Διαφόρων Φορέων

Προς

την  Ο.Λ.Μ.Ε

 

Κοινοποίηση:1) κ. Μ. Γιαννάκου - Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων

2) κ. Γ. Καλό – Υφυπουργό ΥΠΕΠΘ

3) κ. Α.  Καραμάνο - Γ. Γραμματέα  ΥΠΕΠΘ

                                                                                          ΥΠΟΜΝΗΜΑ

             Συνάδελφοι, με θλίψη ενημερωθήκαμε  για την νέα  επίθεση που εξαπολύσατε εναντίον του συνόλου των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, με την επιστολή σας προς την κ. Υπουργό Παιδείας από 19/1/2007. Βεβαίως  δεν ξεχνάμε  και αυτή του περυσινού καλοκαιριού, με την οποία  το  Δ .Σ.  της Ομοσπονδίας μας, στράφηκε απροκάλυπτα  εναντίον μελών  της.

             Κύριοι αυτό που μας προκαλεί εντύπωση και απορία, είναι ότι τα όποια πιθανόν προβλήματα, παρεξηγήσεις, κλπ που μπορεί να έχουν δημιουργηθεί ή να έχουν δημιουργήσει κάποιοι εξ ημών γιατί δεν προσπαθήσατε να μας τα γνωρίσετε ώστε  να τα συζητήσουμε και  να τα δούμε  μαζί ή με την ΑΣΠΕ;  Γιατί δεν ζητήσατε μέσα στην ΟΛΜΕ να δημιουργήσουμε μια επιτροπή που θα μελετούσε αυτά τα θέματα, αλλά χωρίς καμία συζήτηση ή έστω ενημέρωση με κανένα,  αποφασίζετε για εμάς …χωρίς εμάς;

             Από τον περασμένο Νοέμβριο, σας έχουμε θέσει το θέμα που έχει προκύψει με τις μετεγγραφές των φοιτητών που προέρχονται από τα ΤΕΕ και τα εσπερινά Λύκεια, θέμα που δεν αφορά μόνο τους πολύτεκνους, και ενώ περιμέναμε την παρέμβαση και βοήθεια σας …δεχόμαστε επίθεση!.

             Συνάδελφοι, τα μέτρα στήριξης των πολυτέκνων που έχει θεσπίσει η Πολιτεία, δεν αποτελούν χαριστικές πράξεις φιλανθρωπίας ή ελεημοσύνης, αλλά απόδοση δικαιοσύνης, την ασφαλέστερη επένδυση για το μέλλον του τόπου μας, και ασφαλώς κάποιος που προσφέρει έχει περισσότερα δικαιώματα από αυτόν που δεν προσφέρει.  Για να δώσει η  Πολιτεία αυτά τα μέτρα στήριξης στους πολύτεκνους, στηρίχθηκε στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21: «… οι πολύτεκνοι έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Κράτος» και σε αποφάσεις του ΣτΕ που έχει κρίνει, ότι: «… η εξυπηρέτηση του ατομικού συμφέροντος των πολυτέκνων αποτελεί εξυπηρέτηση του γενικότερου δημοσίου συμφέροντος προ του οποίου και αυτή η αρχή της ισότητας των Ελλήνων απέναντι στους νόμους δεν ισχύει, λόγω του δημογραφικού προβλήματος».

                                Αλήθεια μήπως προτίθεσθε να ζητήσετε την αλλαγή του παραπάνω άρθρου του Συντάγματος;

                            Είμαστε από αυτούς που αγωνίσθηκαν,  για τον διορισμό των Πολύτ. εκπαιδ/κών (χωρίς να κάνουμε χρήση του μέτρου αυτού). Πιστεύουμε  ότι ο Ν.3255/2004  ήταν χρέος της Πολιτείας  απέναντι στους Πολύτεκνους, και πρέπει να αναφερθεί εδώ, ότι από τους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς που διορίσθηκαν τα τελευταία 2 χρόνια η πλειονότητα αυτών σε ποσοστό άνω του 60%  ήταν νέοι πολύτεκνοι δηλ. που είχαν 3 παιδιά και μετά την ισχύ του νόμου  ...απέκτησαν και το 4ο παιδί τους. Ακόμη επειδή  μιλάτε για αρχαιότητα, ξεχνάτε πόσοι από μας ιδιαίτερα μετά την κατάργηση της επετηρίδας δουλεύαμε μόνο ως αναπληρωτές και έτσι ενώ  έχουμε φτάσει 40 και πλέον χρονών, δεν έχουμε παρά λίγα χρόνια υπηρεσίας!!!  

                                Όσον αφορά στο περιεχόμενο της επιστολής σας, έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα, αφού πρώτα σας αναφέρουμε σύντομα, τι ισχύει  στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα :

             Α) για  προσλήψεις πολυτέκνων  και  τέκνων πολυτέκνων:

              1. Κατά τα οριζόμενα στην παρ. παρ. 1 του άρθρου 1 του ν.3260/2004 (ΦΕΚ 151 Α/6.8.04), με την οποία αντικαταστάθηκε η παρ 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/94, «... Ποσοστό 20% των προκηρυσσομένων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά νομαρχία, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα, καλύπτονται από πολυτέκνους και τέκνα πολυτέκνων, εφόσον υπάρχουν». Ο υπολογισμός του προαναφερόμενου ποσοστού γίνεται στο σύνολο των θέσεων κάθε προκήρυξης.

             2. Σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 18 του ν. 2190/94, όπως ισχύει, στις διαδικασίες πλήρωσης θέσεων ΥΕ κατηγορίας, ένα από τα βασικά κριτήρια για τη σειρά κατάταξης των υποψηφίων είναι ο αριθμός των τέκνων και η ιδιότητα του τέκνου πολύτεκνης οικογένειας. Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι λαμβάνουν εκατό (100) μονάδες για καθένα από τα δύο πρώτα ανήλικα τέκνα και διακόσιες (200) μονάδες για καθένα από τα επόμενα, ενώ, εάν πρόκειται για υποψηφίους που είναι τέκνα πολύτεκνης οικογένειας, αυτοί λαμβάνουν τριακόσιες (300) μονάδες.

             3. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 παρ. 1 του ν. 2643/98, όπως  ισχύει, οι δημόσιες υπηρεσίες, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης κάθε βαθμίδας, υποχρεούνται να διορίζουν ή να προσλαμβάνουν πρόσωπα προστατευόμενα από το άρθρο 1 του ίδιου νόμου, όπου περιλαμβάνονται και πολύτεκνοι γονείς με τέσσερα τέκνα και  άνω, ένα από τα τέκνα πολύτεκνης οικογένειας και ο επιζών, ή άγαμος γονέας τριών ανηλίκων τέκνων, χωρίς να απαιτείται συμμετοχή σε διαδικασίες διαγωνισμού ή επιλογής, σε θέσεις που αντιστοιχούν στα 2/8 επί του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) των θέσεων που προκηρύσσονται κάθε φορά.

 

    Β) Για τις τοποθετήσεις

             Σύμφωνα με το άρθρο 10 παρ.3 του Ν. 1910/44: «… πολύτεκνοι ή τέκνα αυτών δημόσιοι υπάλληλοι τοποθετούνται στον τόπο των συμφερόντων τους, εφόσον ο νόμος επιτρέπει τούτο και δεν μετατίθενται παρά μόνο με αίτηση τους ή για πράξη μη επιτρέπουσα την παραμονή τους στον τόπο της θέσεως τους.»

 

    Γ) Για τις Μεταθέσεις

             Στον  ισχύοντα κώδικα Δ.Υ υπάρχουν διατάξεις για την προστασία της οικογένειας και συγκεκριμένα:

             1. Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 67 του ν. 2683/1999, δεν είναι δυνατή μετάθεση πολυτέκνων χωρίς αίτησή τους.

           2. Σύμφωνα με την παρ. 3 του ως άνω άρθρου και νόμου, για τη διενέργεια μεταθέσεων λαμβάνονται υπόψη, ανάμεσα στα άλλα κριτήρια…  η οικογενειακή κατάσταση του υπαλλήλου και η συνυπηρέτηση  συζύγων. Μάλιστα, για την οικογενειακή κατάσταση  καθορίζονται ενιαία και οι συντελεστές βαρύτητάς της, συγκεκριμένα, η οικογενειακή κατάσταση αξιολογείται με συντελεστή τρία (3) για τον σύζυγο, τρία (3) για το πρώτο και πέντε (5) για κάθε επόμενο ανήλικο τέκνο ή τέκνο που σπουδάζει σε σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εφόσον δεν έχει συμπληρώσει το 25ο έτος της ηλικίας του.

               Συνάδελφοι, εάν το άρθρο 6 του Ν.3255/2004 είναι το πρόβλημα…ελάτε να το συζητήσουμε, και μαζί να ζητήσουμε την κατάργηση του και  να ισχύει όμως  ότι ισχύει στον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα (μπροστά στο ποσοστό οι γονείς πολύτεκνοι και να ακολουθούν τα τέκνα πολυτέκνων μέχρι του ποσοστού 20% ). Αυτή ήταν ανέκαθεν η θέση μας.

 

   Δ)   Για τις Υπεραριθμίες:

                            Συνάδελφοι, την παρ.11 του  άρθρο 14 του Π.Δ.100/97, την έχετε μελετήσει; φοβόμαστε όχι. Μετά από 10 ολόκληρα χρόνια εφαρμογής του, την θυμηθήκατε;

 

   Ε) Όσον αφορά τις λεγόμενες « εξωδιδακτικές εργασίες » και την σχετική εγκύκλιο, προς αποκατάσταση της αληθείας έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:

             Η απαλλαγή των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, καθιερώθηκε επί Κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ στην Β/θμια Εκπαίδευση, με Υφυπουργό τον κ. Λεβογιάννη με το Δ2/5682/14-4-89 έγγραφο του και επεκτάθηκε στην Α/θμια πάλι επί ΠΑΣΟΚ με Υφυπουργό τον κ. Γκεσούλη το 2002 με το Φ350/77/105679/Δ12).

             Επειδή όμως τα ανωτέρω έγγραφα, ήταν απλώς μία σύσταση – ευχή στους Συλλόγους διδασκόντων του κάθε σχολείου και για να εφαρμοσθεί η εγκύκλιος αυτή έπρεπε ο πολύτεκνος να έλθει σε αντιπαράθεση με τους συναδέλφους … και να τον κοιτάνε με μισό μάτι, για  αυτό η ΑΣΠΕ ζητούσε  νομοθετική ρύθμιση αυτών των εγγράφων.

             Πριν 2 χρόνια ο κ. Καραμάνος,  Γ. Γραμματέας του ΥΠΕΠΘ με το έγγραφο 60662/Δ2/25-8-04  προσδιόρισε το ποιες είναι αυτές οι εργασίες και μετά ήλθε  η απόφαση του Υφυπουργού κ. Καλού (20203/Δ2/2005) που με το πρόσχημα της απαλλαγής ουσιαστικώς τις επιβάλλει…  και αποκλείει τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης και θέτει προϋποθέσεις για τους άλλους, ενώ  στα παλαιότερα έγγραφα καμία προϋπόθεση δεν ετίθετο για την απαλλαγή. Κάντε μία έρευνα στα σχολεία και ρωτήστε σε πόσα εφαρμόζεται αυτή η εγκύκλιος και γιατί δεν εφαρμόζεται;

             Εμείς, πρώτοι ζητήσαμε από τους συναδέλφους, ότι  αυτό το έγγραφο  του Υφυπουργού   θα πρέπει να χρησιμοποιείται με προσοχή και φειδώ από τους συναδέλφους …  και κατά τρόπο που να μην προκαλούμε  και δημιουργούμε προβλήματα στο σχολείο. Βρέθηκε συνδικαλιστής ΕΛΜΕ να λέγει για αυτό το έγγραφο, ότι «…ούτε η πλειονότητα των πολυτέκνων το αποδέχεται , απόδειξη η επιμονή πολλών συναδέλφων πολυτέκνων να συμμετέχουν στις εξωδιδακτικές εργασίες». Μάθετε λοιπόν , ότι 23 χρόνια που είμαστε στην εκπαίδευση με 8, 7, 5 και 4 ανήλικα παιδιά που έχει ο καθένας μας, δεν έχομε απαλλαγεί ποτέ από αυτές τις εργασίες …όχι γιατί δεν θέλομε, αλλά γιατί έχομε κουρασθεί να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση με συναδέλφους στον Σύλλογο διδασκόντων και δεν θέλομε να χρησιμοποιούμε τα παιδιά μας ως πρόσχημα. Μάθετε επίσης ότι ούτε μια μέρα Αναρρωτική ή Γονική ή Παρακολούθησης προόδου παιδιών ή οποιαδήποτε άλλη Άδεια έχομε πάρει… γιατί εμείς οι πολύτεκνοι είμαστε πρώτα παιδαγωγοί και με συνείδηση και τους μαθητές μας τους βλέπομε πρώτα σαν παιδιά μας, έτσι ακριβώς λειτουργεί και η πλειονότητα των πολύτεκνων εκπαιδευτικών, το θέμα όμως είναι η Πολιτεία τι κάνει;

             Γράφετε στο Υπόμνημα σας, προς την κ. Υπουργό: «… Θεωρούμε, επίσης, απόλυτα αναγκαία την ενίσχυση των πολύτεκνων συναδέλφων με όλα εκείνα τα ουσιαστικά μέτρα που θα αποδεικνύουν στην πράξη τη δέουσα ευαισθησία της πολιτείας απέναντί τους….» Συνάδελφοι, επειδή δυστυχώς, η Κυβέρνηση από ότι μας λέει δεν έχει τα χρήματα για  οικογενειακά επιδόματα κλπ για να μας ενισχύσει και να μπορούμε αξιοπρεπώς να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας, γιατί δεν στηρίζετε την πρόταση μας που από χρόνια ζητούμε από την Πολιτεία να υλοποιήσει;  ότι όπως: οι συνάδελφοι του κλάδου ΠΕ13, σύμφωνα με το άρθρο 33 του Ν.2683/99 και την αριθμ. Δ2/12172/18.102000 εγκύκλιό του ΥΠΕΠΘ, νομιμοποιούνται να ασκούν το επάγγελμα του δικηγόρου, ως δεύτερη εργασία, χωρίς να προαπαιτείται η χορήγηση της σχετικής άδειας από την Υπηρεσία, να εφαρμόζεται αυτό και στους πολύτεκνους εκπαιδευτικούς που θέλουν να ασκήσουν παράλληλα το επάγγελμα τους. Αφού χρήματα δεν έχουν ας μας αφήσουν ελεύθερα να κάνουμε μία 2η εργασία γιατί δηλ. ο συνάδ. Μηχανικός ΠΕ12 να μην μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του και να μπορεί ο οιοσδήποτε συν. Δικηγόρος. Λοιπόν θα μας στηρίξετε;

Συνάδελφοι, νομίζετε ότι οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι πολύτεκνοι δεν έχουν προβλήματα; για ρωτήστε πόσοι έχουν πάρει Οργανική θέση;, πόσοι υπηρετούν σε 2 ή 3 σχολεία; …γιατί τους έχετε εγκαταλείψει;. Συνάδελφοι, έχετε λάθος εντύπωση για εμάς και μας αδικείτε, εμείς σας θέλουμε συμπαραστάτες στο δύσκολο έργο μας, γι' αυτό, μην παραπονιέστε  για τους πολύτεκνους,… στο κάτω-κάτω, με τον κατήφορο που έχει πάρει το δημογραφικό, σε λίγο οι πολύτεκνοι θα κάνουν μάθημα κυρίως στα παιδιά τους!

Για την

Συντονιστική Επιτροπή

Πολύτεκνων Εκπαιδευτικών

 

1. Μαρία Δοϊτσίνη ΠΕ2- 5ο Γυμν. Αμαρουσίου

                                                     2. Ζαφειρούλα Σπυροπούλου ΠΕ4- 4ο Γ.Λ Αργυρούπολης

                                                     3. Μανώλης Χρυσόγελος ΠΕ12- 1ο εσπερ. ΕΠΑΛ Περιστερίου

                                                     4. Νεκτάριος Μετζάκης ΠΕ1- 2ο Γ.Λ. Κορίνθου

                                                     5. Ιωάννης Γιώτης ΠΕ3- 2ο Γ.Λ. Αργυρούπολης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 21.02.2007 21:50:01
 
Αναγνώσθηκε 782 φορές