Φορέων Πρωτοβάθμιας Eκπαίδευσης

 

ανεξάρτητες αυτόνομες αγωνιστικές ριζοσπαστικές

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ Π.Ε.

 

 

 

OXI ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΗ

 

 ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ

 

 

 

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 10 ΓΕΝΑΡΗ

 

ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

 

«Πρέπει να απαλλάξουμε τις γενιές του αύριο, τις μελλοντικές Κυβερνήσεις, από την ακαμψία της μονιμότητας»

Κ. Καραμανλής, ομιλία στην Κ.Ο. της ΝΔ για τη συνταγματική αναθεώρηση, 11/05/06


«το άρθρο 16 είναι κατάλοιπο της εμφυλιοπολεμικής Ελλάδας, μιας Ελλάδας που ποτέ δεν πίστεψε στον εαυτό της»

Γ. Παπανδρέου, συζήτηση για την παιδεία στη Βουλή, 24/11/2006

 

 

«Πυρήνας της προτεινόμενης συνταγματικής ρύθμισης αποτελεί η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας ανώτατων σχολών αποκλειστικώς και μόνο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα από ιδιώτες, υπό τον αυστηρό έλεγχο και την εποπτεία του Κράτους»

 Εισηγητική έκθεση της Ν.Δ. για την αναθεώρηση του Συντάγματος

 

«...να παρέχεται η δυνατότητα σύστασης ΑΕΙ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα από νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και από ιδιώτες που αποβλέπουν να αναπτύξουν κοινωφελή δράση, μετά από κρατική άδεια»

 Εισηγητική έκθεση του ΠΑΣΟΚ για την αναθεώρηση του Συντάγματος

 

Συνταγματική Αναθεώρηση: Η επέλαση της αγοράς

 

Η δημόσια δωρεάν παιδεία, η μονιμότητα και οι εργασιακές σχέσεις, ο δικαστικός έλεγχος της κυβερνητικής αυθαιρεσίας, η δυνατότητα δικαστικών προσφυγών για μισθολογικά ζητήματα, τα δάση και οι δημόσιοι κοινόχρηστοι χώροι, μπαίνουν στο στόχαστρο της Συνταγματικής Αναθεώρησης.

 

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, προχωρούν σε μια βαθύτατη αντιδραστική τομή, επιχειρώντας να αποτυπώσουν στο συνταγματικό χάρτη της χώρας τις πιο αντιλαϊκές επιλογές, να θωρακίσουν και νομικά την πολιτική της λιτότητας και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων, να λύσουν τα χέρια των εμπόρων της γνώσης, των μεγάλων πολεοδομικών συμφερόντων, των αετονύχηδων και των κουμπάρων της ιδιωτικής «πρωτοβουλίας». Η αναθεώρηση του συντάγματος συνδέεται με τον αντιδραστικό προσανατολισμό της Ε.Ε, του ευρωσυντάγματος και την προσπάθεια των ευρωπαϊκών ολιγαρχιών για την κατεδάφιση των εργατικών κατακτήσεων, τη γενίκευση της ανασφαλούς και ελαστικής εργασίας, τη διαμόρφωση συνθηκών γενικευμένης αστυνομικής επιτήρησης και καταστολής.

 

Πρόκειται για την πιο απροκάλυπτη πολιτική συνεργασίας και απόλυτης σύγκλισης και συμπόρευσης στα μεταπολιτευτικά χρονικά. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ από κοινού, μεθόδευσαν, κατά τη διάρκεια της μεγάλης μας απεργίας, την αναβολή της συζήτησης για το άρθρο 16 γιατί φοβήθηκαν ότι ένα μεγάλο μέτωπο εκπαιδευτικών – νεολαίας θα μπορούσε να τινάξει στον αέρα και την ιδιωτικοποίηση της παιδείας και την πολιτική της λιτότητας

 

Τι αλλάζουν :

 

Ανοίγουν το δρόμο για την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ (άρθρο 16)

 

Το άρθρο 16 του Συντάγματος, ορίζει πως «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου», ότι «η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες απαγορεύεται» και ότι «η επαγγελματική και κάθε άλλη ειδίκευση παρέχεται από το κράτος και με σχολές ανώτερης βαθμίδας». Αυτές ακριβώς είναι οι διατάξεις που θέλουν να καταργήσουν. Για πρώτη φορά επιχειρείται να καταλυθεί ο δημόσιος και δωρεάν χαρακτήρας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Χρησιμοποιούν μάλιστα υποκριτικά τις φράσεις «μη κρατικά», «μη κερδοσκοπικά» για να συγκαλύψουν την εισβολή των ιδιωτών, των ιδιοκτητών κολλεγίων και «παραρτημάτων» και την επιχείρηση άλωσης του δημόσιου πανεπιστημίου από τις δυνάμεις της αγοράς.

 

Υπονομεύουν τη μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων κατοχυρώνοντας θεσμικά την ελαστική εργασία και στο δημόσιο (άρθρο 103)

 

Η αναθεώρηση του 2001, διεύρυνε το καθεστώς πρόσληψης προσωρινών συμβασιούχων ιδιωτικού δικαίου στο δημόσιο. Σήμερα, προωθούν την «κάλυψη των οργανικών θέσεων του Δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα από υπαλλήλους με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου» που «θα εξελίσσονται στη διοικητική ιεραρχία» με «ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν για τους μόνιμους υπάλληλους». Αυτό σημαίνει ότι ο θεσμός της μονιμότητας θα αντικατασταθεί σταδιακά από τις συμβάσεις αορίστου χρόνου και αργότερα ορισμένου χρόνου. Στην εκπαίδευση, η ωρομισθία και η εργασιακή ομηρία θα παγιωθούν, θα επεκταθούν και θα θέσουν σε δοκιμασία τις σταθερές εργασιακές σχέσεις των «παλιών» μόνιμων εκπαιδευτικών. Η ενότητα και η ομοιογένεια του εκπαιδευτικού σώματος θα κατακερματιστεί, ενώ τα εργασιακά, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά μας δικαιώματα θα αμφισβητούνται και θα υποσκάπτονται. Το ΠΑΣΟΚ έκανε την αρχή με την αναθεώρηση του 2001. Η ΝΔ, που υποσχόταν προεκλογικά ότι «όλοι οι συμβασιούχοι θα γίνουν μόνιμοι», τώρα δια στόματος πρωθυπουργού εξαγγέλλει το τέλος της μονιμότητας και κάνει ότι μπορεί ώστε να μετατρέψει όλους τους μόνιμους σε συμβασιούχους !

 

Θωρακίζουν την πολιτική της λιτότητας απέναντι σε μισθολογικές δικαστικές διεκδικήσεις (άρθρο 100)

 

Σήμερα, η αντισυνταγματικότητα ενός νόμου ελέγχεται από κάθε δικαστήριο. Πρόκειται για το νομικό σύστημα του «διάχυτου ελέγχου» : όποιο δικαστήριο κρίνει ένα νόμο αντισυνταγματικό, δεν τον εφαρμόζει. Με βάση αυτό το σύστημα, υπήρξαν περιπτώσεις, έστω και σπάνια, όπου δικαστήρια υπεράσπισαν τους εργαζόμενους από αντισυνταγματικά νομοθετήματα και πήραν αποφάσεις που ενόχλησαν ιδιαίτερα τις κυβερνήσεις (βλ. μισθολογικές διεκδικήσεις μισθωτών και συνταξιούχων, επιστροφή κρατήσεων, αναδρομικά, ΛΑΦΚΑ, οικογενειακό επίδομα, κλπ). Με τη σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου, η κυβέρνηση θα ελέγχει απόλυτα και με συγκεντρωτικό τρόπο τη δικαστική εξουσία, θα αποτρέπει δικαστικές αποφάσεις που θα αμφισβητούν τα νομοθετήματά της ως αντισυνταγματικά.

 

Ουσιαστικά οι δημόσιοι αλλά και οι άλλοι υπάλληλοι δε θα μπορούμε στο εξής να διεκδικούμε οικονομικά αιτήματα μέσω προσφυγής στη δικαιοσύνη. Θέλουν να κατοχυρωθεί στο Σύνταγμα η «δια βίου λιτότητα», χωρίς δικαίωμα ένστασης!!!

 

Προωθούν τον αποχαρακτηρισμό των δασικών εκτάσεων (άρθρα 24 και 117)                                                  

 

Ανοίγει ο δρόμος για την ευρεία αλλαγή χρήσης της γης, επιχειρείται ο διαχωρισμός δασών και δασικών εκτάσεων, η επέκταση του πολεοδομικού σχεδιασμού και σε δασικές εκτάσεις και νομιμοποιούνται οι καταπατητές μέχρι το 1975.

 

ΙΔΙΩΤΙΚΑ «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ» ;   ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !

 

 

 

1.      Τα «μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια», θα είναι ιδιωτικά «πανεπιστήμια» φθηνά σε υποδομές και περιεχόμενο και ακριβά σε δίδακτρα. Τα διάφορα «κολλέγια» και τα κέντρα ελευθέρων σπουδών, θα αποκτήσουν το δικαίωμα να πουλάνε πτυχία ισότιμα με αυτά των πανεπιστημίων, ενώ  ξένα πανεπιστήμια αμφιβόλου ποιότητας και επιπέδου θα ανοίγουν παραρτήματα σαν αλυσίδες καταστημάτων fast – food με μοναδικό κίνητρο το κέρδος.

 

2.      Οι έμποροι της γνώσης και οι σχολάρχες, θα αποκτήσουν τη δυνατότητα, με πολύ χαμηλό κόστος και με ανύπαρκτες υποδομές, να ιδρύσουν «παιδαγωγικά τμήματα» και να προσελκύουν με όρους «ευκαιριακής απασχόλησης» πανεπιστημιακό δυναμικό από τα δημόσια παιδαγωγικά τμήματα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι αριθμοί εισακτέων στα Παιδαγωγικά Τμήματα παραμένουν χαμηλοί παρά τις μεγάλες ανάγκες στον κλάδο των δασκάλων. Έτσι, προσφέροντας κάποια σεμινάρια μεταλυκειακού επιπέδου, οι ιδιωτικές σχολές θα δικαιούνται να «εκπαιδεύουν» τους δασκάλους του μέλλοντος !

 

3.      Τα δημόσια πανεπιστήμια, ήδη απαξιώνονται και υποβαθμίζονται από την κυβερνητική πολιτική της υποχρηματοδότησης και της εγκατάλειψης. Θα υποχρεωθούν έτσι να στραφούν σε μια αγοραία πολιτική, να επιβάλλουν δίδακτρα και να προσαρμόσουν τα προγράμματα σπουδών τους όχι στις ανάγκες της επιστήμης ή του κοινωνικού συνόλου, αλλά στα στενά συμφέροντα των επιχειρήσεων.

 

4.      Το κράτος φροντίζει και για τη νομική κάλυψη και για την πελατεία των εμπόρων της γνώσης. Οι δρόμοι της ιδιωτικής εκπαίδευσης ανοίγουν διάπλατα, την ίδια στιγμή που η δίοδος για τα δημόσια πανεπιστήμια στενεύει με τη βάση του 10, τους εξεταστικούς φραγμούς, την εντατικοποίηση των ρυθμών και την ένταση της σχολικής αποτυχίας από το δημοτικό ακόμη. Ας δούμε για παράδειγμα από την εμπειρία μας, πως τα νέα βιβλία των μαθηματικών ευνοούν τη διαμόρφωση λωρίδων «ταχείας κυκλοφορίας» για τους λίγους ευνοημένους και εγχαράσσουν το στίγμα της αποτυχίας στην πλειοψηφία του μαθητικού σώματος.

 

5.      Η πλειοψηφία των Ελλήνων φοιτητών που σπουδάζει στο εξωτερικό επιλέγει σχολές που ποτέ δεν πρόκειται να αναλάβει να ιδρύσει ιδιώτης στην Ελλάδα (π.χ. ιατρικές και πολυτεχνεία). Έτσι, η φοιτητική «μετανάστευση» στο εξωτερικό δεν θα περιοριστεί. Είναι χαρακτηριστικό, ότι ακόμη και στην πατρίδα του ευρωπαϊκού νεοφιλελευθερισμού, τη Μ. Βρετανία, 212.000 αλλοδαποί φοιτητές σπουδάζουν στα ΔΗΜΟΣΙΑ πανεπιστήμια (σε σύνολο 3.100.000 φοιτητών) ενώ αντίθετα υπάρχει μόνο ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο με περίπου 1000 φοιτητές !

 

6.      Οι νεοφιλελεύθερες και νεοσυντηρητικές αλλαγές στην εκπαίδευση έχουν δρομολογηθεί με πολιτική ευθύνη τόσο της Ε.Ε. όσο και των εθνικών κυβερνήσεων. Οι αποφάσεις της Ε.Ε. διαμορφώνουν το γενικό αντιδραστικό πλαίσιο : από τη «Λευκή Βίβλο για τη διδασκαλία και τη μάθηση», ως τη διακήρυξη της Μπολόνια και τον «Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης». Με ευθύνη των εθνικών κυβερνήσεων η δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε όλη την Ε.Ε. σταδιακά ιδιωτικοποιείται : σε αρκετές χώρες (Βέλγιο, Μ. Βρετανία κλπ) ήδη οι φοιτητές πληρώνουν δίδακτρα και στα κρατικά πανεπιστήμια. Η αναθεώρηση του άρθρου 16, ο νόμος πλαίσιο για τα ΑΕΙ, η υποβάθμιση και υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και η απαξίωση των εκπαιδευτικών, αποτελούν τις επιλογές που ακολουθεί η ελληνική κυβέρνηση για να προσεγγίσει το εκπαιδευτικό «όραμα» της ΕΕ : ένα ιδιωτικό – δημόσιο εκπαιδευτικό σύμπλεγμα, που λειτουργεί με κρατική εποπτεία και επιχειρηματικούς όρους, υπηρετεί τις ανάγκες της αγοράς στο περιεχόμενο της μάθησης ενώ μεταφέρει το κόστος εκπαίδευσης στους γονείς και τους μαθητές και οξύνει τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

 

ΞΑΝΑ ΜΠΡΟΣΤΑ :  ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ

 

Οι στιγμές είναι κρίσιμες και μόνο η μαζική και θορυβώδης είσοδος του λαϊκού παράγοντα στο προσκήνιο μπορεί να ανατρέψει το στημένο σκηνικό. Με δυο λόγια, όλοι εμείς, οι σύντροφοι και ταξιδιώτες της μεγάλης απεργίας των έξι εβδομάδων, μαζί με τους φοιτητές, τη νεολαία και τους εργαζόμενους, πρέπει να βγούμε ξανά στους δρόμους ! Aν αυτή η Bουλή αποφασίσει πως η επόμενη θα είναι Aναθεωρητική τότε η νέα κυβέρνηση θα μπορεί μόνο με 151 βουλευτές να τροποποιήσει σε αντιδραστική κατεύθυνση το Σύνταγμα.

 

Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ

 

Κι όμως μπορούμε να τους σταματήσουμε !  Η επιχείρηση κυβέρνησης και αντιπολίτευσης να αναγορεύσουν σε υπέρτατο συνταγματικό κανόνα τη λιτότητα, την πιο άγρια εκδοχή αγοραίας και αντιλαϊκής διαχείρισης μπορεί και πρέπει να ανατραπεί.

 

Σήμερα, η «σιδερένια» Υπουργός Παιδείας αντιμετωπίζει ξανά με την ίδια προκλητικότητα το εκπαιδευτικό κίνημα. Οφείλουμε να σηκώσουμε το γάντι. Να συναντηθούμε ξανά στους δρόμους του αγώνα, να συμπαραταχτούμε με τα οργισμένα νιάτα σε ένα μέτωπο νίκης.

 

Να σηκώσουμε ξανά ψηλά τις σημαίες της απεργίας, τα δίκαια αιτήματά μας : για το μισθό αξιοπρέπειας (1400 κατώτερος μισθός για όλους), την αύξηση των δαπανών για την παιδεία, τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, τη μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Με οδηγό τις ανάγκες και τα δικαιώματα των εργαζομένων και των νέων κι όχι το υπάρχον θεσμικό και συνταγματικό πλαίσιο, που είναι επίσης μακριά από αυτές τις ανάγκες. Με γνώμονα τις ελευθερίες και τον πλούτο (οικονομικό, πολιτισμικό, μορφωτικό) που δικαιούται και μπορεί να απολαύσει κάθε εργαζόμενος και νέος σήμερα και όχι τη μίζερη πραγματικότητα που οικοδομούν η κυβέρνηση, η αγορά, το κεφάλαιο, η μισθωτή εκμετάλλευση και η ΕΕ.

 


Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ !

 

Συνέλευση αγώνα Τρίτη 9/1 στις 6.30μμ στο ΕΜΠ - αμφιθ.ΜΑΧ,

(ημέρα μνήμης του Νίκου Τεμπονέρα)

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΣΤΙΣ 10 ΤΟΥ ΓΕΝΑΡΗ

ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ (ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 12Μ.)

 

www.paremvasis.gr



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 08.01.2007 16:23:10
 
Αναγνώσθηκε 331 φορές