Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αθήνα 6 Φεβρουαρίου 2007

 

Σχετικά με σημερινά δημοσιεύματα στα οποία προβάλλονται συγκριτικά στοιχεία σε επίπεδο ΕΕ για τη δημόσια χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης, προκειμένου  να υποστηριχθεί ο ισχυρισμός ότι η Ελλάδα είναι τελευταία στις δαπάνες για την Παιδεία στην ΕΕ, από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας διευκρινίζονται τα εξής:

 

Η παρούσα Κυβέρνηση αύξησε συστηματικά και σε πραγματικούς αριθμούς, τη χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών (Κρατικός Προϋπολογισμός 2007), οι πόροι από τον Τακτικό Προϋπολογισμό και το ΠΔΕ έχουν ως εξής:

 

(ποσά σε δισ. ευρώ)

έτος

2004

2005

2006

2007

 

Τακτικός

Προϋπολογισμός

5.238

5.612

6.100

6.459*

Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων

600

656

761

819

Σύνολο

5.838

6.302

6.861

7.278*

ποσοστιαία μεταβολή

2005/04

7,4%

2006/05

9,5%*

2007/06

6,1%*

* εκτιμήσεις

 

Σε ό,τι αφορά στο σκέλος της δημόσιας χρηματοδότησης για την Ανώτατη Εκπαίδευση, αυτή κινείται, τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο στο 1,3% του ΑΕΠ (στοιχεία ΟΟΣΑ), ποσοστό το οποίο είναι το υψηλότερο μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Στο σκέλος που αφορά στη δημόσια χρηματοδότηση για την έρευνα και την ανάπτυξη, η χώρα μας κατατάσσεται στις υψηλότερες θέσεις μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (στοιχεία EUROSTAT). 

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2006 τα Πανεπιστήμια και τα Ανώτατα Τεχνολογικά Ιδρύματα άντλησαν πόρους από το ΕΠΕΑΕΚ ύψους 960 εκ. ευρώ, ενώ από το Δ’ ΚΠΣ η Κυβέρνηση έχει εξασφαλίσει για την Εκπαίδευση 14% των 25 δις ευρώ που προβλέπονται ως κοινοτική ενίσχυση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, οι πόροι για την Ανώτατη Εκπαίδευση είναι αποκλειστικά και μόνο δημόσιοι, ενώ στις άλλες χώρες της Ευρώπης οι πόροι προέρχονται και από ιδιωτικά κεφάλαια. Συνεπώς, διάφορα δημοσιεύματα που επιμένουν να εμφανίζουν τη χώρα μας ως «ουραγό» στη χρηματοδότηση προς την Ανώτατη Εκπαίδευση αποδεικνύονται τουλάχιστον αναξιόπιστα και προκαλούν εύλογες απορίες ως προς τη σκοπιμότητά τους, καθώς, προκειμένου να υποστηρίξουν την ανακρίβεια των ισχυρισμών τους, κάνουν επιλεκτική χρήση στοιχείων.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 06.02.2007 18:15:01
 
Αναγνώσθηκε 340 φορές