστηρίου σύμφωνα με τις παιδαγωγικές συνθήκες που απαιτούνται και τις ιδιαιτερότητας σε κάθε κατεύθυνση.


5.      Για κάθε δυο σχολικές μονάδες ΤΕΕ (και εντός του ίδιου δήμου) να ιδρύεται και να λειτουργεί ανεξάρτητο ΣΕΚ με αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό ρόλο χωρίς σύγκρουση αρμοδιοτήτων με τις σχολικές μονάδες που εξυπηρετεί.  


6.      Σε κάθε διεύθυνση νομού της χώρας να λειτουργεί επιστημονική-παιδαγωγική Γραμματεία στήριξης των τεχνικών ειδικοτήτων και των σχολικών εργαστηρίων. 


7.      Πρέπει να υπάρξουν εργαστήρια και νέα αναλυτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις δυνατότητες και απαιτήσεις της Δ/θμιας Εκπ/σης. Έκδοση εργαστηριακών βιβλίων (ντοσιέ με φύλλα έργου του καθηγητή) για κάθε ειδικότητα από τον ΟΕΔΒ. Να παραχθεί εκπαιδευτικό οπτικοακουστικό υλικό και από ομάδες συναδέλφων για κάθε ΣΕΚ & Σ.Ε.


8.     Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν νομιμοποιείτε να εκδίδει μονομερώς οδηγίες κυρίως για τη διεξαγωγή των εργαστηρίων χωρίς αποφάσεις των εκτελεστικών οργάνων του ΥΠΕΠΘ παραβιάζουν έτσι πάγιες ρυθμίσεις και να υπεισέρχεται ουσιαστικά στις αναθέσεις και τις αντιστοιχίες εκπαιδευτικών «συμπτωματικά» πάντα σε βάρος μας. Αυτό είναι αποτέλεσμα των μη ανοιχτών διαδικασιών και της μη αντιπροσωπευτικής συγκρότησής του που καταλήγει να λειτουργεί «σαν κλειστή συντεχνία».


 Γ. ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ


1.     Στις διαδικασίες κρίσεις Δ/ντών των ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ & ΣΕΚ να έχουν δικαίωμα συμμετοχής όλοι οι συνάδελφοι καθηγητές όλων των κλάδων και ειδικοτήτων(και του ΤΕ1)  αρκεί αυτοί να έχουν ανάθεση διδασκαλίας ή διάθεση σε κάθε σχολική μονάδα χωρίς προϋποθέσεις και αποκλεισμούς. Εμείς δεν ζητάμε τον υποβιβασμό ούτε τον αποκλεισμό κανενός κλάδου, αντίθετα τη διεύρυνση του πίνακα των υποψηφίων έτσι ώστε τα ΠΥΣΔΕ να έχουν την δυνατότητα μέσα από τις διαδικασίες να επιλέξουν τους ποιο άξιους.


2.      Άμεση κατάργηση της νομοθετικής ρύθμισης (κεφ. Γ΄ παρ. 2. στοιχ. β΄ άρθρου 7 Ν. 3475/96), που μας απαξιώνει «σκόπιμα» ως εκπαιδευτικούς με τον επίδικο όρο «ελλείψει άλλων» για την συμμετοχή κάποιου συναδέλφου ΤΕ1 στις κρίσεις Δ/ντων ΣΕΚ. Ζήτημα που και στη βουλή κατά τη συζήτηση του νόμου επικρίθηκε έντονα ακόμα και από κυβερνητικούς βουλευτές (βλέπε Ιούνιο 2006 πρακτικά συνεδρίασης) διότι ήταν πίσω και από την πρόταση του Ε.ΣΥ.Π. Παράλληλα η ΟΛΜΕ και η Γεν. Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ της χώρας καταδίκασαν αυτές τις πρακτικές και είχαν αντιδράσει έγκυρα (Υπόμνημα ΟΛΜΕ προς το ΥΠΕΠΘ 16-5-06).  


3.      Διαρκής επιμόρφωση των καθηγητών εργαστηριακών μαθημάτων στις νέες τεχνολογίες τις ειδικότητας και στα νέα δεδομένα της παιδαγωγικής επιστήμης με ουσιαστική αναβάθμιση του τομέα του εργαστηρίου και του κλάδου των εργαστηριακών συνολικά, με απαλλαγή από τα διδακτικά τους καθήκοντα.


4.      Να ενισχυθεί ο θεσμός του υπευθύνου εργαστηρίων παιδαγωγικά, θεσμικά και οικονομικά.


5.      Να μονιμοποιηθούν οι συνάδελφοι αδιόριστοι του κλάδου μας-ΤΕ1, που έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση για να υπάρξει στελέχωση των εργαστηρίων διότι αρκετοί μόνιμοι βρίσκονται ήδη στη διαδικασία συνταξιοδότησής τους.     


ΚΑΛΟΥΜΕ:


α) Τις τοπικές ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ να πάρουν τις ανάλογες πρωτοβουλίες σε κάθε κατεύθυνση, όπου να κατοχυρώνεται ουσιαστικά ο ιδιαίτερος ρόλος της δημόσιας Τ.Ε.Ε, χωρίς να ακυρώνονται αρχές και θέσεις του συν. κινήματος.


β) Την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να δώσει λύσεις σε αιτήματα χρόνων που διεκδικούμε ως εκπαιδευτικό κίνημα και ειδικότερα ως κλάδος.      


 


ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ


 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΤΟΣ                                       ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΛΟΥΔΙΩΤΗΣ



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 26.02.2007 13:45:18
 
Αναγνώσθηκε 558 φορές