Φορέων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

H Aξιολόγηση των εκπαιδευτικών


Όλα μέσα στο μεγάκοσμο αλλά και στο μικρόκοσμο συλλαμβάνονται κατ΄αρχήν ως έννοια.Θα λέγαμε ως σκέψεις ,ως ιδέες,οι οποίες σε κάθε περίπτωση καλούνται να πραγματώσουν και να δημιουργήσουν συγκεκριμένες σκοπούς και καταστάσεις.Πράγματι η έννοια ως κάτι το αφηρημένο έχει να διανύσει το δρόμο της πράξης ,να οδηγήσει (=άγω)την έννοια σε συγκεκριμένες πραγματώσεις(εκ του άγω=αξίες).Κατ΄αυτόν τον τρόπο οι έννοιες θα εξωτερικευθούν και θα δημιουργήσουν αξίες οι οποίες στηρίζουν τη γνώση ,τον πολιτισμό αλλά και άλλες θεμελιώδεις ανθρωπιστικές οντότητες.

Ας θεωρήσουμε τον ζαχαροπλάστη.Συλλαμβάνει το συγκεκριμένο γλυκό και το κατασκευάζει.Ο κόσμος αξιολογεί το αποτέλεσμα και πράττει αναλόγως.Η αξιολόγηση είναι η γνώση του δρόμου από την έννοια προς την πραγμάτωση και είναι ύψιστη ανθρώπινη λειτουργία.

Ο εκπαιδευτικός συλλαμβάνει τη μορφοποίηση ζωντανών οργανισμών,μία μορφοποίηση πνευματική αλλά και σωματική.Σε σχέση με το  πρόσωπο του μαθητού,την κοινωνία,τη φύση και τις ανώτερες ιδέες του ωραίου και του καλόύ.Εσωτερικά θα λέγαμε κρίνεται η ικανότητα του καθηγητού να εξωτερικεύσει όσες περισσότερες έννοιες μπορεί στο πρόσωπο του μαθητού από όλους και από όλα.Κρινόμαστε στις συζητήσεις,στην αγορά,στις εκδηλώσεις τέλος πάντων παντού.Απλοϊκά να το πούμε άτυπα όλοι παίρνουμε το "βαθμό "μας,τον οποίο ανάλογα με την ευαισθησία μας τον υπολογίζουμε.

Πέρα από τον κοινό τόπο ότι πλέον στην Ε.Ε όλα πιστοποιούνται διότι μόνον έτσι στον αιώνα τησ παγκοσμιοποίησης θα κρατηθεί ένα μέτρο ανάμεσα στο¨"δηλώνω"και στο "είμαι"είναι αφέλεια να απομονώνεις εσχατολογικά μία τάξη -εργατών,μισθωτών,εκπαιδευτικών-και θεολογικά να την κρίνεις ωσ άμεμπτη και να την καταχωρείς "εκ δεξιών του υψίστου".Ίσως έχοντας ως πιο βασικό επιχείρημα ότι τα λάθη  των δασκάλων δεν φαίνονται όπως των γιατρών ας υποθέσουμε.

Η Μαρξιστική ανοησία της πάλης των τάξεων έχει πλέον ξεπερασθεί και όλοι οι άνθρωποι κάτω από τον κοινό Λόγο πολεμούν για τα ίδια πράγματα ,την φώτιση απέναντι στην πληροφορία και στα μέσα που την παρέχουν.Οι εκπαιδευτικοί πρωτίστως κρινόμαστε από την πολιτιστική πορεία του κόσμου αυτού ,εάν δηλαδή μεταλλάσσουμε σωστά τισ σύγχρονες έννοιες του Λόγου σε πράξεις και αξίες που προάγουν το σκοπό του Λόγου μπροστά.Τη στιγμή που είμαστε συνειδητοποιημένοι  απέναντι στον ιστορικό μας ρόλο η αξιολόγηση είναι μία τυπική διαδικασία και τίποτα άλλο.


Μακρυπούλιας Βασίλειος
Φιλόλογος.   

Αποστολή σελίδας   Εκτυπώσιμη μορφή σελίδας   Προσθήκη σελίδας στα Αγαπημένα 
Πείτε τη γνώμη σας για το άρθρο
©1998-2024, Έδρα Εκπαίδευσης, Ι.Π.Ε.Τ.
 
Επιστροφή
Δημοσιεύθηκε την: 15.12.2006 11:36:28
 
Αναγνώσθηκε 1354 φορές