Πολιτείας & Πολιτικών κομμάτων

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ

 

Αθήνα, 31 Ιανουαρίου 2007

Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΩΝ ΞΕΝΟΥ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΕΥΑΓΓΕΛΟ ΑΝΤΩΝΑΡΟ

 

Χαίρετε.

Παρακαλώ τις ερωτήσεις σας.

../..

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, 20.000 θέσεις που μελετά η κυβέρνηση να κοπούν από τη δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι δώρο 20.000 φοιτητές στα ιδιωτικά κολέγια και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Φοβούμαι ότι δεν είστε καλά πληροφορημένος.

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Παρακαλώ να με διαφωτίσετε.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αναφέρεστε προφανώς στην πρόταση της Επιτροπής Χωροταξικού Σχεδιασμού των Τ.Ε.Ι., η οποία Επιτροπή -από την πληροφόρηση που έχω- συστάθηκε μετά τα πρόσφατα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων για τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχω από το αρμόδιο Υπουργείο, απαρτίζεται, εάν όχι αποκλειστικά, στο μεγαλύτερό της μέρος από εκπροσώπους των Τ.Ε.Ι. και δημιουργήθηκε ακριβώς για να μελετήσει την κατάσταση και να κάνει προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία. Πρόκειται για πρόταση που γίνεται με στόχο την αναβάθμιση των συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η πρόταση αυτή θα μελετηθεί από την πολιτική ηγεσία. Για περισσότερα στοιχεία, παρακαλώ να απευθυνθείτε στο αρμόδιο υπουργείο.

ΚΑΚΑΛΗΣ: Η Υπουργός Παιδείας έκανε νωρίτερα λόγο για μικρή μερίδα εκπαιδευτικών που αντιδρούν και διαδηλώνουν. Ήθελα να ρωτήσω, πότε πρόλαβε και τους μέτρησε η Υπουργός Παιδείας ή θέλει να ενισχύσει την εικόνα ότι αυτοί που αντιδρούν, σώνει και καλά είναι μειοψηφία;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: H μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών οι οποίοι παρακολουθούν όσα διαδραματίζονται, οι οποίοι έχουν παιδιά που πηγαίνουν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια ή εμπλέκονται με άλλο τρόπο στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, είμαι βέβαιος, ότι έχουν την αγωνία, την ίδια αγωνία που έχει και εκφράζει και η σημερινή κυβέρνηση, το μέλημα δηλαδή που έχουμε ώστε να αναβαθμίσουμε τη δημόσια Παιδεία. Αυτό πρέπει, όπως σας είπα και χθες, να είναι ο βασικός μας στόχος. Και είναι ο βασικός μας στόχος. Προς τα εκεί κατατείνουν όλες οι προσπάθειές μας. Και αυτό έχει φανεί και από τις μεγάλες πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η σημερινή κυβέρνηση στο χώρο της Παιδείας. Έχουν εισαχθεί και έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή των Ελλήνων πολλές καινοτόμες πρωτοβουλίες, καινοτόμες μεταρρυθμίσεις, στο χώρο της Παιδείας που ήδη αποδίδουν. Ο ουσιαστικός αυτός στόχος είναι στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας την οποία έχει δεσμευθεί να αναλάβει η σημερινή κυβέρνηση για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Όταν ολοκληρωθούν οι προετοιμασίες, θα δείτε ακριβώς προς τα πού κατατείνουν αυτές οι προσπάθειες και θα έχετε μια ακόμη επιβεβαίωση αυτού του στόχου τον οποίο σας περιέγραψα.

ΚΑΚΑΛΗΣ: Με συγχωρείτε, αλλά θέλετε να πείτε ότι αυτοί που αντιδρούν έχουν διαφορετική αγωνία σε αντίθετη κατεύθυνση; Θέλω να πω(δεν ακούγεται) με συγχωρείτε, της Δημόσιας Εκπαίδευσης και αυτό πώς γίνεται; Μήπως αυτοί προωθούν την ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης ή ..;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Θα πω για μια ακόμη φορά ότι προφανώς κάνετε λάθος ερμηνεία, όχι με κακή πρόθεση, αλλά ορμώμενος από άλλη οπτική γωνία, των προθέσεων της κυβέρνησης. Η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει καμία πρόθεση να ιδιωτικοποιήσει την Παιδεία. Σας λέω ότι βασικός στόχος, βασικό μέλημα της σημερινής κυβέρνησης είναι η ενίσχυση, η βελτίωση, η προσαρμογή της παρεχομένης Δημόσιας Παιδείας στη χώρα μας, προς αυτά που ισχύουν στον ευρωπαϊκό χώρο, του οποίου αποτελούμε τμήμα.

ΚΑΚΑΛΗΣ: Μπορείτε να μας πείτε τι σημαίνει η φράση της κ. Υπουργού που είπε προηγουμένως για ενίσχυση της αυτοτέλειας; Είπε ότι η κύρια κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι η ενίσχυση της αυτοτέλειας των πανεπιστημίων. Δηλαδή θα καθορίζουν, αν μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος, μόνοι τους τον αριθμό των εισακτέων, θα βγουν στην αγορά για να μαζεύουν πόρους?;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Είναι ειδικά θέματα, για τα οποία παρακαλώ να απευθυνθείτε στο Υπουργείο Παιδείας. Ευχαρίστως όμως, εάν θέλετε, να ενημερωθώ και αύριο, εάν είμαι εγώ σε αυτή την αίθουσα ή εάν είναι ο κ. Ρουσόπουλος, να σας ενημερώσουμε.

ΜΕΛΙΓΚΩΝΗΣ: Στο νόμο πλαίσιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, υπάρχει πρόβλεψη για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών των πανεπιστημίων;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όλα τα θέματα τα οποία περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου, θα τα πληροφορηθείτε όταν δοθεί στη δημοσιότητα το σχέδιο. Σας υπενθυμίζω, πάντως, ότι εξ όσων γνωρίζω το θέμα της αξιολόγησης έχει ήδη ψηφιστεί από τη Βουλή, εδώ και αρκετό διάστημα.

../..

ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, κάθε φορά που σας ρωτάμε εδώ για τα θέματα της Παιδείας, σχετικά με το νομοσχέδιο, απαντάτε ότι όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες θα το δημοσιοποιήσετε. Υπάρχει μια καθυστέρηση σ` αυτό.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν υπάρχει καμία απολύτως καθυστέρηση.

ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Μπορείτε να μου πείτε πού κολλάει το θέμα; Είναι τεχνικό το θέμα, είναι πολιτικό; Γιατί;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Διαφωνώ μαζί σας στη βάση της ερώτησής σας. Δεν υπάρχει καμία απολύτως καθυστέρηση. Συνεπώς δεν έχω να σχολιάσω κάτι επ` αυτού.

ΜΕΛΙΓΚΩΝΗΣ: Τόσο καιρό, όπως είπε και ο συνάδελφος, δεν μας μιλάτε με λεπτομέρειες. Μας λέτε ότι όταν ολοκληρωθούν κλπ, θα πάτε στη Βουλή και από την άλλη μας λέτε ότι εδώ και ένα χρόνο υπάρχει ένας διάλογος. Πώς συμβιβάζονται αυτά τα δύο, αφού η κυβέρνηση δεν αποκαλύπτει τις θέσεις της σε ειδικά ζητήματα όπως του ασύλου κ.τ.λ.;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Η κυβέρνηση έχει τοποθετηθεί πολλές φορές σε συγκεκριμένα θέματα. Το συγκεκριμένο συνολικό κείμενο, θα δημοσιοποιηθεί ως συνολικό κείμενο. Σας έχω πει ότι η κυβέρνηση δεν αιφνιδιάζει κανέναν και δεν έχει την πρόθεση, σε καμία περίπτωση, να δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα. Αυτό το αποδεικνύει ο μακρύς διάλογος που έγινε. Άλλωστε, όπως γνωρίζετε, ο δημόσιος διάλογος συνεχίζεται. Το Υπουργείο Παιδείας θα ακολουθήσει και στο συγκεκριμένο θέμα τη στάση που τήρησε και σε προηγούμενα νομοσχέδια. Σας υπενθυμίζω ότι το Υπουργείο Παιδείας έχει καταθέσει στη Βουλή, όπου και έχουν ψηφιστεί, έναν μεγάλο αριθμό νομοσχεδίων και τήρησε πάντα την ίδια στάση. Κάθε φορά που ήταν έτοιμο το σχέδιο νόμου, το δημοσιοποιούσε συνολικά, ως κείμενο.

ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ: Μέχρι πριν από λίγες ημέρες μας είχε δοθεί η εντύπωση από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο και από εσάς προσωπικά, ότι ο διάλογος αυτός έχει εξαντληθεί. Σήμερα μας λέτε ότι ο διάλογος αυτός συνεχίζεται.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Επιτρέψτε μου να διευκρινίσω ώστε να μην υπάρξει καμία παρανόηση. Δεν είπα αυτό. Είπα ότι ο διάλογος έγινε για έναν ολόκληρο χρόνο. Είναι φυσικό σε μια ανοιχτή δημοκρατική κοινωνία, ο διάλογος αυτός να συνεχίζεται με όλους όσοι κρίνουν ότι έχουν κάτι να πουν. Με τα μέσα ενημέρωσης τα οποία τοποθετούνται, με τα πολιτικά κόμματα που όπως είναι φυσικό εξακολουθούν να εκφέρουν τις απόψεις τους. Δεν είναι ένας διάλογος αυτός; Υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο διάλογος αυτός, αυτό εννοώ, συνεχίζεται; Δεν είναι ο δομημένος διάλογος, ο οποίος είχε ξεκινήσει και στον οποίο πολλοί -το επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά- προσχηματικά επέλεξαν να μην συμμετάσχουν. Αλλά, δεν παύει να υπάρχει ένας διάλογος σε εξέλιξη.

ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ: Η ερώτησή μου είναι άλλη. Θα συμφωνήσω, δεν θα αρνηθώ ούτε θα αμφισβητήσω ότι ο διάλογος συνεχίζεται γι` αυτό που λέτε εσείς, αλλά δεν υπάρχει ένα deadline, μια ημερομηνία λήξης σε αυτό το διάλογο και από ποιους παράγοντες θα προσδιοριστεί; Δεν θα προσδιοριστεί από την κυβέρνηση;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί κυρίως δια στόματος του Πρωθυπουργού, αλλά και όσων είναι επιφορτισμένοι να εκφράζουν τις θέσεις της κυβέρνησης σε αυτό το χώρο ή σε άλλους: Ότι θα κατατεθεί στη Βουλή των Ελλήνων, στη διάρκεια της θητείας αυτής της Βουλής. Είναι σαφές το χρονικό πλαίσιο εντός του οποίου θα κατατεθεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου.

ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αυτή την εβδομάδα έχουν υποβληθεί κάποιες επίκαιρες ερωτήσεις για το θέμα της Παιδείας προς τον Πρωθυπουργό για την Παρασκευή. Μήπως σκέπτεται ο Πρωθυπουργός να πάει και να απαντήσει;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Δεν υπάρχει κάτι προς ανακοίνωση. Ακολουθούνται οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες.

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, είπατε ότι η συντριπτική πλειοψηφία?

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μεγάλη πλειοψηφία.

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Ναι, συμφωνώ κι εγώ. Μεγάλη. Η μεγάλη πλειοψηφία της κοινής γνώμης συμφωνεί με τις απόψεις και την κατεύθυνση την οποία προσπαθεί να δώσει η κυβέρνηση κλπ?

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Το στόχο είπα.

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Με το στόχο. Από την άλλη όμως, δεν τον φανερώνεται αυτόν, οπότε πόθεν τεκμαίρεται; Επειδή σας ψήφισαν το 2004, θεωρείτε ότι έχετε λευκή εξουσιοδότηση; Όλοι η υπόλοιπη Ακαδημαϊκή κοινότητα, δηλαδή οι κατά τεκμήριον αρμόδιοι είναι απέναντι.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτή είναι, θα έλεγα, μια δική σας ερμηνεία?

ΚΥΡΙΤΣΗΣ: Δάσκαλοι, καθηγητές, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, Πρυτάνεις, τα όργανα των πανεπιστημιακών. Πείτε μου έναν που να είναι από την πλευρά της κυβέρνησης εκτός από τον κ. Βερέμη.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Αυτή είναι δική σας ερμηνεία, θα έλεγα πολύ γενικόλογη, την οποία δεν συμμερίζομαι. Εν πάση περιπτώσει η κυβέρνηση, όπως σας έχω πει και άλλες φορές, έχει μια συγκεκριμένη εντολή. Και η εντολή την οποία έχει μια κυβέρνηση, όπως γνωρίζετε, βάσει του Συντάγματος, είναι διάρκειας τεσσάρων ετών.

ΚΑΚΑΛΗΣ: Δεν είναι εν λευκώ.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Ασφαλώς και δεν είναι εν λευκώ. Θα ήθελα να σας υπενθυμίσω, όμως, ότι υπάρχει και συγκεκριμένο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας, όπως υπάρχουν και οι προγραμματικές δηλώσεις της σημερινής κυβέρνησης που θέτουν τα πλαίσια εκείνα μέσα στα οποία θα κινηθεί η κυβέρνηση και στα θέματα της Παιδείας, αλλά και σε άλλα θέματα. Θα ήθελα επίσης να σας πω ότι εκείνο το οποίο είπα προηγουμένως και το επαναλαμβάνω για μια ακόμη φορά -είναι δική μου πεποίθηση, αλλά και πάρα πολλών άλλων- ότι την αναβάθμιση της δημόσιας Παιδείας η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων τη θέλει. Και σ` αυτόν ακριβώς το στόχο κατατείνουν οι προσπάθειες της σημερινής κυβέρνησης.

ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, είπατε προηγουμένως ότι ο διάλογος συνεχίζεται, αλλά σε κάποια στιγμή είπατε ότι δεν είναι ο δομημένος διάλογος που θα έπρεπε να είναι.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Όχι, εγώ δεν είπα κάτι τέτοιο. Είπα συγκεκριμένα ότι ο διάλογος έγινε για πάνω από ένα χρόνο και διευκρίνισα ότι σε μια ελεύθερη, δημοκρατική κοινωνία όπου ανταλλάσσονται απόψεις, είναι φυσικό ο διάλογος να συνεχίζεται. Συνεπώς, ο διάλογος συνεχίζεται. Μη μου αποδίδετε, λοιπόν, πράγματα τα οποία εγώ δεν είπα.

ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Καλά. Θα δούμε πώς το έχετε διατυπώσει. Το θέμα είναι ακριβώς πώς συνεχίζεται αυτός ο διάλογος. Ποιες είναι οι διαδικασίες που γίνονται.

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Μόλις τοποθετήθηκα με απόλυτη σαφήνεια. Επιμένετε να ερμηνεύετε πράγματα που εγώ δεν είπα. Μπορεί να απαγορεύσει ή να περιορίσει κανείς το δημοκρατικό και συνταγματικό δικαίωμα ενός δημοσιογράφου να εκφράσει την άποψή του για ένα συγκεκριμένο θέμα; Μπορεί κανείς να περιορίσει το δικαίωμα ενός κόμματος ή ενός εκπροσώπου κόμματος, ενός βουλευτού κόμματος, ενός στελέχους κόμματος, να τοποθετηθεί πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα; Μπορεί κανείς να περιορίσει τη δυνατότητα οποιασδήποτε οργάνωσης συνδικαλιστικής ή μη ή ενός μεμονωμένου ακαδημαϊκού προσώπου ή ενός εκπροσώπου των φοιτητών να τοποθετούνται πάνω σε ένα ορισμένο θέμα; Αυτό εννοούσα όταν έλεγα ότι συνεχίζεται ο διάλογος. Ο διάλογος είναι κάτι ζωντανό. Τοποθετούνται συνεχώς άνθρωποι, συμπολίτες μας σε αυτά τα θέματα. Και προσωπικά πιστεύω ότι αυτό είναι κάτι πολύ παραγωγικό.

ΜΑΥΡΙΔΗΣ: Υπάρχει κάποια πρωτοβουλία της κυβέρνησης να επισπεύσει αυτό το διάλογο;

ΑΝΤΩΝΑΡΟΣ: Προφανώς, δεν αντιλαμβάνεστε αυτό το οποίο λέω. Δεν κατάλαβα πώς να επισπεύσει μια κυβέρνηση, ένα διάλογο, ο οποίος προέρχεται πρωτοβουλιακά μέσα από την κοινωνία. Σας είπα συγκεκριμένα σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα καταθέσει η κυβέρνηση το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Σε αυτό και μένω.

../..

Σας ευχαριστώ.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 31.01.2007 19:30:01
 
Αναγνώσθηκε 350 φορές