Βουλή των Ελλήνων

ΜΑΡΚΟΣ ΜΠΟΛΑΡΗΣ

Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Σερρών

 

Αθήνα, 21 Δεκεμβρίου 2006

 

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Προς

Την Υπουργό Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Μ. Γιαννάκου

 

ΘΕΜΑ: Το Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο Αθηνών ανατίθεται σε Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα! – Με ποιους όρους και αντισταθμίσματα; - Ποιος θα είναι ο αντισυμβαλλόμενος ιδιώτης; - Πώς διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας της παρεχόμενης μουσικής εκπαίδευσης;

 

Στην απάντηση του Υφυπουργού κ. Καλού με αρ. πρωτ. 128051/ΙΗ/18-12-2006 σε Ερώτηση για την Μουσική Εκπαίδευση, που είχα καταθέσει μαζί με ομάδα συναδέλφων μου του ΠΑΣΟΚ, αναφέρονται στην τελευταία παράγραφο επί λέξει τα ακόλουθα:

«Έχει ενταχθεί στην πρόταση Σ. Δ. Ι. Τ. η κατασκευή των Μουσικού Γυμνασίου και Μουσικού Λυκείου Αθηνών (δυναμικότητος 10 κυρίων αιθ., 4 ειδ. αιθ., 15 αιθ. Ατομικών μαθημάτων, αίθουσας Συναυλιών κλπ, προϋπολογισμού 6.000.000 €).»

Η αναφορά αυτή, περί κατασκευής δηλαδή Μουσικού Σχολείου βάσει Σύμπραξης Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα, μας ενέβαλε σε πολλές σκέψεις, δεδομένου ότι, σύμφωνα με τον Δικτυακό Τόπο του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών:

«Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) είναι μορφές συνεργασίας των Δημοσίων Αρχών με επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα, που αποσκοπούν στην εξασφάλιση του σχεδιασμού, της χρηματοδότησης, της κατασκευής, της διαχείρισης, λειτουργίας ανακαίνισης ή συντήρησης δημοσίων υποδομών, αλλά και στην παροχή υπηρεσιών σε διαφόρους τομείς της εθνικής οικονομίας. Αφορούν σε σύνθετα σχήματα συνεργασίας του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα με μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις που κατά τη διεθνή αποδεδειγμένη εμπειρία στοχεύουν στη βελτίωση  της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών του κράτους προς τον πολίτη, στην παροχή της τεχνογνωσίας και των μεθόδων  του ιδιωτικού τομέα προς τον δημόσιο, στην ενίσχυση  παραγωγικών επενδύσεων καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας

Με βάση τα ανωτέρω εύλογα προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με την σκοπιμότητα μιάς τέτοιας επιλογής, δεδομένων των μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων που συνεπάγεται και του κατά πόσο στην συγκεκριμένη περίπτωση διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Περαιτέρω προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο η επιλεγείσα λύση όντως στοχεύει  στη βελτίωση  της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών του κράτους προς τον πολίτη, στην παροχή της τεχνογνωσίας και των μεθόδων  του ιδιωτικού τομέα προς τον δημόσιο, στην ενίσχυση  παραγωγικών επενδύσεων καθώς και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Οι Συμπράξεις αυτές διεθνώς δεν επινοήθηκαν για να υποκαταστήσουν τις γνωστές εργολαβίες, αλλά για να καταστήσουν ευχερέστερη την παροχή υπηρεσιών στους πολίτες, μέσω της ανάληψης μέρους του ενυπάρχοντος επιχειρηματικού κινδύνου στους ιδιώτες, οι οποίοι ανταμείβονται με συμφωνούμενες κάθε φορά απολαβές.

 

Για όλους αυτούς τους λόγους

 

Α. Ερωτάται η κ. υπουργός: Η κατασκευή του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Αθηνών μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.)

1.       Ποιο ακριβώς περιεχόμενο έχει;

2.       Ποιος ή ποιοι θα είναι οι ιδιώτες αντισυμβαλλόμενοι;

3.       Ποιες είναι οι μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις του Δημοσίου απέναντί τους;

4.       Κατά ποιόν ακριβώς τρόπο η συγκεκριμένη σύμπραξη

4.1.    Θα βελτιώσει τις παρεχόμενες στους μαθητές υπηρεσίες;

4.2.    Θα παράσχει τεχνογνωσία και μεθόδους του ιδιωτικού τομέα προς τον δημόσιο, δεδομένου μάλιστα ότι μέχρι σήμερα το σύνολο των σχολικών υποδομών σχεδιάζεται και εποπτεύεται από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων, ενώ δεν υφίστανται ιδιωτικά Μουσικά Σχολεία;

4.3.    Θα ενισχύσει παραγωγικές επενδύσεις και

4.4.    Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας;

5.       Πώς διασφαλίζεται ο δημόσιος χαρακτήρας της παρεχόμενης Μουσικής Εκπαίδευσης, δεδομένης της αποστολής των Μουσικών Σχολείων;

Β. Καλείται η κ. Υπουργός να καταθέσει το σύνολο των εγγράφων που αφορούν στην ένταξη της κατασκευής του Μουσικού Γυμνασίου και Λυκείου Αθηνών μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.)

Ο ερωτών βουλευτής

 

 

Μάρκος Μπόλαρης



Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 23.12.2006 13:25:01
 
Αναγνώσθηκε 526 φορές