Δραστηριότητες & Eκδηλώσεις

8o ΣυνΕδριο της ΜονΑδας ΜεθοδολογΙας και ΠρογραμμΑτων ΕκπαΙδευσης

 

 

ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ της ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ  ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΗΣΙΩΝ

 

                                               

Από την τεχνική λογική των εκ των άνω εκπαιδευτικών αλλαγών στις καινοτόμες απόπειρες που αναδύονται  στο σχολείο

 

 

 

 ΛΕΟΝΤΕΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΤΗΣΙΩΝ

Νεϊγύ 17,  Αθήνα 11143 (Στάση ΗΣΑΠ: ’νω Πατήσια)

 

12-14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2007

 

 

 1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ.  Από τις δεκαετίες του 1950-1960, όταν σε οικονομικά ανεπτυγμένα κράτη άρχισαν συστηματικές προσπάθειες εκπαιδευτικών αλλαγών με στόχο την ανάπτυξη του σχολείου, έγινε γρήγορα κατανοητό ότι οι εκπαιδευτικές αλλαγές που επιχειρούνται εκ των άνω, π.χ. με την απλή αλλαγή διδακτικών εγχειριδίων, έχουν λίγες πιθανότητες επιτυχίας, αν δεν υπάρχει επαρκής προετοιμασία, συναίνεση, συστηματική υποστήριξη και  δυνατότητα πειραματισμού των εκπαιδευτικών. Ο όρος του Lawrence Stenhouse  τεχνική ορθολογικότητα (technical rationality) απέδωσε με έντονο τρόπο την ουσία αυτής της αντίληψης στη δεκαετία του 1970.

Η έμφαση στη βελτίωση σε επίπεδο σχολικής μονάδας  και ιδιαίτερα  στην αξιοποίηση της δυναμικής του εκπαιδευτικού, που ακολούθησε τις τελευταίες δεκαετίες, αποτυπώνει νεώτερες τάσεις, όπου οι προσεγγίσεις που βασίζονται και αναδύονται μέσα από τους κόλπους του  σχολείου (school based) αποκτούν μια ξεχωριστή σπουδαιότητα και αποτελούν κόμβο συνάντησης εκπαιδευτικών πρακτικών,  εκπαιδευτικής έρευνας καθώς και μήτρα γένεσης αποτελεσματικής και αποδοτικής  εκπαιδευτικής πολιτικής. Οι προσεγγίσεις αυτές χωρίς να αποτελούν πανάκεια μπορούν να προσφέρουν πολλά στην επιμόρφωση, στη βελτίωση του σχολείου, την εκπαιδευτική έρευνα και την εκπαιδευτική πολιτική.

Ο χώρος των προσεγγίσεων που βασίζονται και αναδύονται στο σχολείο (school based) με την αρμονική συνεργασία πανεπιστημίων  ή επιμορφωτικών και ερευνητικών κέντρων, στη χώρα μας, αν δεν είναι παρθένος, στην καλύτερη περίπτωση, παραμένει στα σπάργανα.

Στο συνέδριο  θα τεθεί  το πλαίσιο αυτών των προσεγγίσεων από έμπειρο πανεπιστημιακό του διεθνώς αναγνωρισμένου για του τύπου αυτού τις προσεγγίσεις Πανεπιστημίου του Cambridge, όπως και από έλληνες ερευνητές και εκπαιδευτικούς. Επίσης,  θα γίνει απόπειρα ανάδειξης θεμελιωδών ζητημάτων που χαρακτηρίζουν τέτοιες προσεγγίσεις. 

Αυτό θα  επιδιωχθεί μέσα από την παρουσίαση συγκεκριμένων ελληνικών και διεθνών εργασιών που προέκυψαν στο πλαίσιο μακρόχρονων προσπαθειών ομάδων και προγραμμάτων,  όπου κατά κανόνα υπάρχει αρμονική συνεργασία πανεπιστημιακών ή ερευνητών και εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων της σχολικής και προσχολικής εκπαίδευσης.  Θα τεθούν θέματα όπως o ρόλος του κριτικού φίλου και η υποστήριξη των προσπαθειών αυτών, η μεθοδολογία και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται, οι δυσκολίες και τα οφέλη που προκύπτουν για τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία, τα πανεπιστήμια καθώς και οι δυνατότητες αξιοποίησής τους από την εκπαιδευτική πολιτική.

 

2. ΕΓΓΡΑΦΕΣ. Επειδή ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος, η οργανωτική επιτροπή δεν μπορεί να διασφαλίσει τη συμμετοχή σε όσους δεν εγγραφούν μέχρι τη 10η   Νοεμβρίου 2006. Το κόστος της εγγραφής είναι 29 ευρώ για όσους εγγραφούν μέχρι την 15η Νοεμβρίου,  39 ευρώ για όσους εγγραφούν στη συνέχεια  (για τους φοιτητές είναι 20 και 30 ευρώ αντίστοιχα και απαιτείται η επίδειξη της φοιτητικής τους ταυτότητας κατά την παραλαβή του φακέλου του συνεδρίου). Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται το κόστος: του φακέλου του συνεδρίου, των ροφημάτων και των εδεσμάτων που θα προσφερθούν κατά τη διάρκειά του. Η εγγραφή μπορεί να γίνει με ταχυδρομική επιταγή στη διεύθυνση του συνεδρίου ή με επιταγή της Αγροτικής Τράπεζας (στην τελευταία αυτή περίπτωση απαιτείται να σταλεί η φωτοτυπία της απόδειξης) στο λογαριασμό: 0120101717187 (Μπαγάκης Γεώργιος, Συνέδριο: «Από την τεχνική λογική των εκ των άνω εκπαιδευτικών αλλαγών στις καινοτόμες απόπειρες που αναδύονται  στο σχολείο»). Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να σταλούν ακόμα για την εγγραφή τo ονοματεπώνυμο, η ιδιότητα,  η διεύθυνση, το τηλέφωνο, καθώς και το φαξ και e-mail, αν υπάρχουν.

 

3. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2007

 

4.00-4.30 Εγγραφές

 

Συνεδρία 1 (Κεντρική)

Συντονιστής: Ρηγούτσος Μάρκος, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

4.30-5.30 Χαιρετισμοί

 

Συνεδρία 2 (Κεντρική)

Συντονιστής: Κουλαϊδής Βασίλης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου 

 

5.30-6.00 Μπαγάκης Γιώργος, Μονάδα Μεθοδολογίας και Προγραμμάτων Εκπαίδευσης (ΜΜΠΕ), Τμήμα των Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΕΑΠΗ), Πανεπιστήμιο Πατρών

Γιατί συνέδριο για τις αλλαγές που αναδύονται στο σχολείο

6.00-6.30 Διάλειμμα-Καφές

 

Συνεδρία 3 (Κεντρική και παράλληλες ομάδες)

Συντονίστρια: Ρήγα Βάσω, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών  και  Εταιρία για την Ανάπτυξη και τη Δημιουργική Απασχόληση του Παιδιού (ΕΑΔΑΠ)

 

6.30-7.00 Παπαπροκοπίου Νατάσσα, Ρήγα Βάσω, Παύλου Γεωργία, Εξάρχου Νίκη, Μπατσούτα Μαρία, Πλέτσα Αθανασία, Νικολούδη Φιλιώ, Βαγή Ευφροσύνη, ΕΑΔΑΠ

Ο ρόλος της επιμόρφωσης στην προώθηση και διάδοση των καινοτομιών που αναδύονται στα σχολεία. Ένα παράδειγμα από την προσχολική εκπαίδευση

 

7.00-7.30  Τσατσαρώνη ’ννα, Τσακίρη Δέσποινα, Καρακατσάνη Δέσποινα, Ανδρικόπουλος Μπάμπης, Καρβουντζής Ανδρέας, Ρέβη Κωσταντίνα, Φούζα Ευαγγελία, Κοσυφάκης Δημήτριος,  Κούρου Μένη, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστημίου Πελοποννήσου 

Ομάδα Προβληματισμού-Εργασίας στην Κόρινθο: Συγκρότηση και προοπτικές

 

7.30-8.10    4 εστιασμένες παράλληλες ομάδες εμβάθυνσης στις 2 εισηγήσεις

Ομάδα A(1η εισήγηση), Συντονίστρια Μπατσούτα Μαρία, ’ξονες: 1,2

Ομάδα B (1η εισήγηση), Συντονίστρια Παύλου Γεωργία, ’ξονες:  2,3

Ομάδα Γ(1η εισήγηση), Συντονίστρια Καραμπατζάκη Ζωή, ’ξονες: 4,5

Ομάδα Δ (2η εισήγηση), Συντονίστρια Τσατσαρώνη ’ννα, ’ξονες: 1,2,4

8.10-8.40 Παρουσιάσεις των rapporteurs από τις 4 ομάδες στην ολομέλεια

 

Σάββατο, 13 Ιανουαρίου 2007

 

Συνεδρία 4 (Κεντρική και παράλληλες ομάδες)

Συντονίστρια: Κουλουμπαρίτση Αλεξάνδρα, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο

 

9.00-9.30 Ντιγκμπασάνης Γεώργιος, Λύκειο Ελληνογαλλικού Κολεγίου ΔΕΛΑΣΑΛ 

Το σχολείο ως πυρήνας αξιολόγησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

9.30-10.10 Πομώνης Μανώλης, Διδάχου Ελένη, Βαλμάς Φάνης, Λουμάκου Μάνια, Μπαγάκης Γιώργος, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Ομάδα εκπαιδευτικών-ερευνητών για  την ομαλή  μετάβαση από το νηπιαγωγείο στην Α’ τάξη  δημοτικού

 

10.10-11.00 4 εστιασμένες παράλληλες ομάδες εμβάθυνσης στις 2 εισηγήσεις

Ομάδα A(1η εισήγηση), Συντονιστής Ντιγκμπασάνης Γεώργιος, ’ξονες: 1,2,3

Ομάδα B (2η εισήγηση), Συντονίστρια, Διδάχου Ελένη, ’ξονες: 1,3,5

Ομάδα Γ(2η εισήγηση), Συντονιστής, Βαλμάς Φάνης, ’ξονες: 1,3,5

Ομάδα Δ (2η εισήγηση), Συντονίστρια, Λουμάκου Μάνια, ’ξονες: 1,3,5

 

11.00-11.30 Παρουσιάσεις των rapporteurs από τις 4 ομάδες στην ολομέλεια

 

11.30-12.00 Διάλειμμα- Καφές

 

Συνεδρία 5 (Κεντρική)

Συντονιστής: Μπαγάκης Γιώργος, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

12.00-14.00 Frost David, University of Cambridge

Οι εκπαιδευτικοί ως φορείς αλλαγής

 

14.00-15.00 Διάλειμμα-Ελαφρύ γεύμα

 

Συνεδρία 6 (Κεντρική και παράλληλες ομάδες)

Συντονίστρια: Δεμερτζή Κική, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών και Γ’ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας

 

15.00-15.45 Μπαγάκης Γιώργος, Δεμερτζή Κική, Γεωργιάδου Σοφία, Μπινιάρη Λευκή, Σκουτίδας Λάμπρος, Τσεμπερλίδου Μαριάννα, Κοσμίδης Παύλος, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών και Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας,  Σταμάτης Θανάσης, Καίσαρη Σταυρούλα, Φακίτσα Μαρία, Βαλμά Λούλα, Ντεγιάννη Χριστίνα, Σκόρδου Σοφία, Σοϊμοίρη Δήμητρα, 2o Γυμνάσιο Πετρούπολης

Η ελληνική εκδοχή του διεθνούς προγράμματος  Carpe Vitam. Leadership for Learning.

 

15.45 –16.15 Γαλιατσάτου Ρεβέκκα, Μαμαλής Παναγιώτης, Νάκης Χρήστος, Φιλιππούσης Γεώργιος, Πρίντεζης Ιωάννης και ομάδα εκπαιδευτικών, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων  και Μπαγάκης, Γιώργος, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Εισαγωγή καινοτόμων προγραμμάτων για την αντιμετώπιση αποστασιοποιημένων μαθητών και η δημιουργία δικτύου σχολείων καινοτομιών 

 

16.15-17.00  4 εστιασμένες παράλληλες ομάδες εμβάθυνσης στις 2 εισηγήσεις

Ομάδα A(1η εισήγηση), Συντονίστρια Δεμερτζή Κική, ’ξονες: 1,2,3,4,5

Ομάδα B (1η εισήγηση), Συντονίστρια, Τσεμπερλίδου Μαριάννα, ’ξονες: 1,2,3,4,5 

Ομάδα Γ(1η εισήγηση), Συντονιστής, Κοσμίδης Παύλος, ’ξονες: 1,2,3,4,5

Ομάδα Δ (2η εισήγηση), Συντονιστής, Νάκης Χρήστος, ’ξονες: 1,2,3,4,5

 

17.00-17.30 Παρουσιάσεις των rapporteurs από τις 4 ομάδες στην ολομέλεια

 

17.30-18.00 Frost David, University of Cambridge

Σχολιασμός

 

18-19.00 Ποτό γνωριμίας

 

Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2007

 

Συνεδρία 7  (Κεντρική και παράλληλες ομάδες)

Συντονίστρια: Γαλιατσάτου Ρεβέκκα, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων  

 

8.30-9.10 Γεωργοπούλου Αλεξάνδρα, Λαμπαδαρίου Φανή, Μάντζου Φαίδρα-Ιωάννα, Ντιρογιάννη Δήμητρα, Ελληνικό Παιδικό Μουσείο

Μελέτη οργάνωση και πραγματοποίηση του εκθέματος «Τα ιάματα του Ασκληπιού»

 

9.10- 9.50 Μπαγάκης Γιώργος, Παραμυθιώτου Μαρκέλλα, Σιόλου Κωνσταντία, Μερίκου Παγώνα, Ακτύπη Αναστασία, Αγγέλη Ελένη, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Μεθοδολογία δραστηριοτήτων φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Μια περίπτωση αυτομόρφωσης και κριτικής υποστήριξης νηπιαγωγών.

 

9.50-10.35  4 εστιασμένες παράλληλες ομάδες εμβάθυνσης στις 2 εισηγήσεις

Ομάδα A(1η εισήγηση), Συντονίστρια, Ντιρογιάννη Δήμητρα, ’ξονες: 2,4

Ομάδα B (1η εισήγηση), Συντονίστρια, Μάντζου Φαίδρα, ’ξονες: 2,4

Ομάδα Γ(2η εισήγηση), Συντονίστρια, Παραμυθιώτου Μαρκέλλα , ’ξονες: 2,3,5

Ομάδα Δ (2η εισήγηση), Συντονίστρια, Σιόλου Κωνσταντία, ’ξονες: 1,4,5

 

10.35-11.00 Παρουσιάσεις των  rapporteurs  από τις 4 ομάδες στην ολομέλεια

 

11-11.30 Διάλειμμα-Καφές

 

Συνεδρία 8 (Κεντρική)

Συντονιστής:  Ραβάνης Κώστας, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών 

12.00-13.30 Μπαγάκης Γιώργος και  Δεμερτζή Κική,  ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών,  Γαλιατσάτου Ρεβέκκα, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

 

Απόπειρα σύνθεσης στους 5 άξονες εμβάθυνσης των παράλληλων ομάδων του συνεδρίου 

 

Χρυσαφίδης Κώστας, ΤΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κουλαϊδής Βασίλης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,  Ραβάνης Κώστας, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών, Παπαδημητρίου Βάσω, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας    

 
Σχολιασμός

 

Συνεδρία 9 (Κεντρική)

Συντονιστής: Ψωμάς Σπυρίδων, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

13.30 –14.00 Μπαγάκης Γιώργος, ΜΜΠΕ, ΤΕΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Πατρών

Κλείσιμο

 

Οι άξονες εμβάθυνσης στις παράλληλες εστιασμένες ομάδες του συνεδρίου μπορούν να είναι όλοι ή μερικοί από τους επόμενους:

 

’ξονας 1: Ποια αναγκαιότητα δημιούργησε την ομάδα;

’ξονας 2:  Μορφές υποστήριξης της ομάδας;

’ξονας 3:  Μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν από την ομάδα;

’ξονας 4:  Οι πιο καλές και οι πιο δύσκολες στιγμές της ομάδας;

’ξονας 5:   Τι προσέφερε η ομάδα στους άμεσα εμπλεκόμενους και ευρύτερα;

 

4. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ KAI ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ.

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ: Μπαγάκης  Γιώργος, ΤΕΕΑΠΗ,  Πανεπιστήμιο Πατρών (τηλ. 6977-200946, e-mail: gbag@otenet.gr)

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Δεμερτζή Κική, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών,  Γαλιατσάτου Ρεβέκκα, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων

 

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Κουλαϊδής Βασίλης, Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Κουλουμπαρίτση Αλεξάνδρα, Παιδαγωγικό  Ινστιτούτο, Παπαπροκοπίου Νατάσσα,  Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας  ΑΤΕΙ Αθήνας και ΕΑΔΑΠ, Περπινιάς Ιωσήφ, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων,  Ραβάνης Κώστας, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, Χρυσαφίδης Κώστας, Τμήμα  Επιστημών της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Αθηνών.     

 

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ: Βαλμάς Φάνης., Διδάχου Ελένη, Κοζία, Βάσω, Κοσμίδης Παύλος, Μπινιάρη, Λευκή, Νικολάου Σπύρος, Τσεμπερλίδου, Μαριάννα, Τμήμα  Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών, Πανεπιστήμιο Πατρών, Γεωργιάδου Σοφία, Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας, Μαμαλής Παναγιώτης, Μιν-Νίλσεν Αναστασία, Πρίντεζης Ιωάννης, Φιλιππούσης Γιώργος, Λεόντειο Λύκειο Πατησίων.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Ταχυδρομική διεύθυνση: Συνέδριο  «Από την τεχνική λογική των εκ των άνω εκπαιδευτικών αλλαγών στις καινοτόμες απόπειρες που αναδύονται  στο σχολείο», Λεόντειο Λύκειο Πατησίων, Νεϊγύ 17,  Πατήσια, 11143, Αθήνα.

Ηλεκτρονική σελίδα: www.upatras.gr/announces/viewforum.php?=9

Πληροφορίες:  Αναστασία Μιν-Νίλσεν

Τηλ. 210- 2522402, Φαξ 210-2515049,  e-mail: anielsen@leonteios.gr

 

(Για το ξένον ομιλητή θα υπάρχει συνοπτική μετάφραση στα ελληνικά)

 

ΧΟΡΗΓΟΙ: ΥΠΕΠΘ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΛΙΒΑΝΗ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ

 

*Για όσους χρησιμοποιήσουν δικά τους αυτοκίνητα για να έρθουν στο Λεόντειο Λύκειο Πατησίων υπάρχει η δυνατότητα στάθμευσης στην αυλή του.



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.01.2007 19:10:01
 
Αναγνώσθηκε 608 φορές